DarekTDI Zgłoś #1 Napisano 4 Grudnia 2013 Interesuje mnie dystans jaki pokonujecie aż silnik w obecnej temperaturze zewnętrznej osiągnie temperaturę roboczą? Prosze o odpowiedź użytkowników aut z silnikiem 1.9 TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #2 Napisano 4 Grudnia 2013 Ja u siebie zauważyłem, że aby osiągnąć 90 st.C to nawet 5 km nie wystarcza(temperatura oscylująca ok. 0 st.C). Chyba, że ktoś użytkuje auto w stylu "mistrz kierownicy ucieka" z pedałem w podłodze. Wtedy dystans na pewno będzie krótszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #3 Napisano 4 Grudnia 2013 u mnie ok. 12 km... najpierw obroty do 2 tys dopóki wskazówka temperatury nie zacznie się podnosić, później tak do 3 tys max. zastanawiam się nad wymiana termostatu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun Zgłoś #4 Napisano 4 Grudnia 2013 Ja u siebie zauważyłem, że aby osiągnąć 90 st.C to nawet 5 km nie wystarcza(temperatura oscylująca ok. 0 st.C). Chyba, że ktoś użytkuje auto w stylu "mistrz kierownicy ucieka" z pedałem w podłodze. Wtedy dystans na pewno będzie krótszy. U mnie podobnie. Taki urok klekotów:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #5 Napisano 4 Grudnia 2013 No u mnie to 8 km spokojnie jadąc. Przysłoniłem nieco chłodnice. Nieco pomogło. Chyba jednak termostat do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #6 Napisano 4 Grudnia 2013 A u mnie jest jakoś dziwnie. Jak jadę dość dynamicznie łapie i trzyma 90 stopni ale jak tylko przejdę na tryb ekonomiczny to temperatura spada do ok 80. Mechanicy srawdzali termostat i powiedzieli że jest ok Myślicie że mimo wszystko to jego wina czy to może być coś innego? Sytuacje zauważyłem od ok +5 stopni w plenerze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hihotek Zgłoś #7 Napisano 4 Grudnia 2013 U mnie też podobnie 6-8km i potem już trzyma te 90 nie zależnie czy jadę wolno, szybko czy stoję w korku, ale jak tamtej zimy było -25 to po 10km dopiero wskazówka drgnęła bo całe ciepło szło do auta. A teraz czym zimniej tym dłużej będzie się rozgrzewał mimo że mój stoi w garażu ale na szczęście nie ogrzewanym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun Zgłoś #8 Napisano 4 Grudnia 2013 (edytowane) Są jakieś przysłony na chłodnice na rynku zeby ją częściowo zakryć żeby ładnie i estetycznie to wyglądało? : Oprócz tej z Heko bo na grillu wyglada tragicznie:eek: Edytowane 4 Grudnia 2013 przez kapsun Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #9 Napisano 5 Grudnia 2013 A wg mnie właśnie wygląda estetycznie i szczerze powiedziawszy nie bardzo sobie wyobrażam inne rozwiązanie. Zobacz posty 335 i 341 z wątku http://forum.vw-passat.pl/threads/110219-Spoty-Rybnik-i-okolice?p=2011104#post2011104 szary sedan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #10 Napisano 5 Grudnia 2013 okolo 10 km sprawdzalem pod kompem bo na liczniku bylo 90 a na smartfonie 80 generalnie inne wartosci sa na blacie a inne na kompie dopiero potem sie miej wiecej rownaja ---------- Dodano o 21:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:17 ---------- 12 km no to norma na trasie przy okolo 60 km zeby sie nagrzal i na dworze okolo 0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dino_24 Zgłoś #11 Napisano 13 Grudnia 2013 Wczoraj wymieniłem termostat /Wahler- cena 33zł. robocizna 0 zł własna- czas ok.30 min./ Temperaturę 90 st. łapie po 5-6 km / na zewnątrz było +1 st. żadnych zasłon na chłodnicy/. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SirPawel Zgłoś #12 Napisano 15 Grudnia 2013 około 6 km z obrotami do 2000 puki sie nie zagrzeje i trzyma bez wzgledu na to co robie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #13 Napisano 16 Grudnia 2013 No to wczoraj testowałem. Temperatura zewnętrzna 3,5-4 st.C, jazda normalna bez fajerwerków(wyrosłem z wieku "mistrz kierownicy ucieka") ok. 50-60 km/h raczej jednostajna. Po przejechaniu 4 km wskazówka drgnęła i jedną kreskę, ale dopiero po 12 km temperatura ustabilizowała się na 90 st.C i tak już trzymała. Po postoju ok. 7 godz. temperatura zewnętrzna spadła do ok. 2,5-3 st.C i dokładnie taka sama sytuacja ze wskazaniami temperatury. I czytając powyższe posty zastanawiam się na wymianą termostatu. Ale z drugiej strony skoro po osiągnięciu temperatury utrzymuje ją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #14 Napisano 16 Grudnia 2013 ja mam to samo.... tez 12 km.... zdecydowałem się na wymianę termostatu.... dzisiaj przyszedł, postaram się go w tym tyg wymienić, wstrzymaj się Bogdan chwile to powiem Ci czy warto... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #15 Napisano 16 Grudnia 2013 Ja wprawdzie mam inny silnik, ale .... 5 dni temu miałem czyszczony EGR. Po czyszczeniu sinik dużo szybciej się nagrzewa. Różnica to jakieś 2 kilometry. Z 8 spadło do ok 6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
freesky Zgłoś #16 Napisano 16 Grudnia 2013 Witam. Ja również mam inny silnik i dzisiaj przy temp.+1 autko osiągnęło temp.roboczą 90 stopni po przejechaniu odcinka 10 km ze średnią prędkością ok.90 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas Zgłoś #17 Napisano 17 Grudnia 2013 Koledzy szkoda waszych pieniędzy i roboty z termostatem, nic wam to nie pomoże bo diesle nagrzewają się dużo wolniej niż benzyniaki. Miałem kiedyś to samo jak kupiłem mojego pierwszego B5, to był mój pierwszy diesel i też myślałem że coś jest nie tak, wymiana termostatu nic mi nie pomogła. Przy niższych temp. potrzeba około 10 do 15 km (zależne od stylu jazdy) do osiągnięcia 90 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #18 Napisano 17 Grudnia 2013 No u mnie to 8 km spokojnie jadąc. Przysłoniłem nieco chłodnice. Nieco pomogło. Chyba jednak termostat do wymiany A chłodnica ciepła przed 90-stką ze chcesz termostat wymieniać? Montują Dogrzewacze / webasta i nagrzewa się w 2km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #19 Napisano 17 Grudnia 2013 Zbyt długo sie rozgrzewa. EGR wyczyszcze jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #20 Napisano 18 Grudnia 2013 diesle nagrzewają się dużo wolniej niż benzyniaki. I chyba masz rację, a wynika to z większej wydajności. Wcześniej miałem Mondeo 2.0TDci i też potrzebował kilometrów na zagrzanie, a wcześniej Alfę Romeo 156 1.9JTD i podobnie(choć nieco szybciej). Obecnie mam Cordobę(jako drugie auto w domu) 1.9SDI i tez dłuuugo łapie temperaturę. Więc chyba trzeba przejść nad tym do porządku dziennego. Ale po założeniu osłony wyraźnie szybciej strzałka zaczyna reagować, ale do osiągnięcia 90 st.C to i tak potrzebuje ładnych paru km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach