Skocz do zawartości
doktort

Zawór EGR - dziwne dzwieki....

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vito6

O to też ciekawie....Ach wszystko potrafią ukryć cholery....Zresztą już pogodziłem się z tym że auto używane nigdy nie będzie jak nowe,zawsze coś tam w nim jest ukryte,bez powodu nie są sprzedawane....no rzadko kiedy sie zdarza że właściciel sprzedaje auto bo mu się znudziło ale dobra tam nie było tematu......A ceny tak,pochodzą z ASO bo serwisuje auto tylko właśnie w autoryzowanych serwisach Vw,chce mieć tą pewność że wszystkie części są nowe i orginalne niemieckie Audi/vw/seat/skoda i że w miare dobrze zostanie wszystko zrobione...A koszty że są duże no cóż jakoś to moja kieszeń musi wytrzymać i wytrzymuje ;)...

Pozdrawiam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Egr-y wysiadają gy auto ma przejechane powyżej 200tys km...

Myślę, że nie ma na to zasady. Ja mam jakieś 140k km i też zaczął mi się odzywać EGR. Tylko że u mnie na rozgrzanym silniku i tak przy 1000obr, jak dodam gazu to milknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw

Panowie, zgodnie twierdzicie ze sposob na to to wymiana EGR.... no i wymieniłem> i jak kwaczał tak nowy ORYGINLANY wahler podobnie kwacze gdy sie auto rozgrzeje. Ma ktoś inne konkrente pomysły czemu?

 

wymieniac ten łaczony zawór n18 z n75?

Edytowane przez podlasiak_vw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moze zaslep EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw
To moze zaslep EGR.

tak mi jakos szkoda tego świeżutkiego EGR.... to może ktoś zaopiniuje ten pomysł wymiany n18 z n75?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje zaslepic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boczeka

Kolego nie baw się w żadne zaślepiania-udoskonalenia, tylko usuń przyczynę usterki. Wiem coś o tym, bo walczyłem z tym cholernym kwakaniem cały rok. Nic sensownego nie mogłem też znaleźć w internecie. A straciłem na to wiele czasu. Wreszcie udało się. Rzecz dotyczy passata b5 1,9 tdi z 2003 r. Trzeba wymienić elektropneumatyczny przetwornik ciśnienia (zwany też zaworem N 18 lub przetwornikiem ciśnienia zaworu recyrkulacji spalin) uruchamiający i sterujący pod ciśnieniem działanie zaworu EGR; (w moim passacie ma następujący numer katalogowy: 1J0906627). Załatwiłem to w serwisie - zawór 204 zł, robocizna 50 zł. Problem zniknął, jak ręka odjął. Poniżej troche teorii:

Elementy składowe układu recyrkulacji spalin

Rozwój elektronicznych układów wtrysku paliwa, związany z wprowadzeniem systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w samochodach osobowych i dostawczych, rozpoczął się od elektronicznego sterowania układem recyrkulacji spalin (ang. EGR Exhaust Gas Recirculation. Silniki diesla z wtryskiem bezpośrednim, w odróżnieniu od silników z komorą wirową (wstępną), charakteryzują się wyższymi temperaturami spalania, z czym wiąże się wyższa emisja tlenków azotu. Aby zredukować zawartość tlenków azotu w spalinach należało obniżyć maksymalną temperaturę spalania poprzez doprowadzanie do kolektora ssącego części spalin (5-15 % w zależności od silnika). Ta ilość spalin, z uwagi na niebezpieczeństwo wzrostu emisji węglowodorów i tlenku węgla oraz sadzy, musi być dokładnie kontrolowana i sterowana stąd zastosowanie elektronicznej jednostki sterującej komputera silnikowego oraz współpracujących z nim czujników: ciśnienia atmosferycznego, przepływomierza mierzącego ilość powietrza wpływającego do kolektora ssącego (czujnik - ang. MAF, temperatury powietrza dolotowego, prędkości obrotowej silnika, temperatury cieczy chłodzącej silnik oraz obciążenia silnika wielkości dawki paliwa (czujnik położenia dozatora dawki w pompie wtryskowej rozdzielaczowej lub wysunięcia listwy regulacyjnej w pompie wtryskowej rzędowej).

Ilość doprowadzanych do powietrza dolotowego spalin maleje wraz ze wzrostem obciążenia silnika, osiągając wartość zerową przy pełnej dawce oraz w warunkach pracy zimnego silnika na biegu jałowym.

Podstawowymi elementami składowymi układu recyrkulacji spalin są zatem:

- zawór recyrkulacji spalin regulujący przepływ spalin, zwany zaworem EGR

- elektropneumatyczny przetwornik ciśnienia (zwany też zaworem N 18 lub przetwornikiem ciśnienia zaworu recyrkulacji spalin) uruchamiający i sterujący pod ciśnieniem działanie zaworu EGR; (w moim passacie ma następujący numer katalogowy: 1J0906627)

 

współpracuje on z podciśnieniową pompą hamulcową, czujnikiem ciśnienia atmosferycznego i komputerem silnikowym - przepływomierz powietrza dolotowego wraz z wmontowanym w nim czujnikiem temperatury powietrza.

fotkii.jpg

Edytowane przez boczeka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kolego jeśli masz racje, że to jest przyczyną kwakania zaworka EGR to będziesz pływał w piwku :). Sporo ludzi ma z tym problem, tak jak i ja. Mam ten sam silnik co Ty więc nr tego zaworu powinien być chyba taki sam.

Znalazłem coś takiego: https://ssl.allegro.pl/show_item.php?item=585576637

Edytowane przez irek30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boczeka

Jeszcze o tym zaworze N 18. Mój numer katologowy spisałem z faktury. Dlatego może on oznaczać cokolwiek, nawet numer półki. Dlatego nim sie nie należy specjalnie sugerować. Uważam jednak, że zawór powinien być oryginalny i najlepiej kupiony w serwisie. Ten, który został zdemontowany z mojego paska wyglądał też ładnie mi co z tego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... znacie moze numery katalogowe do Zaworu recyrkulacji spalin w 1,9 Tdi AFN 110 z 98r.... na komputerze wyskoczyl blad z tym zaworem i nie da sie go usunac .... podejrzewam ze sie zapchal i trzeba go przeczyscic ... w ASO powiedzieli ze oni woleli by najpierw przeczyscic lopatki w turbinie bo moga byc zapieczone ... w sumie to obydwie rzeczy moga wplynac na brak mocy ...

i teraz juz sam nie wiem co mam zrobic bo za czyszczenie lopatek krzykna mi z 400 pln a ten zawor o ile sie nie myle to koszt ok.150pln ??

 

 

ktos moze cos poradzic ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam sprawa dotyczy passata B5 FL 1.9 tdi 131 km.... pod maską w okolicy zaworu EGR słychać jakby jakiś zawór włączał sie co chwile jest słyszalny taki specyficzny dźwiek... i teraz pytanie czy to właśnie Egr sie kończy i otwiera sie i zamyka czy moze jakaś inna sprawa.. moze już ktoś trafił na taki przypadek... dodam ze jak klima jest odłaczona to tego nie ma.. jak jest włączona wiadomo silnik pracuje juz pod obciązeniem i wtedy to sie zaczyna....:638::638::638::638::638::638::638:

 

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to moze przekaznik sprzegłą sprezarki klimy wariuje i załacza i rozłacza sprezarke a wentylator klimy działa dobrze nie ma zadnych błedówwyswietlacznie miga po właczeniu zapłonu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

częste załącznie się jakiegoś "elektrozaworu"??? - prawdopodobnie mozesz mieć mało czynnika w układzie a/c - a jezeli tak jest to kompresor klimy będzie sięwłączał i wyłączał co chwilę(napoisałeś,że te "załączanie" pojawia się tylko na włączonej klimie) - także sprawdź i popatrz na kompresor klimy - myślę,że na 90% to kwestia kompresora - on tak często sięzałącza - a tak na marginesie - kiedy sprawdzałeś lub nabijałeś klimę???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klima była nabijana rok temu... na wyswietlaczu tez sie nic nie pokazuje.. a dlatego pytam o Egr bo 3 miesiące temu robiłem turbo i czyszczony był ten zawór. a jak coś nie tak z nim to niehcce znowu rozwalonej turbiny

Edytowane przez matej626

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega napisał sprawdz sprezarke klimy i wentylator moze zawór bespieczenstwa zadziałał i wypuscił czynnik

podłacz VAG moze wtedy czegos sie dowiesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba macie racje bo przeciez Egr pracuje na podcisnieniu i chyba nie ma tam zadnego elektrozaworu czy moze sie myle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest to odglos?Jest to moze takie kwaczenie jakby kaczka?Ja mialem takie dzwieki jak egr sie skonczyl:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kris01 to dokładnie tak jak napisałeś kwaczenie jakby kaczka!!!!( nie chciałem pisać takich porównań:) a potwierdzenie miałeś na Vag-u??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtedy na vaga nawet nie podlaczalem.Nawet chyba by tego bledu nie pokazalo;)Pojechalem do znajomego mechanika ktory po samym odglosie wiedzial o co chodzi bo tez juz wczesniej mial cos takiego w swoim pasku.Zeby potwierdzic sciagnol tam gorny przewod podcisnieniowy a nastepnie przylozyl spowrotem (i Tak kilka razy i kwakalo) powiedzial ze to ta membrana w tym zaworze i ona kwacze:D

Wtedy nowy EGR kosztowal cos kolo 700 zl teraz kosztuje ok 400zl. po wymianie problem zniknol i mam spokoj:D

A tak appropos siadlo mi to po dluzszej podrozy 800KM bez przerwy i na bucie!!! i to go dobilo chyba.:636:

pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności