Skocz do zawartości
doktort

Zawór EGR - dziwne dzwieki....

Rekomendowane odpowiedzi

ja teraz zauważyłem ze nawet z tych dziurek po bokach moczy sie olej.... to chyba faktycznie jego koniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym olejem to tez norma z tych EGR,Osobiscie mi sie nie moczyl ale inni juz na forum pisali o tym.Niby pomagalo czyszczenie w tym wypadku,moze zamiast kupic odrazu nowy EGR wymontuj stary umyj w benzynie Ekstrakcyjnej zamontuj z nowa usczelka i zobacz co sie bedzie dzialo moze by pomoglo na to kwaczenie w co watpie ,a jak nie pomoze to dopiero wtedy nowy kup;)

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym olejem to tez norma z tych EGR,Osobiscie mi sie nie moczyl ale inni juz na forum pisali o tym.Niby pomagalo czyszczenie w tym wypadku,moze zamiast kupic odrazu nowy EGR wymontuj stary umyj w benzynie Ekstrakcyjnej zamontuj z nowa usczelka i zobacz co sie bedzie dzialo moze by pomoglo na to kwaczenie w co watpie ,a jak nie pomoze to dopiero wtedy nowy kup;)

Pozdro

 

U mnie tez kwacze - mylem go i nie pomoglo nic - dalej kwacze. Wiec chyba nie ma szans na uratowanie go - tylko wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie są następstwa jeśli nie wymieni się kwaczącego EGR? Oprócz kwakania innych objawów nie zauważyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niewiadomo jak on działa przy tym kwaczeniu.... bo jak pisałem wcześniej to robiłem turbine 3 miesiace temu poniewaz właśnie ten zawór był zawieszony i był cały czas otwarty... to powodowało ze takie kawałeczki sadzy wpadały do turba i ja rozwaliło w konsekwencj caly olej w kilka chwil poszedł przez wydech....nie mówiąc juz o kosztach naprawy nowym oleju czyszczeniu IC wszystkich rur i kolektorów ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mi tez cieko z tego zaworu i mehcank mi powiedzial ze eger jest pekniety i bedzie mnie czekac wymiana, ale dopiero jesli bedzie silnik sie przegrzewal, albo nie nagrzewl szybko lub oslabnie bo to koszt ok 400-800zl!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy poszukuje pomocy z moim paskiem,przy zimnym silniku jest czasami wszystko ok ale gdy nagrzeje i po przejechaniu 20 km klekocze jakby zawory i bije powietrze do intercoolera .czy wiecie moze co to moze byc?? bylem u mechanika stwierdzil ze too od egr-a ale jak go zaslepilem bez zmian pomozcie jest to 1.9 tdi 100php PD 2003r

Edytowane przez dav506900804

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ilość doprowadzanych do powietrza dolotowego spalin maleje wraz ze wzrostem obciążenia silnika, osiągając wartość zerową przy pełnej dawce oraz w warunkach pracy zimnego silnika na biegu jałowym.
Na necie jest dostepny filmik z zaworem EGR od mondeo gdzie udowodniono organoleptycznie ze zawor dziala tylko na obrotach biegu jalowego. Jakiekolwiek dotkniecie pedalu gazu natychmiast zamykalo zawor.

 

---------- Post added at 19:50 ---------- Previous post was at 19:49 ----------

 

witam koledzy poszukuje pomocy z moim paskiem,przy zimnym silniku jest czasami wszystko ok ale gdy nagrzeje i po przejechaniu 20 km klekocze jakby zawory i bije powietrze do intercoolera .czy wiecie moze co to moze byc?? bylem u mechanika stwierdzil ze too od egr-a ale jak go zaslepilem bez zmian pomozcie jest to 1.9 tdi 100php PD 2003r
A co na to VAG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, zgodnie twierdzicie ze sposob na to to wymiana EGR.... no i wymieniłem> i jak kwaczał tak nowy ORYGINLANY wahler podobnie kwacze gdy sie auto rozgrzeje. Ma ktoś inne konkrente pomysły czemu?

 

wymieniac ten łaczony zawór n18 z n75?

podlasiak i jak masz juz jakis pomysl na ten egr.ja mam ten sam problem,kwakał więc wymieniłem na nowy i dalej kwacze-no moze troche cieszej,jesli uporałeś sie z tym problemem to napisz,a moze ktoś inny ma jakis pomysł???

 

 

pozdrawiam

 

---------- Post added at 10:23 ---------- Previous post was at 10:12 ----------

 

Piszę do tych którzy chcą zaślepić egr.Jeśli chodzi o błędy to w passkach do 2002r nie powinny wyskakiwać,a w tych od 2003 niestety ale już błedy się pojawiają.Mogę się mylić ale tak powiedział mój mechanik.Ja swojego egr wymieniłem na nowy,ale nic mi to nie dało.Jak kwakał tak kwacze,może troch ciszej.W poniedziałek jade do dobrego komputerowca,bo podobno przyczyną może sterowanie zaworem egr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piszę do tych którzy chcą zaślepić egr.Jeśli chodzi o błędy to w passkach do 2002r nie powinny wyskakiwać,a w tych od 2003 niestety ale już błedy się pojawiają.Mogę się mylić ale tak powiedział mój mechanik
Moj jest modelowo 2003 i po zaslepieniu nie sypnal bledami. Juz zrobione ok 10kkm. Jedyna roznica to ciut glosniej przy przyspieszaniu i twardszy dzwiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moj jest modelowo 2003 i po zaslepieniu nie sypnal bledami. Juz zrobione ok 10kkm. Jedyna roznica to ciut glosniej przy przyspieszaniu i twardszy dzwiek.

No stary dziwne to trochę,ale tak jak pisałem mogę się mylić.Powiem ci jednak szczerze że jak pierwszy raz zaślepiłem zawór to jeździłem jakieś 2 tygodnie i nic nie wyskakiwało.Zrobiłem więcej niż 100km(dokładnie nie pamiętam ile przejechałem)i pojawił się błąd.Od tego czasu co jakiś czas pojawiał się i znikał.I tak w kółko.Nie chce cię straszyć,ale może ci się dopiero pojawić ten błąd.Jak coś ci wyskoczy to daj znać na forum.

 

Pozdrawiam i powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem z egrem że kwacze dopiero po załączeniu klimy. Gdy stoję na biegu jałowym i klima jest wyłączona (ECON) jest cisza gdy włączę klime słychać świersze spod maski, na początku myślałem ze to pasek ale po przysłuchaniu to EGR. Jaka może być tego przyczyna przecież klima nie ma nic do EGRa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,mam podobne problemy z egr może przedstawie go od początku

około 2 miesiące temu wymieniony został rozrząd razem z czyszczeniem przewodów od intercoolera do egr no i zaczęło się dziać.

dzień póżniej gdy silnik się rogrzał było słychać takie dziwne kwakanie ,mechanik stwierdził że to membrana poszła w egr,bez sprawdzenia na vagu i zaślepił mi go poprzez zatkanie wężyka od podciśnienia i przestało kwakać ale ja chciałem mieć ten egr sprawny

więc kupiłem w inter carsie nowy za 470pln i został wymieniony ale kwakanie pozostało więc wniosek jest taki że prawdopodobnie nie jest

to wina egr,następnie mechanik podłączył komputer i było parę błedów i stwierdził że problemem kwakania jest jest zawór elektromagnetyczny sterujący podciśnieniem został wymieniony 160pln kwakanie zniknęło ale obroty zaczęły falować w przedziale 700-900 silnik się zachowuje jakby miał zaraz zgasnąć ale zaraz powraca na 800 i jeszcze jeden problem w przedziale 1000-2000 czasami jest takie jakby szarpnięcie -zdławienie

nastepnie został sprawdzony vagiem i wyszło że silnik dostaje wzbogaconą mieszankę i temp. cieczy jest inna na vagu niż na blacie został wymieniony czujnik temperatury ale nic nie pomogło tyle że dostaje prawidłową mieszankę i temp.jest taka sama, obroty częściej falują na załączonej klimie ,ale gdy zawór egr jest zaślepiony nie ma problemów z falującymi obrotami i wszystko jest OK ,co może powodowć falowanie obrotów na załączonym egr

czy to może być problem z pompą vacum lub może mechanik żle ustawił kąt synchronizacji wtrysku albo coś innego? może ktoś wie o co chodzi bo ja już powoli tracę cierpliwość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
temp. cieczy jest inna na vagu niż na blacie został wymieniony czujnik temperatury ale nic nie pomogło
I nic nie pomoze. Tolerancja wskaznikow na blacie do wynikow czujnika jest baaardzo duza. Do 60C wskazowka pokazuje dobrze, gdy czujnik podaje wartosc ok 74C to wskazowka pokazuje juz 90C. Jeszcze lepsz jest to, ze jak czujnik podaj 110C to na zegarach jest dalej 90C. Mi sie udalo uzyskac na wskazowce ok 120C (uszkodzona pompa wody), ciekaw jestem ile musial pokazac czujnik.

 

w przedziale 1000-2000 czasami jest takie jakby szarpnięcie -zdławienie
Jesli to zadlawienie jest przy wlaczonej klimie, to jest OK. Mam tak samo i wg instr. przy przyspieszaniu pod obciazeniem sprezarka zostaje odlaczona. Z tym ze to odlaczenie wg wplywa na zdlawienie silnika i czuc wlasnie taki efekt, zamiast dodatkowych konikow ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartosz, Czesc Bartosz czy nadal masz zaslepiony EGR i nie "kwacze" juz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam też problem z EGR, wyraźnie słychać z niego taki specyficzny odgłos - w poście nazywanym "kwakaniem". Najpierw mechanik sprawdził elektrozawór wymieniając na inny sprawny - objawy pozostały. W dalszej kolejności wymienił EGR na używany i dalej to samo. mając na uwadze powyższe nnie wiem co dalej mam zrobić, bo takim sposobem mogę pół samochodu wymienić i nie zdiagnozować przyczyny tego stanu rzeczy. Proszę o fachową poradę z ewentualnym wskazaniem dobrego i taniego zakładu na terenie woj. zachodniopomorskiego. Za okazaną pomoc serdecznie dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlacz pod VAGa, sprawdz ewent bledy. Po to wymyslono kompy w autach zeby m.in. ulatwic diagnoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi, ale mój pasek był już sprawdzany na komputerze i nie wyskalują jakieś błędy, dlatego nie wiem, co jest przyczyną tego stukania w EGR-e. Tak jak pisałem wyżej jego wymiana jak również sprawdzenie elektorzaworu nie pomogła. Proszę o fachową pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam też problem z EGR, wyraźnie słychać z niego taki specyficzny odgłos - w poście nazywanym "kwakaniem". Najpierw mechanik sprawdził elektrozawór wymieniając na inny sprawny - objawy pozostały. W dalszej kolejności wymienił EGR na używany i dalej to samo. mając na uwadze powyższe nnie wiem co dalej mam zrobić, bo takim sposobem mogę pół samochodu wymienić i nie zdiagnozować przyczyny tego stanu rzeczy. Proszę o fachową poradę z ewentualnym wskazaniem dobrego i taniego zakładu na terenie woj. zachodniopomorskiego. Za okazaną pomoc serdecznie dziękuję.

Ja mam to samo...Wymieniłem egr na nowy i dalej kwacze...Może nie tak bardzo jak przedtem,ale dalej go słychać...Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną to proszę o pomoc....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności