Skocz do zawartości
Michal1980

Co ile i jak wypalacie DPFa? - ankieta

Rekomendowane odpowiedzi

Lysy, proszony jest o nieusuwanie tematu, mimo istniejacego o DPF - w tym tylko robimy ankiete, zeby zorientowac sie jak najlepiej wypalac DPF.

 

Prosze kopiowanie postu w takiej formie jak ja - zeyby byl porzadek:

 

Wypalanie standardowe: co 3-5 dni, co około 300km.

Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: co 2 tygodnie

Wypalanie przez tryb serwisowy: 1-2 razy w miesiacu

Styl jazdy: 90% miasto

Styl wypalania: V bieg, 2,500obr przez 10-20 minut.

Edytowane przez Michal1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lysy, proszony jest o nieusuwanie tematu,

 

Ok ok :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to w b6 się kontrolka od dpf zapala?:D Mi w trybie miejskim, rzadziej trasy(miasto jakieś 70%), przez 23 tys km, ani razu się nie zapaliła, raz tylko chmurke za sobą zobaczyłem, widocznie komp stweirdził że odpowiednie warunki do wypalenia są

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm ja tez nie widziałem jeszcze kontrolki narazie 95% miasto i przez 6 tys km widziałem pare razy ze sie wypala ale na dobra sprawe nie wiem z jakim skutkiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem 44 kkm i ani razu nie zauważyłem dpfa... :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku kontrolka od DPF-a jeszcze ani razu się nie zapaliła, mimo częstej jazdy po mieście i dojazdów do pracy na trasie 8 km.

 

Zaobserwowałem, za to że po dłuższej jeździe w takim trybie i po przejechaniu potem kilku kilometrów z prędkością obrotową powyżej 2500obr/min (przy powrocie do domu, po przejechaniu np. 50km mam często do pokonania ostatnich kilka kilometrów po trójmiejskiej obwodnicy), na postoju przed światłami włącza się nawiew chłodnicy, a zużycie paliwa wzrasta z 0,5l/h do 1l/h . Domyślam się, że wówczas auto jest w trakcie wypalania DPF. Nie widać zewnętrznych objawów w postaci dymu, itp. Jeśli mam akurat czas to biorę auto na rundkę 2 x 5km (z przerwą na nawrotkę) z prędkością obrotową bliską 3000 obr/min. Prędkość przelotowa zależy od natężenia ruchu i wynika z załączonego biegu (na 3 ok. 80km/h, na 4 ok.100km/h, na 5 ok. 120km/h).

 

W trakcie "nawrotki" obserwuję czasem trochę nieregularną pracę silnika - jakby silnik był zalewany paliwem w trakcie dodawania gazu . Po tej procedurze wszystko wraca do normy na około 1 tankowanie, czyli w granicach1000km (latem nieco rzadziej, zimą nieco częściej).

 

Kiedy trafia się trasa i obroty przez dłuższy czas utrzymują się powyżej 2500 (np. wyjazd w Alpy 2x1900km i jazda autostradowa) , to nie zauważam kiedy filtr DPF jest wypalany - widocznie dzieje się to na bieżąco. Aktualny stan licznika to 70 000km.

 

 

Wygląda na to, że komputer dość szybko podejmuje decyzję o wypalaniu DPF-a, jeśli tylko warunki (prędkość obrotowa silnika) są odpowiednie. Może dobrym pomysłem, w razie wątpliwości co do stanu DPF-a, jest po zatankowaniu, na trasie, na której nie ma utrudnień ruchu, przejechanie ok. 10km utrzymując prędkość obrotową bliską 3000obr/min.

 

 

PS.

Zauważyłem też, że jeśli w takim stanie zgaszę silnik (przy zużyciu 1l/h), to nawiew chłodnicy jeszcze długo działa (kilka minut) i obniża temperaturę silnika, nawet jeśli temperatura na zewnątrz jest poniżej 15 st C.

Edytowane przez Elwood B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie standardowe: raz chyba widziałem na 83000km przebiegu mojego (obecny 187000km).

Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: nigdy nie widziałem palącej się kontrolki

Wypalanie przez tryb serwisowy: nigdy

Styl jazdy: 95% trasa

Styl wypalania: brak.

 

przy ok. 180000km czyszczenie filtra chemią w ASO - zapełnienie popiołem 57g.

poza tym nieraz zauważam basowy wydech i lepszą reakcję na gaz - pewnie wtedy wypala, ale chmury nie widzę. paliwo tylko z jednego dystrybutora.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jestem nadal w polu że swoim dpf.... W sumie ankieta nie ma sensu bo jeśli dpf i inne części są sprawne to nie ma z nim problemu.

Pojechałem dzisiaj do aso komputer wyczytal ze mam problem z dpf (haha, and poważnie?) miły pan zasugerował ze od razu oddał by auto do serwisu ale jak powiedział że sprawdzenie Wszystkiego co wiąże się z dpf kosztuje tak pi razy oko, 1,5k ojro w tym wymiana tego co podejrzewa czyli jakiegoś zaworu czy dyszla, wentylu - cos co niby ma cos popuszczac czy dozowac - nazwy nie zapamiętalem bo to jakiś piękny 50 litrowy wyraz był...

Tak czy owak, wiece może o jaką część chodzi?

Dodam, że w ASO potrzebują minimum 6 godzin żeby powyjmowac bebechy dpf.... Nie wiem, może chyba wliczając w to pielgrzymkę na jasna górę...

I jeszcze jedno - - czy owa część może powodować te cyrki z dpf czy wina może leżeć tylko po stronie jakiś uszczelek bo zwiększa mi się poziom oleju i ubywa płynu chłodzącego...

Niezły pasztet, wiem.

Edytowane przez Michal1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie standardowe: co 7-10 dni, co około 400km.(ZWIĘKSZONE OBROTY NA POSTOJU PRZY ROZGRZANYM SILNIKU)

Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: NIGDY

Wypalanie przez tryb serwisowy: NIGDY

Styl jazdy: 70% miasto

Styl wypalania: różnie czasami 3 bieg i trzymanie 2500 obrotów przez dłuższy czas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karol... jak mocno zwiększone obroty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Karol... jak mocno zwiększone obroty ?

 

U mnie do 1000 obrotów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wypalanie standardowe: co 7-10 dni, co około 400km.(ZWIĘKSZONE OBROTY NA POSTOJU PRZY ROZGRZANYM SILNIKU)

Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: NIGDY

Wypalanie przez tryb serwisowy: NIGDY

Styl jazdy: 70% miasto

Styl wypalania: różnie czasami 3 bieg i trzymanie 2500 obrotów przez dłuższy czas

 

ja mma BMN (Seat Altea Freetrack) i u mnie dokładnie tak samo to wygląda.

dodatkowo ktoś napisał o włączającym się wiatraku i obrotach (wzrastają do 1000-1100) - TRUE :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Michał1980

Mój pasztet ma przejechane 270 kkm . Przy 190 kkm była wymieniana na gwarancji turbina razem z DPF (poprzedni właściciel wymieniał) Nigdy nie widziałem żeby zapliła sie kontrolka DPF. Jeżdże głównie w mieście 95%, wypala sie średnio co 400km i nie ma przy tym żadnego białego dymu, obroty wchdzą na okóło 1000 Rpm i tyle, żadnych innych dolegliwości zwiazanych z DPF. Moim skromnym zdaniem to stan turbiny ma istotny wpływ na DPF. Jeżli ubywa płynu chłodzącego, to albo jest mały wyciek z chłodnicy, albo uszczelka pod głowicą.

Edytowane przez sylwek1972

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obroty u mnie wzrastają do ok. 1000. Czyli podobnie jak u Kolegów z forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie standardowe: co 3-5 dni, nigdy

Wypalanie po wlaczeniu kontrolki DPF: jak sie wlaczy to wtedy na autostrade i na 5 biegu 40km (80-90km/h)

Wypalanie przez tryb serwisowy: w serwisie zabrali mi aauto na godzine i pojechali na autostrade :)

Styl jazdy: 90% miasto

Styl wypalania: V bieg, 2,500obr przez 30 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sylwek - to wiem, ze prawodopodobnie uszczelka pod glowica i stan turbiny maja wplyw na taki stan rzeczy. Dlatego zastanawiam sie nad usunieciem dpf, zeby jednego problemu mniej bylo, bo jak tak mechaniki beda auto wymieniac czesc po czesci, to raczej sensu wiekszego to nie ma.

CO do wypalania filtra - to ja np czuje takie cykniecie, zanim filt zacznie sie wypalac, ale na biegu jalowym chyba nie zauwazam wiekszych obrotow. Czy ktos wyczuwa zawsze do cykniecie? Bo ostatnio cos cykalo mi pdobnie w odstepnie kilkunastu-kilkudziesieciu sekund, ale nic sie nie wypalalo, wiec moze to kolejne cos, co mam uszkodzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to w b6 się kontrolka od dpf zapala?:D Mi w trybie miejskim, rzadziej trasy(miasto jakieś 70%), przez 23 tys km, ani razu się nie zapaliła, raz tylko chmurke za sobą zobaczyłem, widocznie komp stweirdził że odpowiednie warunki do wypalenia są

 

Jak widziales chmure, to albo to nie byla twoja chmura albo nie masz DPF(dzialajacego)...

 

--

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak widziales chmure, to albo to nie byla twoja chmura albo nie masz DPF(dzialajacego)...

dpf jest na 100%, mogło mi się coś przewidzieć:)) z tą chmurą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie równiutko co 370 km wypala się filtr, jeżdżę głównie za miastem, przy wypalaniu zawsze mam za sobą białą chmurę raz większą a raz mniejszą, wypalania trwa ok 1-1,5min ~2km . Zastanawia mnie czy może jakość paliwa na to wpływa - niedawno na stacji na której regularnie tankuje dopatrzyłem się karteczki z informacją o dodatku 5% biokomponentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zrobiłem 44 kkm i ani razu nie zauważyłem dpfa... :hmm

 

Ja podobnie. W półtora roku zrobiłem 35 tysięcy km (auto ma obecnie przejechane 110 tyś. Przebieg ori.) O istnieniu dpf'a wiem stąd, że jego kontrolka zapala się i gaśnie wraz z wieloma innymi przy wkładaniu kluczyka w celu uruchomienia auta. Sporo jeżdżę po mieście. Żadnych "dymów" za sobą nie widziałem. Już mnie to zaczynało zastanawiać, czy wszystko jest na pewno ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności