Skocz do zawartości
suvoproste

Nerwowość B5-tki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Ostatnio dowiedziałem się, że w naszych passatach jest mozliwość wyregulowania nerwowości układu kierowniczego. Otóż podobno jest możliwość wyregulowania tego za pomocą długości osadzenia końcówki w zwrotnicy, oraz za pomocą śruby przykręcanej do końcówki od góry. Słyszałem też że jest na ten temat informacja w instrukcji montażu nowej końcówki. Czy któryś z forumowiczów spotkał się kiedyś z tym i czy jest na forum ktoś kto ma jakiś sposób na ustawienie tej nerwowości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawia sie to przy pomocy przyrzadu do zbierznosci, jednak nie kazdy ta funkce posiada. Ustawienie na pale skutkuje plywaniem samochodu przy wyzszych predkosciach czy w deszczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem śruba przykręcana od góry do drążka odpowiada za dodatkowe zabezpieczenie przed wypadnięciem drążka w razie rozkręcenia śruby zaciskającej drążek w zwrotnicy.

Nawet w instrukcji „sam naprawiam passata” nie ma takiej informacji o rzekomo w/w sposobie ustawienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nerwowość?? :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale się uśmiałem .... :):):)

 

Mój passat byłby nerwowy , gdyby miał z 600 koni ... :):):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie nie :D to strasznie ci ktoś nagadał głupot kolego :) , ta śrubka to tylko takie dodatkowe zabezpieczenie w razie gdyby główna śruba od końcówki puściła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ta śrubka może być zabezpieczeniem, co nie zmienia faktu, że tzw "nerwowość" układu kierowniczego jest regulowana. Wystarczy zagłębić się nieco w temat i poszukać o tym informacji a nie naśmiewać się i krytykować. Polecam poszukać informacji na ten temat wśród diagnostów, a także w notkach producenta. Jak tylko trafi mi się koncówka FEBI to poszukam ulotki z instrukcją montażu i udowodnie niedowiarkom. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tzw "nerwowość" układu kierowniczego jest regulowana
czy nie lepsze byłoby określenie "czułość układu" :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka w tym różnica? Po co to się licytować, zbaczamy z tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to w temacie ale mój Passat robi się nerwowy jak cholera gdy prowadzi go moja żona, dodam tylko że w takim momencie nie muszę jemu dokręcać żadnych śrubek na drążkach....

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy to w temacie ale mój Passat robi się nerwowy jak cholera gdy prowadzi go moja żona, dodam tylko że w takim momencie nie muszę jemu dokręcać żadnych śrubek na drążkach....

 

U mnie podobnie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie tak samo :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy to w temacie ale mój Passat robi się nerwowy jak cholera gdy prowadzi go moja żona, dodam tylko że w takim momencie nie muszę jemu dokręcać żadnych śrubek na drążkach....

 

A u mnie ani passat ani ja nie jesteśmy nerwowi jak prowadzi moja żona... Może dlatego, że ma swoje autko i rzadko jeździ paskiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po co to się licytować, zbaczamy z tematu.
Jaki temat, takie zbaczanie :nono

Poczytaj i pooglądaj sobie i geometrii przedniego zawieszenia. Jak znajdziesz coś ciekawego to zapodaj, chętnie się zapoznamy :fajny

 

https://www.google.pl/search?q=geometria+przedniego+zawieszenia&client=firefox-a&hs=uee&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=uDsRVKW0JOGhyAPewoAo&ved=0CFEQsAQ&biw=1366&bih=670

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich forumowiczów. Ostatnio dowiedziałem się, że w naszych passatach jest mozliwość wyregulowania nerwowości układu kierowniczego. Otóż podobno jest możliwość wyregulowania tego za pomocą długości osadzenia końcówki w zwrotnicy, oraz za pomocą śruby przykręcanej do końcówki od góry. Słyszałem też że jest na ten temat informacja w instrukcji montażu nowej końcówki. Czy któryś z forumowiczów spotkał się kiedyś z tym i czy jest na forum ktoś kto ma jakiś sposób na ustawienie tej nerwowości?

 

Oczywiscie ze sie to reguluje i po to to jest, a koledzy ktorzy nie maja zielonego pojecia wypisuja glupoty. Krzywą zbieznosci reguluje sie przesuwajac koncowkę drazka w gorę lub w doł w gniezdzie zwrotnicy, jest tam ok 5mm zakres regulacji. W zawieszeniu wielowahaczowym (m.in. Passat B5) zbieznosc ustawia sie na calkowicie opuszczonym samochodzie stojacym na obrotnicach, pozniej podnosi go sie na belce w gore na wysokosc dokladnie 60mm, kola w tym polozeniu dalej stykaja sie z podlozem obrotnic, robimy pomiar jak zmienila sie zbieznosc, ewentualne odchylenia wlasnie regulujemy dlugoscia osadzenia koncowki drazka w zwrotnicy ( po regulacji skrecamy).Opuszczamy auto do pozycji wyjsciowej i robimy korekte zbieznosci ponownie jezli jest taka potrzeba.Jezeli zamieszalem to w skrocie:

1.Ustawienie zbieznosci na opuszczonym samochodzie ( wkrecajac lub wykrecajac drazki, zbierznosc polowkowa i calkowita - )

2. Uniesienie samochodu na belce na wysokosc 60 mm, sprawdzenie jak zmienily sie paramerty zbierznosci i ewentualna korekta obnizajac lub podnoszac koncowke drazka w zwrotnicy, po regulacji skrecic sruby.

3. Opuszczenie samochodu, sprawdzenie parametrow, i ewentualna korekta krecac dlugosciami drazkow.

 

P.S. Po takim zabiegu dopiero jest ustawione to jak trzeba i nie bedzie rzucalo autem na boki na nierownej nawierzchni (kolega nazwal to nerwowosc). Prawie zaden diagnosta takiej procedury nie robi bo nawet nie ma pojecia ze tak ma byc zrobione i jeszcze powie ze ma 30 lat doswiadczenia i tysiace autek ustawial i nadal zyje w nieswiadomosci i na dodatek klientowi powie ze jakies kocopały mu wygaduje. Panowie daignostow za ryja i mowic jak maja ustawiac.Jak sie nie zastosuje to od razu do innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co Ci da przesunięcie drążka góra - dół ??? Zmienią się jakieś parametry ??? Trzpień nadal będzie tkwił w zwrotnicy idealnie w tym samym miejscu - osiowo .

Temat jest beznadziejny , niczym szukanie dziury w całym.

Idę na zimnego browrka , lepiej mi to zrobi, niż czytanie takich bredni ... :zdrowko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A montowałeś kiedyś taki sworzeń Febiego? Ja tak. Po przełożeniu śruby z nakrętką sworzeń ani drgnie w górę czy w dół wiec jak mam tam cokolwiek ustawiać? :hmm

 

http://www.febi-parts.com/download/febiInfoSpurend_D.PDF

 

To idz strzel se browara zamiast pierniczyc glupoty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sworzen po włożeniu śruby swobodnie się porusza. Właśnie sprawdziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi ze tak, sruba musi byc poluzowana to raz, a dwa sworzen musi byc odpowiednio ustawiony wzgledem sruby zabezpieczajacej, czyli sruba musi wchodzic jak w maslo a nie na chama mlotkiem inaczej tak jak piszesz sworzen ani drgnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności