quki2007 Zgłoś #41 Napisano 28 Grudnia 2012 Prawda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #42 Napisano 29 Grudnia 2012 Ostatnio kupilem nowa podkladke i podjalem sie wymiany. Ale guzik zrobilem... Przegub siedzi na polosi na amen. Nie da sie go zdjac. Wkrecanie sruby nic nie daje poza zniszczeniem gwintu na koncu. Reczny generator impulsow dynamicznych tez nie skutkuje. Poltora godziny tluklem i nic - nie chce zejsc. Az krawedz przegubu troche oklepalem a nie chce go zniszczyc bo musi wrocic na swoje miejsce. Macie jakies sugestie jak go zdjac? Chyba pozostaje wyjecie polosi i imadło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #43 Napisano 30 Grudnia 2012 Ostatnio kupilem nowa podkladke i podjalem sie wymiany.Ale guzik zrobilem... Przegub siedzi na polosi na amen. Nie da sie go zdjac. Wkrecanie sruby nic nie daje poza zniszczeniem gwintu na koncu. Reczny generator impulsow dynamicznych tez nie skutkuje. Poltora godziny tluklem i nic - nie chce zejsc. Az krawedz przegubu troche oklepalem a nie chce go zniszczyc bo musi wrocic na swoje miejsce. Macie jakies sugestie jak go zdjac? Chyba pozostaje wyjecie polosi i imadło. zobacz dokładnie na zdjęciach w temacie jak go się zdejmuje. Włóż pręt w przegub żeby go usztywnić ( nie starą śrubę bo jej później nie wyjmiesz). Opuść przegub z półośką jak najniżej, żeby mieć lepsze dojście młotkiem. Nie przez gumę bo amortyzuje. Walnij kilka razy w krawędź przegubu jak najbliżej półosi i powinien zejść. Musi się zerwać zawleczka. Młotek najlepiej ok.3-4kg mniejszym możesz się po jajach klepać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skoczek Zgłoś #44 Napisano 30 Grudnia 2012 wkręć śrubę jak najwięcej się da w przegub ,pólos w imadło i młotkiem i musi zejść nie ma opcji by nie zszedl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
netadmin_47 Zgłoś #45 Napisano 1 Stycznia 2013 (edytowane) Macie jakies sugestie jak go zdjac? Chyba pozostaje wyjecie polosi i imadło. Włóż w otwór sruby ok. 100 mm pręta stalowego o średnicy ok. 10 mm i dopiero wkręcaj śrubę. Na 100% przegub zejdzie. Śruba oprze się na tym pręcie i wypchnie półoś z przegubu. W półosi napędowej jest otwór o średnicy mniejszej od gwintu śruby. Gwint śruby się uszkadza wchodząc w ten otwór i później są problemy z wykręceniem śruby. Edytowane 1 Stycznia 2013 przez netadmin_47 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #46 Napisano 1 Stycznia 2013 Włóż w otwór sruby ok. 100 mm pręta stalowego o średnicy ok. 10 mm i dopiero wkręcaj śrubę. Na 100% przegub zejdzie. Śruba oprze się na tym pręcie i wypchnie półoś z przegubu. W półosi napędowej jest otwór o średnicy mniejszej od gwintu śruby. Gwint śruby się uszkadza wchodząc w ten otwór i później są problemy z wykręceniem śruby. No wlasnie zauwazylem ze w półosi jest taki otwor i ze gwint szlag trafia. Na szczescie w zestawie z oslona jest nowa sruba. Skozystam z w/w rady. Rozumiem ze półos nie jest pusta na całej długości? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
netadmin_47 Zgłoś #47 Napisano 2 Stycznia 2013 No wlasnie zauwazylem ze w półosi jest taki otwor i ze gwint szlag trafia. Na szczescie w zestawie z oslona jest nowa sruba.Skozystam z w/w rady. Rozumiem ze półos nie jest pusta na całej długości? Ten otwór (nie mierzyłem) ma około 40-50 mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #48 Napisano 2 Stycznia 2013 Niestety polos ktora mam jest pusta na wylot. Nie da sie zdjac przegubu tak jak pisałes. :nerwus Musze znalezc inny sposob... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glaton Zgłoś #49 Napisano 18 Lutego 2013 (edytowane) witam wszystkich. właśnie zaczął mi rzegotać przegub przy skręconych kołach. mam pytanie czy przy kole jest jeden przegub czy dwa.sprawdzając ceny na aleg...o spotkałem sie z małym i dużym przegubem .o co chodzi?Mały jest od strony silnika a duży ok koła? a przy wymianie przegubu, półoś nie wyjdzie ze skrzyni? Co do ściągnięcia przegubu z półosi to pamiętam jak kolega mordował sie zeby zbić i **** nie dał rady. Edytowane 18 Lutego 2013 przez glaton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glaton Zgłoś #50 Napisano 7 Marca 2013 hej. Nie wiem jakim sposobem "nakonr" wyjął przegób z piasty bez odkręcania wachaczy .Panowie to jest nie do zrobienia. Mnie wyskoczył ,ale zeby go wyjąć całkiem brakuje centa ,a potem go wsadzić w wieloklin ,to już horror ,wszystko sztywne ,nie ma nawet małego ruchu.Lepiej odkręcić wachacze na dole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #51 Napisano 7 Marca 2013 Kolego wystarczy odkręcić banan czyli tylny wahacz, najlepiej jest to robić z kolegą. Trzeba przy wkładaniu mocno naciągnąć piastę i skręcicć koła jest to do zrobienia, znam to z autopsji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #52 Napisano 7 Marca 2013 hej.Nie wiem jakim sposobem "nakonr" wyjął przegób z piasty bez odkręcania wachaczy .Panowie to jest nie do zrobienia. Mnie wyskoczył ,ale zeby go wyjąć całkiem brakuje centa ,a potem go wsadzić w wieloklin ,to już horror ,wszystko sztywne ,nie ma nawet małego ruchu.Lepiej odkręcić wachacze na dole. Jak będziesz robił wszystko wg mojego opisu to pójdzie Ci bez problemu. 3 cm luzu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #53 Napisano 7 Marca 2013 hej.Nie wiem jakim sposobem "nakonr" wyjął przegób z piasty bez odkręcania wachaczy .Panowie to jest nie do zrobienia. Mnie wyskoczył ,ale zeby go wyjąć całkiem brakuje centa ,a potem go wsadzić w wieloklin ,to już horror ,wszystko sztywne ,nie ma nawet małego ruchu.Lepiej odkręcić wachacze na dole. Takim, że trzeba piastę podlewarować bądź opuścic auto na podstawiony np. klocek pod piastą aby półoś była w położeniu horyzontalnym, a nie zwisała w dół. Do tego skręcona kierownica w odpowiednią stronę i nie ma siły żeby nie wyszło i weszło z powrotem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #54 Napisano 8 Marca 2013 nie prościej i szybciej odkręcić jedna srube i rozpiac górne wahacze? wczoraj wymienialem przegub zewnętrzny i takim sposobem zajęło mi to jakieś 20 minut... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #55 Napisano 8 Marca 2013 Takim, że trzeba piastę podlewarować bądź opuścic auto na podstawiony np. klocek pod piastą aby półoś była w położeniu horyzontalnym, a nie zwisała w dół. Jak piasta zwisa w dół to odległość między skrzynią, a piastą jest mniejsza? Też mam problem z wyjęciem w ten sposób. nie prościej i szybciej odkręcić jedna srube i rozpiac górne wahacze? wczoraj wymienialem przegub zewnętrzny i takim sposobem zajęło mi to jakieś 20 minut... Ten sposób opisuje serwisówka, ale często jest problem z wyciągnięciem śruby górnych wahaczy. Dlatego szukam innego sposobu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glaton Zgłoś #56 Napisano 8 Marca 2013 Panowie .Przegub wymieniony....,po odkręceniu dolnych wahaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #57 Napisano 8 Marca 2013 przeniesione do działu Warsztat (aby nie szukać po dziale ). Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grandi Zgłoś #58 Napisano 21 Kwietnia 2013 Porada fajna ale posiada jeden bład i to dość istotny , smar umieszczamy tam gdzie wchodzi półoś w dużej ilości a nie w osłonę jak to jest pokazane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
louds Zgłoś #59 Napisano 21 Kwietnia 2013 (edytowane) super opis jednak że ten kto nie ma "koziołka" czy też dwóch lewarków to polecam wymianę za pomocą zwolnienia śruby mocującej sworznie górnych wahaczy. śrubę odkręcamy 16-stką jak dobrze pamiętam, lekko skręcamy kierownicą i delikatnie wyjmujemy a później całe ramie elegancko wychodzi . Może miejsca na manewry nie ma wiele ale przy odrobinie sprytu 40 min i przegub, czy też gumka wymienione. pozdro Edytowane 21 Kwietnia 2013 przez louds dwa razy to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tylas Zgłoś #60 Napisano 21 Kwietnia 2013 zwolnienia śruby mocującej sworznie górnych wahaczy. dobre tylko, że odkręcenie tej śruby nie jest łatwe często się ukręca więc lepszy jest ten tutorial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach