Marceli Zgłoś #1 Napisano 26 Grudnia 2012 Mam taki problem, z dnia na dzień zaczęły mi ciężko wchodzić biegi, największy problem mam ze wstecznym, trzeba użyć naprawdę sporej siły, dodatkowo na wcisnietym sprzęgle i wbitej powiedzmy jedynce auto powoli zaczyna ruszać, jakby sprzęgło nie puszczało do końca. Do tego drugi problem który wyszedł po tym opisanym wyżej, mianowicie wrzucenie 3 biegu jest niemożliwe, jak pcham lewarek w miejsce 3 coś zgrzyta, jak zacznę puszczać sprzęgło, lewarek leci do tylu i bieg wypada, jak przytrzymam siłą to jest jeden wielki zgrzyt i też wypada. Miał ktoś podobne problemy? O co może chodzić? Skrzynia 5 biegowa manualna, silnik avb, rok produkcji 2001, 283 tys przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PAULENCJO18 Zgłoś #2 Napisano 26 Grudnia 2012 1. Brak oleju w skrzyni lub bardzo niski poziom 2. Mogło się sprzęgło posypać (może się już tarcza skończyła) 3. Jeżeli wbijałeś biegi na siłę to mogłeś pokrzywić wodziki w skrzyni które są odpowiedzialne za wybieranie biegu Ja wymieniałem wybierak biegów i zapomniałem ustawić go wg starego i teraz mam problem z 4 biegiem muszę go wrzucać jak silnik spadnie na niskie obroty. 4. A może Ci skrzynia padła na amen To są moje propozycje może inni znają jakieś inne opcje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #3 Napisano 26 Grudnia 2012 od najtańszych - wysprzeglik ( odpowietrzyć jak pedał nie odbija do końca albo jest taki luz/uskok w pierwszej fazie naciśnięcia albo pompka na pedale sprzęgła z tych kosztowniejszych - ściągnąć skrzynie i zobaczyć tarcze ( raczej to obstawiam) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #4 Napisano 26 Grudnia 2012 pedał chodzi tj chodził zawsze. Na sprzęgło już sie nastawilem ale co z ta 3? Głupio by było gdyby zmienić sprzęgło, złożyć do kupy a dalej by nie było tj należy. Myślicie że jakiś znachor od skrzyń jest mi w stanie realnie określić stan skrzyni gdybym zawiózł mu sama skrzynie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #5 Napisano 26 Grudnia 2012 Wrzuć 3 na zgaszonym silniku, odpal na sprzęgle i zobacz co się dzieje. Sprzęgło się nie ślizga? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #6 Napisano 27 Grudnia 2012 jak wrzucam na zgaszonym i odpalam na sprzęgle to też wypycha. Sprzęgło sie nie slizga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #7 Napisano 27 Grudnia 2012 (edytowane) no to zostały 2 opcje , wodziki albo skrzynia padła skoro na zgaszonym wsadziłeś 3 i po odpaleniu wypada. zajedź do mechaniora jakiegoś dobrego to pomoże to zdiagnozować na pewno edit: przyszło mi na myśl jeszcze - poduszki/poduszka pod skrzynia poszła konkretnie i skrzynia krzywo "wisi" co może być odpowiedzialne za złe wybieranie biegów oraz wypadanie tej 3 np. Edytowane 27 Grudnia 2012 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #8 Napisano 28 Grudnia 2012 u mnie też ostatnio biegi nie "wchodzą tak precyzyjnie" jak dawniej ale to chyba wina oleju bo nawet przy temperaturze -1 jak na noc auto zostawię na wstecznym to chyba zamarza mi czujnik cofania światła cofania świecą się bardzo długo po wyjęciu biegu, same biegi wchodzą z oporem a sprzęgło mam nowe ma niespełna 100km więc to na pewno nie jego wina, jutro jak dam radę spuszczę stary olej i zaleję nowym zobaczymy czy pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #9 Napisano 24 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam, mój passat nagle z dnia na dzień się zje**ał , jeszcze wczoraj było ok, nagle dziś czapa. Jedynka i wsteczny nie chcą często wchodzić, przy próbie wbicia wstecznego jest taki odgłos jakby uderzenia i wydaje się jakby o coś uderzał lub blokował się na czymś (bieg). Na reszcie biegów są od czasu do czasu zgrzyty i nieraz też zdarzy się że nie wejdzie za pierwszym razem. Po wbiciu jedynki lub właśnie wstecznego i próbie wolnego ruszenia dzieje się coś tak jakby autem lekko potrzepało, wrażenie podobne do luzów na przegubie, coś szarpinie i puszcza i od nowa. dzieje się tak przez chwile, po ruszeniu jest ok. Więc podnieśliśmy auto wózkiem widłowym I dzieje się rzecz następująca, po wbiciu biegu i koła się kręcą, jeśli wciśniemy sprzęgło to zaczyna coś strzelać w skrzyni (normalnie na kołach też tak jest wtedy jak zacznie szarpać), koła się dalej kręcą, wskazówka prędkości utrzymuje się nadal tak jak przed wciśnięciem sprzęgła, jednak po chwili zaczyna powoli drgawkowo (podskakuje troszke) opadać aż do zera i koła stają, dzieje się tak na każdym biegu. Czyli jakby nie wysprzęglało od razu. Dodam, że jeśli wbijam biegi na sucho bez sprzęgła, lub na zgaszonym aucie wchodzą bez problemu. I teraz co może być prawdopodobną przyczyną? Sprzęgło? Tylko skąd te stuki ze skrzyni? passat b5, TDI AFN Edytowane 25 Kwietnia 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #10 Napisano 24 Kwietnia 2015 Rozpirzone łożysko wyciskowe. Tak czy inaczej musisz zrzucic skrzynie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #11 Napisano 24 Kwietnia 2015 Trudno, ale to już po maturach. Do tego czasu czyli tydz, moge normalnie jeździć? Wbijając biegi delikatnie i uważając na to? Bo potrzebuje auta Czy może lepiej niech stoi żeby nie narobić większych kosztów? Zarzuci ktoś linka, gdzie jest ładnie opisane jak wyciągnąć skrzynie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #12 Napisano 24 Kwietnia 2015 (edytowane) Jak nie chcesz robić skrzyni to radzę Ci brać się za sprzęgło. Ceny usługi są różne ale więcej jak 400zł nie powinieneś zapłacić chyba że będziesz "walczył" sam + pomocnik ,ale uprzedzam to będzie "mała walka" jak chcesz to robić pierwszy raz. lepiej dorzuć te 400 stówki bo nie ma nic ważniejszego od spokoju i własnego zdrowia. Edytowane 24 Kwietnia 2015 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #13 Napisano 25 Kwietnia 2015 Wczoraj wymieniałem u siebie sprzęgło z dwumasą. Jakbym miał to robić drugi raz to oddałbym to do warsztatu - zdjęcie skrzyni, wymana zamachu i sprzęgła to mały pikuś ale tyle montaż skrzynki to katorga, nawet we dwóch i z podnośnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #14 Napisano 25 Kwietnia 2015 udało Ci się ogarnąć Andrzej wysprzęglik w NS ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #15 Napisano 25 Kwietnia 2015 Bede to robił z tata który ma pojecie o tym, ale ostatnie auto jakie rozbieral to passat b4 z 6 lat temu dlatego tez pytam na forum, na jakie niespodzianki sie przygotowac, ewentualnie jeszcze dowiem sie jakie sa ceny na.okolicy za taka usluge i moze pojade do kogos z tym. Powiedzmy ze okaze sie ze to wina tego łożyska, ale sprzęgło będzie juz w kiepskim stanie. Jakiej firmy kupic? Auto robi do 15 tys rocznie na krótkich dystansach. Najlepiej jakby zrobic to jak najtańszym kosztem, bo wiadomo kasa, ale nie chce tego rozbierac za jakiś czas wiec trzeba kupić cos w miare porządnego. Jak ocenić stan dwumasy? Jaki dopuszczalny luz moze mieć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #16 Napisano 25 Kwietnia 2015 I teraz co może być prawdopodobną przyczyną? Sprzęgło? Tylko skąd te stuki ze skrzyni? Na przyszłość http://forum.vw-passat.pl/threads/134886-Regulamin-forum 2. Wysyłanie wiadomości na forum 2.1 Jeżeli jesteś absolutnie pewien, że na forum nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie to zadaj je, przestrzegając poniższych założeń: a) upewnij się, czy twojej wiadomości nie da się podłączyć pod istniejący już temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #17 Napisano 25 Kwietnia 2015 Marcinie, nigdzie nie mieli tego wysprzęglika, więc zostawiłem stary. Dzisiaj kończę montaż - zostało do złożenia zawieszenie i półosie. Stary dwumas był totalnie zapieczony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat101avb Zgłoś #18 Napisano 14 Grudnia 2015 Witam. Nie mogę zakładać nowych tematów, pewnie to i dobrze, więc napiszę tutaj. Posiadam passata avb i odkąd go kupiłem mam problem ze sprzegłem. Zakupiłem go z nowym kompletem luka i po 15 tys padło łożysko igiełkowe, mechanik wymienił. za 25 tys zaczęło szarpać nie wiadomo czemu, mechanik wymieni tarczę i docisk - pomogło. Za kolejne 25 tys znowu zeczęło szarpać, mechanik wymienił dwumas pomogło. Zrobiłem 20 tys i niby jest ok, ale od pewnego czasu dokadnie podczas ruszania, obojętnie z jakiego biegu, i to dokłądnie podczas sprzęglenia, coś grzęzi. Nie grzęzi, kiedy jest wciśnięte i kiedy jest wyciśnięte. Tylko podczas ruszania. Aha. i keidy auto już się toczy, nawet 2 kmh, można sprzęglić i rozsprzęglać, nie wydaje już żadnego dźwięku. Dodam jeszcze, że wydaje mi się, że dokładnie w tym czasie kiedy zaczęło tak grzężić, zaczęło zgrzytać mi również z bendiksa. Wiem, że przypadek jest dziwny, bo szukam już dugo odpowiedzi na ten tema, mniej więc3j kilka miesięcy, i jeśi ktoś postawi mi konkretną diagnozę, to czapki z głów. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedpol Zgłoś #19 Napisano 14 Grudnia 2015 , i jeśi ktoś postawi mi konkretną diagnozę, to czapki z głów. Pozdrawiam sprawdź przeguby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat101avb Zgłoś #20 Napisano 15 Grudnia 2015 Ok, możesz miec racje w zasadzie kolego. Dam znac jak posprawdzam pozdro i dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach