Skocz do zawartości
nakonr

[INSTRUKCJA] B5 WYMIANA PRZEGUBU osłony gumy PORADNIK

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio kupilem nowa podkladke i podjalem sie wymiany.

Ale guzik zrobilem...

Przegub siedzi na polosi na amen.

Nie da sie go zdjac. Wkrecanie sruby nic nie daje poza zniszczeniem gwintu na koncu.

Reczny generator impulsow dynamicznych tez nie skutkuje.

Poltora godziny tluklem i nic - nie chce zejsc. Az krawedz przegubu troche oklepalem a nie chce go zniszczyc bo musi wrocic na swoje miejsce.

 

Macie jakies sugestie jak go zdjac? Chyba pozostaje wyjecie polosi i imadło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio kupilem nowa podkladke i podjalem sie wymiany.

Ale guzik zrobilem...

Przegub siedzi na polosi na amen.

Nie da sie go zdjac. Wkrecanie sruby nic nie daje poza zniszczeniem gwintu na koncu.

Reczny generator impulsow dynamicznych tez nie skutkuje.

Poltora godziny tluklem i nic - nie chce zejsc. Az krawedz przegubu troche oklepalem a nie chce go zniszczyc bo musi wrocic na swoje miejsce.

Macie jakies sugestie jak go zdjac? Chyba pozostaje wyjecie polosi i imadło.

zobacz dokładnie na zdjęciach w temacie jak go się zdejmuje. Włóż pręt w przegub żeby go usztywnić ( nie starą śrubę bo jej później nie wyjmiesz). Opuść przegub z półośką jak najniżej, żeby mieć lepsze dojście młotkiem. Nie przez gumę bo amortyzuje. Walnij kilka razy w krawędź przegubu jak najbliżej półosi i powinien zejść. Musi się zerwać zawleczka. Młotek najlepiej ok.3-4kg mniejszym możesz się po jajach klepać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkręć śrubę jak najwięcej się da w przegub ,pólos w imadło i młotkiem i musi zejść nie ma opcji by nie zszedl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie jakies sugestie jak go zdjac? Chyba pozostaje wyjecie polosi i imadło.

 

Włóż w otwór sruby ok. 100 mm pręta stalowego o średnicy ok. 10 mm i dopiero wkręcaj śrubę. Na 100% przegub zejdzie. Śruba oprze się na tym pręcie i wypchnie półoś z przegubu.

 

W półosi napędowej jest otwór o średnicy mniejszej od gwintu śruby. Gwint śruby się uszkadza wchodząc w ten otwór i później są problemy z wykręceniem śruby.

Edytowane przez netadmin_47

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Włóż w otwór sruby ok. 100 mm pręta stalowego o średnicy ok. 10 mm i dopiero wkręcaj śrubę. Na 100% przegub zejdzie. Śruba oprze się na tym pręcie i wypchnie półoś z przegubu.

 

W półosi napędowej jest otwór o średnicy mniejszej od gwintu śruby. Gwint śruby się uszkadza wchodząc w ten otwór i później są problemy z wykręceniem śruby.

 

No wlasnie zauwazylem ze w półosi jest taki otwor i ze gwint szlag trafia. Na szczescie w zestawie z oslona jest nowa sruba.

Skozystam z w/w rady. Rozumiem ze półos nie jest pusta na całej długości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wlasnie zauwazylem ze w półosi jest taki otwor i ze gwint szlag trafia. Na szczescie w zestawie z oslona jest nowa sruba.

Skozystam z w/w rady. Rozumiem ze półos nie jest pusta na całej długości?

 

Ten otwór (nie mierzyłem) ma około 40-50 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety polos ktora mam jest pusta na wylot. Nie da sie zdjac przegubu tak jak pisałes. :nerwus

Musze znalezc inny sposob...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.

właśnie zaczął mi rzegotać przegub przy skręconych kołach.

mam pytanie czy przy kole jest jeden przegub czy dwa.sprawdzając ceny na aleg...o spotkałem sie z małym i dużym przegubem .o co chodzi?Mały jest od strony silnika a duży ok koła?

a przy wymianie przegubu, półoś nie wyjdzie ze skrzyni?

Co do ściągnięcia przegubu z półosi to pamiętam jak kolega mordował sie zeby zbić i **** nie dał rady.

Edytowane przez glaton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej.

Nie wiem jakim sposobem "nakonr" wyjął przegób z piasty bez odkręcania wachaczy .Panowie to jest nie do zrobienia.

Mnie wyskoczył ,ale zeby go wyjąć całkiem brakuje centa ,a potem go wsadzić w wieloklin ,to już horror ,wszystko sztywne ,nie ma nawet małego ruchu.Lepiej odkręcić wachacze na dole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wystarczy odkręcić banan czyli tylny wahacz, najlepiej jest to robić z kolegą.

Trzeba przy wkładaniu mocno naciągnąć piastę i skręcicć koła jest to do zrobienia, znam to z autopsji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej.

Nie wiem jakim sposobem "nakonr" wyjął przegób z piasty bez odkręcania wachaczy .Panowie to jest nie do zrobienia.

Mnie wyskoczył ,ale zeby go wyjąć całkiem brakuje centa ,a potem go wsadzić w wieloklin ,to już horror ,wszystko sztywne ,nie ma nawet małego ruchu.Lepiej odkręcić wachacze na dole.

Jak będziesz robił wszystko wg mojego opisu to pójdzie Ci bez problemu. 3 cm luzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej.

Nie wiem jakim sposobem "nakonr" wyjął przegób z piasty bez odkręcania wachaczy .Panowie to jest nie do zrobienia.

Mnie wyskoczył ,ale zeby go wyjąć całkiem brakuje centa ,a potem go wsadzić w wieloklin ,to już horror ,wszystko sztywne ,nie ma nawet małego ruchu.Lepiej odkręcić wachacze na dole.

 

Takim, że trzeba piastę podlewarować bądź opuścic auto na podstawiony np. klocek pod piastą aby półoś była w położeniu horyzontalnym, a nie zwisała w dół. Do tego skręcona kierownica w odpowiednią stronę i nie ma siły żeby nie wyszło i weszło z powrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie prościej i szybciej odkręcić jedna srube i rozpiac górne wahacze? wczoraj wymienialem przegub zewnętrzny i takim sposobem zajęło mi to jakieś 20 minut...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takim, że trzeba piastę podlewarować bądź opuścic auto na podstawiony np. klocek pod piastą aby półoś była w położeniu horyzontalnym, a nie zwisała w dół.

Jak piasta zwisa w dół to odległość między skrzynią, a piastą jest mniejsza?

Też mam problem z wyjęciem w ten sposób.

 

nie prościej i szybciej odkręcić jedna srube i rozpiac górne wahacze? wczoraj wymienialem przegub zewnętrzny i takim sposobem zajęło mi to jakieś 20 minut...

Ten sposób opisuje serwisówka, ale często jest problem z wyciągnięciem śruby górnych wahaczy.

Dlatego szukam innego sposobu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie .Przegub wymieniony....,po odkręceniu dolnych wahaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeniesione do działu Warsztat (aby nie szukać po dziale :) ). Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porada fajna ale posiada jeden bład i to dość istotny , smar umieszczamy tam gdzie wchodzi półoś w dużej ilości a nie w osłonę jak to jest pokazane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

super opis jednak że ten kto nie ma "koziołka" czy też dwóch lewarków to polecam wymianę za pomocą zwolnienia śruby mocującej sworznie górnych wahaczy. śrubę odkręcamy 16-stką jak dobrze pamiętam, lekko skręcamy kierownicą i delikatnie wyjmujemy a później całe ramie elegancko wychodzi . Może miejsca na manewry nie ma wiele ale przy odrobinie sprytu 40 min i przegub, czy też gumka wymienione.

pozdro

Edytowane przez louds
dwa razy to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zwolnienia śruby mocującej sworznie górnych wahaczy.
dobre tylko, że odkręcenie tej śruby nie jest łatwe często się ukręca więc lepszy jest ten tutorial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności