Skocz do zawartości
DarekTDI

dystans potrzebny do osiagniecia tem. roboczej 1.9TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Interesuje mnie dystans jaki pokonujecie aż silnik w obecnej temperaturze zewnętrznej osiągnie temperaturę roboczą? Prosze o odpowiedź użytkowników aut z silnikiem 1.9 TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zauważyłem, że aby osiągnąć 90 st.C to nawet 5 km nie wystarcza(temperatura oscylująca ok. 0 st.C). Chyba, że ktoś użytkuje auto w stylu "mistrz kierownicy ucieka" z pedałem w podłodze. Wtedy dystans na pewno będzie krótszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie ok. 12 km... najpierw obroty do 2 tys dopóki wskazówka temperatury nie zacznie się podnosić, później tak do 3 tys max. zastanawiam się nad wymiana termostatu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun
Ja u siebie zauważyłem, że aby osiągnąć 90 st.C to nawet 5 km nie wystarcza(temperatura oscylująca ok. 0 st.C). Chyba, że ktoś użytkuje auto w stylu "mistrz kierownicy ucieka" z pedałem w podłodze. Wtedy dystans na pewno będzie krótszy.

 

U mnie podobnie. Taki urok klekotów:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie to 8 km spokojnie jadąc. Przysłoniłem nieco chłodnice. Nieco pomogło. Chyba jednak termostat do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest jakoś dziwnie. Jak jadę dość dynamicznie łapie i trzyma 90 stopni ale jak tylko przejdę na tryb ekonomiczny to temperatura spada do ok 80. Mechanicy srawdzali termostat i powiedzieli że jest ok :/ Myślicie że mimo wszystko to jego wina czy to może być coś innego? Sytuacje zauważyłem od ok +5 stopni w plenerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też podobnie 6-8km i potem już trzyma te 90 nie zależnie czy jadę wolno, szybko czy stoję w korku, ale jak tamtej zimy było -25 to po 10km dopiero wskazówka drgnęła bo całe ciepło szło do auta. A teraz czym zimniej tym dłużej będzie się rozgrzewał mimo że mój stoi w garażu ale na szczęście nie ogrzewanym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

Są jakieś przysłony na chłodnice na rynku zeby ją częściowo zakryć żeby ładnie i estetycznie to wyglądało? :what:

Oprócz tej z Heko bo na grillu wyglada tragicznie:eek:

Edytowane przez kapsun

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wg mnie właśnie wygląda estetycznie i szczerze powiedziawszy nie bardzo sobie wyobrażam inne rozwiązanie. Zobacz posty 335 i 341 z wątku http://forum.vw-passat.pl/threads/110219-Spoty-Rybnik-i-okolice?p=2011104#post2011104 szary sedan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okolo 10 km sprawdzalem pod kompem bo na liczniku bylo 90 a na smartfonie 80 generalnie inne wartosci sa na blacie a inne na kompie dopiero potem sie miej wiecej rownaja

 

---------- Dodano o 21:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:17 ----------

 

12 km no to norma na trasie przy okolo 60 km zeby sie nagrzal i na dworze okolo 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem termostat /Wahler- cena 33zł. robocizna 0 zł własna- czas ok.30 min./ Temperaturę 90 st. łapie po 5-6 km / na zewnątrz było +1 st. żadnych zasłon na chłodnicy/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

około 6 km z obrotami do 2000 puki sie nie zagrzeje i trzyma bez wzgledu na to co robie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wczoraj testowałem. Temperatura zewnętrzna 3,5-4 st.C, jazda normalna bez fajerwerków(wyrosłem z wieku "mistrz kierownicy ucieka") ok. 50-60 km/h raczej jednostajna. Po przejechaniu 4 km wskazówka drgnęła i jedną kreskę, ale dopiero po 12 km temperatura ustabilizowała się na 90 st.C i tak już trzymała. Po postoju ok. 7 godz. temperatura zewnętrzna spadła do ok. 2,5-3 st.C i dokładnie taka sama sytuacja ze wskazaniami temperatury.

I czytając powyższe posty zastanawiam się na wymianą termostatu. Ale z drugiej strony skoro po osiągnięciu temperatury utrzymuje ją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo.... tez 12 km.... zdecydowałem się na wymianę termostatu.... dzisiaj przyszedł, postaram się go w tym tyg wymienić, wstrzymaj się Bogdan chwile to powiem Ci czy warto...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wprawdzie mam inny silnik, ale ....

5 dni temu miałem czyszczony EGR. Po czyszczeniu sinik dużo szybciej się nagrzewa. Różnica to jakieś 2 kilometry. Z 8 spadło do ok 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja również mam inny silnik i dzisiaj przy temp.+1 autko osiągnęło temp.roboczą 90 stopni po przejechaniu odcinka 10 km ze średnią prędkością ok.90 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy szkoda waszych pieniędzy i roboty z termostatem, nic wam to nie pomoże bo diesle nagrzewają się dużo wolniej niż benzyniaki. Miałem kiedyś to samo jak kupiłem mojego pierwszego B5, to był mój pierwszy diesel i też myślałem że coś jest nie tak, wymiana termostatu nic mi nie pomogła. Przy niższych temp. potrzeba około 10 do 15 km (zależne od stylu jazdy) do osiągnięcia 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No u mnie to 8 km spokojnie jadąc. Przysłoniłem nieco chłodnice. Nieco pomogło. Chyba jednak termostat do wymiany

 

A chłodnica ciepła przed 90-stką ze chcesz termostat wymieniać?

 

Montują Dogrzewacze / webasta i nagrzewa się w 2km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbyt długo sie rozgrzewa. EGR wyczyszcze jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
diesle nagrzewają się dużo wolniej niż benzyniaki.
I chyba masz rację, a wynika to z większej wydajności. Wcześniej miałem Mondeo 2.0TDci i też potrzebował kilometrów na zagrzanie, a wcześniej Alfę Romeo 156 1.9JTD i podobnie(choć nieco szybciej). Obecnie mam Cordobę(jako drugie auto w domu) 1.9SDI i tez dłuuugo łapie temperaturę. Więc chyba trzeba przejść nad tym do porządku dziennego.

Ale po założeniu osłony wyraźnie szybciej strzałka zaczyna reagować, ale do osiągnięcia 90 st.C to i tak potrzebuje ładnych paru km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności