Gość vito6 Zgłoś #41 Napisano 12 Marca 2009 O to też ciekawie....Ach wszystko potrafią ukryć cholery....Zresztą już pogodziłem się z tym że auto używane nigdy nie będzie jak nowe,zawsze coś tam w nim jest ukryte,bez powodu nie są sprzedawane....no rzadko kiedy sie zdarza że właściciel sprzedaje auto bo mu się znudziło ale dobra tam nie było tematu......A ceny tak,pochodzą z ASO bo serwisuje auto tylko właśnie w autoryzowanych serwisach Vw,chce mieć tą pewność że wszystkie części są nowe i orginalne niemieckie Audi/vw/seat/skoda i że w miare dobrze zostanie wszystko zrobione...A koszty że są duże no cóż jakoś to moja kieszeń musi wytrzymać i wytrzymuje ... Pozdrawiam.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrii Zgłoś #42 Napisano 2 Kwietnia 2009 Egr-y wysiadają gy auto ma przejechane powyżej 200tys km... Myślę, że nie ma na to zasady. Ja mam jakieś 140k km i też zaczął mi się odzywać EGR. Tylko że u mnie na rozgrzanym silniku i tak przy 1000obr, jak dodam gazu to milknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw Zgłoś #43 Napisano 8 Kwietnia 2009 (edytowane) Panowie, zgodnie twierdzicie ze sposob na to to wymiana EGR.... no i wymieniłem> i jak kwaczał tak nowy ORYGINLANY wahler podobnie kwacze gdy sie auto rozgrzeje. Ma ktoś inne konkrente pomysły czemu? wymieniac ten łaczony zawór n18 z n75? Edytowane 8 Kwietnia 2009 przez podlasiak_vw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #44 Napisano 8 Kwietnia 2009 To moze zaslep EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw Zgłoś #45 Napisano 8 Kwietnia 2009 To moze zaslep EGR. tak mi jakos szkoda tego świeżutkiego EGR.... to może ktoś zaopiniuje ten pomysł wymiany n18 z n75? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daras Zgłoś #46 Napisano 8 Kwietnia 2009 proponuje zaslepic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boczeka Zgłoś #47 Napisano 16 Kwietnia 2009 (edytowane) Kolego nie baw się w żadne zaślepiania-udoskonalenia, tylko usuń przyczynę usterki. Wiem coś o tym, bo walczyłem z tym cholernym kwakaniem cały rok. Nic sensownego nie mogłem też znaleźć w internecie. A straciłem na to wiele czasu. Wreszcie udało się. Rzecz dotyczy passata b5 1,9 tdi z 2003 r. Trzeba wymienić elektropneumatyczny przetwornik ciśnienia (zwany też zaworem N 18 lub przetwornikiem ciśnienia zaworu recyrkulacji spalin) uruchamiający i sterujący pod ciśnieniem działanie zaworu EGR; (w moim passacie ma następujący numer katalogowy: 1J0906627). Załatwiłem to w serwisie - zawór 204 zł, robocizna 50 zł. Problem zniknął, jak ręka odjął. Poniżej troche teorii: Elementy składowe układu recyrkulacji spalin Rozwój elektronicznych układów wtrysku paliwa, związany z wprowadzeniem systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w samochodach osobowych i dostawczych, rozpoczął się od elektronicznego sterowania układem recyrkulacji spalin (ang. EGR Exhaust Gas Recirculation. Silniki diesla z wtryskiem bezpośrednim, w odróżnieniu od silników z komorą wirową (wstępną), charakteryzują się wyższymi temperaturami spalania, z czym wiąże się wyższa emisja tlenków azotu. Aby zredukować zawartość tlenków azotu w spalinach należało obniżyć maksymalną temperaturę spalania poprzez doprowadzanie do kolektora ssącego części spalin (5-15 % w zależności od silnika). Ta ilość spalin, z uwagi na niebezpieczeństwo wzrostu emisji węglowodorów i tlenku węgla oraz sadzy, musi być dokładnie kontrolowana i sterowana stąd zastosowanie elektronicznej jednostki sterującej komputera silnikowego oraz współpracujących z nim czujników: ciśnienia atmosferycznego, przepływomierza mierzącego ilość powietrza wpływającego do kolektora ssącego (czujnik - ang. MAF, temperatury powietrza dolotowego, prędkości obrotowej silnika, temperatury cieczy chłodzącej silnik oraz obciążenia silnika wielkości dawki paliwa (czujnik położenia dozatora dawki w pompie wtryskowej rozdzielaczowej lub wysunięcia listwy regulacyjnej w pompie wtryskowej rzędowej). Ilość doprowadzanych do powietrza dolotowego spalin maleje wraz ze wzrostem obciążenia silnika, osiągając wartość zerową przy pełnej dawce oraz w warunkach pracy zimnego silnika na biegu jałowym. Podstawowymi elementami składowymi układu recyrkulacji spalin są zatem: - zawór recyrkulacji spalin regulujący przepływ spalin, zwany zaworem EGR - elektropneumatyczny przetwornik ciśnienia (zwany też zaworem N 18 lub przetwornikiem ciśnienia zaworu recyrkulacji spalin) uruchamiający i sterujący pod ciśnieniem działanie zaworu EGR; (w moim passacie ma następujący numer katalogowy: 1J0906627) współpracuje on z podciśnieniową pompą hamulcową, czujnikiem ciśnienia atmosferycznego i komputerem silnikowym - przepływomierz powietrza dolotowego wraz z wmontowanym w nim czujnikiem temperatury powietrza. Edytowane 16 Kwietnia 2009 przez boczeka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #48 Napisano 16 Kwietnia 2009 (edytowane) No kolego jeśli masz racje, że to jest przyczyną kwakania zaworka EGR to będziesz pływał w piwku . Sporo ludzi ma z tym problem, tak jak i ja. Mam ten sam silnik co Ty więc nr tego zaworu powinien być chyba taki sam. Znalazłem coś takiego: https://ssl.allegro.pl/show_item.php?item=585576637 Edytowane 16 Kwietnia 2009 przez irek30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boczeka Zgłoś #49 Napisano 16 Kwietnia 2009 Jeszcze o tym zaworze N 18. Mój numer katologowy spisałem z faktury. Dlatego może on oznaczać cokolwiek, nawet numer półki. Dlatego nim sie nie należy specjalnie sugerować. Uważam jednak, że zawór powinien być oryginalny i najlepiej kupiony w serwisie. Ten, który został zdemontowany z mojego paska wyglądał też ładnie mi co z tego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz Zgłoś #50 Napisano 16 Kwietnia 2009 ... znacie moze numery katalogowe do Zaworu recyrkulacji spalin w 1,9 Tdi AFN 110 z 98r.... na komputerze wyskoczyl blad z tym zaworem i nie da sie go usunac .... podejrzewam ze sie zapchal i trzeba go przeczyscic ... w ASO powiedzieli ze oni woleli by najpierw przeczyscic lopatki w turbinie bo moga byc zapieczone ... w sumie to obydwie rzeczy moga wplynac na brak mocy ... i teraz juz sam nie wiem co mam zrobic bo za czyszczenie lopatek krzykna mi z 400 pln a ten zawor o ile sie nie myle to koszt ok.150pln ?? ktos moze cos poradzic ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matej626 Zgłoś #51 Napisano 18 Czerwca 2009 (edytowane) witam sprawa dotyczy passata B5 FL 1.9 tdi 131 km.... pod maską w okolicy zaworu EGR słychać jakby jakiś zawór włączał sie co chwile jest słyszalny taki specyficzny dźwiek... i teraz pytanie czy to właśnie Egr sie kończy i otwiera sie i zamyka czy moze jakaś inna sprawa.. moze już ktoś trafił na taki przypadek... dodam ze jak klima jest odłaczona to tego nie ma.. jak jest włączona wiadomo silnik pracuje juz pod obciązeniem i wtedy to sie zaczyna....:638::638::638::638::638::638::638: _scalone Edytowane 19 Czerwca 2009 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #52 Napisano 18 Czerwca 2009 to moze przekaznik sprzegłą sprezarki klimy wariuje i załacza i rozłacza sprezarke a wentylator klimy działa dobrze nie ma zadnych błedówwyswietlacznie miga po właczeniu zapłonu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AArti Zgłoś #53 Napisano 18 Czerwca 2009 częste załącznie się jakiegoś "elektrozaworu"??? - prawdopodobnie mozesz mieć mało czynnika w układzie a/c - a jezeli tak jest to kompresor klimy będzie sięwłączał i wyłączał co chwilę(napoisałeś,że te "załączanie" pojawia się tylko na włączonej klimie) - także sprawdź i popatrz na kompresor klimy - myślę,że na 90% to kwestia kompresora - on tak często sięzałącza - a tak na marginesie - kiedy sprawdzałeś lub nabijałeś klimę??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #54 Napisano 18 Czerwca 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matej626 Zgłoś #55 Napisano 18 Czerwca 2009 (edytowane) klima była nabijana rok temu... na wyswietlaczu tez sie nic nie pokazuje.. a dlatego pytam o Egr bo 3 miesiące temu robiłem turbo i czyszczony był ten zawór. a jak coś nie tak z nim to niehcce znowu rozwalonej turbiny Edytowane 18 Czerwca 2009 przez matej626 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #56 Napisano 18 Czerwca 2009 tak jak kolega napisał sprawdz sprezarke klimy i wentylator moze zawór bespieczenstwa zadziałał i wypuscił czynnik podłacz VAG moze wtedy czegos sie dowiesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matej626 Zgłoś #57 Napisano 18 Czerwca 2009 chyba macie racje bo przeciez Egr pracuje na podcisnieniu i chyba nie ma tam zadnego elektrozaworu czy moze sie myle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris01 Zgłoś #58 Napisano 18 Czerwca 2009 A jaki jest to odglos?Jest to moze takie kwaczenie jakby kaczka?Ja mialem takie dzwieki jak egr sie skonczyl:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matej626 Zgłoś #59 Napisano 18 Czerwca 2009 kris01 to dokładnie tak jak napisałeś kwaczenie jakby kaczka!!!!( nie chciałem pisać takich porównań a potwierdzenie miałeś na Vag-u?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris01 Zgłoś #60 Napisano 18 Czerwca 2009 Wtedy na vaga nawet nie podlaczalem.Nawet chyba by tego bledu nie pokazalo;)Pojechalem do znajomego mechanika ktory po samym odglosie wiedzial o co chodzi bo tez juz wczesniej mial cos takiego w swoim pasku.Zeby potwierdzic sciagnol tam gorny przewod podcisnieniowy a nastepnie przylozyl spowrotem (i Tak kilka razy i kwakalo) powiedzial ze to ta membrana w tym zaworze i ona kwacze:D Wtedy nowy EGR kosztowal cos kolo 700 zl teraz kosztuje ok 400zl. po wymianie problem zniknol i mam spokoj:D A tak appropos siadlo mi to po dluzszej podrozy 800KM bez przerwy i na bucie!!! i to go dobilo chyba.:636: pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach