Michal1980 Zgłoś #1 Napisano 25 Lipca 2012 (edytowane) Lysy, proszony jest o nieusuwanie tematu, mimo istniejacego o DPF - w tym tylko robimy ankiete, zeby zorientowac sie jak najlepiej wypalac DPF. Prosze kopiowanie postu w takiej formie jak ja - zeyby byl porzadek: Wypalanie standardowe: co 3-5 dni, co około 300km. Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: co 2 tygodnie Wypalanie przez tryb serwisowy: 1-2 razy w miesiacu Styl jazdy: 90% miasto Styl wypalania: V bieg, 2,500obr przez 10-20 minut. Edytowane 25 Lipca 2012 przez Michal1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 25 Lipca 2012 Lysy, proszony jest o nieusuwanie tematu, Ok ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #3 Napisano 25 Lipca 2012 to w b6 się kontrolka od dpf zapala? Mi w trybie miejskim, rzadziej trasy(miasto jakieś 70%), przez 23 tys km, ani razu się nie zapaliła, raz tylko chmurke za sobą zobaczyłem, widocznie komp stweirdził że odpowiednie warunki do wypalenia są Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jokers Zgłoś #4 Napisano 25 Lipca 2012 hmm ja tez nie widziałem jeszcze kontrolki narazie 95% miasto i przez 6 tys km widziałem pare razy ze sie wypala ale na dobra sprawe nie wiem z jakim skutkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #5 Napisano 25 Lipca 2012 Ja zrobiłem 44 kkm i ani razu nie zauważyłem dpfa... :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elwood B. Zgłoś #6 Napisano 25 Lipca 2012 (edytowane) W moim przypadku kontrolka od DPF-a jeszcze ani razu się nie zapaliła, mimo częstej jazdy po mieście i dojazdów do pracy na trasie 8 km. Zaobserwowałem, za to że po dłuższej jeździe w takim trybie i po przejechaniu potem kilku kilometrów z prędkością obrotową powyżej 2500obr/min (przy powrocie do domu, po przejechaniu np. 50km mam często do pokonania ostatnich kilka kilometrów po trójmiejskiej obwodnicy), na postoju przed światłami włącza się nawiew chłodnicy, a zużycie paliwa wzrasta z 0,5l/h do 1l/h . Domyślam się, że wówczas auto jest w trakcie wypalania DPF. Nie widać zewnętrznych objawów w postaci dymu, itp. Jeśli mam akurat czas to biorę auto na rundkę 2 x 5km (z przerwą na nawrotkę) z prędkością obrotową bliską 3000 obr/min. Prędkość przelotowa zależy od natężenia ruchu i wynika z załączonego biegu (na 3 ok. 80km/h, na 4 ok.100km/h, na 5 ok. 120km/h). W trakcie "nawrotki" obserwuję czasem trochę nieregularną pracę silnika - jakby silnik był zalewany paliwem w trakcie dodawania gazu . Po tej procedurze wszystko wraca do normy na około 1 tankowanie, czyli w granicach1000km (latem nieco rzadziej, zimą nieco częściej). Kiedy trafia się trasa i obroty przez dłuższy czas utrzymują się powyżej 2500 (np. wyjazd w Alpy 2x1900km i jazda autostradowa) , to nie zauważam kiedy filtr DPF jest wypalany - widocznie dzieje się to na bieżąco. Aktualny stan licznika to 70 000km. Wygląda na to, że komputer dość szybko podejmuje decyzję o wypalaniu DPF-a, jeśli tylko warunki (prędkość obrotowa silnika) są odpowiednie. Może dobrym pomysłem, w razie wątpliwości co do stanu DPF-a, jest po zatankowaniu, na trasie, na której nie ma utrudnień ruchu, przejechanie ok. 10km utrzymując prędkość obrotową bliską 3000obr/min. PS. Zauważyłem też, że jeśli w takim stanie zgaszę silnik (przy zużyciu 1l/h), to nawiew chłodnicy jeszcze długo działa (kilka minut) i obniża temperaturę silnika, nawet jeśli temperatura na zewnątrz jest poniżej 15 st C. Edytowane 25 Lipca 2012 przez Elwood B. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #7 Napisano 25 Lipca 2012 Wypalanie standardowe: raz chyba widziałem na 83000km przebiegu mojego (obecny 187000km). Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: nigdy nie widziałem palącej się kontrolki Wypalanie przez tryb serwisowy: nigdy Styl jazdy: 95% trasa Styl wypalania: brak. przy ok. 180000km czyszczenie filtra chemią w ASO - zapełnienie popiołem 57g. poza tym nieraz zauważam basowy wydech i lepszą reakcję na gaz - pewnie wtedy wypala, ale chmury nie widzę. paliwo tylko z jednego dystrybutora. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #8 Napisano 25 Lipca 2012 (edytowane) Czyli jestem nadal w polu że swoim dpf.... W sumie ankieta nie ma sensu bo jeśli dpf i inne części są sprawne to nie ma z nim problemu. Pojechałem dzisiaj do aso komputer wyczytal ze mam problem z dpf (haha, and poważnie?) miły pan zasugerował ze od razu oddał by auto do serwisu ale jak powiedział że sprawdzenie Wszystkiego co wiąże się z dpf kosztuje tak pi razy oko, 1,5k ojro w tym wymiana tego co podejrzewa czyli jakiegoś zaworu czy dyszla, wentylu - cos co niby ma cos popuszczac czy dozowac - nazwy nie zapamiętalem bo to jakiś piękny 50 litrowy wyraz był... Tak czy owak, wiece może o jaką część chodzi? Dodam, że w ASO potrzebują minimum 6 godzin żeby powyjmowac bebechy dpf.... Nie wiem, może chyba wliczając w to pielgrzymkę na jasna górę... I jeszcze jedno - - czy owa część może powodować te cyrki z dpf czy wina może leżeć tylko po stronie jakiś uszczelek bo zwiększa mi się poziom oleju i ubywa płynu chłodzącego... Niezły pasztet, wiem. Edytowane 25 Lipca 2012 przez Michal1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol.lolecki Zgłoś #9 Napisano 25 Lipca 2012 Wypalanie standardowe: co 7-10 dni, co około 400km.(ZWIĘKSZONE OBROTY NA POSTOJU PRZY ROZGRZANYM SILNIKU) Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: NIGDY Wypalanie przez tryb serwisowy: NIGDY Styl jazdy: 70% miasto Styl wypalania: różnie czasami 3 bieg i trzymanie 2500 obrotów przez dłuższy czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaSk Zgłoś #10 Napisano 25 Lipca 2012 Karol... jak mocno zwiększone obroty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #11 Napisano 26 Lipca 2012 Karol... jak mocno zwiększone obroty ? U mnie do 1000 obrotów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzelmo Zgłoś #12 Napisano 26 Lipca 2012 Wypalanie standardowe: co 7-10 dni, co około 400km.(ZWIĘKSZONE OBROTY NA POSTOJU PRZY ROZGRZANYM SILNIKU)Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: NIGDY Wypalanie przez tryb serwisowy: NIGDY Styl jazdy: 70% miasto Styl wypalania: różnie czasami 3 bieg i trzymanie 2500 obrotów przez dłuższy czas ja mma BMN (Seat Altea Freetrack) i u mnie dokładnie tak samo to wygląda. dodatkowo ktoś napisał o włączającym się wiatraku i obrotach (wzrastają do 1000-1100) - TRUE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #13 Napisano 26 Lipca 2012 (edytowane) Witam Michał1980 Mój pasztet ma przejechane 270 kkm . Przy 190 kkm była wymieniana na gwarancji turbina razem z DPF (poprzedni właściciel wymieniał) Nigdy nie widziałem żeby zapliła sie kontrolka DPF. Jeżdże głównie w mieście 95%, wypala sie średnio co 400km i nie ma przy tym żadnego białego dymu, obroty wchdzą na okóło 1000 Rpm i tyle, żadnych innych dolegliwości zwiazanych z DPF. Moim skromnym zdaniem to stan turbiny ma istotny wpływ na DPF. Jeżli ubywa płynu chłodzącego, to albo jest mały wyciek z chłodnicy, albo uszczelka pod głowicą. Edytowane 26 Lipca 2012 przez sylwek1972 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol.lolecki Zgłoś #14 Napisano 26 Lipca 2012 Obroty u mnie wzrastają do ok. 1000. Czyli podobnie jak u Kolegów z forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #15 Napisano 26 Lipca 2012 Wypalanie standardowe: co 3-5 dni, nigdy Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: jak sie wlaczy to wtedy na autostrade i na 5 biegu 40km (80-90km/h) Wypalanie przez tryb serwisowy: w serwisie zabrali mi aauto na godzine i pojechali na autostrade Styl jazdy: 90% miasto Styl wypalania: V bieg, 2,500obr przez 30 minut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #16 Napisano 26 Lipca 2012 Sylwek - to wiem, ze prawodopodobnie uszczelka pod glowica i stan turbiny maja wplyw na taki stan rzeczy. Dlatego zastanawiam sie nad usunieciem dpf, zeby jednego problemu mniej bylo, bo jak tak mechaniki beda auto wymieniac czesc po czesci, to raczej sensu wiekszego to nie ma. CO do wypalania filtra - to ja np czuje takie cykniecie, zanim filt zacznie sie wypalac, ale na biegu jalowym chyba nie zauwazam wiekszych obrotow. Czy ktos wyczuwa zawsze do cykniecie? Bo ostatnio cos cykalo mi pdobnie w odstepnie kilkunastu-kilkudziesieciu sekund, ale nic sie nie wypalalo, wiec moze to kolejne cos, co mam uszkodzone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #17 Napisano 26 Lipca 2012 to w b6 się kontrolka od dpf zapala? Mi w trybie miejskim, rzadziej trasy(miasto jakieś 70%), przez 23 tys km, ani razu się nie zapaliła, raz tylko chmurke za sobą zobaczyłem, widocznie komp stweirdził że odpowiednie warunki do wypalenia są Jak widziales chmure, to albo to nie byla twoja chmura albo nie masz DPF(dzialajacego)... -- luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #18 Napisano 26 Lipca 2012 Jak widziales chmure, to albo to nie byla twoja chmura albo nie masz DPF(dzialajacego)... dpf jest na 100%, mogło mi się coś przewidzieć z tą chmurą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzycho_gd Zgłoś #19 Napisano 26 Lipca 2012 U mnie równiutko co 370 km wypala się filtr, jeżdżę głównie za miastem, przy wypalaniu zawsze mam za sobą białą chmurę raz większą a raz mniejszą, wypalania trwa ok 1-1,5min ~2km . Zastanawia mnie czy może jakość paliwa na to wpływa - niedawno na stacji na której regularnie tankuje dopatrzyłem się karteczki z informacją o dodatku 5% biokomponentów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin.S Zgłoś #20 Napisano 26 Lipca 2012 Ja zrobiłem 44 kkm i ani razu nie zauważyłem dpfa... :hmm Ja podobnie. W półtora roku zrobiłem 35 tysięcy km (auto ma obecnie przejechane 110 tyś. Przebieg ori.) O istnieniu dpf'a wiem stąd, że jego kontrolka zapala się i gaśnie wraz z wieloma innymi przy wkładaniu kluczyka w celu uruchomienia auta. Sporo jeżdżę po mieście. Żadnych "dymów" za sobą nie widziałem. Już mnie to zaczynało zastanawiać, czy wszystko jest na pewno ok... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach