picia-sand Zgłoś #881 Napisano 26 Września 2020 (edytowane) Super, dzięki. Też o tym słyszałem. Skopiowałem sobie na przyszłość. Witam. Wczoraj dostałem przesyłkę z Obd I pierwsze co zainstalowałem to DPF aplikacje. A tu niespodzianka.... Szykuje sie wypalanko. Miło wiedzieć. Tylko zaniepokoiło mnie 62.8 grama popiołu. Czy to dużo.....? , bo jak widział inni mają dużo mniej ? I w innych jednostkach. Jak to zmienić? Edytowane 26 Września 2020 przez nTomek wycięty cytat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #882 Napisano 27 Września 2020 Wypalanko samo sie zrobi... Inni moga miec mniej bo maja mniejszy przebieg.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picia-sand Zgłoś #883 Napisano 27 Września 2020 (edytowane) Pierwszy raz wypalanie z aplikacją do obserwacji DPF-a Wnioski. Wypalił się tylko do 24% ? ( wy też tak macie?) Zostało 5.33g. Niedopalone. Czy uważacie że do tyle jest zapchany. I zawsze tak już będzie. Auto ma 245k kilometrów. Zaznaczam że byłem na autostradzie. Około 110km/h, około 3k obrotów. Bodajże 4 bieg. Edytowane 27 Września 2020 przez picia-sand Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #884 Napisano 28 Września 2020 Graniczna liczba według VW to 80g Ty masz 63g przy przebiegu 245tys.km Na tylko tych danych nie ma się co opierać.... Dodatkowo jeszcze trzeba zobaczyć co ile w trasie się wypala i jaka jest różnica ciśnień na jałowym i wzrastających obrotach.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #885 Napisano 28 Września 2020 15 godzin temu, picia-sand napisał: Zaznaczam że byłem na autostradzie. Około 110km/h, około 3k obrotów. Bodajże 4 bieg. Wypalanie na autostradzie potrafi zejść poniżej 10% (7..8) ale skąd twoje auto miało wiedzieć, że jesteś na autostradzie, jadąc 110 na 4. biegu? Taki stan nie zapowiada dłuższej jazdy. Następnym razem ustaw na tempomacie przepisowe 140 na ostatnim biegu i powinno zejść niżej niż 24%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #886 Napisano 28 Września 2020 Mi po ponad roku jazdy wskoczyło z 86 na 91 procent zapełnienia filtra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picia-sand Zgłoś #887 Napisano 28 Września 2020 (edytowane) Dzięki. Tylko tu w UK trochę problem z 140. Dozwolone 110. I w sumie szczęście jak nie znajdziesz korków ??. Z reguły słyszałem obroty są ważniejsze jak prędkość. Na 6 biegu, 110km to jakieś nie pamiętam ...... 2k obrotów. Ale dzięki za info. P. S. Jest gdzieś info o tych ciśnieniach na jałowym. Bo od jakiegoś czasy na wolnych obrotach chodzi mi wysoko... Około 900-1100. Nie wiem co jest grane właśnie. I dlatego właśnie kupiłem OBD, co by rozeznać się w temacie. Bo nie wiem co mu się dzieje. Czy Dpf czy inne rzeczy ? 10 minut temu, jakbli napisał: Mi po ponad roku jazdy wskoczyło z 86 na 91 procent zapełnienia filtra To jeszcze mam chwilkę ?. Teraz będę obserwował. Zobaczę jak szybko u mnie rośnie. Edytowane 28 Września 2020 przez picia-sand Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #888 Napisano 27 Września 2021 W dniu 28.09.2020 o 16:44, jakbli napisał: Mi po ponad roku jazdy wskoczyło z 86 na 91 procent zapełnienia filtra Kto by pomyślał że równo po roku bo dziś zapchanie skoczyło na 97% co daje 6% przez ostatni rok. Chyba trzeba się zacząć rozglądać za usługą mycia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #889 Napisano 27 Września 2021 Przecież ten sterownik nie podaje zapełnienia w procentach tylko w litrach, druga sprawa wartość ta ma się nijak do faktycznego zapełnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #890 Napisano 28 Września 2021 (edytowane) to tylko sposób intrepretacji aplikacji dla wartości oil ash volume 0.17l i oil ash mass 68g czyli wychodzi tyle samo. Przy przebiegu 260tys km to raczej norma. Od 2 lat leje tylko Texaco premium i do tego zmiana oleju na topowy dwa razy w roku w tym dwudniowa jazda na Mannolu połączona z płukanką. Po takim zabiegu ,olej jest złoty jeszcze kilka tygodni po wlaniu ostatecznie Millers EE więc śpię spokojnie Edytowane 28 Września 2021 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radovid Zgłoś #891 Napisano 30 Września 2021 (edytowane) Dzień dobry, zwracam się do was z zapytaniem odnośnie mojego dpf. Poniżej przesyłam wyniki przed wypaleniem dpfa oraz zaraz po i chciałbym się dowiedzieć czy na chwilę obecną mój dpf "spełnia normy". Pokonuje odcinki około 10 km w jedną i drugą stronę, zdarza się że czasem że jadę kawałek dalej. Czy da się jakoś ustawić aby filtr wypalał mi się więcej niż 24 % oraz czy mogę zmienić jednostkę oil ash residue aby ta pokazywała mi w g a nie w l ? Edytowane 30 Września 2021 przez Radovid Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #892 Napisano 30 Września 2021 1 godzinę temu, Radovid napisał: czy na chwilę obecną mój dpf "spełnia normy" ~300km to wynik raczej normalny przy stylu miejskim, szczególnie że filtr nie jest już pierwszej młodości na co wskazuje poziom zapełnienia popiołem 109% teoretycznego limitu, który w praktyce bywa dużo większy. 1 godzinę temu, Radovid napisał: Czy da się jakoś ustawić aby filtr wypalał mi się więcej niż 24 % Nie, no chyba że zmiana softu w ECU na to pozwala(?). Ewentualnie regeneracja w warunkach autostradowych potrafi zejść poniżej 10%. 2 godziny temu, Radovid napisał: czy mogę zmienić jednostkę oil ash residue Nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #893 Napisano 30 Września 2021 W PD zapełnienie było podawane w gramach, w CR jest w ml. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radovid Zgłoś #894 Napisano 30 Września 2021 Rozumiem, czy warto dolewać jakiś preparatów które pozwalają lepiej wypalać dpf ? Jeśli tak to co polecacie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #895 Napisano 30 Września 2021 Dodatki do paliwa Millers i/lub Penrite. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #896 Napisano 30 Września 2021 1 godzinę temu, kuebk napisał: W PD zapełnienie było podawane w gramach, w CR jest w ml. To zależy od softu w ECU. Mój CFFB ma dostępne oba: https://forum.vw-passat.pl/topic/47138-dpf-filtr-zatkany-popiołem/?do=findComment&comment=1902653 U znajomego w CFFB ale innej wersji softu jest tylko w ml. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radovid Zgłoś #897 Napisano 30 Września 2021 Mam jeszcze jedno pytanie, czy to normalne że u mnie regeneracja trwała 0 minut gdzie u innych pokazywało po kilka minut ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #898 Napisano 30 Września 2021 Bo to jest czas od rozpoczęcia do skutecznego zakończenia regeneracji (wypalania). Jeśli sprawdzasz przed lub po to wartość jest 0 co jest zgodne z prawdą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #899 Napisano 30 Września 2021 1 hour ago, nTomek said: To zależy od softu w ECU. Mój CFFB ma dostępne oba: https://forum.vw-passat.pl/topic/47138-dpf-filtr-zatkany-popiołem/?do=findComment&comment=1902653 U znajomego w CFFB ale innej wersji softu jest tylko w ml. To w takim razie inaczej. Sterowniki w PD podaja ilość sadzy (czyli zapełnienie filtra) w gramach, ilość popiołu w procentach. Sterowniki w CR podają ilość sadzy (czyli zapełnienie filtra) w mililitrach, ilość popiołu w gramach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #900 Napisano 30 Września 2021 Przez vcds widać zarówno w ml jak i w gramach w moim CFFB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach