Skocz do zawartości
Blop

[Instrukcja] Okrągłe DRL - Światła do jazdy dziennej

Rekomendowane odpowiedzi

Straszna rzeźba z tym lutowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię temat bo mam mały problem. Otóż w jednej z lamp DRL przepaliły mi się 2 żarówki. Samochód kupiłem już z tymi lampami więc nie wiem jak były montowane. Teraz gdy chciałem wymienić jedną i odkręciłem kratkę (tą gdzie jest halogen) okazało się, że są tak zalane jakimś klejem uszczelniającym od środka, że jedyną metodą jest wymiana całej lampy razem z kratką. Skoro wymiana ma być bardziej czasochłonna pomyślałem, że może lepiej byłoby kupić 2 nowe kratki z miejscami na przeciwmgielne, do tego dwa światła przeciwmgielne i ustawić je jako dzienne po czym VCDS'em zmniejszyć ich moc i jeździć tak jak to robi wiele osób. Pytanie czy ciężko jest pociągnąć instalację przeciwmgielnych? Nie mam ich fabrycznie więc trzeba będzie to zrobić od początku. Druga sprawa to czy po zmierzchu kiedy zapalą się światła mijania to będę mógł używać tych halogenów jako przeciwmgielnych czy będą juz tylko do jazdy dziennej? No i trzecie pytanie czy kiedy będę jeździł na światłach mijania to będę mógł korzystać z funkcji doświetlania zakrętów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Straszna rzeźba z tym lutowaniem.

Chciałeś napisać zaje..sty pomysł :D

Jak dla mnie genialna sprawa, kiedyś kiedyś wyczytałem o tym na jakimś zagranicznym forum i zrobiłem to w moim bordnetzie a mam jakiś stary 3C0937049J.

Nie trzeba stosować tych byczych rezystorów, które grzeją się jak popieprzone i cała oszczędność ze stosowania Ledów idzie w ciepło na rezystorze. No chyba, że ktoś montował dla szpanu to inna sprawa.

W sumie najtrudniejszy zabieg w tym wszystkim to wypięcie wszystkich wtyczek z modułu i później wpięcie:) a może po prostu mam za wielkie łapy.

 

Co do lutowania to te oporniki są duże rozmiarowo, ale za małe aby lutować zwykłą transformatorową lutownicą jeśli ktoś nie ma wprawy. Poza tym montaż powierzchniowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie pomysł super, tylko trzeba mieć dobry sprzęt do lutowania i wprawę w lutowaniu takich ma łych elementów, co wcale nie jest takie proste :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysł przepisany z forum Golfa, szkoda ze autor nic na ten temat nie napisał, tam ten temat rozwiązali już prawie 2 lata temu jak nie dawniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysł fajny, ale montaż z rezystorami ma też swoje plusy - drle działają też jako halogeny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pomysł przepisany z forum Golfa, szkoda ze autor nic na ten temat nie napisał, tam ten temat rozwiązali już prawie 2 lata temu jak nie dawniej.

 

podasz linka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pomysł fajny, ale montaż z rezystorami ma też swoje plusy - drle działają też jako halogeny

A co tutaj nie działają??? Przecież to jest dokładnie tak samo podłączone tylko bez rezystorów dużej mocy. Modyfikacja bezpośrednio w bordnetz. I działają dokładnie tak samo, równiez gasną z ręcznym i świecą jako halogeny.:)

 

Co do rezystora w bordnetz ja akurat wrzucałem wartość 10k.

Edytowane przez Kamilek1307

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, widzę, że to nie takie trudne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam moja mała uwaga co do opisu powyżej..moje auto jest z 2009r. bordnez z końcówka E..

po przełożeniu kabelków i kodowaniu według opisu drle nie świeciły..

wiec przełożyłem kabelki z powrotem do a4 i d2 i zastosowałem tylko kodowaniez opisu i działa tak jak na fimie..

tylko przeciwmgielne muszą być odinstalowane..

wiec nie w każdym przypadku muszą być kabelki przekładane,tylko kodowanie..

 

 

jest kolejny sposób na pozbycie się kontrolki przepalonej żarówki bez użycia rezystorów

 

potrzebny jest sterownik elektryki 30bit highline 3C8, ja testowałem na 3C8370049 E i S,

trzeba przełożyć dwa kabelki przy bordnetz,

pierwszy kabelek z A4 (lewy halogen) do A3 (lewy DRL)

drugi kabelek z D2 (prawy halogen) do D3 (prawy DRL)

 

następnie kodowanie sterownika elektryki:

 

Byte 2 Bit 5

Byte 8 Bit 7

Byte 11 Bit 0-6 - wartość 1%

Byte 17 Bit 4

Byte 20 Bit 0-6 - wartość 100%

Byte 25 Bit 3

 

tryb amerykanski drl mozna zostawic, ledy gasna po zaciagnieciu recznego,

dodatkowo mamy przyciemniane swiatla dziennego gdy wlaczymy kierunkowskaz jak np w audi

 

jesli powyzszy opis juz gdzies istnieje na forum to do kosza z nim

Edytowane przez wojtek2612

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie znalazłem na jednej stronie ogłoszenie przekodowania halogenów żeby działały tak jak te opisane w tym temacie, tylko że ten facet nie wymienia wnętrza na DRL tylko robi to na fabrycznych halogenach. Czy jest to dobre rozwiązanie, czy trzeba by wymienić na DRL? I najważniejsze pytanie czy w razie kontroli mogą być jakieś problemy że jadę na halogenach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie znalazłem na jednej stronie ogłoszenie przekodowania halogenów żeby działały tak jak te opisane w tym temacie, tylko że ten facet nie wymienia wnętrza na DRL tylko robi to na fabrycznych halogenach. Czy jest to dobre rozwiązanie, czy trzeba by wymienić na DRL? I najważniejsze pytanie czy w razie kontroli mogą być jakieś problemy że jadę na halogenach?

 

Nie chcesz to nie musisz nic wymieniać, po prostu "facet" skroi cię za zaznaczenie jednego "ptasza" w VCDS. A to czy policja się do ciebie przyczepi i czy przejdziesz przegląd to już inna sprawa.

Ja tak miałem ustawione przez jakiś czas (na 40%), jednak po pewnym czasie zakupiłem DRL'e od FABI RS. I powiem szczerze, że są one dużo bardziej widoczne dla jadących z przeciwka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Najpierw opiszę co mam i co chcę osiągnąć:

 

Mam czujnik zmierzchu i czujnik deszczu, nie mam ksenonów. Chcę wstawić LEDy z Fabii w miejsce halogenów i używać mieć wszystko zgodne z prawem. Zależy mi też na tym żeby nie używać dodatkowych rezystorów.

 

Więc plan jest taki o ile dobrze rozumiem - jak się mylę to mnie proszę poprawcie:

- Zakładam LEDy z Fabii, zamieniam tylko szybkę

- Koduję w bordnetzie, że funkcja DRL jest obsługiwana przez halogeny

- Przelutowuję rezystor w bordnetzie na inny, żeby wyeliminować błąd spalonej żarówki

 

1. Czy coś we wtyczkach w ogóle muszę przerabiać skoro w kodowaniu ustawię że DRL jest obsługiwany przez halogeny? Jeśli tak, to co? Bo chyba nie tak jak jest w 1 poście opisane, że plus z pozycyjnych?

2. Czy jak włączę przeciwmgłowe to będą one działać?

3. Czy nie mając ksenonów mogę sobie dokodować doświetlanie zakrętów?

 

Pozdrawiam,

Jerzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 wszystko jest w pierwszym poście

2 będzie działać drl

3 doświetlanie z czego? Z halogenu? Przecież to nic nie daje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1, 2 - dzięki :)

3. Tak właśnie chciałem, bardziej dla przetestowania. No ale nie jest to najważniejsza funkcja więc na razie się na niej nie skupiam.

 

Czy poradzicie gdzie to można kupić w przyzwoitej cenie? Byłem dzisiaj w ASO Skody na Modlińskiej w Warszawie, i za jedną lampę chcą aż 425zł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ekonomicznego punku widzenia zakładanie DRL-i do auta ze zwykłymi lampami nie ma sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przy ksenonie ma sens? Lampa DRL 350 PLN za sztukę (nowa, bo używane ciężko trafić), a żarnik 250 PLN za sztukę, licząc ostrożnie na ok 100kkm. Kiedy to się koszty zwrócą - po 300kkm?? No chyba ze ktoś się boi jeździć w nocy wtedy wcześniej (o ile DRL wytrzyma)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A przy ksenonie ma sens? Lampa DRL 350 PLN za sztukę (nowa, bo używane ciężko trafić), a żarnik 250 PLN
Jeśli używasz cen ASO przy wycenianiu DRL-i to czemu żarniki liczysz po cenach allegro? Żarnik w ASO ok 700/szt + wymiana Bóg raczy wiedzieć ile

http://allegro.pl/nowe-halogeny-skoda-fabia-2-ii-rv-vrs-led-hella-i6103247537.html tu jest nowy kpl za 500 (a przy odrobinie cierpliwości można trafić kpl za 400).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego mam liczyć żarnik po cenach z aso? żarniki są w normalnych cenach i nie na alegro, a w zwykłych (pewnych) sklepach, lampy niestety w normalnej cenie ciężko trafić, nawet licząc po te 500 - 400 i tak trudno mówić tu o jakichś oszczędnościach. Ale bajer fajny:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności