Danek75 Zgłoś #221 Napisano 6 Lipca 2012 nie działa nadmuch przez kratki w desce dmucha tylko na nogi i szybę mimo iż klimatronik ustawiam prawidłowo Zrób test klimy ale zapewne zawiesiły ci się klapki (silniczki mogą nie działać, bądź cięgna trzeba wyregulować). czy przez bląd 4FA może klima nie chłodzić Jeżeli nie zamyka ci klapy, to tak. Bo wtedy zasysa powietrze z zewnątrz auta. Jaka może być przyczyna, że ciężko chodzi?Przy wymianie napinacza odkręca się ten wentylator? Zapewne szczotki wentylatora właśnie powiedziały PAPA. Przy wymianie napinacza nie odkręca sie wentylatora :fajny Napinacz wymienisz nawet sam, od dołu auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #222 Napisano 6 Lipca 2012 Zapewne szczotki wentylatora właśnie powiedziały PAPA. Przy wymianie napinacza nie odkręca sie wentylatora :fajny Napinacz wymienisz nawet sam, od dołu auta. Czyli jednak... A wymieniałem ten wentylator chyba w 2008r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwiatek_wv Zgłoś #223 Napisano 6 Lipca 2012 witam mam passata b5 z 1996r i chciałem zrobić serwis klimy,kolega ma stacje obsługi ale brak mu doświadczenia i nie wiemy gdzie jest drugi zawór serwisowy jeden mam przy filtrze kabinowym a drugi?????????? prosze o pomoc w namierzeniu drugiego zaworu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #224 Napisano 6 Lipca 2012 w passatach obydwa zawory sa koło filtra kabinowego innej opcji raczej nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1st0 Zgłoś #225 Napisano 6 Lipca 2012 Sam podałeś prawdopodobną przyczynę. Pewnie szczotki się skończyły. Używając sposobu z tego wątku: http://forum.vw-passat.pl/threads/28164-Wentylator-wiatrak-klimy-Sprawdzony-sposob-na-uzdrowienie ożywiłem wiatrak. Podsumowjąc: czynnik jest, ciśnienie w układzie jest, układ szczelny, test climatronica - 444 02, sprężarka się włącza, wiatrak chodzi, ale ... przewody na podszybiu ledwo chłodne i powietrze leci ciepłe z nawiewów. Co to może jeszcze być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #226 Napisano 6 Lipca 2012 Napiszę tutaj by nie turlać nowego tematu. Czy u was również bardzo auto zamula gdy klimatyzacja odpalona ? Mam auto w gazie i wlasciwie przy lekkim ruszaniu potrafi wręcz zgasnąć, a zbieranie mu się zajmuje dosłownie 2x dłużej z klimą ( gazownik ostatnio regulował coś tam w komputerze od gazu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #227 Napisano 7 Lipca 2012 Czy u was również bardzo auto zamula gdy klimatyzacja odpalona ? Mam auto w gazie i wlasciwie przy lekkim ruszaniu potrafi wręcz zgasnąć, a zbieranie mu się zajmuje dosłownie 2x dłużej z klimą ( Norma. Tylko że u mnie nie gaśnie. Wiec daj wiecej gazu przy ruszaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo11af Zgłoś #228 Napisano 7 Lipca 2012 Danek a jak sprawdzić czy te klapy się zamykają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #229 Napisano 7 Lipca 2012 Danek a jak sprawdzić czy te klapy się zamykają Zrobić test klimy. Jak coś może pokaże, to wtedy wiadomo która jeszcze się przycina. A jak nic nie pokaże, to: - wyciągasz filtr kabinowy, włączasz obieg zamknięty i idziesz zobaczyc od strony silnika, czy klapka zakryła wlot do dmuchawy - inne żeby oblookać, to trzeba schowek wyjąć i cos tam wtedy dojrzysz - czy wodziki chodzą tak jak powinny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #230 Napisano 7 Lipca 2012 no wlasnie daje tego wiecej gazu, choc wiąże się to z tym,że wtedy mam wrażenie jakbym nie umiał ruszać, bo ruszać z 2000 tys obrótów,istna amatorka heh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #231 Napisano 7 Lipca 2012 I tak zamula przy ruszaniu. Ja po prostu ciut dłuzej trzymam na "półsprzęgle" Wtedy nie trzeba gazować do 2000 obr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo11af Zgłoś #232 Napisano 7 Lipca 2012 a jak zrobić test klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #233 Napisano 7 Lipca 2012 Wciskasz obieg zamknięty+ ECON, trzymając przyciski wciśnięte włączasz zapłon i zaczyna się samodiagnostyka Climatronica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #234 Napisano 7 Lipca 2012 Test przeprowadzony. Błąd jeden : 318. Z tego co już wyczytałem to możliwe,że nie włączył się drugi bieg wentylatora i zawór bezpieczeństwa upuścił trochę czynnika. Brak odpowiedniego ciśnienia w układzie powoduje migotanie wyświetlacza. Jeżeli źle myślę to niech mnie ktoś z Kolegów poprawi. I jeszcze takie pytanko: czy po takim "użyciu" zaworka bezpieczeństwa trzeba wymienić go na nowy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenim Zgłoś #235 Napisano 7 Lipca 2012 Koledzy.I ja mam problem.W ubr zrobilem klime jak co 2 lata.Teraz wracalem z Polski bylo cieplo wlaczylem klime a tu wielkie zdziwienie.Zamiast chlodno to mam tak jakbym nie wlaczal klimy tylko normalnie.Po kilku dniach na parkingu sprawdzilem przewody przy zalaczonej klimie i nie sa cieple.Przypomne ze w ubr sprawdzalem szczelnosc ukladu i po tym nabilem klime.A i zauwazylem ze wczesniej jak mialem klime wlaczona to pod samochodem mialem wode czyli klima dzialal bo sie zraszala czy cos takiego.Teraz tego nie zauwazylem.Wiatrak chodzi bo poprrzedni sie spalil i nowy chodzi.Czyzby nie bylo czynnika w ukladzie.A w ktorym miejscu jest sprezarka i jak sprawdzic czy chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo11af Zgłoś #236 Napisano 7 Lipca 2012 Zrobiłem test klimy i oprócz tego błędu 4FA to nic nie wyszło muszę zobaczyć na te klapy.Jak wyciągnę ten filtr kabinowy to dobrze będzie tam widać patrzył ktoś kiedyś na to??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anzik Zgłoś #237 Napisano 7 Lipca 2012 mam problem z klima cos w pasku 1999r 1,8 125KM, cos sie pojebalo w niej slychac taki metaliczny dzwiek przy pewnych obrotach tak od 2000 w gore, a na niskich obrotach jest ok, bylem dzisiaj na sprawdzeniu jej i nabiciu, niewiele odczynnika wprowadzil i odgrzybił a temat tego dzwieku mowi ze sie nie podejmuje tego bo napraw jako takich nie wykonuje tylkko sam serwis nabijania. pomóżcie !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #238 Napisano 8 Lipca 2012 (edytowane) czy po takim "użyciu" zaworka bezpieczeństwa trzeba wymienić go na nowy??? Nie trzeba. w ktorym miejscu jest sprezarka i jak sprawdzic czy chodzi. Poważnie pytasz? Jak staniesz przed samochodem, to sprężarkę będziesz miał po lewej stronie na samym dole silnika. Od niej odchodzą dwa grube czarne przewody. Żeby sprawdzić sprężarkę, to przy niej znajdź zieloną kostkę, rozepnij ją i w to miejsce podłącz "na krótko" PLUS z akumulatora. Oczywiscie najpierw podłącz z akumulatora przewód do tej kostki, potem odpal silnik i na włączonym silniku przyłóż drugi koniec przewodu (którego pierwszy koniec wpiąłeś w kostkę zasilania sprężarki) do PLUSa na akumulatorze i jeszcze wszystko będzie OK, to sprężarka powinna zaskoczyć. Chyba zauważysz to, że jeśli ona się włączy, to nastąpi obciążenie silnika i włączy się wentylator (ten mniejszy, po lewej stronie). Jak wyciągnę ten filtr kabinowy to dobrze będzie tam widać patrzył ktoś kiedyś na to??? Popatrz tutaj - masz wszystko ładnie pokazane - Budowa ukł. klimatyzacji --- klik Edytowane 8 Lipca 2012 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenim Zgłoś #239 Napisano 8 Lipca 2012 Nie trzeba. Poważnie pytasz? Jak staniesz przed samochodem, to sprężarkę będziesz miał po lewej stronie na samym dole silnika. Od niej odchodzą dwa grube czarne przewody. Żeby sprawdzić sprężarkę, to przy niej znajdź zieloną kostkę, rozepnij ją i w to miejsce podłącz "na krótko" PLUS z akumulatora. Oczywiscie najpierw podłącz z akumulatora przewód do tej kostki, potem odpal silnik i na włączonym silniku przyłóż drugi koniec przewodu (którego pierwszy koniec wpiąłeś w kostkę zasilania sprężarki) do PLUSa na akumulatorze i jeszcze wszystko będzie OK, to sprężarka powinna zaskoczyć. Chyba zauważysz to, że jeśli ona się włączy, to nastąpi obciążenie silnika i włączy się wentylator (ten mniejszy, po lewej stronie). Popatrz tutaj - masz wszystko ładnie pokazane - Budowa ukł. klimatyzacji --- klik Znalazlem wczesniej,bo nie zagladalem pod maske.A jezeli wlacze silnik i nawiew econ i na wyswietlaczu pokazuja sie dwie kreski,wentylator nie chodzi.Po wlaczeniu auto zalacza sie wentylator a na wyswietlaczu swieca sie juz 4-5 kresek i spalanie powiekszylo sie na wolnych obrotach z 0,8 do 0,9 a nawet do 1,1 ,czyli moim rozumowaniem sprezarka zalaczyla sie i chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_pączek_ Zgłoś #240 Napisano 8 Lipca 2012 koledzy chciałbym sobie przeczyścić klimę tym preparatem http://allegro.pl/wurth-serwisowy-odgrzybiacz-do-klimy-klimatyzacji-i2421632183.html tylko mam pytanko otóż chciałbym wiedzieć czy i gdzie znajduję się jakieś odpływy wody itp. z układu klimy/wentylacji bo widziałem już tutaj kilka tematów, w których ludzie opisują swoje przeboje(smród stęchlizny w aucie bo syf gdzieś tam pospływał) po użyciu takich środków.Czy może po tym środku nie mamy z tym doczynienia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach