Skocz do zawartości
KLICHO

Wałek od SDI do 1.9TDI 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

W sofcie raczej za wiele nie zrobisz,ale w innym sterowniku już dużo więcej.Napięcie zwrotne wynikające z mapy nastawnika jest ściśle uzależnione od dawki ustalonej w mapach paliwowych.

Przypisujesz danej dawce po zmodyfikowaniu map paliwowych pewne napięcie zapisane w mapie nastawnika.Bez grzebania w sterowniku pompy nie zmienisz żadnego dawkowania.Bezie to ciągle tyle paliwa,ile będzie przypisane danemu napięciu.

 

Możesz w takiej pompie 107j oszukać sterownik silnika,ale musiałbyś w niej zmienić kilka elementów,wtedy przy tym samym,co wcześniej napięciu faktyznie będzie lane więcej paliwa.A skoro masz wszystko w tej pompie ori,to softem niczego więcej ponad to,co zapisane w mapach nie ugrasz.

Gdyby tak było,to nie szukałbym innych sposobów na wymuszenie przez pompę większego dawkowania.

 

To,że wałek daje przyrosty jest już pewne,tego nikomu na dziś dzień udowodniać nie trzeba.Mogą dziwić najwyżej wartości przyrostów.Na seryjnych wtryskach taki niuton jest nie do osiągnięcia,ale poczekajmy do czasu,aż wszystko sobie softem ogarniesz i zrobisz pomiar na podwoziowej.

 

taki niuton jest mozliwy sam padlem kiedys ofiarom takiego chip-tjuningu

http://images37.fotosik.pl/2087/24069f331ae7a27e.jpg

golf potrafil kolami 15 usliznac na 3 na suchym

to byl koszmar co 3-4 miesiace czyszczenie turba i wymiana gum wachacza

pierwsze chwile po programie bylem zafascynowany ale z czasem czar prysł

bo dol byl zamocny a gory nie bylo:wmorde

tek wiec na miejscu kolegi szybko pozbyl bym sie tego programu bo to nic dobrego

Edytowane przez krzysiek1606

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wskazówki;) faktycznie góra u mnie cienizna ;)

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisząc,że jest nie do osiągnięcia mam na myśli pomiar na hamowni,a nie na czymś,co ją jedynie przypomina.

Jak doj...iesz paliwa na dole,to nic dziwnego,że góry nie będzie.Jak się dobrze postarać,to max napięcie będzie już przy 3000,później tylko zwolnienie,niczym w naszej gospodarce.

Złapać uślizg na tak długiem biegu,jak w afn-ie 3ka,to już taki koks w sofcie,jakiego nawet w koksowni nie mają.

 

Sławek zrób sobie tak softa,żebyś miał ciągły przyrost napięcia do co najmniej 4000.Wtedy będzie ciąg do samego końca,inaczej dołem będzie szał,górą lipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy koś porównywał wrażenia z jazdy na wałku 28D i 38E? Czuć różnicę?

 

Warto brać głowice z wałkiem za 350zł?

Edytowane przez tomek1634

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Warto brać głowice z wałkiem za 350zł?

 

Nie,bo taka głowica na nic Ci się nie przyda,a same wałki chodzą średnio po 100 zeta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze logów nie mam, pogoda jaka jest każdy widzi - przynajmniej na Dolnym Śląsku. dawka na nastawniku 2.8 dla wolnych obrotów - i szału nie ma na wałku SDI. Zostaje pompa i ew. stan silnika - skoro słabo się zbiera i ma mocne drgania, które przenoszą się na budę. Chciałem nawet podmienić N108 na ten z renówki ale się nie udało, nie ma dojścia do drugiej śruby. Coś czuję w krzyżu, że demontaż i sprawdzenie pompy się szykuje. Tym bardziej, że jak się zagrzeje to słychać to metaliczne stukanie (podejrzewam coś z regulacją kąta w pompie). W czasie wykonywania testu VAGiem (Output test) - brak odczuwalnej zmiany pracy silnika przy przełączaniu N108.

 

P.S. Ma ktoś z Was zdrową pompę ori albo 11-tkę do oddania w leasing na kilka dni ? :bezzebow

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na dawce 2.8mg chyba bym tłoki potopił i zatruł pół województwa.Wyjmij tę pompę i rozbierz dziada,bo coś w niej nie trybi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy koś porównywał wrażenia z jazdy na wałku 28D i 38E? Czuć różnicę?

czuc testowalem obydwa tylko w zlej kolejnosci zaczolem od 38e po tygodniu wrzucilem 28d

po pierwszym dniu wrucilem do 38e jest lepszy od 28d jak dla mnie bez porownania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serek, masz jakiś dym na wysokich obrotach? Może pojawia się lekko niebieski czasami???:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W lusterku wstecznym niewiele widać. Zanim założyłem wałek przepaliłem gada do oporu: 1-2-3 ponad 4tyś. obr., poleciał i wtedy był za mną tuman dymu. Podczas normalnej jazdy i w trakcie przyspieszania nie widać nic. Na postoju dymu kolorowego nie ma :nono. W czasie jazdy nie wysiądę i nie sprawdzę...

 

Ja na dawce 2.8mg chyba bym tłoki potopił i zatruł pół województwa.Wyjmij tę pompę i rozbierz dziada,bo coś w niej nie trybi.

 

i tak niewiele zobaczę poza mechanicznym uszkodzeniem, jeżeli będzie.

 

P.S. Czy u Was rura wydechowa się trzęsie ?

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czuc testowalem obydwa tylko w zlej kolejnosci zaczolem od 38e po tygodniu wrzucilem 28d

po pierwszym dniu wrucilem do 38e jest lepszy od 28d jak dla mnie bez porownania

 

miałem obydwa wałki imo

38E lepszy dół ale kultura pracy silnika to masakra ;] klepie jak stary C330 :)

28D lepsza kultura (może nawet lepsza niż na seryjnym wałku) dół bez większej różnicy ale lepsza góra auto płynniej przyspieszało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam porównania 38E z 28D, ale do serii 38K zauważyłem, że na wolnych obrotach ciut bardziej rasowo mruczy. Nic nie klepie, a nawet mam wrażenie, że odgłos spod pokrywy zaworów zrobił się cichszy. Bardziej ten rasowy odgłos dobiega z okolic wydechu/katalizatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś zrobiłem loga m.in. kanału 004 i jest kicha - albo poszedł się przejść N108 albo wina ciśnienia w pompie (przy ostatniej wizycie w Trzebnicy pompiarz wymienił mi zaworek ciśnienia z Reni bo mój (kolejny już) prawie się rozpadł, tak był wbity).

 

Zawór nie steruje kątem nic a nic, realny kąt w porywach nie przekracza 9 st. Stąd te niemiłosierne metaliczne klepanie z okolic pompy (tak przypuszczam). Jak na złość wyciągnąć tego gów...na (N108) się nie da bo zasłania łapa pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w 004 BS słychać zmieniającą się pracę silnika? Może padł czujnik wzniosu iglicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wypełnienie % ile wynosi w logu?

Jeśli oscyluje w okolicach 96% to prawdopodobnie wina ciśnienia wewnętrznego.

Sprawdź czy przestawia kąt w 004BS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.rtnet.pl/s.sagan_130736.html

 

można obejrzeć jak to wygląda. Sprawdziłem N108 na wtyczce, rezystancja cewki ok, zawór cyka po przyłożeniu 12V. Auto nie kopci, przyspiesza jak dotychczas. W zasadzie to tylko to metaliczne stukanie/klepanie ruszyło mnie do sprawdzenia kanału 004.

banshee - ja nie słyszę różnicy kiedy N108 zmienia pracę w teście OUTPUT, z kolei przy przeskakiwaniu między MB a BS w 004 nie zauważam różnicy w pracy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kaszanka, możliwe że zawór albo przestawiacz w pompie przyblokowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze tylko dlaczego auto się zbiera, nie klekocze głośno, nie dymi... W zasadzie jedzie jak dotychczas, a po wymianie kilku części pod maską i ponownym ustawieniu rozrządu i pompy jest cichszy w środku.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

loga robiłeś na którym biegu? 4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsza część jest na 4-ce, druga na 3-ce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności