Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos posiada i czy mogl by sie podzielic ori softem AJM B5 dla porownania z moim? bylbym bardzo wdzieczny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz numer ecu i SW swojego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PULPIT0122.jpg

Panowie przyszła pora na zmianę auta. Trafiła się Octavia II BLS 2008r. z DPF.

Próbuje teraz zgrać wsad aby skorygować dawkę startową - na ciepło czasem ledwo daje radę po 4 sek.

Niestety galletto nie daje rady sczytać wsadu - 03G906021RH

Próbuje ustawień na VW - edc16 U1 i edc16+U31

W temacie pisaleiście, że czasem trzeba wybrać inną markę.

Jakie ecu mam wybrać aby zgrać cały wsad z ecu?

Aktualnie wyskakują mi takie komunikaty:

PULPIT01.jpg

ecu jakie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do galleto, to nie pomogę, ale za to wypowiem się o mpps. Bez problemów odczytał soft z Altea XL BLS z 2008r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Banshee - nie używam Galetto, gdzieś u mnie coś takiego leży, nigdy nic tym nie zrobiłem,

- tam wyskoczył komunikat o braku połączenia na pinie 7,

a te auta chyba już komunikują się po CAN z ECU, BKC z 2005 roku może i pójdzie wiem bo diagnozowałem kiedyś mojego Paska KKL-em.

Za to MPPS daje sobie świetnie rade z takim sterownikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem mpps ale odsprzedalem. A skoro na obudowie ecu jest napisane edc16U34 to może spróbować wybrać w galletto właśnie taki tylko jest on dla audi. Czy ma to znaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]129754[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]129753[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]129752[/ATTACH]

Panowie przyszła pora na zmianę auta. Trafiła się Octavia II BLS 2008r. z DPF.

Próbuje teraz zgrać wsad aby skorygować dawkę startową - na ciepło czasem ledwo daje radę po 4 sek.

Niestety galletto nie daje rady sczytać wsadu - 03G906021RH

Próbuje ustawień na VW - edc16 U1 i edc16+U31

W temacie pisaleiście, że czasem trzeba wybrać inną markę.

Jakie ecu mam wybrać aby zgrać cały wsad z ecu?

Aktualnie wyskakują mi takie komunikaty:

 

Ja bym map startowych nie ruszał,dwumas nie wytrzyma.

Problem leży gdzie indziej,rozruch lub akku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

banshee - próbuj sterownika z pamięcią 29BL, chyba ze otwierałeś ECU i patrzyłeś jaki flash siedzi ze wybierasz M58 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic nie otwieralem, 29bl też próbowałem i w ogóle nie wykrywa ecu. Na tym m58 wykrywa ale nie odczytuje. Na necie znalazłem ecu i tam był napis edc16U34 więc może trzeba taki znaleźć? A jeśli chodzi o te mapy top wszędzie piszą że bls i bxe mają za małe dawki na ciepło. Jak to w końcu jest? Zdarzyło mi się kilka razy na ciepło ze musiałem długo kręcić, jakby paliwa nie było. Rozrusznik dobrze kręcił a Aku nie wiem w jakim jest stanie bo auto świeżo nabyte.

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, nic nie otwieralem, 29bl też próbowałem i w ogóle nie wykrywa ecu. Na tym m58 wykrywa ale nie odczytuje. Na necie znalazłem ecu i tam był napis edc16U34 więc może trzeba taki znaleźć? A jeśli chodzi o te mapy top wszędzie piszą że bls i bxe mają za małe dawki na ciepło. Jak to w końcu jest? Zdarzyło mi się kilka razy na ciepło ze musiałem długo kręcić, jakby paliwa nie było. Rozrusznik dobrze kręcił a Aku nie wiem w jakim jest stanie bo auto świeżo nabyte.

 

Przy ciepłym silniku jesli dobrze pamiętam silnik musi osiągnąć 280 obr.żeby komputer podał paliwo, poniżej tych obr.masz dawkę zerową.Główną przyczyną za niskich obr. jest wymęczony rozruch lub aku. Ale zacznij od filtra paliwa i zaworu zwrotnego paliwa może przepuszczać i paliwo się cofa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A skoro na obudowie ecu jest napisane edc16U34 to może spróbować wybrać w galletto właśnie taki tylko jest on dla audi.

 

Wybieraj Audi/Passat/Golf cokolwiek chcesz byle było na EDC16U34.

 

Czy ma to znaczenie?

 

Bez znaczenia, sterownik i algorytm odczytu/programowania jest ten sam.

 

Poprawiaj ten rozruch (jedna mapa - pierwsza z kolei, drugiej nie trzeba ruszać). Leciutka zmiana i auto pali z pół obrotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi galletto posadził sterownik. Od tamtej pory zawsze zaczynam od odczytu BDM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawiaj ten rozruch (jedna mapa - pierwsza z kolei, drugiej nie trzeba ruszać). Leciutka zmiana i auto pali z pół obrotu.

 

Rozumiem że podlać tylko dosłownie 2/3 mg. aby wspomuc rozruch aby szybciej osiągnął wymagane obroty.

Bo znam takich tunerów którzy dali by sobie rękę uciąć ,twierdząc że tych map się nie rusza bo wina leży po stronie rozrusznika lub aku. A zmiany grożą rozsypaniem się dwumasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbigniew, wszystko działa tak jak należy na fabrycznych mapach rozruchu jeżeli:

- rozrusznik jest w perfekcyjnym stanie (musi błyskawicznie rozpędzić wał do 250-280obr/min aby ECU podał paliwo)

- akumulator jest w bdb stanie

- układ paliwowy jest w nienagannym stanie i jest zachowana jego szczelność

 

Tak jak piszesz, podlewając dosłownie 2-3mg od 100obrotów auto zacznie odpalać z pół obrotu a takie dawki nie wpłyną znacząco na dwumasę, skrzynię i poduszki.

Inaczej ma się przypadek gdy ktoś zadaje po 15-20mg od 0obr - wtedy rozruch wygląda tak jakby ktoś wrzucił granat do jednej z komór spalania..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie odnośnie drżenia silnika w zakresie 2100-2500rpm. Na niskich biegach jest ok, ale na 4 i 5 jak przeciągnę z niskich obrotów jest źle. Podlane jest tak http://vaglog.pl/log_210226.html. Wtryskiwacze za słabe czy kąt wtrysku jest zły? Jak opuszczę dawkę jest ok. Tylko jak zrobić żeby jednak na tej większej działało jak należy ?:> Silnik ATD 101km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć ;)

 

Sterownik Ibiza 6kFL EDC15: 038 906 018 EC idzie to ogarnąć MPPS?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć ;)

 

Sterownik Ibiza 6kFL EDC15: 038 906 018 EC idzie to ogarnąć MPPS?

 

Pozdrawiam

 

Nie. Lutowanko :) 018 nie ma flasha jak 012 czy 019. Tam siedzą dwa epromy i to nie jest EDC15

Edytowane przez rh.rally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za info.

A jak wygląda rozgraniczenie MSA15 a EDC15? MSA15 to wszystkie VP37 a EDC15 to PD? MSA15 zawsze mają 2xPLCC32 a EDC15 SOP44?

Ten 38 906 018 EC ma wygląd zewnętrzny jak EDC15 (dwie wtyczki itd.) więc to mnie zmyliło :P .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko źle. MSA to stara plastikowa obudowa, numer 021 a edc15 metalowa obudowa 2 wtyczki i numer 038.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności