Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Napinacz paska wielorowkowego 1,9 tdi AVG

Rekomendowane odpowiedzi

jak ja go zakładałem to było jak piszesz ... jedna osoba trzymałam napinacz a druga go zakładała...ale jesli masz rozkręcony przód to bajka jedna osoba da rade ... i powinno byc lekko... ale jak juz założysz go i uwolnisz napinacz to pasek powinien byc dość solidnie napięty ale bez przesady... jesli jest za luźny to znaczy ze masz założone nie w tej kolejności bądź pasek jest za długi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam piszczy mi pasek alternatora i czasem aż światła przygasają więc myślę że żywot mojego napinacza się kończy. Znalazłem taki http://allegro.pl/napinacz-paska-audi-a4-b5-b6-a6-c5-1-9-tdi-quattro-i2224699372.html co sądzicie o tym bo cena dość interesująca. czy lepiej kupić używkę i pojeździć do wymiany rozrządu co będzie za 30tys. bo poprzednio mechanik nie wymienił mi tego napinacza z powodu braku we wszystkich sklepach u nas w miejscowość i później wsadzić oryginalny napinacz wraz z rozrządem.

Czy założyć pasek Boscha czy Continental?

Planuje też wymienić sprzęgiełko alternatora już zakupione firmy INA to od razu je wymienić czy z rozrządem?

Ktoś ma opis jak szybko zdjąć cały przód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem:

co sądzicie o tym bo cena dość interesująca

cena interesująca, ale produkt marki "PRC" nie polecam

 

---------- Dodano o 18:18 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:16 ----------

 

czy lepiej kupić używkę i pojeździć do wymiany rozrządu co będzie za 30tys.

kupić dobrej f-my i niezwłocznie wymienić, czekanie może się źle skończyć - w najlepszym wypadku zerwany pasek wielorowkowy w trasie

 

---------- Dodano o 18:20 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:18 ----------

 

Czy założyć pasek Boscha czy Continental?

ja założyłbym Boscha, chociaż mój mechanik twierdzi że obie f-my już się popsuły

 

---------- Dodano o 18:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:20 ----------

 

Planuje też wymienić sprzęgiełko alternatora już zakupione firmy INA to od razu je wymienić czy z rozrządem?

skoro masz zakupione wymień nie czekając na rozrząd, jak stare jest zatarte to rozwali Ci nowy napinacz który założysz

Do wymiany napinacza i sprzęgiełka nie ma konieczności demontażu przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady...

znacie jakieś dobre firmy a najlepiej linki napinacza żeby nie kupować w ciemno?

http://www.sklepmoto.eu/product-pol-2724-Napinacz-paska-wielorowkowego-Ruville-Volkswagen-Passat.html

albo

http://motogop.com.pl/pl/napinacz-paska-micro-vw-bora-golf-passat-1-9-tdi.html

mogą być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam następujący problem, gdy skręcam kierownicą maksymalnie to mocno piszczy pasek. Objaw piszczenia paska slychać czasami tez na wolnych obrotach, widać też jak jest odpalony silnik że coś co jakiś czas jakby obciążało prace paska. Jeżeli psikne na koło od wspomagania na chwile piszczenie ustaje. Obstawiam pompe wspomagania ale nie jestem pewny. Dodam że napinacz nowy i pasek wymienilem juz drugi, sprzęgło alternatora sprawdzone sprawne. Proszę o jakieś rady? Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to naciągnij pasek od wspomagania a najlepiej kup nowy boo to pare groszy, a założyć to nie problem :)

tam napisałeś tez pasek nowy...

chodzi ci o ten ze wspomagania czy o ten wielorolkowy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik posiada jeden pasek wielorowkowy od napędzania alternatora wspomagania i wentylatora. Drugi napedza tylko klime

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszcze mam pytanie czy oryginalny napinacz powinien mieć wyryte tylko logo vw czy na sprzęgiełku napis INA? 55480ORG.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam jeszcze mam pytanie czy oryginalny napinacz powinien mieć wyryte tylko logo vw czy na sprzęgiełku napis INA? [ATTACH=CONFIG]79796[/ATTACH]

te dwie części jako składowe kompletu napinacza zostały wyprodukowane przez dwie różne f-my stąd różnica w symbolice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. Posiadam passata B5 AFN. Pasek nie idzie sumetrycznie, wyraźnie ucieka na rolce napinacza. Kupiłem nowy napinacz SKF. Przeczytalem ten temat i do konca nie jestem pewien dwóch rzeczy. Mam zamiar wymienić ten napinacz na parkingu pod blokiem. Moje pytania są takie :

1. Czy jest jakiś sposób na zablokowanie wiskozy nie posiadając wynalazku typu przerobiony klucz od szlifierki?

2. Klucz do okręcania wiskozy : imbus 8 (mocny). Moglby ktos wstawic zdjecie jak taki imbus ma wygladac, zeby dalo sie odkrecic? Musze taki kupic. -> takim chyba nie odkrece ? http://allegro.pl/beta-klucz-trzpieniowy-inbus-imbus-8-mm-z-kulka-i2249716037.html

 

 

Z gory dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. U mnie dalo sie poluzowac na napietym pasku, dopiero pozniej po poluzowaniu sruby zdjolem pasek.

2. Ja odkrecalem nasadka na przedluzce i grzechotce, ale wydaje mi sie ze tym zlinku tez powinno isc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rade dasz ale chińszcyzny ja bym nie kupował ale każdy robi jak uważa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rade dasz ale chińszcyzny ja bym nie kupował ale każdy robi jak uważa

no właśnie te napinacze to takie NO NAME, a co powiesz na ten zestaw:

http://allegro.pl/pasek-paski-napinacz-skoda-superb-1-9-tdi-awx-avf-i2241524975.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie te napinacze to takie NO NAME, a co powiesz na ten zestaw:

http://allegro.pl/pasek-paski-napina...241524975.html

No ten zestaw tak jak najbardziej

a pytałeś u chłopaków na forum

http://forum.vw-passat.pl/threads/68364-Wszystkie-czesci-do-Waszych-aut-i-oleje-Motul-NAJTANIEJ!-szczegoly-1str-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. U mnie dalo sie poluzowac na napietym pasku, dopiero pozniej po poluzowaniu sruby zdjolem pasek.

2. Ja odkrecalem nasadka na przedluzce i grzechotce, ale wydaje mi sie ze tym zlinku tez powinno isc.

 

No dobrze, załóżmy że u mnie też uda się poluzować śrubę po naciągnięciu paska. A jak w takim razie wygląda sprawa z przykręceniem wiskozy z powrotem? Trzeba przykręcić ile się da, założyć pasek, napiąć i przytrzymać i dokręcać?

 

Ad2. Kupiłem nasadkę http://allegro.pl/klucz-nasadka-koncowka-1-2-imbus-8mm-king-tony-i2252876162.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja visco zablokowałem jakimiś przyrządem znalezionym na warsztacie. Miał coś jakby dwa zęby, ale podobno możliwe jest to też poprzez owinięcie starego paska wieloklinowego i mocne zaciśnięcie go na visco (np. skręcenie go).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko szło? Ja mam zamiar wymienić to na parkingu pod blokiem, nie chciałbym rozebrać i nie móc złożyć. Dostęp do narzędzi też ograniczony. A może bym kupił taki klucz do szlifierek ? Może ktoś podać rozstaw tych zębów? może coś takiego znajdę w castoramie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ostatnio wymienilem napinacz na nowy piski ustaly ,ale zauwazylem ze chyba jest za mocno napiety ,po paru dniach napisy z paska sie starly i chyba popiskuje mi sprzegielko a wczesniej tego nie bylo ,czy mozliwe ze zamontowalem zle napinacz ? na instrukcji byl rysunek ze trzeba go 3 razy rozruszac i jaie 3-5 s chyba odzczekac i przykrecis srube to na torxa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

ja paski wszystkie powymienialem sam wlacznie z napinaczami zerwalo mi napinacz pekl na pol silnik afn 97rok zajelo mi to3 godziny robilem to sam pierwszy raz,dlugo ale to dlatego ze kazda srobke wyczyscilem po skreceniu farba olejna i wszystko sobie zaznaczalem

 

Moja rada pamietajcie przy wymianie o sprawdzeniu rolki sprzegielka altka bo spadajace paski to w wiekszosci wlasnie tego przyczyna,a do zblokowania wiskozy uzylem sobie klucza do filtra oleju tylko odkrecilem blaszke ten pasek i przelozylem na druga strone jak wiadomo ma zabki i moze porysowac rolke wisko a po co jak mozna bezinwazyjnie zdaje egzamin w 100%-ch,jak cos sluze pomoca

 

aaa i nic nie sciagalem zadnego przodu nie darlem

wszystko na spokojnie teraz to okolo 25 minut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności