Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

I mam pytanie zacząć męczyć stacyjkę z kostką czy szukać problemu gdzie indziej ?

Zacznij od kostki, ewentualnie problem może być w samej stacyjce, ale ja nie miałem takiego przypadku. Na 99% kostka stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem przy przekreceniu kluczyka okazał sie moim oczom mały dymek spod włacznika awaryjnych swiateł ale zaraz ustał tak na sekunde taki (jakby spalony bezpiecznik zapach) swiece zarowe zagrzałem i odpaliłem paska ale jak przekrecałem kluczyk to mi sie odezwała pompka (ta co jest w bagazniku co otwiera dzwi tzw.centrany zamek) i te dzwigienki jakby chciały sie podniesc otworzyc ale centralny jest otwarty tak samo sie robi podczas wyłanczania silnika cofnieciem kluczyka odzywa sie pompka.przeszukałem forum poczytałem i stwierdziłem ze to kostka stacyjki cos sie przepaliło i podczas odpalania i gaszenia odzywa sie pompka.prosze orade jak sie pomyliłem co takiego jest.jeszcze dodam ze mam poduche w kierownicy i musze postapic tak.odłaczyc mase aku a i pozniej plastiki odłaczyc i kierownice zdjac?????

druga sprawa ma namiar kostke na allegro jest niby orginał prosze o rade czy bedzie pasowac do mojego passka oto link

http://www.allegro.pl/item1027250666_kostka_stacyjki_vw_golf_polo_t4_passat_seat_oryg.html

 

prosze o pomoc bo czytałem ze musze stara odkrecic ale mi sie nie opłaca bo samochod jest ciagle w trasie wiec chce kupic ta czy tylkoona bedzie dobra.

dzieki pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta kostka podejdzie, jak faktycznie jest to oryginał to cena dobra.

Do ściągnięcia kierownicy z poduszką akumulator odłącz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, dzisiaj w swojej B4 przerabiałem temat wymiany kostki, zdecydowałem się na metodę "krzyżakową" i był to dobry wybór ponieważ jest pewność, że nic się nie uszkodzi, a wyglądało to tak:

 

1. Jeśli masz poduszkę to trzeba odłączyć akumulator, ja o tym zapomniałem i po całej operacji pozostała mi świecąca się kontrolka od poduszki :-(

 

2. Odkręcamy schowek (4 śrubki) i obudowę kolumny kierownicy (2 wkręty).

 

3. Odłączamy żółtą kostkę od poduszki powietrznej (dynda od spodu)

 

4. Odkręcamy poduszkę z kierownicy, ale jej nie odłączamy bo można uszkodzić taśmę, ci co nie mają poduchy ściągają klakson.

 

5. Odkręcamy kierownicę i odkładamy na bok.

 

6. Odkręcamy manetki od wycieraczek i od kierunków - 3 śruby typu torx, i odłączamy 4 wtyczki, po 2 od każdej manetki, oraz wtyczkę od stacyjki i czujkę od immobilizera (czarna na samej górze stacyjki).

 

7. Odkręcamy śrubę (jest w miejscu oznaczonym nr 1 - zdjęcie nr 3) mocującą kolumnę kierowniczą do uchwytu.

 

8. Odkręcamy nakrętkę nr 1 (rys nr 1) i wyciągamy śrubę, wcześniej należy zadbać o to, aby krzyżak był w innej pozycji niż na zdjęciu, a mianowicie tak, żebyśmy mieli nakrętkę po lewej stronie (od sprzęgła) a główkę śruby od gazu, wtedy jest najlepsze dojście i wygodnie jest wyciągnąć wspomnianą śrubę.

 

9. Wyciągamy dość energicznie całą kolumnę aby mieć dostęp do kostki.

 

10. Cienkim i długim śrubokręcikiem odkręcamy śrubkę nr 1 (zdj. nr 2) i wyciągamy kostkę którą należy wymienić.

 

11. W uchwyt nowej kostki wkładamy śrubeczkę, wkładamy kostkę w gniazdo stacyjki i dokręcamy.

 

12. Wkładamy kolumnę na swoje miejsce i podpinamy stacyjkę aby wypróbować czy wszystko działa (należy pamiętać, że przed podłączeniem akumulatora, trzeba podłączyć poduszkę powietrzną aby uniknąć błędów komputera - będzie to trochę niewygodne ale trzeba to zrobić).

 

13. Jeśli stacyjka działa można się wziąć za składanie wszystkiego. Pewną trudność może sprawić odpowiednie dopasowanie kolumny do gniazda w krzyżaku, tak żeby potem jeszcze weszła nam śruba skręcająca krzyżak, no i należy pamiętać o sprężynie, która jest pomiędzy krzyżakiem a kolumną (mi już za 5 razem udało się to spasować, a potem musiałem jeszcze raz rozebrać bo zapomniałem o wspomnianej sprężynie).

 

14. Ustawienia kierownicy do jazdy na wprost niestety musimy dokonać metodą prób i błędów ponieważ przy wyjęciu kolumny z krzyżaka zapewne zmieni nam się właściwe jej mocowanie (pamiętając aby nam nie wypadła poduszka - najlepiej lekko ją dokręcić do kierownicy przy każdej próbie).

 

15. Po robocie z zadowoleniem wypijamy browara (ja już przy punkcie 13 musiałem wypić jednego bo nijak mi nie szło spasować ten krzyżak :-) - po browarku poszło bez problemu).

 

Chciałem zaznaczyć, że zdjęcia są autorstwa slawekm65 wzięte z wątku o podobnym temacie:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34145&styleid=1

Rys1.jpg

Rys2.jpg

Rys3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile czasu zajeła ta opreacja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam trochę inną historię ze stacyjką: zachowuje się tak, jakby cały czas siedział w niej kluczyk (poznaje to po radiu i brzęczyku pasów). Dopiero jak trochę pogmeram kluczykiem i wyciągnę energicznie, to za którymś razem system przyjmuje do wiadomości, że kluczyk został wyjęty.

To raczej kostka czy sama stacyjka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To raczej kostka czy sama stacyjka?

stacyjka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

S)-(OGUN bardzo ladnie opisałeś wymiane kostki, lecz jest to jednak metoda bardzo czasochłonna i w porównaniu do metody z użyciem zwykłego ściągacza do łożysk skomplikowana. Używając zwykłego ściągacza do łożysz i płaskiego klucza jako podkładki pod grzybek, który mamy ściągnąć- wymiana kostki trwa max 15min. Demontując przy tym tylko kierownice i obudowe stacyjki i manetki kierunków/wycieraczek.

 

Później posklejam zdjęcia i wrzucę dokładną foto-poradę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lecz jest to jednak metoda bardzo czasochłonna

Ja tak właśnie robiłem jak ~S)-(OGUN~ i jest spoko, z tym łożyskiem to różnie może być...

Nie każdy ma odpowiedni ściągacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Jeśli piszę w złym dziale to przepraszam. Otóż moim problemem jest to że po włożeniu kluczyka do stacyjki i lekkim jego przekręceniu włącza mi się radio, lecz kiedy przekręce go dalej w pozycję zapłonu to radio mi się wyłącza a na dany przewód nie przychodzi zasilanie. Więc jak myślicie czy to stacyjka czy kostka??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rados_90 według mnie na bank kostka

 

lebow ile czasu Ci to zajeło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lebow ile czasu Ci to zajeło ?

Mam w tym wprawę,..około pół godziny...

 

---------- Post added at 20:38 ---------- Previous post was at 20:36 ----------

 

czy to stacyjka czy kostka??

Kostka...można tą blaszke dogiąć w kostce...ale jak wysypie się z wnętrza całe to "tałatajstwo" kostki to może być problem poskładać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kostkę można wymienić w 5 minut.

Zdejmuje sie kierownice, manetkę, przykręca sie śrubę, zbija sie klin, zdejmuje stacyjkę, wymienia kostke i wszystko w odwrotnej kolejności.

Mam foty ale brak czasu zeby posklejać to do kupy w foto poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info... jutro jadę wymienić dziadostwo :D pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolego pasik 89 ma takie pytanko tym sciagaczem to za co ma złapac jak byc wrzucił zdjecia tej roboty to byłoby oki bo ja dzisiaj poduche odkeciłem ale jej nie odpinałem boto jest tasma i niechciałem uszkodzic .podaj fotki jak co pokoleji robic co odkrecic i zaco trym sciagaczem sie zaczepic .narka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam takie cos w pasku ze jak go pale to po przekreceniu stacyjki raz załapie a raz tak przerywa jak by prad odcinało i nie wiem czy to stacyjka czy raczej kostka.co o tym sadzicie????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co o tym sadzicie????

Masz na myśli krecenie rozrusznika z tym "przerywaniem" ....czy coś innego ? ale kup kostkę i ja wymień ...majątku nie stracisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak rozrusznik kreci na sekunde przestanie i dalej kreci i ta czynnosc sie powtarza bardzo czesto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak rozrusznik kreci na sekunde przestanie i dalej kreci i ta czynnosc sie powtarza bardzo czesto.

Zatem wymieniaj kostkę bo za jakiś czas będziesz musiał wkrętakiem spod maski odpalać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzesiekkk

53ac07a0ecb56c5emed.jpg

 

Podkładamy klucz 24 pod to miejsce zaznaczone na obrazku (taki grzybek)

f6e583a8ee852dba.jpg

 

i uzywając takiego zwykłego ściągacza do łożysk wyciągamy tulejkę ( nie bójta się może cięzko isc)

 

Poi ściągnieciu tej tulejki odkręcamy stacyjkę imbusem- jest przykręcana od spodu. Wyciągamy ją i mamy kostecze na wierzchu, dodam, że jest przykręcona na srubę krzyżakową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności