Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu mam taki problem, w chłodniejsze dni strasznie parują mi szyby wewnątrz.

Wystarczy, że zostawię autko na jakieś 10 min i już wszystkie szybki zaparowane.

Czy te typy tak mają, czy coś u mnie jest nie tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień filtr przeciwpyłkowy i porządnie umyj szybe wewnatrz np płynem do mycia szyb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na filtr przeciwpylkowy!! Czesta przyczyna parowania szyb jest zabrudzony filtr.

//edit Kuczlaw, wyprzedziles mnie juz drugi raz :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr już wymieniłem szybki też zawsze myję płynem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczekaj na mróz to powietrze się przesuszy i będzie po problemie :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poczekaj na mróz to powietrze się przesuszy i będzie po problemie :evil:

HeHe W lecie też nie ma tego problemu, ale to nie o to chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Połóż sobie na tylniej kanapie jakieś gazety np. GW albo co, pochłania wilgoć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

ile kosztuje taki filtr przeciwpyłkowy?

 

Sprawdź czy nie masz wody na podłodze i czy samochód jest szczelny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filterek kosztuje ok 40,- , wody w aucie nie mam, a jak sprawdzić szczelność auta ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Szczelność samochodu możesz sprawdzić podczas mycia samochodu lub podczas deszczu.

 

Opis czynności

1)Przed myciem samochodu sprawdź czy masz wilgotny dywanik (podłoga)

2)jeżeli TAK to wysusz dywanik i powróć do pkt 1

3)jeżeli NIE to umyj samochód czyli dużo wody na dach samochodu woda sprawdzi czy masz szczelny samochód

4) po umyciu samochodu ponownie sprawdź wilgotność dywaników

5) jeżeli TAK to woda przedostaje się do środka i masz gdzieś małą dziurkę

6) jeżeli NIE to musi być coś innego

 

 

Moja rada to :

1)dać pod nogi jakiś materiał, który dobrze pochłania wodę np.: gazeta, szmata i często ją wymieniać trochę jest to uciążliwe ale powinno zadziałać (jeżeli będzie temperatura ujemna to nie dawaj gazet tylko szmatę bo gazeta zostanie na dywaniku)

2)dobrze wysuszyć samochód i go posprzątać czyli np.: dokładne odkurzanie bo proch utrzymuje wilgoć oraz dokładne wysuszenie i umycie szyb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jakubbbb

Ja mam podobny problem. Zauważyłem że jak sam jade to nie parują. A z kimś innym to parują i chy ba wiem dlaczego. Bo Ci pasarzerowie mają wilgotne kurtki i nanoszą wody z dworu no ale tego się nie uniknie. I napewno nikt w życiu w moim passku nie wymieniał filtra przeciwpyłowego. TAKA MOJA TEORIA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Wystarczy, że zostawię autko na jakieś 10 min i już wszystkie szybki zaparowane....

 

Dzieje się tak wtedy, gdy na podłodze, jest woda.

Najczęściej wykładzina jest mokra a woda przedostaje się jakąś ponadnormatywną nieszczelnością w podłodze podczas jazdy przez kałużę lub poprostu po mokrej nawierzchni. Trzeba zdemontować i wysuszyć wykładzinę a podłogę dobrze przejrzeć i niestety uszczelnić od wewnątrz a od spodu również dobrze zabezpieszyć zwłaszcza krawędzie blach, które mogą być zgrzewane. Innymi słowy trzeba przeprowadzić dobrą konserwację.

 

U mnie jest to samo. Dziś zainteresowałem się tym stojąc na parkingu przed marketem. Inne auta miały suche szyby a mój pasio zaparowane.

Podniosłem gumowe dywaniki przednie i tylne i po lewej stronie odkryłem niestety, że jest woda.

 

Jeśli chodzi o pomysły z filtrem, to napewno filtr przeciwpyłkowy nawet ten zabrudzony nie jest przyczyną wilgoci na szybach.

Nowy czy też stary filtr tak samo ulegają zawilgoceniu ciągnąc powietrze z zewnątrz. Zmienia się jedynie wydajność nadmuchu ale i to tylko nieznacznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

u mnie nie ma wody a szyby paruja podczas jazdy i caly czas musze miec wlaczony nawiew!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie nie ma wody a szyby paruja podczas jazdy i caly czas musze miec wlaczony nawiew!

 

Potwierdzam! Żadnej wody na podłodze (trochę extremalny powód) a szyby parują. Szczególnie tylne boczne i sama tylna. A co do tego nawiewu Corrado to chyba nic nadzyczajnego i niepokojącego, że musimy mieć włączony nawiew. "Dwójka" na boki i wszystko wraca do normy.

Ale ja bym nie dramatyzował. Trochę jeżdżę po mieście i widzę, że 80 % samochodów ma w czasie wilgotnej pogody zaparowane szyby. Jeśli nie w stylu "ostra sauna" to co najmniej 'lekka parówa" :]

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniłeś filtr przeciwpyłkowy i jest to samo , to pozostało ci zlokalizować gdzie jest wilgoć na wykładzinie podłogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

Ale tu jest cos nie tak... jak jezdzilem mitsubishi to tam nigdy szyba mi nie zaparowala!

Byl taki przelacznik obieg zamkniety i otwarty ew. jak sie wlaczylo ten obieg zamkniety to wtedy mogly TROSZKE - powtarzam troszke zaparowac, ale nie tak jak tu.

W passacie B3 nie ma tego przelacznika na obieg zamkkniety i otwarty ale wnioskuje ze gdzies wlasnie to sie spierdzielilo i dlatego paruja!!!

a nigdy nie od wchodzenia to fury w mokrej kurtce..

W mitsu nigdy mi nie parowaly... co wiecej wlaczalem ogrzewanie w zimie na 10 minut spalilem szluga na dworzu i caly snieg z samochodu sie stopil! nawet nie trzeba bylo odsniezac a tu taka lipa!

Nawiew w VW jest do dupy! nikt mi nie powie bo wiem jaki jest w innych markowych autach.. mysle oczywiscie o japonczykach..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi 74

witam ja miałem taki problem z moim paskiem 2.8 vr6. przyczynom była nieszczelna nagrzewnica. sprawdz płyn czy ci nieubywa z chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

no wlasnie mi nic nie ubywa :((

 

Zalamka :zalamany:

 

Ja stawiam wlasnie na to ze gdzies jest takie cos od obiegu wewnetrznego jak ktos tu wspomnial i dlatego te szyby tak paruja wszystkim, bo jest wlaczony obieg z wewnatrz a nie zewnatrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

nie no... to jest shit... jak sie jedzie i wejdzie do fury kilka osob to ten pochlaniacz nic nie da.

Obieg jest chyba zamkniety i to dlatego... tylko nie moge skapowac z waszych postow gdzie jest ta zapadka...

Musze maske otworzyc???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności