Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego hypero , to półoś wysunęła się z przegubu albo przegub się rozleciał ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę was o podpowiedź, a mianowicie podczas energicznego skręcania w lewo lub w prawo i energicznym przyspieszaniu na wprost słychać z lewej strony takie terkotanie, bardzo podobne do uszkodzonego przegubu i nawet myślałem, że to przegub i go wymieniłem z lewej strony, ale dźwięk nadal słychać, dodam, że osłony wewnętrznych przegubów jaki i prawego przegubu są całe. Pytanie czy to może być prawy przegub, ale zaznaczam, że to terkotanie słychać z lewej strony i mocniej słychać przy skręcaniu w prawo, mniej w lewo, a najsłabiej podczas przyspieszania na wprost. Nie wiem czy jest taka możliwość, że to terkotanie się przenosi? I tak jeszcze myślę o wewnętrznych przegubach, ale z drugiej strony bardziej słychać przy skręconych kołach niż na wprost, a z tego co wiem jak jest uszkodzony wewnętrzy przegub to słychać go przy przyspieszaniu na wprost, a nie przy skręcaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie ostatnio byłem na wymianie kompletu zawieszenia z przodu (wahacze, drążki, końcówki drążków, łączniki).

Po tej wymianie przy większych prędkościach (już od około 90 km/h) przy skręcie w lewo w prawym kole słychać rytmiczne szumienie (wcześniej tego nie było słychać).

Powiedzcie mi czy po takiej wymianie to są normalne odgłosy i to musi wszystko się ułożyć? Czy coś zostało nie dokręcone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rubson jak słychać głośniej przy skręcić w prawo to dlaczego wymieniłeś lewy ? Pojedz na jakiś plac i tam spróbuj skręcić w prawo i przyspieszać jak będzie terkotało no to prawy walnięty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam wyciek z przegubu wewnętrznego. Olej delikatnie sie sączy ze skrzyni i chcę to zrobić. Zastanawiam się czy są jakieś uszczelki czy coś do kupienia oddzielnie? Bo z przegubem raczej wszystko ok tylko ten wyciek oleju jest problemem. NIe widzę sensu wymiany całego przegubu.

Są jakieś zestawy naprawcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegub nie ma nic do rzeczy, cieknie Ci z flanszy skrzyni? Bo jak tak to już trochę więcej zabawy z tym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak ściągnąć przegub wewnętrzny z półosi? Muszę wymienić gumę, ale w żaden sposób nie mogę się do tego dobrać..wydawało mi się że wystarczy zbić dekielek ten co jest na przegubie, ale stukam pukam i nic..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz tak podeprzeć przegub, by dekiel był swobodny i wtedy uderzasz w niego półosią. Gdy dekiel wylezie ściągasz pierścień Segera i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wymieniałem przeguby zewnętrzne w swoim pasku. Zakupiłem komplet lobro.

 

I zdecydowanie odradzam.

 

Pierwszy przegub od razu po założeniu klekotał. Po przejechaniu kilku km trochę się uspokoił. Przegub wygląda na regenerowany fabrycznie. Dość luźny, choć bez śladów zużycia wewnętrznego.

 

Drugi przegub w ogólne nie pasował. W pudełku był przegub do golfa II.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z zawieszeniem. Ogolnie to z lewym kolem. Jak auto stoi na ziemi i ma skrecone kola w prawo to ruszajac kolem slychac delikatne pukanie w osi poziomej. Pionowa jest sztywna. W jakimkolwiek innym polozeniu pukania i luzu nie ma. Luz jest okolo 5mm na osi poziomej (przy kolach skreconych maksymalnie w prawo). Podczas dynamicznej jazdy i ostrym zakrecie w prawo slychac odglos jakby dzialala kontrola trakcji metal tracy o metal probujacy zatrzymać kolo. Skrecajac w druga strone jest ok. Myslalem ze to przegub ale po zdjeciu kola guma wyglada jak nowa i jest w bdb stanie. Czy jest jakis sposob aby sprawdzic przegub? Czy moze problem tkwi gdzies indziej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnio wymieniałem przeguby zewnętrzne w swoim pasku. Zakupiłem komplet lobro.

 

I zdecydowanie odradzam.

 

Pierwszy przegub od razu po założeniu klekotał. Po przejechaniu kilku km trochę się uspokoił. Przegub wygląda na regenerowany fabrycznie. Dość luźny, choć bez śladów zużycia wewnętrznego.

 

Drugi przegub w ogólne nie pasował. W pudełku był przegub do golfa II.

 

może kupiłeś w jakimś dziwnym źródle.

MY lobro do paska sprzedajemy dziesiątki i zero problemów. Prędzej raz na rok usłyszę o osłonie przegubu GKN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 100km przegub ulożył się i pracuje prawidłowo. Na drugą stronę założyłem GSP (z osłoną lobro) . Będę mieć bezpośrednie porównanie trwałości i wytrzymałości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie cos mi mluci jak jade na prosto i w lekkich lukach. Chrupotanie jak przy przegubach tylko na skreconych kolach przy starcie cisza. Mluci konkretnie czasami nie odrazu np zaczyna jak zalicze jakas nierownosc i chrupie pozniej nawet na gladziutkiej nawierzchni. Natomiast wszystko milknie jak depne w gaz albo zaczne hamowac to odrazu cisza. Jak delikatnie przyspieszam lub puszcze gaz czy nawet wyrzuce na luz mluci jak cholera. Delikatnie cichnie prz delikatnym skrecie w lewo. Czy to zewnetrzny czy wewnetrzny moze byc? Czy moze cos innego? Dodam ze gumy cale na zewnetrznych jak i na wewnetrznych

Edytowane przez sztux

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w tym temacie takie zdanie:

Na wewnętrznym nie tryka tylko podczas przeniesienia napędu buja autem na boki jak się rozleci

 

Moje pierwsze wrażenie podczas ruszania z 0km/h to: "kurde, to jakaś tonąca łajba czy auto"? naturalne, że przód podniósł się do góry, ale miałem wrażenie, że w niesymetryczny sposób - jakby jeden amortyzator z tyłu się zablokował. Auto prócz tego, że uniosło się do góry to przechyliło na bok...

Nie wiem czy to moje dziwne wrażenia, czy ma to związek z tematem. Może komuś poprawiłem właśnie humor przez moją niewiedzę, ale wolę się upewnić, czy to ma związek z uszkodzonym przegubem wewnętrznym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wielu sugestiach na moje pytanie przeanalizowalem objawy i znalazlem przyczyne. Sugerujac sie zmianami w lomotaniu po dotknieciu hamulca okazalo sie ze mam luzny zacisk z prawej strony mimo ze wszystkie sruby i jarzmo jest dokrecone. A zacisk lata na boki razem z klockami. To chyba sruby/tuleje prowadzace zacisk sa wyprute ale jeszcze nie mialem czasu glebiej sie przyjrzec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, od jakiegoś czasu obserwuję dziwną przypadłość w moim aucie. Otóż przy zmianie biegów pod obciążeniem słyszę jakieś dziwne szczęknięcie, jakby grzechotnięcie. Dźwięk ten jak już wcześniej napisałem słychać pod obciążeniem przy zmianie biegów tzn np zmieniam bieg z dwójki na trójkę przy szybkim wciśnięciu sprzęgła słychać ten dźwięk i wraz z tym dźwiękiem czuć jakby delikatne szarpnięcie auta to samo dzieje się po zmianie biegu i szybkim dodaniu gazu, również słychać ten dźwięk i czuć delikatne szarpnięcie. Te same odgłosy dobiegają gdy jadę np przez przejazd kolejowy lub wjadę na jakąś wystającą muldę, jakby grzechotanie. Ewidentnie ten odgłos jest słyszalny od strony pasażera z przodu. Zawieszenie założone nowe, nic nie stuka, auto prowadzi się dobrze nie myszkuje po jezdni. Wczoraj zauważyłem ( podczas wymiany klocków w przednich kołach) że przy podniesionym aucie od strony pasażera (auto na biegu) przy obracaniu piastą w lewo prawo słychać właśnie ten dźwięk. odkryłem jednak jeszcze jedną dziwną rzecz, otóż przy delikatnym obróceniu piastą czuć jakby dwa momenty, pierwszy czuć delikatny opór na piaście a drugi to to że po tym delikatnym oporze piastę można jeszcze trochę obrócić do całkowitego oporu, takie jakieś momenty jakby przełamania. Miał ktoś coś podobnego w swoim aucie? Przeguby nie terkoczą przy maksymalnie skręconych kołach, zawieszenie ok, poduszki pod skrzynią były wymieniane jakieś 3 late temu i na chwilę obecną nie czuć aby miały jakikolwiek luz, podczas przyspieszania może troszkę czuję wibracje na kierownicy. Podejrzewam przegub wewnętrzny ale pewien nie jestem, jest jakaś metoda aby go dokładnie zweryfikować? Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

ja tez kupiłem przegub lobro i tez mi nie pasował

średnica taka sam frezy nie pasowały do piasty

tydzień temu oddałem do reklamacji ciekawe czy mi ja uznają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,u mnie przy predkosci 120 i wzwyz jak dodaje gazu trzesie przodem , jak rowno jade jest ok , przy lekkim dotknieciu na pedal hamulca przy 120 trzesie autem , przeguby nie stukaja, czy mozliwe ze walniete sa wewnetrzne ? jak to sprawdziac i jakiej firmy zakupic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,u mnie przy predkosci 120 i wzwyz jak dodaje gazu trzesie przodem , jak rowno jade jest ok , przy lekkim dotknieciu na pedal hamulca przy 120 trzesie autem , przeguby nie stukaja, czy mozliwe ze walniete sa wewnetrzne ? jak to sprawdziac i jakiej firmy zakupic ?

 

Sprawdź łączniki stabilizatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok zobacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności