motylek8522 Zgłoś #201 Napisano 4 Stycznia 2013 eltom dzięki za serwo i pompę, różnica u mnie jest wielka, czuć że trzeba się o kierownice zaprzeć. hmm też pojadę na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia siły hamowania na rolkach, (jak się nie zawieszę). dodatkowo układ odpowietrzony. jeszcze co do tarcz, nie są świecące tylko matowe, kilka razy były fioletowe nawet i potem kilka delikatnych hamowań i wróciła matowa szara barwa. rozmiar to 288 Ate i klocki TRW. tył kpl girling. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #202 Napisano 4 Stycznia 2013 Nooo to cieszę się, że chociaż jeden co wyszedł na prostą Z kolei ja jestem dobrej myśli, bo pompę będę miał sprawną na 101% od Kolegi andy_czarny - którego szczerze polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #203 Napisano 5 Stycznia 2013 różnica u mnie jest wielka, czuć że trzeba się o kierownice zaprzeć. to raczej źle świadczy o hamulcach, skoro musisz zapierać się o kierownicę jeszcze co do tarcz, nie są świecące tylko matowe mnie mechanik powiedział, że to wina tarcz ATE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #204 Napisano 5 Stycznia 2013 Miałem podobne problemy nowe tarcze klocki ate zaciski można palcami wciskać i lipa hamulców nie ma. Przyczyną okazały się przewody hamulcowe gumowe, działały jak wentyle w jedną stronę pompa pchała płyn ale już ciśnienie nie spadało i nie cofały sie klocki. Po ich wymianie nie mogłem uwierzyć że mam takie hamulce, podobnie było w marei ojca we wrześnie założone nowe klocki, tłoczki chodzą idealnie przejechane 7 tkm klocków prawie nie ma jak u hamowania. Po założeniu nowych przewodów auto staje w miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #205 Napisano 5 Stycznia 2013 serek nie zapieram się o kierownice po to żeby mocniej naciskać na pedał. usztywniają się ręce żeby się na kierownicy nie znaleźć mechanik nie wie co zrobić to zwala winę na części. gdzieś na forum była informacja ile powinno wynosić ciśnienie w układzie hamulcowym. podepnij jakiś manometr i sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #206 Napisano 5 Stycznia 2013 Pompa już czeka na montaż. Ale niedzielę to sobie odpuszczę, chociaż kusi niesamowicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #207 Napisano 5 Stycznia 2013 niedzielna prawa w g... się obraca. daj spokój. potem odpowietrzyć trzeba to zabawy trochę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #208 Napisano 5 Stycznia 2013 mechanik nie wie co zrobić to zwala winę na części. tutaj akurat to nie prawda, sam montował u siebie nowe w A6 C4 i ma ten sam problem z matowymi tarczami ATE, widać ten typ tak ma Byłem dzisiaj na stacji ale taka kolejka, że zrezygnowałem. Podjadę w tygodniu i sprawdzę te wartości hamowania. Ciekaw jestem zmiany pompy u kolegi eltom, chociaż jeszcze bardziej interesowała by mnie zmiana na pompę ABS ze sterownikiem który przyjmuje inne kodowanie w zależności od zastosowanych zacisków i tarcz (np. pompy z ESP). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #209 Napisano 5 Stycznia 2013 hmmm jak założy pompę ABS która działa z esp to nie wiem czy nie będzie wywalać błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #210 Napisano 5 Stycznia 2013 przyjmuje inne kodowanie w zależności od zastosowanych zacisków i tarcz (np. pompy z ESP). możesz to rozwinąć ? czyli jak mam abs z esp jak wsadzę inne tarcze niż seryjne to muszę kodowanie zmienić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #211 Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) idę za poradą ze stron podanych wyżej przez kolegę, na forum Skody szczegółowo opisany sposób zmiany hamulców wraz ze zmianą kodowania. Jest tam informacja, że po zmianie tarcz na większe, nawet przy zmianie seryjnych kół na większe można dokonać przekodowania pompy ABS ponieważ sterownik posiada taką możliwość. Oczywiście nie ma takiej potrzeby, jednak jak wiadomo nasze pompy posiadają elektronicznie sterowany rozkład siły wbudowany w ABS, w związku z czym aby przywrócić pompie prawidłowe działanie po SWAPIe należy taką operację przeprowadzić. W prostym układzie ABS 5.3 jaki siedzi u mnie i w wielu pojazdach VAG nie ma opcji zmniany kodowania przez VAG - mało tego, w tym układzie nie ma nawet mozliwości odpowietrzenia pompy ABS przez VAG, co jest możliwe w nowszych układach ABS. Edytowane 5 Stycznia 2013 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #212 Napisano 5 Stycznia 2013 tak kolego, możliwe że będzie u ciebie możliwość zmienienia kodowania pompy abs. widziałem kilka tematów o tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #213 Napisano 7 Stycznia 2013 Byłem dziś na stacji SKP w sprawie hamulców. Wyniki podam poniżej, warunki pomiaru: Pasek Variant 1.9TDI AFN, koła 205/55/16 ten sam bieżnik: Przód: str. LEWA 2,84 kN , str. PRAWA 2,38 kN różnica 16% Tył: str. LEWA 1,59 kN , str. PRAWA 1,46 kN różnica 8% Ręczny: LEWA i PRAWA 1,23 kN z tym, że gość wklepał do systemu wagę auta 1,890kg (wbił z dowodu masę całk.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #214 Napisano 7 Stycznia 2013 Jeśli faktycznie zrobię hamulce, to postaram się zawitać u Was i sprawdzić Twoje hamulce osobiście - jeśli dasz się bujnąć swoim autem A w ogóle to mogłyby hamować mocniej, jak na tarcze 312mm... Zauważ, że ogółem lepiej wypadły wyniki kolegi z którym byłem na stacji, aczkolwiek to jednak zawsze inna maszyna pomiarowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzpzs Zgłoś #215 Napisano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Warto zajrzeć tu i tutaj i jeszcze tutaj. Do pełnego dostępu trzeba się zalogować. Ciekawa stronka i ciekawe publikacje. Edytowane 7 Stycznia 2013 przez jzpzs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #216 Napisano 7 Stycznia 2013 Zauważ, że ogółem lepiej wypadły wyniki kolegi z którym byłem na stacji, aczkolwiek to jednak zawsze inna maszyna pomiarowa. dlatego podałem warunki pomiaru zapomniałem dodać, ze rolki firmy MAHA P.S. I co z tą pompą ABS, wymieniona ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #217 Napisano 7 Stycznia 2013 Ja też mierzyłem na maszynie MAHA A o pompę mam dzwonić jutro do swojego majstra. Jak znajdzie czas, to może jutro wymiana. Aczkolwiek on ma tyyyyyyyle roboty że nie daję sobie paznokcia uciąć że jutro da radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzpzs Zgłoś #218 Napisano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Byłem dziś na stacji SKP w sprawie hamulców. Wyniki podam poniżej, warunki pomiaru: Pasek Variant 1.9TDI AFN, koła 205/55/16 ten sam bieżnik:Przód: str. LEWA 2,84 kN , str. PRAWA 2,38 kN różnica 16% Tył: str. LEWA 1,59 kN , str. PRAWA 1,46 kN różnica 8% Ręczny: LEWA i PRAWA 1,23 kN z tym, że gość wklepał do systemu wagę auta 1,890kg (wbił z dowodu masę całk.) W tym badaniu przeprowadzanym pewnie jak zwykle trochę na czuja ważna jest jedynie różnica miedzy rozkładem sił na koło lewe czy prawe. Rożnica ta nie powinna być większa niż 30 % aby przejść badanie techniczne ( a tu wystarczy ze jedna tarcza będzie sucha a druga mokra i wyjdzie różnica). Jakbyś usiadł na masce w czasie badania pewnie wskazania byłyby większe niż te co Ci wyszły. Tył jest lżejszy więc siły są mniejsze (bo to siła potrzebna do zrzucenia kół z rolek). Wystarczy że serwisant będzie jeden gruby , drugi chudy i przyrządy pokażą inne wyniki dla tego samego auta Aby można było powiedzieć coś więcej na temat na przykład wspomagania to trzeba by było użyć siłomierza a lepiej opóźnieniomerza na pedał hamulca w trakcie takiego badania. Aby można było uznać układ za sprawny to odczyt z siłomierza na pedale nie powinien wskazywać więcej niż 50 daN dla samochodów osobowych . Im mniejsza ta siła tym skuteczniejsze hamulce. Z ciekawostek to doczytałem się, że sposobem na sprawdzenie układu podciśnienia a raczej jego szczelności co rzutuje min. na sprawność wspomagania jest: 1. Badanie na słuch szczelności układu po zgaszeniu silnika - czy nic nie syczy 2. Dwukrotne naciśniecie po 2 min. od zgaszenia silnika pedału hamulca . Jeżeli wyczuwalne jest działanie wspomagania tz. że układ jest szczelny. Edytowane 7 Stycznia 2013 przez jzpzs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #219 Napisano 7 Stycznia 2013 uważam jednak, że podane wartości są za niskie w stosunku do możliwości sprawnego układu. Owszem, też jestem zdania że to takie subiektywne badanie, zależne od pory dnia, dobrego nastroju, etc. ale różnica pomiędzy takim układem a chociażby 282 z seryjnego paska powinna być wyraźna pomimo tych elementów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #220 Napisano 8 Stycznia 2013 Nie no, spokojnie, niech chociaż jeden (czyli ja w tym przypadku) dojdzie do ładu z hamulcami, to będzie można coś myśleć u Ciebie. Póki co ja wydałem masę pieniędzy i nie ma efektu. Wstrzymaj się trochę z kolejnymi wymianami i naprawami. Ja dam znać jak tylko wymienię pompę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach