cocosek Zgłoś #121 Napisano 24 Marca 2015 Straszna rzeźba z tym lutowaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adriand0088 Zgłoś #122 Napisano 1 Maja 2015 Odkopię temat bo mam mały problem. Otóż w jednej z lamp DRL przepaliły mi się 2 żarówki. Samochód kupiłem już z tymi lampami więc nie wiem jak były montowane. Teraz gdy chciałem wymienić jedną i odkręciłem kratkę (tą gdzie jest halogen) okazało się, że są tak zalane jakimś klejem uszczelniającym od środka, że jedyną metodą jest wymiana całej lampy razem z kratką. Skoro wymiana ma być bardziej czasochłonna pomyślałem, że może lepiej byłoby kupić 2 nowe kratki z miejscami na przeciwmgielne, do tego dwa światła przeciwmgielne i ustawić je jako dzienne po czym VCDS'em zmniejszyć ich moc i jeździć tak jak to robi wiele osób. Pytanie czy ciężko jest pociągnąć instalację przeciwmgielnych? Nie mam ich fabrycznie więc trzeba będzie to zrobić od początku. Druga sprawa to czy po zmierzchu kiedy zapalą się światła mijania to będę mógł używać tych halogenów jako przeciwmgielnych czy będą juz tylko do jazdy dziennej? No i trzecie pytanie czy kiedy będę jeździł na światłach mijania to będę mógł korzystać z funkcji doświetlania zakrętów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #123 Napisano 19 Maja 2015 Straszna rzeźba z tym lutowaniem. Chciałeś napisać zaje..sty pomysł Jak dla mnie genialna sprawa, kiedyś kiedyś wyczytałem o tym na jakimś zagranicznym forum i zrobiłem to w moim bordnetzie a mam jakiś stary 3C0937049J. Nie trzeba stosować tych byczych rezystorów, które grzeją się jak popieprzone i cała oszczędność ze stosowania Ledów idzie w ciepło na rezystorze. No chyba, że ktoś montował dla szpanu to inna sprawa. W sumie najtrudniejszy zabieg w tym wszystkim to wypięcie wszystkich wtyczek z modułu i później wpięcie:) a może po prostu mam za wielkie łapy. Co do lutowania to te oporniki są duże rozmiarowo, ale za małe aby lutować zwykłą transformatorową lutownicą jeśli ktoś nie ma wprawy. Poza tym montaż powierzchniowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #124 Napisano 19 Maja 2015 Dokładnie pomysł super, tylko trzeba mieć dobry sprzęt do lutowania i wprawę w lutowaniu takich ma łych elementów, co wcale nie jest takie proste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #125 Napisano 19 Maja 2015 Pomysł przepisany z forum Golfa, szkoda ze autor nic na ten temat nie napisał, tam ten temat rozwiązali już prawie 2 lata temu jak nie dawniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #126 Napisano 19 Maja 2015 Pomysł fajny, ale montaż z rezystorami ma też swoje plusy - drle działają też jako halogeny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #127 Napisano 19 Maja 2015 Pomysł przepisany z forum Golfa, szkoda ze autor nic na ten temat nie napisał, tam ten temat rozwiązali już prawie 2 lata temu jak nie dawniej. podasz linka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #128 Napisano 20 Maja 2015 (edytowane) Pomysł fajny, ale montaż z rezystorami ma też swoje plusy - drle działają też jako halogeny A co tutaj nie działają??? Przecież to jest dokładnie tak samo podłączone tylko bez rezystorów dużej mocy. Modyfikacja bezpośrednio w bordnetz. I działają dokładnie tak samo, równiez gasną z ręcznym i świecą jako halogeny. Co do rezystora w bordnetz ja akurat wrzucałem wartość 10k. Edytowane 20 Maja 2015 przez Kamilek1307 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #129 Napisano 20 Maja 2015 podasz linka ? Film na youtube I forum http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=5684 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #130 Napisano 22 Maja 2015 dzięki, widzę, że to nie takie trudne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek2612 Zgłoś #131 Napisano 16 Września 2015 (edytowane) witam moja mała uwaga co do opisu powyżej..moje auto jest z 2009r. bordnez z końcówka E.. po przełożeniu kabelków i kodowaniu według opisu drle nie świeciły.. wiec przełożyłem kabelki z powrotem do a4 i d2 i zastosowałem tylko kodowaniez opisu i działa tak jak na fimie.. tylko przeciwmgielne muszą być odinstalowane.. wiec nie w każdym przypadku muszą być kabelki przekładane,tylko kodowanie.. jest kolejny sposób na pozbycie się kontrolki przepalonej żarówki bez użycia rezystorów potrzebny jest sterownik elektryki 30bit highline 3C8, ja testowałem na 3C8370049 E i S, trzeba przełożyć dwa kabelki przy bordnetz, pierwszy kabelek z A4 (lewy halogen) do A3 (lewy DRL) drugi kabelek z D2 (prawy halogen) do D3 (prawy DRL) następnie kodowanie sterownika elektryki: Byte 2 Bit 5 Byte 8 Bit 7 Byte 11 Bit 0-6 - wartość 1% Byte 17 Bit 4 Byte 20 Bit 0-6 - wartość 100% Byte 25 Bit 3 tryb amerykanski drl mozna zostawic, ledy gasna po zaciagnieciu recznego, dodatkowo mamy przyciemniane swiatla dziennego gdy wlaczymy kierunkowskaz jak np w audi jesli powyzszy opis juz gdzies istnieje na forum to do kosza z nim Edytowane 16 Września 2015 przez wojtek2612 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tro0ek Zgłoś #132 Napisano 4 Października 2015 Panowie znalazłem na jednej stronie ogłoszenie przekodowania halogenów żeby działały tak jak te opisane w tym temacie, tylko że ten facet nie wymienia wnętrza na DRL tylko robi to na fabrycznych halogenach. Czy jest to dobre rozwiązanie, czy trzeba by wymienić na DRL? I najważniejsze pytanie czy w razie kontroli mogą być jakieś problemy że jadę na halogenach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #133 Napisano 5 Października 2015 Panowie znalazłem na jednej stronie ogłoszenie przekodowania halogenów żeby działały tak jak te opisane w tym temacie, tylko że ten facet nie wymienia wnętrza na DRL tylko robi to na fabrycznych halogenach. Czy jest to dobre rozwiązanie, czy trzeba by wymienić na DRL? I najważniejsze pytanie czy w razie kontroli mogą być jakieś problemy że jadę na halogenach? Nie chcesz to nie musisz nic wymieniać, po prostu "facet" skroi cię za zaznaczenie jednego "ptasza" w VCDS. A to czy policja się do ciebie przyczepi i czy przejdziesz przegląd to już inna sprawa. Ja tak miałem ustawione przez jakiś czas (na 40%), jednak po pewnym czasie zakupiłem DRL'e od FABI RS. I powiem szczerze, że są one dużo bardziej widoczne dla jadących z przeciwka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerzyy Zgłoś #134 Napisano 26 Czerwca 2016 Cześć, Najpierw opiszę co mam i co chcę osiągnąć: Mam czujnik zmierzchu i czujnik deszczu, nie mam ksenonów. Chcę wstawić LEDy z Fabii w miejsce halogenów i używać mieć wszystko zgodne z prawem. Zależy mi też na tym żeby nie używać dodatkowych rezystorów. Więc plan jest taki o ile dobrze rozumiem - jak się mylę to mnie proszę poprawcie: - Zakładam LEDy z Fabii, zamieniam tylko szybkę - Koduję w bordnetzie, że funkcja DRL jest obsługiwana przez halogeny - Przelutowuję rezystor w bordnetzie na inny, żeby wyeliminować błąd spalonej żarówki 1. Czy coś we wtyczkach w ogóle muszę przerabiać skoro w kodowaniu ustawię że DRL jest obsługiwany przez halogeny? Jeśli tak, to co? Bo chyba nie tak jak jest w 1 poście opisane, że plus z pozycyjnych? 2. Czy jak włączę przeciwmgłowe to będą one działać? 3. Czy nie mając ksenonów mogę sobie dokodować doświetlanie zakrętów? Pozdrawiam, Jerzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #135 Napisano 26 Czerwca 2016 1 wszystko jest w pierwszym poście 2 będzie działać drl 3 doświetlanie z czego? Z halogenu? Przecież to nic nie daje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerzyy Zgłoś #136 Napisano 27 Czerwca 2016 1, 2 - dzięki 3. Tak właśnie chciałem, bardziej dla przetestowania. No ale nie jest to najważniejsza funkcja więc na razie się na niej nie skupiam. Czy poradzicie gdzie to można kupić w przyzwoitej cenie? Byłem dzisiaj w ASO Skody na Modlińskiej w Warszawie, i za jedną lampę chcą aż 425zł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #137 Napisano 27 Czerwca 2016 Z ekonomicznego punku widzenia zakładanie DRL-i do auta ze zwykłymi lampami nie ma sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #138 Napisano 27 Czerwca 2016 A przy ksenonie ma sens? Lampa DRL 350 PLN za sztukę (nowa, bo używane ciężko trafić), a żarnik 250 PLN za sztukę, licząc ostrożnie na ok 100kkm. Kiedy to się koszty zwrócą - po 300kkm?? No chyba ze ktoś się boi jeździć w nocy wtedy wcześniej (o ile DRL wytrzyma) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #139 Napisano 27 Czerwca 2016 A przy ksenonie ma sens? Lampa DRL 350 PLN za sztukę (nowa, bo używane ciężko trafić), a żarnik 250 PLNJeśli używasz cen ASO przy wycenianiu DRL-i to czemu żarniki liczysz po cenach allegro? Żarnik w ASO ok 700/szt + wymiana Bóg raczy wiedzieć ilehttp://allegro.pl/nowe-halogeny-skoda-fabia-2-ii-rv-vrs-led-hella-i6103247537.html tu jest nowy kpl za 500 (a przy odrobinie cierpliwości można trafić kpl za 400). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #140 Napisano 27 Czerwca 2016 A dlaczego mam liczyć żarnik po cenach z aso? żarniki są w normalnych cenach i nie na alegro, a w zwykłych (pewnych) sklepach, lampy niestety w normalnej cenie ciężko trafić, nawet licząc po te 500 - 400 i tak trudno mówić tu o jakichś oszczędnościach. Ale bajer fajny:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach