Skocz do zawartości
Michal1980

Co ile i jak wypalacie DPFa? - ankieta

Rekomendowane odpowiedzi

Płukanie chemią, ok. 90min podawana chemia, potem w kompie ustawiają że zregenerowany i jazda próbna ok. 10km, następnie ponowne sprawdzenie zapełnienia: 0.05 sadzy i 0.0g popiołu. byłem przy całym procesie przy samochodzie stąd wiem jak to było. na FV jest czyszczenie filtra cząstek stałych, a nr katalogowy płynu to XAK30513102 o ile coś to wniesie nowego do tematu. cena za całość: 350zł netto. skoro moje ASO to zrobiło oficjalnie, to powinni mieć to też inne ASO w swojej ofercie. Tak jest w PL, przynajmniej w Radomiu. a jak wiemy PL i D to 2 różne światy.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ASO twierdzi że 60g

Ja dawno temu minąłem granicę 60g. Obecnie mam chyba 74 i narzekać na użytkowanie nie mogę. Kiedyś przy około 50g były jakieś cyrki, dosyć często zapalała się kontrolka dpf, ale teraz jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja dawno temu minąłem granicę 60g. Obecnie mam chyba 74 i narzekać na użytkowanie nie mogę. Kiedyś przy około 50g były jakieś cyrki, dosyć często zapalała się kontrolka dpf, ale teraz jest ok

 

No właśnie . Jakie wartości graniczne są dopuszczalne tego nie wiadomo. Na forum koledzy podają nawet 129 g popiołu przy przebiegu 215 tyś km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy byly jakies różne dpfy montowane w paskach? pytam poniewaz u mnie wartosc w gramach dobija max do 20g potem nastepuje wypalenie i wartosc w gramach jest rowna 0. Natomiast jest tez wartosc okreslana w ml i z biegiem czasu ciagle rośnie, obecnie mam 102 ml, przebieg 160kkm i zadnych problemow z dpf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Działa to tak, że jedna wartość to jest sadza, która się wypala cyklicznie i wartość spada do zera i powstaje z niej wartość druga, czyli popiół, która rośnie cały czas. jeśli popiołu będzie na max co przewidział producent, to filtr się zapycha i należy wymienić lub czyścić (podobno lubią pękać jak są pełne). tylko że są rozbieżności, ile wynosi wartość max zapełnienia popiołem. wg tego co mi powiedziało ASO jest to 60g. ale na forum padają wartości większe, nieraz dużo większe, i prawdopodobnie jest to w innych jednostkach (np ml.), które należy przeliczyć do gramów lub w jakiś inny sposób znaleźć wspólny mianownik, żeby było co porównywać.

czy były montowane różne filtry - nie mam pojęcia.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego,co ja wiem -maksymalna poj. DPF-a to: 60g. lub 180ml.

Przynajmniej taka jest oficjalna informacja (- sam pytalem/slyszalem... ) serwisu i koncernu VW w Wolfsburgu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla ciekawych plecam: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_336.pdf

 

nie ma tam informacji o maxymalnym zapełnieniu, ale jest coś co może to tłumaczyć.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w której komórce można to odczytać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslak

Witam

podłacze sie tydzien temu jadac nad moze najpierw zapailiła mi sie kontrolka zółta spreżynka po 15 km kontrolka silnika. Zajechałem po drodze na serwis okazało sie ze padł czujnik temperatury spalin a do tego 158g popiołu w filtrze. Auto mam ponad rok i nie zapalała sie kontrolka dpfu ani nie czułem zeby sie wypalał chodz na komputerze wykazalo ze wypalanie bylo 350km wstecz. Skasowali bład pojechalem i na miejscu w serwisie wymienilem czujnik okazało sie ze jest pompa wody jeszcze do dwymiany. Wypalili filtr i spokojnie jeżdze dalej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak w Vcds można sprawdzić poziom "zapchania" popiołem oraz sadzą. W którym bloku te informacje są zawarte. Z góry dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam to bloki 070 i 075.

Mam takie pytanie do tych, którym dpf dość często się wypala i mają DSG: czy zauważyliście ze gdy chce się wypalac albo jest juz trochę zapchany to wskaźnik obrotów przy zmianie biegów bardzo szybko przeskakuje? Normalnie jak się jedzie i zmienia się bieg to wskazówka po prostu płynnie opada a gdy filtr tam coś kombinuje to ta wskazówka niemal jak przyciagnieta magnesem opada na dane obroty.

Druga sprawa, jak np dojezdam do skrzyżowania z 2 czy 3 biegu to tuż przed zatrzymaniem czuje jakby silnik lekko się dlawil albo drgal. Czy ktoś tak ma? Zaznaczam ze ma to miejsce tylko gdy filtr szykuje się do wypalania albo tuż przed.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego dpf-a wypalałem 2x od kąd zakupiłem auto (listopad 2011). Ostatni raz jakieś 3-4 mc-e temu, od kąd zmieniłem tryb jazdy z D na S (plus ew. korekcja łopatkami) nie wyświetliło mi ani raz kontrolki DPF. Większość KM pokonuje w mieście, ten tryb D jest zabójstwem dla filtra cząstek stałych !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dla twojej informacji tryb S jest zabójczy dla skrzyni DSG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, wydaje mi się że przesadzasz - wiadomo, każda maszyna pracując na max obrotach zużywa się nieco szybciej, ale po to producent przedział max dozwolona szybkość pracy, żeby nie zatluc maszyny :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przesadzam ?

 

widzialem co się działo z moim DSG po 20 minutach jazdy dosyć ostrej w trybie S, sam producent daje informacje ze tryb S nie jest do jazdy ciągłej, gdyz skrzynia nie jest wystarczająco chłodzona.

 

dobra ale nie ciagnijmy OT w tym wątku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ot nie OT, ale takiej informacji chyba wiekszosc nie slyszala, wiec podziel sie jej szerszym zakresem:

co dzialo sie ze skrzynia po 20 minutach jazdy na S?

I co za rznica czy jezdzisz na S czy hardkorowo na tiptronicu?

I gdzie oraz kiedy VW pisal, ze tryb S nie sluzy do ciaglej jazdy? Czytalem instrukcje i nic takiego tam nie bylo.

 

Jezeli to mozliwe, to niech admin nie usuwa tych postow tylko przerzuci do tematu o DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie miała być ankieta nie pykło. Zostawiłem wątek choć już o wypalaniu dpf jest. To nie pisać teraz o skrzyni.

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie standardowe: co 20-25 dni, po około 1000 km

Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: co 2 tygodnie- NIGDY

Wypalanie przez tryb serwisowy: 1-2 razy w miesiacu- NIGDY

Styl jazdy: 40% miasto

Styl wypalania: III bieg, 2200-2500 obr przez 10-20 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swojego Paska kupiłem w 2009 roku . Już opisywałem kłopoty z silnikiem. Dzisiaj słów kilka o PDF. Po awarii silnika w 2011 roku wymieniłem PDFa w Poznaniu na regenerowny. Po 3 miesiącach zapaliła się ponownie kontrolka. Pojechałem i na gwarancji wymienili mi ponownie. Za 4 miesiące powtórka z rozrywki i pomimo prób wypalenia tryb awaryjny i zjazd do serwisu BOSCH. Czyszczenie chemiczne i wypalanie. Filtr wyczyszczony z 86 % na 0 % [wydruki z komputera]. Po 4 miesiącach znów zaświeciła się kontrolka a wypalanie pomogło na 2 miesiące. I w tym momencie moja cierpliwość się skończyła. Wywaliłem PDFa [wycięty środek] i założyłem modulator. I po problemie. Polecam i pozdrawiam Jazon57

 

---------- Dodano o 23:08 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:57 ----------

 

Swojego Paska kupiłem w 2009 roku . Już opisywałem kłopoty z silnikiem. Dzisiaj słów kilka o PDF. Po awarii silnika w 2011 roku wymieniłem PDFa w Poznaniu na regenerowny. Po 3 miesiącach zapaliła się ponownie kontrolka. Pojechałem i na gwarancji wymienili mi ponownie. Za 4 miesiące powtórka z rozrywki i pomimo prób wypalenia tryb awaryjny i zjazd do serwisu BOSCH. Czyszczenie chemiczne i wypalanie. Filtr wyczyszczony z 86 % na 0 % [wydruki z komputera]. Po 4 miesiącach znów zaświeciła się kontrolka a wypalanie pomogło na 2 miesiące. I w tym momencie moja cierpliwość się skończyła. Wywaliłem PDFa [wycięty środek] i założyłem modulator. I po problemie. Polecam i pozdrawiam Jazon57

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności