Marcinek_189 Zgłoś #761 Napisano 26 Stycznia 2015 Stoję przed wyborem silnika i wybór był by łatwy gdyż myślałem o 110 AFN lecz po przeglądzie forum i opiniach znajomych namawiają mnie na pompo wtryski i pomyślałem o 130 AWX? Porodzicie co będzie lepsze? Buda w kombi jak się uda dorwać może nawet 4motion. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #762 Napisano 26 Stycznia 2015 AFN to przede wszystkim silnik z 3B a AWX to silnik z 3BG - a to już różnica w cenie, bo 3BG siłą rzeczy jest droższy. A tak całkiem na poważnie... Kup jakikolwiek 1.9 (rozumiem że tylko tdi Cię interesują), oby był tylko zadbany i miał w miarę racjonalny przebieg (nie licz na mniej niż 300/400 tysięcy w 15 letnim dieslu - a już na pewno nie na allegro za ~10 tysięcy . Nie bój się też aut, które mają nawet wiecej niż 300 tysięcy przelotu, bo uwierz mi że przy dbaniu i normalnym używaniu zrobią spokojnie drugie tyle a i dużo więcej. Generalnie opinie znajomych, szwagrów i szeroko pojętej rodziny schowałbym do kieszeni, bo najczęściej to są mity powielane przy %%% (vide 2.0tdi, jakie to okrutne szroty - LOL). Skup się na tym, żeby znaleźć auto, które będzie zadbane, posiadało historię serwisową(nie mówie o ASO, ale jeśli auto od kilku lat jest w Polsce, to mogłoby mieć chociaż faktury/ paragony na to, ze auto faktycznie było serwisowane w miare potrzeb) i przede wszystkim nie było złożone z kilku (mówimy tu o skrajnościach typu spawanie podłużnic, ćwiartek, itd.). Nie oczekuj też że będzie całe w oryginalnym lakierze (nie lada wyczyn przez 15 lat wystrzegać się nawet parkingowej przycierki). Nie będę powielał tego, co w tym temacie jest już napisane naście razy. Przeczytaj chociaż pół tego tematu Z opinią jak z d*pą - każdy ma swoją, ale moim zdaniem najważniejsze jest znaleźć auto(w tym przedziale pieniędzy), które przede wszystkim jest zadbane. A to, jaki będzie miało silnik(zawsze można zrobić soft w razie małej ilości mocy - teraz to już koszt ~500zł) czy wyposażenie (dział "mój passat" - zobacz ile można pomodzić w autach ) to sprawa drugorzędna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #763 Napisano 26 Stycznia 2015 Bierz 130hp :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #764 Napisano 26 Stycznia 2015 Zależy jaki budżet masz. Przed lift to 110 po lift już tylko pompowtrysk jak by chociaż ta 130 ale tu wariant mocy nie ma znaczenia, ważny zdrowy motor a resztę załatwi dobry wirus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbigniewz01@ Zgłoś #765 Napisano 26 Stycznia 2015 Jak masz kase na pompowtryski to kupuj. Ja mam 1.8 125 KM, Pb/gaz i 1.9 TDI 110KM i powiem tak: 110 KM tdi ze zwykłą turbiną super. 1.8 Pb 125 KM nie bardzo,moment obrotowy mały, 1.8 T pali duzo więcej. Z tego co wiem to najlepszy 2.0 Pb 115 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinek_189 Zgłoś #766 Napisano 26 Stycznia 2015 Śmigam obecnie 1Z w golfie III I latał bym dalej żeby buda dała ale niestety lata robią swoje i szkoda mi kasy na blacharkę co roku dlatego chce coś w granicach 10tyś. To że lepszy zdrowy AFN o jakiejś zajechanej pompki też wiem lecz czy iść z techniką i wybrać pompo wtryski, czy starego poczciwego AFN? Przyznam że przy 130 na pewno będę miał lepszego banana na twarzy jak przy 110 Nie mówię już o chipie. Tylko czy taka 130 zadbana będzie służyć bezawaryjnie jak np zadbany 1z czy AFN? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #767 Napisano 26 Stycznia 2015 (edytowane) 1.8 Pb 125 KM nie bardzo,moment obrotowy mały, 1.8 T pali duzo więcej.. 1.8T pali mniej od wykastrowanego z doładowania, zwykłego 1.8... dlatego chce coś w granicach 10tyś. To że lepszy zdrowy AFN o jakiejś zajechanej pompki też wiem lecz czy iść z techniką i wybrać pompo wtryski, czy starego poczciwego AFN? Przyznam że przy 130 na pewno będę miał lepszego banana na twarzy jak przy 110 Nie mówię już o chipie. Tylko czy taka 130 zadbana będzie służyć bezawaryjnie jak np zadbany 1z czy AFN? Sorry, ale wybij sobie z głowy 3BG za 10k Edytowane 26 Stycznia 2015 przez Mic15hal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinek_189 Zgłoś #768 Napisano 26 Stycznia 2015 To zostaje tylko 3B AFN i 115 chyba też wychodziły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #769 Napisano 26 Stycznia 2015 115 pompowtrysk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #770 Napisano 26 Stycznia 2015 Zawsze możesz kupić z ATJ - 116km Były takie w końcówce 3B Ale tak jak mówię - skup się na stanie auta a nie szukaj konkretnego modelu silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kml_84 Zgłoś #771 Napisano 26 Stycznia 2015 AWX/AVF z 4motion za 10kafli? Za taką cenę to nie ma nawet w Polsce u "uczciwych" handlarzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinek_189 Zgłoś #772 Napisano 26 Stycznia 2015 Zawsze możesz kupić z ATJ - 116km Były takie w końcówce 3B Ale tak jak mówię - skup się na stanie auta a nie szukaj konkretnego modelu silnika Tylko jak jest z awaryjnością tych silniczków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #773 Napisano 26 Stycznia 2015 Są jeszcze AVB i AVF, o których nikt nie wspomniał. Ale tak jak wspomnieli przedmówcy: najważniejsze to znaleźć zadbany, niezajechany samochód, który będzie w Twoim zasięgu cenowym. A może jeśli masz nie zmieścić się cenowo, żeby kupić polifta, to warto rozważyć Golfa IV? Będzie tańszy w zakupie no i jest to trochę młodsza konstrukcja niż B5. W przedlifta bym się nie pchał bo najmłodszy z nich ma już 15 lat. Tylko jak jest z awaryjnością tych silniczków? W przypadku 1.9 TDI spokojna głowa - co nie weźmiesz, jeśli było dbane, to będzie dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcinek_189 Zgłoś #774 Napisano 26 Stycznia 2015 Golf IV nie wiem czemu ale jakoś już mi się mniej podoba jak passat a i dużo osób narzeka na nisko umieszczoną miskę a na pewno po zakupie będę myślał o lekkiej glebie gdyż nie lubię jak jest duży prześwit miedzy nadkolem a opona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #775 Napisano 26 Stycznia 2015 Tylko jak jest z awaryjnością tych silniczków? Tak jak z każdym innym 1.9 - dbasz to masz Generalnie możesz kupić zajechanego teoretycznie "najlepszego" 1.9 i włożyć w niego fortunę, a równie dobrze możesz kupić "najgorszego" i przez parę lat nie robić nic oprócz rozrządu, filtrów i oleju(w naszym AVB przez blisko 5 lat nie działo się nic, nawet żarówka się żadna nie przepaliła - mówię poważnie ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #776 Napisano 26 Stycznia 2015 1.8 Pb 125 KM nie bardzo,moment obrotowy mały, 1.8 T pali duzo więcej. :lol3 poczytaj co piszą na forum użytkownicy 1.8 i 1.8T 1.8T przy normalnej jeździe spali mniej niż zwykłe 1.8, przy pałowaniu oczywiście, Turbinka musi łyknąć a przy dobrym wirusie to porównywanie 1.8T do 1.8 to jak porównywanie Ch..a do Palca ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krepa Zgłoś #777 Napisano 26 Stycznia 2015 co racja to racja mam 1,8 bez turbinki , taki dupowóz , auto do wszystkiego , da sie wyprzedzic ale trza go wkrecac na obroty , napewno lepszy od silnika 1, 6 , łyknie z 10 l w miescie korki klima itp , jezdziłem kolegi autem 1,8 T i powiem ze toto zapier....papier , troche załuje ze nie kupiłem aleeeee coz ma sie to co sie lubi , przyzwyczaiłem sie juz do niego a mam go 6 lat , najmniej przy spokojniej jezdzie jak dziadzius zgodnie z przepisami wzioł mi na trasie 7, 6 litra , z drugiej strony nie mam turbiny i jestem spokojniejszy o ewentualne naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris85 Zgłoś #778 Napisano 26 Stycznia 2015 Do 10 tyś to szukaj kolego dobrego na pompie rotacyjne. Czy to 110 czy 90 km. Ważne by byl zadbany. PZDR> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #779 Napisano 26 Stycznia 2015 (edytowane) co racja to racja mam 1,8 bez turbinki , taki dupowóz , auto do wszystkiego , da sie wyprzedzic ale trza go wkrecac na obroty , napewno lepszy od silnika 1, 6 , łyknie z 10 l w miescie korki klima itp , jezdziłem kolegi autem 1,8 T i powiem ze toto zapier....papier , troche załuje ze nie kupiłem aleeeee coz ma sie to co sie lubi , przyzwyczaiłem sie juz do niego a mam go 6 lat , najmniej przy spokojniej jezdzie jak dziadzius zgodnie z przepisami wzioł mi na trasie 7, 6 litra , z drugiej strony nie mam turbiny i jestem spokojniejszy o ewentualne naprawy. Mi najmniej przy spokojnej jeździe, styl jak dziadziuś, trasa 32 km z miejscowości X przez jedną miejscowość i małe miasto do miejscowości Y spalanie średnie 6,3 litra. Myślę, że mniej się już nie da, chyba że stylem jak dziadziuś tylko po trasie. Przy przejazdach kilkadziesiąt kilometrów, przez małe miejscowości i miasta, średnie spalanie wychodzi przeważnie 7,5 litra. Odnośnie turbiny, to tak samo jak w ropniakach, nie psuje się, jeśli się ma trochę bladego pojęcia o tym, że się jeździ autem z turbiną, czyli nie pałuje się na zimnym i nie gasi zaraz po skończeniu jazdy. Olej cały czas 5W40. Tyle. Edytowane 26 Stycznia 2015 przez maxiKaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris85 Zgłoś #780 Napisano 26 Stycznia 2015 Maxi, podajesz wartość z kompa czy z tankowania pod korek za każdym razem? Wartości jakie podajesz to rzeczywiście jazda emerycka. Zero ostrego przyśpieszania, rowna jazda 90-100...Wydaje mi się ze realne spalanie pastucha w mieszanym środowisku to 9-10 litrów normalnej jazdy z użyciem od czasu do czasu mocy i turbo... PZDR> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach