Skocz do zawartości
Blop

[Instrukcja] Okrągłe DRL - Światła do jazdy dziennej

Rekomendowane odpowiedzi

DRL Hella

 

Części:

 

5J0941067 L (lampa lewa)

5j0941068 R (lampa prawa)

 

1J0973723 (2xkostka plus 6xpin z uszczelką)

 

Rezystor 50W (szt2)

 

Lampe DRL rozbieramy na dwie części (to bardzo proste,odginamy lekko jedno ucho i praktycznie sama rozdziela się na pół)

identycznie rozbieramy lampy halogenowe z Passata b6 (rozdzielamy na pół)

następnie tylną część lampy drl razem z uszczelką, poprostu wsadzamy (wciskamy) w przednią części halogenu na ,,klik''

 

Gdy już mamy złożone 2szt idziemy do auta:

 

Piny od halogenów różnią się od potrzebnych do podłączenia drl

(na fotce 1pin to halogenowy,2szt do DRL+uszczelki)

 

Rozbieramy kostkę i obcinamy stare piny z kabli halogenowych

 

 

Zakładamy uszczelki na kable (później nie ma jak) i lutujemy nowe piny

 

 

DRL - rozpiska PIN

 

Pin1: +Pozycyjne I=55mA

Pin2: - Masa

Pin3: +DRL 100% I=380mA

 

(Ja pominąłem pin nr1 aby zachować oryginalne podłączenie halogenów przeciwmgielnych i ich funkcje.)

 

Wkładamy piny w kostkę:

 

PIN2 --> MASA (brązowy )

PIN3 --> + DRL (biało-żółty)

 

 

 

 

W Koziołku po podłączeniu DRL ,wywalało na liczniku błąd spalonej żarówki więc kupiłem rezystory:

(fotka u góry)

 

lutujemy kable na obu końcach i jeśli ktoś posiada-dokładamy fabryczny czarny peszel

 

Całoś dolutowujemy w kable od halogenów w dowolnym miejscu (wdłg. schematu)

 

 

 

Rezystory przykręcamy do nadwozia,wtedy ,,oddają'' ciepło.

(najlepiej aby miejsce było osłonięte od wody)

Max temperaturę jaką ja zmierzyłem w czasie ich pracy to 76st :)

(stojące auto w garażu i zapalone DRL- Rezystory przykręcone do podłużnic auta)

 

 

 

W Koziołku posiadam czujnik zmierzchu i deszczu-działanie DRL

 

1.przełącznik na AUTO--świecą tylko DRL

pada deszcz-same przełączają się na światła mijania

zapada zmierzch-same przełączają się na światła mijania

2.przełącznik na auto--deszcz lub zmierzch (działają już światła mijania)

zapalają się pojedyńczo-jako doświetlenie zakrętów

3.Przełącznik na Światła mijania

włączamy halogeny przeciw-migielne -->zapalają się DRL

 

Foto:

3.jpg

 

 

 

2.jpg

 

 

 

8.jpg

 

 

 

15.jpg

1.jpg

1J0973723 KOSTKA.jpg

5.jpg

9.jpg

13.jpg

14.jpg

Edytowane przez Blop
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem to wg swojego schematu.

Ktoś na forum zauważył ciekawą rzecz, że zakładając sobie DRL takie normalne z allegro, po włączeniu zapłonu nie ma możliwości aby zgasły. DRL helli z pierwszego postu tego tematu po podłączeniu tak jak podaje autor postu mają możliwość ich wyłączenia po włączeniu ręcznego - zapłon włączony- drl swieca. Zapłon włączony, ręczny zaciągnięty - DRL nie świecą. minusem tego moim zdaniem jest rezystor który grzeje w ten sposób traci wiele prądu.

 

Ja uwzględniłem w swoim rozwiązaniu aby halogeny były normalnie podłączone i działały jako funkcja przeciwmglowego swiatła, również po włączeniu ręcznego światła gasną. Wykorzystałem do tego dodatkowy przekaźnik rozwarciowy.

 

drl.jpg

 

zasilanie najlepiej wziąć ze skrzynki bezpieczników od strony kierowcy, wtedy zasilanie jest tylko po kluczyku. Można dodać nowy bezpiecznik miejsce tam jest. w pierwszym rzędzie jest zasilanie po stacyjce.

 

zasilanie lampki ręcznego brałem z przycisku. kiedy ona się zaświeca przekaźnik odcina napięcie od DRL.

włączenie świateł pozycyjnych również wyłącza DRL.

Plusem tego jest to, że podczas korzystania rezystor nie bierze w ogóle udziału i się nie grzeje. Rezystor zapobiega błędowi spalonej żarówki, jest wykorzystywany tylko wtedy kiedy włączy się światłą przeciwmgłowe przednie razem z mijania np.. mnie osobiście nie zdarzyło się ich użytkować, a nawet użytkując je wówczas pobór prądu będzie 14W na jedną stronę.

 

Wykorzystałem przekaźnik JCQ-3FF 12V 1ZS (odpowiednik SRD 12V DC SL-C) sztuk 3

Dioda prostownicza sztuk 2 (ja dałem 6A)

Rezystor 10R 50W sztuk 2

 

przekaźnik.jpg

na zdjęciu przekaźnik z małą płytką wytrawioną i dioda prostowniczą.

 

rezystor.jpg

 

U mnie również to działa z czujnikiem światła/deszczu. Czyli pełen automat również jak u autora pierwszego postu.

Edytowane przez Kamilek1307

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja może zadam pytanie o rezystor, czy można zastosować słabszy rezystor? bo jak powiedziałem chłopowi w elektronicznym jaki bym potrzebował to się na mnie głukowato popatrzył i zaczął wypytywać o pobór prądu??po co taki mocny itd, itp... jestem totalnie zielony z elektroniki więc bez naśmiewania się ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to ja może zadam pytanie o rezystor, czy można zastosować słabszy rezystor?

 

Nie można

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie zastanawiałem się nad tym. Czyli wszystko w majestacie prawa...

 

Parę dni temu byłem na przeglądzie.

Było już ciemno, przełącznik na Auto, więc DRL zgasły i zapaliły się światła mijania. Diagnosta poprosił o kluczyki aby wjechać na stanowisko do pięknie oświetlonej hali. Jak wjechał, światła przełączyły się na DRL'e. Pan natychmiast zwrocił na to uwagę (na wprost auta, na ścianie miał wielkie lustro i obserwował działanie oświetlenia auta). Pobawił się przełącznikiem, wkładał i wyjmował kluczyk. Następnie wyszedł z auta i z nieukrywanym uśmiechem na twarzy powiedział: 'auto przeglądu nie przejdzie!'.

Na co ja, ze stoickim spokojem pytam się o powód takiego stanowiska. Halogeny to nie DRL'e - odpowiedział pan.

Jakie halogeny? Przecież to zamontowane w servisie VW DRL'e firmy Hella! - odparłem 'szczerze' oburzony:-)

Pan bardzo skrupulatnie z latarką obejrzał klosze i odbłyśniki DRL'i, przyznał mi rację i przeprosił. Pojawiło się jednak jedno ALE.

Diagnosta zwrócił uwagę, że po przełączeniu przełącznika świateł na postojówki, po wyjęciu kluczyka świecą się światłą postojowe - to dobrze. ALE przy włączonym kluczyku świecą się DRL'e - a powinny być światła pozycyjne. Mały ZONK. Powiedziałem, że servis VW musi poprawić robotę i na tym się pokojowo rozeszliśmy.

Szczerze mówiąc nie zwróciłem wcześniej na to uwagi. Przy zaciągniętym ręcznym DRL'e na 100% gasną, ale czy zapalają się pozycyjne - tego nie sprawdzałem:-)

Warte na koniec podkreślenia jest wspomnienie, że owa Stacja Diagnostyczna jest naprawdę wzorcowa. Jeżdzę tam od 5 lat i wiem, że auto jest sprawdzane jak należy, a nie na odwal.

Edytowane przez Fedwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A te DRL-y przypadkiem nie są dwu-funkcyjne? Powinny działać jako światła do jazdy dziennej i po przełączeniu na światła przeciwmgłowe świecić mocniej jako halogeny. Tak podobno jest w skodzie. Nie bardzo też rozumiem czemu pominąłeś pin 1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie bardzo też rozumiem czemu pominąłeś pin 1.

chyba dlatego

(Ja pominąłem pin nr1 aby zachować oryginalne podłączenie halogenów przeciwmgielnych i ich funkcje.)

ponieważ

a lampki na bank ma zakodowane w trybie amerykańskim

dokładnie

i wszystko jasne :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Halogeny to nie DRL'e - odpowiedział pan.

Jakie halogeny? Przecież to zamontowane w servisie VW DRL'e firmy Hella! - odparłem 'szczerze' oburzony:-)

 

Czyli masz jak w instrukcji oryginalny klosz od przeciwmgłowych, a głębiej DRL, tak? I przyjął*Ci te oznaczenia bez problemu?

 

Ja zamiast przeciwmgłowych mam dzienne Wesemu na p21w. Ale na wszelki wypadek kupiłem rozbite stare przeciwmgłowe i wybiłem doszczętnie szybkę, żeby zachować jedno oznaczenie. Na przegląd jadę za 2 tygodnie, to zobaczę jak to przyjmą. Diagnosta jest też bardzo obowiązkowym człowiekiem.

 

K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hella cwanie to zrobiła i na kloszu wybita jest homologacja unijna E26 a RL00 w środku na odbłyśniku.

Na nasze szczęście,fabryczne halogeny przeciwmgielne passatów b6 posiadają wybitą na kloszu fabryczną homologację

........ E26 i po zamianie odbłyśnika,w środku RL00 (ciekawe kto te lampy teraz odróżni na aucie)

 

Czyli masz jak w instrukcji oryginalny klosz od przeciwmgłowych, a głębiej DRL, tak? I przyjął*Ci te oznaczenia bez problemu?

 

Jezuuu czytaj ze zrozumieniem :wmorde oznaczenia na obu kloszach są identyczne, to jak można poznać czy to klosz od przeciwmgielnych czy od skody RL ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli masz jak w instrukcji oryginalny klosz od przeciwmgłowych, a głębiej DRL, tak? I przyjął*Ci te oznaczenia bez problemu?

 

Tak, mam dokładnie takie jak w opisie (od Skody wmontowane w przody od b6).

To, że jedno oznaczenie jest na kloszu a drugie na odbłyśniku w niczym nie przeszadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja byłem 3 mies na przeglądzie w VW a mam dokladnie to samo zrobione i ani slowa nie powiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też juz zamontowne dzieki blop na instrukcje

 

nowe 3 008.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam małe pytanko:

Czy DRL świeci tak samo jasno jak po włączeniu halogenów

Ja mam na razie ori halogeny i w opcji świecenia jako dzienne świecą tylko na 40% a jako halogeny 100%

Czy po zamontowaniu DRL-ów ze skody będzie tak samo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie tak samo jak masz ustawione teraz. Zmiana halogenow na DRL nie zmienia kodowania. Więc po zmianie musisz sobie zakodowac wg własnego uznania. Chcesz aby świeciły mocniej to trzeba zwiększyć ustawione przez ciebie 40%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będzie tak samo jak masz ustawione teraz. Zmiana halogenow na DRL nie zmienia kodowania. Więc po zmianie musisz sobie zakodowac wg własnego uznania. Chcesz aby świeciły mocniej to trzeba zwiększyć ustawione przez ciebie 40%

 

Dzięki kolego ,o taką odpowiedz mi chodziło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad założeniem takich świateł. Tylko zastanawia mnie idea tego. Z założenia wydawać mogłoby się, że światła w technologii LED zakłada się dla zaoszczedzenia energii a w tym przypadku o jakiś tam procent pomniejszenia spalania;)

Tylko tutaj montując rezystor 50W wszystko **** strzeli;) No bo ta energia która powinna iść w żarówkę będzie szła w rezystor i w bezsensowny sposób będzie tracona. Czyli światła te będą tylko i wyłącznie dla szpanu bo innych korzyści to raczej nie będzie, a podczas jazdy zużycie prądu będzie jeszcze większe niż jazda na światłach mijania (przy założeniu, że samochód jest wyposażony w reflektory xenonowe, które zużywają 35W).

 

Zatem czy jest możliwość podłączenia tych świateł zgodnie z ich wskazaniem czyli aby ograniczyć zużycie prądu. Dodam, że w ogóle nie zależy mi na halogenach bo moim zdaniem nic one nie dają i nie wnoszą w życie poza wk***niem ( ;)) ) kierowców jadących z naprzeciwka. Nie mam niestety czujnika zmierzchu a więc zmiana świateł z DRL na mijania musiałaby być przeprowadzana ręcznie.. Rozumiem, że jest cała inspekcja spalonej żarówki, a rezystor służy do oszukania ale przy tym powoduje dużą stratę mocy.

 

Bardzo proszę o opinię bo być może jestem w błędzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że możesz podłączyć normalnie, bez rezystora, wtedy musisz ręcznie włączać DRL jakimś dodatkowym pstryczkiem. Sterowanie np przez przekaźnik lub bezpośrednio. Przy takim podłączeniu wszystkim sterujesz ręcznie, włączanie DRL i świateł.

Rezystor tak jak napisałeś jest po to aby kompa oszukać, w konfiguracji pełen automat. Ja mam ustawione pokrętło na auto i niczym się nie przejmuję. W dzień świecą się DRL a gdy czujnik wykryje zmierzch zapala się xenon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Ciebie i zazdroszcze tego sensoru zmierzchu. Zastanawiałem się nad jego montażem bo aż tak skomplikowane nie jest i może nawet zrobię to jak mi szyba pęknie bo dobrej nie ma sensu wymieniać.

 

Wracając do tematu czy np gdybym wykorzystał pozycję włącznika świateł właśnie tej opcji halogenów przednich czyli pominął całkowicie kompa uprzednio wyłączając vcdsem halogeny (skoro nie można go w bardziej cywilizowany sposób oszukać niż rezystorem) i włączanie następowałoby poprzez przełącznik świateł do pozycji halogenów. Tylko teraz jak zaadaptować aby z DRL nie świeciły się pozycyjne, gdyż włącznik świateł jest tak zbudowany, że halogeny można włączyć tylko w pozycji postojowych lub mijania.

 

Bo chyba jeszcze nikt nie wpadł czy można jakoś zaadaptować te halogeny aby komputer nie przeprowadzał inspekcji i nie odcinał zasilania kiedy wykryje bardzo mały opór..

 

A co to jest w VCDS zimna diagnostyka świateł? to nie jest właśnie ta inspekcja spalonej żarówki? jeśli się tą inspekcje wyłączy dla danych świateł to może nie będzie odcinać zasilania?

coldiag1.png

Chodzi mi o front fog light

Edytowane przez Kamilek1307

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75

Zamieszczone przez Blop

 

DRL - rozpiska PIN

 

Pin1: +Pozycyjne I=55mA

Pin2: - Masa

Pin3: +DRL 100% I=380mA

 

(Ja pominąłem pin nr1 aby zachować oryginalne podłączenie halogenów przeciwmgielnych i ich funkcje.)

 

Wkładamy piny w kostkę:

 

PIN2 --> MASA (brązowy )

PIN3 --> + DRL (biało-żółty)

wracajac do tego: mowisz ze pominoles pin jeden, a jak chcesz miec to sciemnianie przy kierunkach lub swiatlach to gdzie trzeba go podlaczyc??

czy idzie to pod ten sam plus co juz podlaczony, czy ekstra kabel trzeba ciagnac (czytaj trzeci) ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności