vw_gda24 Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2014 Witam, Jechałem dzisiaj i przy przyspieszaniu na trojce, w okolicach 80 km wyskoczył mi błąd "engine workshop fault". Zaczeła mrugać kontrolka swiec zarowych (spiralka). Auto przeszło w tryb awaryjny. Po wylaczeniu silnika auto wyszlo z trybu awaryjnego, ale nie wrocilo do normy. Jest ewidentnie słąbszy od dolu - zaczyna się zbierac dopiero po 3500 obrotów około... Troche go przegazowałem, ale znowu zaswiecila sie spiralka, znowu engine workshop fault i do ekipy kontrolek doszła kontrolka silnika. W tym momencie auto jest słabe od dołu + swieci sie kontrolka od silnika. Passat, Silnik CBAB, 2.0 TDI 140 KM. Co to może być ? Jakies pomysly ?... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #2 Napisano 7 Stycznia 2014 Kolego nikt tu kursu wróżenia z fusów nie ukończył Podłącz pod komputer diagnostyczny swojego Paska i będziesz widział co go boli, bo przyczyn może być wiele... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punktar Zgłoś #3 Napisano 7 Stycznia 2014 Miałem tak samo. U mnie przyczyną była pęknięta głowica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #4 Napisano 7 Stycznia 2014 Miałem tak samo. Przyczyną była pęknięta głowica wow.... zabrzmiało jak wyrok... ale w CR? tam też pękały? może turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punktar Zgłoś #5 Napisano 7 Stycznia 2014 wow.... zabrzmiało jak wyrok... ale w CR? tam też pękały? może turbo? 2.0 TDI-PD 140KM Po regeneracji głowicy już nie ma problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #6 Napisano 8 Stycznia 2014 (edytowane) wow.... zabrzmiało jak wyrok... ale w CR? tam też pękały? może turbo? Miałem te same objawy, ten sam komunikat "engine workshop fault", diagnoza - zapchany EGR, mechanior skasował błąd, od razu "wskoczyłem" na A1, 40km. 170-180km/h i od tego czasu tj. od 3 miesięcy problemu nie ma, ale pamiętam, aby co jakiś czas "przegonić" Paska;-). Jeżeli to Ci nie pomoże, może być EGR już do czyszenia albo nawet wymiany, podłącz pod VAG-a, jaki wyskakuje błąd. Edytowane 8 Stycznia 2014 przez macvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_gda24 Zgłoś #7 Napisano 8 Stycznia 2014 (edytowane) Miałem te same objawy, ten sam komunikat "engine workshop fault", diagnoza - zapchany EGR, mechanior skasował błąd, od razu "wskoczyłem" na A1, 40km. 170-180km/h i od tego czasu tj. od 3 miesięcy problemu nie ma, ale pamiętam, aby co jakiś czas "przegonić" Paska;-). Jeżeli to Ci nie pomoże, może być EGR już do czyszenia albo nawet wymiany, podłącz pod VAG-a, jaki wyskakuje błąd. Bylem na kompie, wyskoczyl blad: problem doladowania. Po wykasowaniu zniknela kontrolka silnika z deski, ale auto dalej nie ma dolu. na kompie nie ma juz bledu. kontrolka sie nie pali a auto jest zamulone. wydaje mi sie ze zlapal takiego mula jak mialem przy 60 na godzine wrzucona 4 i pedal do konxa wcianiety. wtedy sie tak zapchal (zamulil)... wiem ze jak bym teraz wcisnal trojke na maksa z mniejszych obrotow to znowu by wyskoczyl blad ktory jest w tytule i zapalila by sie kontrolka... jaki ty miales blad na kompie przy zawalonym egr ? Edytowane 8 Stycznia 2014 przez vw_gda24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aj27 Zgłoś #8 Napisano 8 Stycznia 2014 Poprostu masz zapieczone łopatki w turbinie i zostały w jednym połozeniu.Ten błąd spiralki świadczy o turbinie,bo po zgaszeniu auta zniknął czyli był to błąd chwilowy,natomiast usterka była nadal aktywna i wskoczył juz stały check engine.W sumie to nic wielkiego,poprostu zbyt duzo "jazdy emeryta".Można zrobić to profesjonalnie czyli rozebrac turbinkę i wyczyścić albo spróbować półśrodkami czyli trzeba psiknąć jakimś spreyem typu forch,albo wurth od gorącej strony turbiny a może jakos puszczą kierowniczki.Zapieczone kierownice możesz tez rozruszac dzwigienką gruchy,najlepiej w połączeniu ze spreyem od gorącej strony turbinki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #9 Napisano 9 Stycznia 2014 Bylem na kompie, wyskoczyl blad: problem doladowania. Po wykasowaniu zniknela kontrolka silnika z deski, ale auto dalej nie ma dolu. na kompie nie ma juz bledu. kontrolka sie nie pali a auto jest zamulone. wydaje mi sie ze zlapal takiego mula jak mialem przy 60 na godzine wrzucona 4 i pedal do konxa wcianiety. wtedy sie tak zapchal (zamulil)... wiem ze jak bym teraz wcisnal trojke na maksa z mniejszych obrotow to znowu by wyskoczyl blad ktory jest w tytule i zapalila by sie kontrolka... jaki ty miales blad na kompie przy zawalonym egr ? AJ27 ma rację, spróbuj to, co Ci napisał, mi wyskoczył błąd - za mały przepływ spaliw w układzie EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #10 Napisano 13 Stycznia 2014 Odczytaj błędy, inaczej nie znajdziesz. U mnie te same objawy świadczą o innych uszkodzonych elementach.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #11 Napisano 13 Stycznia 2014 Sprawdziłbym gruszkę podciśnienia. W CR psuły się dość często, membrana puszczała i auto muliło od dołu. Chyba w 2011 zmieniono konstrukcję tej gruszki dodając metalową osłonę od dołu żeby ciepło ze sprężarki nie uszkadzało gumy membrany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarecki7745 Zgłoś #12 Napisano 14 Stycznia 2014 kolego niewiem czy ci pomoge ale w moim pasku identyczne objawy napis na desce engine workshop i totalnie zero przyśpieszenia problemem była wtyczka od pedału gazu wyciągnełem przeczyściłem i od razu inne auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek2014 Zgłoś #13 Napisano 19 Stycznia 2014 witam mam taki problem narazie nie bede jechal na komputer dopuki nic wiekszego sie nie stanie ale moze cos doradzicie tydzien temu podczas jazdy 2 razy wyskoczyl komunikat engine fault workshop i na 1s zapala sie kontrolka swiec zarowych, dzis podczas jazdy 6-8 razy. zadnych spadkow mocy itd ani zadna kontrolka na dluzej sie nie zapalila. czy przejmowac sie tym objawem czy niezwlocznie jechac na kompa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek Zw Zgłoś #14 Napisano 19 Stycznia 2014 Jak można się tym nie przejmować, ewidentnie trzeba sprawdzić co się dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #15 Napisano 19 Stycznia 2014 witammam taki problem narazie nie bede jechal na komputer dopuki nic wiekszego sie nie stanie ale moze cos doradzicie tydzien temu podczas jazdy 2 razy wyskoczyl komunikat engine fault workshop i na 1s zapala sie kontrolka swiec zarowych, dzis podczas jazdy 6-8 razy. zadnych spadkow mocy itd ani zadna kontrolka na dluzej sie nie zapalila. czy przejmowac sie tym objawem czy niezwlocznie jechac na kompa Oczywiście że się przejmować. Powodów może być mnóstwo. Od zawalonego egra przez przepustnicę po turbinę. Jeśli zapalało ci się to przy wolnych obrotach a po dodaniu gazu znikało to przypuszczalnie do wymiany gruszka przy tubo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek2014 Zgłoś #16 Napisano 24 Stycznia 2014 komunikat wyskakiwal przy jezdzie na obwodnicy, komputer podal komunikat ktory odrazu znikal czasami wyskoczyl komunikat a zadna kontrolka sie nie zapalila (jak podal komunikat kontrolka swiec i chyba filtra DPF tylko mrugnela na 1 s), od tamtego czasu przegonilem auto i narazie sie nic nie dzieje starm sie jezdzic troche na wyzszych obrotach, niechcialbym jechac na komp zeby zaraz mi powiedzieli ze cos jest do wymiany i naciaganie na koszty jest to post tylko informacyjny tak jak powiedzialem bylo pare incydentow ale nic wiekszego sie nie dzieje zadnych spakow mocy objawow kontrolek i komunikatow na stale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mati_ Zgłoś #17 Napisano 28 Stycznia 2014 Witam, wczoraj jadac na banie przy predkosci 160km/h wyskoczyl mi ten komunikat i zapalila sie kontrolka swiec zarowych oraz kontrolka ESP. Jak zgasilem autko nie mogelm go odpalic, jak zalapal po kreceniu odrazu gasl. Przytrzymalem go na gazie i zaskoczyl.Jadac troche poszarpywal i nie dawal sie wkrecic na obroty powzyej 2,5tys. Na kompie wyszlo ze swieca 2 i 3 jest do wymiany to kontrolka swiec zarowych. A kontrolka ESP ze czujnik polozenia walu. Po skasowaniu bledow, jechalo sie juz dobrze, ale niestarlem sie nie przekraczac 2 tys obrotow ( mialem do domu ponad 700km wolalem nie ryzkowac kolejnego bledu tym bardziej zebyla juz noc) dzis sprobuje go przegnoic po 2,5 tys i zoabcze co bedzie. Wiem ze swiece trzeba wymienic, tylko moje pytanie jest takie czy wymieniac ten czujnik polozenia walu, czy sprawdzic czy po wymienie swiec blad bedzie nadal sie pojawial? Moge dodac ze jak paskiem jezdzilem ostatnio to zadko kiedy przez ponad 50 km mial on na cyferblacie ponad 150 km/h i wiecej, czy moglem ja go zamulic jazda emeryta ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek2014 Zgłoś #18 Napisano 28 Stycznia 2014 tryb awaryjny i pojechal na komputer ktory wykazal przepustnice co robic ---------- Dodano o 16:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:30 ---------- blad p2102, p2103 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #19 Napisano 28 Stycznia 2014 jechać do serwisu i sprawdzić czy nie ma akcji serwisowej na przepustnicę, a jak już była robiona to spróbować reklamować. Jeśli nie pomoże to wymienić na nową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #20 Napisano 29 Stycznia 2014 Miałem te same objawy, ten sam komunikat "engine workshop fault", diagnoza - zapchany EGR, mechanior skasował błąd, od razu "wskoczyłem" na A1, 40km. 170-180km/h i od tego czasu tj. od 3 miesięcy problemu nie ma, ale pamiętam, aby co jakiś czas "przegonić" Paska;-). Jeżeli to Ci nie pomoże, może być EGR już do czyszenia albo nawet wymiany, podłącz pod VAG-a, jaki wyskakuje błąd. W sobotę o 4 rano "startowałem" w góry na narty i jechałem A1 ok.140kmh, gdy w Toruniu zwoliłem do budek, aby zapłacić za przejazd tak, jak we wrześniu ub.roku zaczeła mrugać mi kontrolka świec żarowych i ponownie wyskoczył ten sam komunikat, auto przeszło w tryb awaryjny. Zgasiłem auto, po odpaleniu brak kontrolki i komunikatu. Więc but i dalej jazda na autostardzie w stonę Łodzi 170-180km/h, po 70km. zwoliłem, ale już nic nie wyskoczyło. Teraz jazda w górach delikatnie i od 4 dni cisza. Chyba znowu odezwał się EGR, teraz to po powrocie bez czyszczenia się nie obejdzie, jak myślicie Panowie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach