Bimbasz Zgłoś #41 Napisano 28 Listopada 2012 No normalnie, tak jak mam lampy od ciebie podłączone, na jednym rezystorze. Nie widzę większego problemu aby pociągnąć podwójne kable? Jak dasz zasilanie z 1 lampy z rezystorem to i tak druga będzie miała "spaloną żarówkę"... dokładnie, to ze dasz lampy na jednym kablu i opornik 100W to nic nie zmieni, bo drugi obwód też musi mieć opór. Nie cuduj za dużo tylko kup 50W oporniki, podłącz tak jak w instrukcji i będzie OK, bo widzę że mocno chcesz przekombinować Nie ma sensu rozpisywać się na innym podłączeniem, bo i tak nie zadziała. To tyle w tym temacie mam do dodania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75 Zgłoś #42 Napisano 28 Listopada 2012 dokładnie, to ze dasz lampy na jednym kablu i opornik 100W to nic nie zmieni, bo drugi obwód też musi mieć opór.Nie cuduj za dużo tylko kup 50W oporniki, podłącz tak jak w instrukcji i będzie OK, bo widzę że mocno chcesz przekombinować Nie ma sensu rozpisywać się na innym podłączeniem, bo i tak nie zadziała. To tyle w tym temacie mam do dodania no wlasnie sprobowalem z 100W rezystor i nic nie daje, dalej spalona zarowka. probowalem tylko na jednej lampie, anie na dwoch. rezystor podlaczony jak w instrukcji do plusa i minusa i dalej nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75 Zgłoś #43 Napisano 28 Listopada 2012 jeszcze jedno, rezystor ma jakies oznaczenie w ohm np 6 ohm, czy to juz nie znaczenia wiekszego ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #44 Napisano 29 Listopada 2012 jeszcze jedno, rezystor ma jakies oznaczenie w ohm np 6 ohm, czy to juz nie znaczenia wiekszego ?? 3 zdjęcie w 1 poście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #45 Napisano 29 Listopada 2012 probowalem tylko na jednej lampie I pokazywało oczywiście spaloną tę lampę z rezystorem, a nie tę bez...?!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75 Zgłoś #46 Napisano 29 Listopada 2012 I pokazywało oczywiście spaloną tę lampę z rezystorem, a nie tę bez...?!? tak z rezystorem pokazywalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #47 Napisano 29 Listopada 2012 no wlasnie sprobowalem z 100W rezystor i nic nie daje, dalej spalona zarowka.probowalem tylko na jednej lampie, anie na dwoch. rezystor podlaczony jak w instrukcji do plusa i minusa i dalej nic Kurde opis jest tak super wykonany i wyjaśnione co i jak to po co kąbinować z innym podłączeniem tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75 Zgłoś #48 Napisano 29 Listopada 2012 ludzie czemu to jest taki ciezki temat z wami??? nie chce nic przkombinowac ani ulepszyc zadnych instrukcji montazu od naszych fachowcow forumowych!!!!! tylko sie pytalem czy mozna tak podlaczyc. jezeli mam takie rezystory w domu to chyba logiczne jest, ze takie pytanie zadam. myslalem, ze forum po to jest, a zeby sobie sprawy wyjasniac i pomoagac, a nie tylko jechac po kims jak sie cos zapyta !!! ---------- Dodano o 10:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:33 ---------- 3 zdjęcie w 1 poście Bimbasz sorry, ale ja nie jestem elektrykiem a ni tymbardziej elektronikiem, jak ty "mistrzu lutownicy" :* , wiec nie wiedzialem co to oznacza. dopiero jak spedzilem dobre 10 min na googlowaniu to teraz wiem, ze jest 50W 6.8 ohm tak?? a pytalem sie o to, bo na ebayu tylko znalazlem 6 ohm i nie wiem czy bedzie dobrze?? tu gdzie ja mieszkam nie ma sklepow elektroniczych i musze wszystko gdzies zamawiac i czekac na dostawy :placzka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75 Zgłoś #49 Napisano 30 Listopada 2012 ok maly update. dostalem rezystory 50W 6 ohm i mala proba juz byla i nic sie nie dzieje zlego. wszystko jak nalezy, nie ma spalonej zarowki, wiec dzisiaj wieczorem polutowac wszystko i moze montaz. dzieki wszystkim za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75 Zgłoś #50 Napisano 1 Grudnia 2012 Lampe DRL rozbieramy na dwie części (to bardzo proste,odginamy lekko jedno ucho i praktycznie sama rozdziela się na pół)identycznie rozbieramy lampy halogenowe z Passata b6 (rozdzielamy na pół) następnie tylną część lampy drl razem z uszczelką, poprostu wsadzamy (wciskamy) w przednią części halogenu na ,,klik'' Gdy już mamy złożone 2szt idziemy do auta: tylko dla wyjasnienia : jak rozbierasz stara to odkrecasz ta srube do ustawiania odblysnika, zaznaczales jakos ja, zeby wiedziec jak przykrecic z powrotem?? i oczywiscie trzeba ja wyjac, a zeby zlozyc foga z nowa lampa?? co robisz ze stara uszczelka z ori halogenow?? zostaje na stole czy idzie do nowego zestawu, w ktorym juz jest montowana uszczelka...?? Rozbieramy kostkę i obcinamy stare piny z kabli halogenowych Zakładamy uszczelki na kable (później nie ma jak) i lutujemy nowe piny DRL - rozpiska PIN jak sie ja rozbiera?? tylko wypinasz piny i to wszystko czy cala wtyczke jakos idze rozlozyc na czesci?? no i jak te piny sie wypina?? u mnie po szybkich ogledzinach zauwazylem takie dwa plastikowe zatrzaski we wtyczce, czy o to chodzi?? sorry za te wszystkie pytania i z gory dzieki za odp. Seba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #51 Napisano 1 Grudnia 2012 (edytowane) jak rozbierasz stara to odkrecasz ta srube do ustawiania odblysnika, zaznaczales jakos ja, zeby wiedziec jak przykrecic z powrotem??i oczywiscie trzeba ja wyjac, a zeby zlozyc foga z nowa lampa?? co robisz ze stara uszczelka z ori halogenow?? zostaje na stole czy idzie do nowego zestawu, w ktorym juz jest montowana uszczelka...?? 1. rozebrałem śrubę odkręciłem nic nie ustawiałem 2. w drl-ach miałem nowe uszczelki więc stare zostały przy zwykłych halogenach jak sie ja rozbiera??tylko wypinasz piny i to wszystko czy cala wtyczke jakos idze rozlozyc na czesci?? no i jak te piny sie wypina?? u mnie po szybkich ogledzinach zauwazylem takie dwa plastikowe zatrzaski we wtyczce, czy o to chodzi?? sorry za te wszystkie pytania i z gory dzieki za odp. Seba Najlepiej to uciąć kabelki kawałek od kostki i wszystko ładnie sobie na nowo polutować oczywiście z nowymi pinami do kostek od drl-ów. Potem dobrze zabezpieczyć miejsce lutowania i będzie idealnie Ja się nie bawiłem starymi wtyczkami bo zostawiłem je jak co do ponownego zamontowania gdybym drl-e wyciągał z auta. Tylko pamiętaj aby dobrze sobie rezystorki zamontować, tak aby woda na nie nie leciała i najlepiej je jeszcze czymś sobie osłonić. Tylko czymś takim aby się nie topiło od ich temperatury Edytowane 1 Grudnia 2012 przez wozny83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75 Zgłoś #52 Napisano 1 Grudnia 2012 no wlasnie o to chodzi , ze nie chce obcinac kabli tylko je sobie przerobic, ze jak bede zmienial z powrotem nie bede musial juz wiecej lutowac. a wlasciwie gdzie wszyscy przykrecaja te rezystory, bo jakos do podluznicy nie widze jak sie dostac...?? myslalem, ze moze do mocowan klaksonow je przykrece...?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #53 Napisano 2 Grudnia 2012 no czytalem to, ale tak jak sie pytalem wczesniej, nie wiem jak sie dostac do podluznicy...??wjezdzaliscie na kanal i oslona zdjeta czy jakos ?? bo ja nie widzialem sposobu jak to zrobic bez kanalu, wiec moje rozwiazanie to przykrecenie rezystorow do mocowan klaksonow z obu stron. zobaczymy czy bedzie dobrze?? dzieki za pomoc wszystkim Nie potrzeba kanału. Ściągasz koło potem odkręcasz jedną część nadkola taki trójkąt jak by zamocowany do zderzaka i masz piękny dostęp do podłużnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75 Zgłoś #54 Napisano 2 Grudnia 2012 no widzisz czlowiek sie uczy cale zycie no nic juz mam przykrecone do klaksonow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #55 Napisano 2 Grudnia 2012 no widzisz czlowiek sie uczy cale zycieno nic juz mam przykrecone do klaksonow spoko spoko każdy ma swoją metodę montażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebp75 Zgłoś #56 Napisano 2 Grudnia 2012 no dokladnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
putekemil Zgłoś #57 Napisano 12 Grudnia 2012 Witam, zamontowałem dzienne według instrukcji i zakodował mi ich mechanik. Jeśli dobrze zrozumiałem powinny włączać się automatycznie i gasnąć gdy się ściemnia. U mnie jest tak że gdy jest pokrętło na 0 to świecą a gdy przekręcę na tunel lub mijania to włączają się mijania. Zauważyłem tez że ostatnio coming/living home działa też w dzień. Co może być przyczyną, zepsuty czujnik światła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
screech Zgłoś #58 Napisano 17 Grudnia 2012 Ja się podłączę z pytaniem z innej, choć pokrewnej beczki. Podobny mod zrobiłem ze światłami żarówkowymi Wesemu na P21W. Pasują idealnie, ta sama średnica, tylko montaż własnej roboty konieczny, bo zaczepy inne. Te światła zużywają o wiele więcej energii niż ledy, ale nigdy nie podłączałem ich ZAMIAST pmgłowych, tylko na osobnej instalacji z przekaźnikiem, na osobnych wtyczkach. Pmgielne są VCDSem wyłączone póki co. Czy wiecie może jaki jest próg diagnozy spalonej żarówki na obwodzie pmgielnych? Czy wystarczy, że będę miał 2 x 21 w podłączone, żeby na oryginalnych wtyczkach to pociągnąć z kodowaniem VCDS? Póki co lód i breja na dworze, a może ktoś przerabiał temat albo ma konkretne dane? K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
screech Zgłoś #59 Napisano 18 Grudnia 2012 Jezuuu czytaj ze zrozumieniem oznaczenia na obu kloszach są identyczne, to jak można poznać czy to klosz od przeciwmgielnych czy od skody RL ? Ej no, zadaję pytanie, bo coś jest niejasne. A głównie to, że na szkle ori przeciwmgielnych jest na bank wybity typ homologacji, czyli literka B. To E26 jest oznaczeniem kraju homologacji wyłącznie. A właśnie B odpowiada za przeciwmgielne, jak w poniższej rozpisce: C - asymetryczne światła mijania wyposażone w żarówki konwencjonalne R - przednie światła drogowe wyposażone w żarówki konwencjonalne HC - asymetryczne światła mijania wyposażone w żarówki halogenowe HR - przednie światła drogowe wyposażone w żarówki halogenowe L - oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej 1, 1a, 1b, 2a, 2b, 3, 4, 5, 6, 6R, 6L, (D) - światła kierunku jazdy dla samochodów i ich przyczep A, (D) - przednie światła pozycyjne R, (D) - tylne światła pozycyjne S1, S2, S3, (D) - światła hamowania (D) - oznacza, że homologacja dotyczy pary świateł B - przednie światła przeciwmgłowe F - tylne światła przeciwmgłowe dla samochodów i ich przyczep AR - światła cofania dla samochodów i ich przyczep RL - światła jazdy dziennej dla pojazdów samochodowych IA, IIIA, IB, IIIB - światła odblaskowe: B - wbudowane w lampy; I - dla pojazdów silnikowych; III - dla przyczep Mogą wystąpić kombinacje literowe np.: CR, C/R, HCR, HC/R, 1D, 1aD, 1bD, 2aD, 2bD, 3D, 4D, 5D, 6D, 6RD, 6LD, AD, RD, S1D, S2D, S3D. Także czytam ze zrozumieniem, ale mi brakowało informacji, czy mamy jednocześnie dwa oznaczenia TYPU homologacji - B (na kloszu) i RL (na odbłyśniku). Wychodzi, że jednak podwójnie. K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jaimz Zgłoś #60 Napisano 30 Grudnia 2012 Dobry wieczór, Jako ze jestem o krok od przesiadki do nowego auta to zastanawiam sie nad kilkoma usprawnieniami. Jedym z nich sa wlasnie DRLe, a opisane w tym poscie najbardziej przypadly mi do gustu. Od strony technicznej i wizualnej wszystko super. Zastanawia mnie jednak idea takiego posuniecia. Pomijajac podnoszone wczesniej apekty pradozernosci i porownaniu wspomnianej do xenonow, wydawalo mi sie ze powodem ich montowania jest obnizenie kosztow: 1. mniejsza pradozernosc ma sie rownac mniejszemu zuzyciu paliwa - przynajmniej w teorii 2. rzadsze odpalanie zarnikow - ich wieksza trwalosc = rzadze wymiany drogiego elementu Ad. 2. W posiadanym od 2 lat B5FL mam xenony. Jeden zarnik w chwili zakupu nie dzialal, wiec oba zostaly wymienione na nowe egzemplarze, jak sie okazalo, nie najwyzszych lotow. Przezyly w pelni sprawnosci ok 22 miesiecy = 60000km w moim przypadku. Fakt, spora czesc kilometrarzu to dalekie trasy, wiec swiatla nie byly notorycznie wlaczane i wylaczane. Koszt wymiany w zaprzyjazniony, warsztacie 390PLN w tym nowe zarniki, tym razem, Philipsa. DRLe Hella opisane w pierwszym poscie to 600 na Allegro, niech reszta kosztuje 100 i niech za 100 ktos to zamontuje, choc obawiam sie, ze byloby drozej. Jaka zatem idea? Sztuka dla sztuki? Estetyka? Moje pytanie to nie prowokacje, ciekaw jestem Waszych motywow. Moze wsrod nich znajde jakis dla siebie uzasadniajacy wydatek co najmniej 500 (zestaw mozna oprzec na tanszych DRLach niz Hella) Pozdrawiam, Jaimz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach