Skocz do zawartości
ellah

START-STOP w praktyce i bez ściemy

Rekomendowane odpowiedzi

A co myślicie o technologii bluemotion i start/stop bo to idzie w parze ze sobą tak piszą na stronie vw.Wydaje mi się , że to takie wspaniałe chyba nie jest ciągle odpalanie i gaszenie jak np.turbina obrazu nie stanie tłoki chyba tez nie a jak silnik tak gaśnie nawet jak jest zimny to i smarowanie mniejsze.Juz myślałem , że znalazłem furę ale chyba się na tą vw ekologiczną opcje jednak nie zdecyduje.

Co wy o tym myślicie drodzy użytkownicy vw i forum ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie, fcbsoci, to nie jest tak, że silnik gaśnie i odpala kiedy tylko się zatrzymasz. Musi być spelnionych wiele warunków. I jeśli są spełnione to tłoki zatrzymują się w konkretnej pozycji więc nie martw się o silnik czy turbine bo im nic nie grozi. Poza tym start and go możesz zawsze po prostu wyłączyć jednym przyciskiem. Ale wg mnie Blu motion to praktyczna technologia szczególne gdy jeździ się po zatłoczonych miastach i gdybym kupował diesla to oczywiście szukałbym z systemem start stop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie to jest właśnie przekleństwo które mnie irytuje i nie mogę zrozumieć debilizmu producenta. wszystko byłoby jeszcze ok gdyby START&STOP był z automatu/zasady wyłączony. A tak wyjeżdżam z domu i na drugim, trzecim skrzyżowaniu gdy zatrzymuje się na ułamek sekundy (właściwie przystaje) by ustąpić pierwszeństwa samochód gaśnie i w tejże sekundzie (ułamku) zapala. Jeszcze bardziej to IRYTUJE jak chce ten manewr zrobić szybko(wbić się bo akurat jest odstęp w sznurku jadących z pierwszeństwem aut)-takie coś bardzo wybija z rytmu i rozprasza. Albo w tej samej sytuacji jak włączają się przed nami jeszcze 3inne auta to przecież staje się i podjeżdża co chwile i start/stop/start/stop/start/stop/start. Paranoja. Przy odbiorze auta diler powiedział że chłodzenie jest podtrzymywane ale ton jego głosy był trochę sceptyczny a już napewno zalecał by wyłączać ustrojstwo jadąc dłużej z większą prędkością (autostrada) bo podzespoły przecież gorące.

Wg mnie system ma sens jedyne w większych miastach w dużych i długich korkach chociaż ludzie raczej i tak nie lubią trzymać nogi na hamulcu przez kilka minut (po puszczeniu hamulca auto odpala-nawet jak mamy auto hold)

Obecnie pracuję nad wyrobieniem nawyku by po odpaleniu auta deaktywowac system SS.

Edytowane przez numer11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie to tez irytuje, chociaz znacznie mniej niz na poczatku. Zauwazylem, ze mozna sie rozsadnie nauczyc z tego korzystac poprzez regulowanie nacisku na pedal hamulca. Jelsi podjezdzam do swiatel i wiem, ze zaraz bedzie zielone, to nie wciskam hamulca do konca -- wtedy silnik sie nie wylacza. Jesli jest odwrotnie, to spedzajac 1-2 minuty ze zgaszonym silnikiem nie jest takie zle. Ogolnie jednak, pomijajac SS, to diesel do miasta jako taki to porazka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał1980 ja czytałem niezależny test zrobiony w Ameryce i on pokazał że podzespoły się zużywają i to mocno a oszczędności w paliwie tak naprawdę niewielkie.Na stronie vw jest napisane , ze każde auto z bluemotion ma start/stop i to jest według mnie porażka .Wiem , że można to wyłączyć ale nie stać mnie na nowe auto a kupując używane nigdy nie wiadomo kto i jak nim jeździł i jak używał tej opcji.Prosze więcej osób o wypowiedź bo sobota się zbliża auto , które znalazłem jest naprawdę ładne ma opcji za 3 tys funtów tylko ta opcja bluemotion i s/s.

PS.kumpel powiedział mi ze w blumotion oprócz dpf jest jakiś płyn I jak go jakimś cudem zabraknie to auto juz nie odpali.Czy ktoś może to zweryfikować.No i jeszcze jedno co z chiptuningiem z takim bajerem bo do 200 koni obrazu bym zrobił tak żeby nie żyłować go za bardzo.

Edytowane przez fcbsoci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli komuś gaśnie gdy podjeżdża do zebry to coś jest nie halo. 3 dni z tym jeździłem i ani razu nie zgasł tam gdzie nie chciałem. Ale może to też kwestia sztuki jazdy.

Paliwa się zaoszczędzi sporo, wierz mi. Jak ja np wracam z pracy to 15 minut jadę i 15 stoję - wg mnie to sporo zaoszczędzone paliwa.

Co do eksploatacja części - ok, jak czytałeś test to niech będzie. Ale dobrze by było sprawdzić w jakim czasie i co się zużywa i czy można np vagiem sprawdzić ile razy silnik gasl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to może użytkownicy vag-a , vcds wypowiedzieli by się na ten temat albo podrzuciliby jakieś wskazówki na co patrzeć i jakie parametry sprawdzać przy zakupie.Ja znalazłem gościa który ma vcds i przed zakupem będzie mi auto sprawdzał no i dobrze by było jak sam też co nieco bym wiedział. Mój kumpel niestety nie pojedzie ze mną ( 4 godziny w jedną stronę ) także będę skazany na nieznajomego usera vcds - a i na swoj rozum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak ja np wracam z pracy to 15 minut jadę i 15 stoję - wg mnie to sporo zaoszczędzone paliwa.
Zakładając 0.8 l/h , 200ml dziennie, 4.8 l miesięcznie(24 dni robocze).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sama praca. Plus zakupy, praca żony, inne wypady. Jest jest tego trochę. Lepiej przepic niż przepalic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytalem caly temat od poczatku ,wiem wiem powinienem odrazu to zrobic .Do tego kilkanascie artykulow i juz sam nie wiem a jutro mam jechac po auto.W sumie to logiczne ,ze podzespoly sie zuzywaja ale.. zwsze jest jakie sale a co nowe to nowe a z uzywanymi autami to nigdy nie wiadomo.Auto 3 letnie 135tys km i pewnie dopiero teraz zaczna dziac sie te wszystkie rzezcy opisane w tych wszystkich artykulachjak wymiana baterii bardzo kosztownej moze rozrusznika itp...swoja droga to nawet klockow bez vcds-a z tylu nie da sie wymienic a toz skandal dla mnie .Metlik tylko tak moge opisac to co mam teraz w głowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i czytam i niektórzy sobie chwala, ze przejechali 130tys km i nic się nie działo z samochodem:hmm I Powiem krótko: co się może zepsuc po 130tys km?????? Jak napiszą, że przejechali 200tys lub 300tys km to wtedy co innego.

Co do systemu start/stop. Silnik 1,6 zużywa wg kompa 0,5litra/godzine pracy. To ile musi nie pracować, żeby zwrócił się koszt samej wymiany akumulatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michał1980 ja czytałem niezależny test zrobiony w Ameryce i on pokazał że podzespoły się zużywają i to mocno a oszczędności w paliwie tak naprawdę niewielkie.Na stronie vw jest napisane , ze każde auto z bluemotion ma start/stop i to jest według mnie porażka .Wiem , że można to wyłączyć ale nie stać mnie na nowe auto a kupując używane nigdy nie wiadomo kto i jak nim jeździł i jak używał tej opcji.Prosze więcej osób o wypowiedź bo sobota się zbliża auto , które znalazłem jest naprawdę ładne ma opcji za 3 tys funtów tylko ta opcja bluemotion i s/s.

PS.kumpel powiedział mi ze w blumotion oprócz dpf jest jakiś płyn I jak go jakimś cudem zabraknie to auto juz nie odpali.Czy ktoś może to zweryfikować.No i jeszcze jedno co z chiptuningiem z takim bajerem bo do 200 koni obrazu bym zrobił tak żeby nie żyłować go za bardzo.

 

Zaczynajac ten temat nie spodziewalem sie ze tak sie rozwinie:)

 

W kazdym badz razie u nie z silnikiem BM nie musze absolutnie dolewac zadnegoo plynu! A mam i BM i start/stop i dpf...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Tak z ciekawosci po 4 latach i 160 tys sprawdzilem u siebie stan aku vcds - i wyszedl na poziomie 71% i ladowanie na 100% jak na czas uzytkowania (aging).

 

Wiec po mnie widac ze start/stop jak dotad nie zabil mojego aku od nowosci (2009 rok).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

ciekawi mnie czy rozrusznik to przetrzyma i czy zaoszczędzone paliwo wystarczy na zakup nowego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze wątpię ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdą jest, że w komputerze powinna być opcja wyłączenia tego systemu na stałe. W tej chwili można za każdym razem gdy się wsiądzie do samochodu wcisnąć przycisk "A w kółku" koło gałki zmiany biegów i wyłączyć start-stop do ponownego wyłączenia silnika. Ja z reguły jeżdżę z włączonym SS, przyzwyczaiłem się, ale jak w godzinach szczytu stanę gdzieś w korku i miałbym gasić/zapalać samochód co trzy sekundy, bo właśnie kawałek mam podjechać, to wówczas manualnie wyłączam SS, aby przypadkiem nie zgasł. Ewentualnie stoję z wciśniętym sprzęgłem. A tak np. na skrzyżowaniu ze światłami, przed przejazdem kolejowym, czy czekając na kogoś pod blokiem, to mi nie przeszkadza, może się wyłączać. A jak coś tam się jeszcze z tego zaoszczędzi, to czemu nie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem obserwuje taksówkarzy w starych mietkach jak użytkują manualną wersję SS (i to od czasu zanim stało się to popularne i automatyczne) - mianowicie zjeżdżając na postój wyłączają silnik zanim jeszcze przejadą kilkanaście metrów i staną w kolejce po klienta :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem

Odgrzeje temat . Od kilku dni mam objaw nie działajacego układu start stop , błędów brak , informacji na zegarach nie ma żadnej , ale silnika mi nie wyłącza . Nie martwi mnie to bardzo :-) , ale zastanawiam sie czy zepsucie sie czegoś , bo pewno tak sie stało , nie ma wpływu na coś innego w pojeździe . Czujników biorących udział w aktywacji ss jest sporo ... W momencie kiedy powinien wyłączyć silnik pojawia sie przekreślona A , to jedyny symptom od auta .

Ma ktoś jakieś pomysły ... Wszystkie podpowiedzi z instrukcji wprowadziłem w życie , Aku sprawdzone i doładowane , pasy zapięte , itd .

Coś sprawdzić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie w tej kwestii - Większość z nas po odpaleniu wciska guzik SS wyłączając go. Wtedy system ne działa, niektórzy z nas mają akumulatory AGM które odzyskują energię przy hamowaniu. Ciekawi mnie czy przy wyłączonym SS działa to odzyskiwanie enrgii czy nie?

 

Pytam, bo właśnie jestem na etapie wymiany akumulatora i tak się zastanawiam, czy przypadkiem nie wykończyłem go tym wyłączaniem Start-Stop.

 

Wiecie coś na ten temat ?

 

Dodam tylko że od kilku dni nie wyłączam tej funkcji i kondycja akumulatora tak jak by sie poprawiła. Ale mogłe być tego powodem też mniejsze mrozy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z nas mają akumulatory AGM które odzyskują energię przy hamowaniu. Ciekawi mnie czy przy wyłączonym SS działa to odzyskiwanie enrgii czy nie?

Ja mam na pokładzie 2 takie akumulatory, niekiedy wyłączam SS a niekiedy nie. Jakoś nie zauważyłem, że przy wyłączonym SS akumulator jakby "szybciej słabł".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem , tez mam wozidło z 2011 , 160000 zrobione , Zawsze wyłączałem ss , akumulator na razie daje radę , wiec to chyba nie ma wpływu na jego kondycje .

Ma ktoś pomysł na sprawę 3posty wyżej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności