traksio Zgłoś #1 Napisano 27 Marca 2012 Jako ze nie znalazlem nigdzie info jak wymienic pompe tandemowa w naszych paszczurkach postanowilem zrobic ten oto manual dla potomnosci 1.Zdejmujemy pokrywe z silnika 2.zciagamy klipsy z rury ktora idzie do egr ( trzeba zdjac dwa jeden przy egr , drugi na drugim koncu rury) 3.Odkrecamy rure od mocowania klucz 10 4. Po przekreceniu rury o 90 stopni odkrecamy zawor n18 ktory przykrecony jest do plastikowej rury na 2 sruby 10. 5.Wyciagamy wtyczke od czujnika cisnienia 6.Odpinamy spinki ktorymi spiete sa przewody podcisnienia do plastikowej rury 7. Wyciagamy plastikowa rure i mamy dostep do vacum pomy. 8.Sciagamy 3 weze(dwa od paliwa jeden od podcisnienia sa na opaskach samozaciskowych) jeden ten przewod ktory idzie najnizej rozpiolem caly i po wysunieciu vacum go zdjalem z pozostalymi nie bylo problemow. 9.Vacum jest przykrecona na 4 sruby w moim przypadku byly to impusy m6 i m5 po dwie sruby I zostalo wyciagnac pompe vacum Oczywiscie skladamy w odwrotnej kolejnosci. Moze sie komus przyda naprawde bardzo prosta robota 2h i pompa wymieniona pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #2 Napisano 27 Marca 2012 Tak dla dopełnienia wrzuć jeszce zdjęcie pompy vacum na silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #3 Napisano 27 Marca 2012 Tak dla dopełnienia wrzuć jeszce zdjęcie pompy vacum na silniku masz na pierwszym zdjeciu :-) pod rura EGR - IC ---------- Dodano o 18:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:24 ---------- 9.Vacum jest przykrecona na 4 sruby w moim przypadku byly to impusy m6 i m5 po dwie sruby w moim imbus m6 i dwie sruby klucz 10(masakra odkrecic dolna) odrazu wymienilem na imbus m5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #4 Napisano 27 Marca 2012 A po wymianie na nowa zalewałes ja paliwkiem wczesniej,czy kręciłes aż zaskoczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #5 Napisano 27 Marca 2012 A po wymianie na nowa zalewałes ja paliwkiem wczesniej,czy kręciłes aż zaskoczy? Przeciez masz w baku, ona dobije ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #6 Napisano 27 Marca 2012 A po wymianie na nowa zalewałes ja paliwkiem wczesniej,czy kręciłes aż zaskoczy? ja musialem troche pokrecic az nabije ale nie trwalo to dlugo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #7 Napisano 28 Marca 2012 dorzuce swoje 2zł... dobrze jest odkręcić wtyczkę listwy pompowtrysków(lepiej kręcić i zakładać przewody) a rure można odchylić zamiast ściągać zawsze to mniej roboty ze składaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Katiusza Zgłoś #8 Napisano 13 Sierpnia 2012 Witam, Jestem po wymianie vacum w moim AVB. Etka mówiła, że mam pompę z końcówką Q. Kupiłem Boscha z końcówką C. Jak rozebrałem to okazało się, że mam pompę z końcówką A Tak to wyglądało: Przestraszyłam się jak się okazało, że mam dogrzewanie płynu chłodniczego tymi trzema świecami za vacum. Ale pompa Luk i Bosch są niemal jednakowej szerokości. Do demontażu i montażu wystarczy jedynie spuścić płyn i odkręcić kolanko ze świecami. Horror dział się dopiero jak zauważyłem różnicę w budowie pompy Luk ...A i Bosch ...C. Ale po chwili był już błogi spokój. Poniżej lewa to Luk a prawa to Bosch. Robota skończona i hamulce lepsze. Oczywiście dałem nową uszczelkę 038 145 215 oraz wąż wody 038 121 473 (serwis podaje wąż klimatyzacji). Pompę założyłem i kolanko ze świecami zmieściło się bez żadnych problemów. Auto odpaliło za drugim kręceniem po 15 sekund każde. Silniczek chodzi aż miło i mogę się zatrzymać kiedy chcę. Problem w tym, że gdzieś mi ubywa płynu hamulcowego (nie przy zaciskach) i hamulce to jeszcze nie żyleta. Ale liczę, że po wymianie silnik będzie suchy a zabawy z luźnym króćcem na vacum to już historia. Jeszcze jedno... Wszystkim, którzy wpadli na wspaniały pomysł z poksyliną, lub innym gównem przy luźnym króćcu w vacum Luka gorąco polecam wymianę vacum na Boscha. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #9 Napisano 13 Sierpnia 2012 U siebie w ATJ kolanka ze świecami nie musiałem ruszać do założenia Boscha, było ciasno ale bez problemu dało radę go wsadzić, czy to aby faktycznie konieczne bo jak przypuszczam tam też powinno być jakiejś uszczelnienie/oring który warto by wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Katiusza Zgłoś #10 Napisano 13 Sierpnia 2012 Kolanko ściągnąłem bo już mnie ku... brała z jedną śrubą od vacum i robiłem sobie miejsca jak najwięcej. Pomiędzy świecami a vacum miałem przewód od świec i dojście trochę blokował. A kolanko jest na dużym oringu i tego nie wymieniałem. Stan nienaganny a prawdopodobieństwo usterki znikome Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #11 Napisano 3 Stycznia 2013 przyda mi się ten temat będę wyciągał pompę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #12 Napisano 4 Stycznia 2013 Witam na poczatku grudnia wymienialem pompe na bosha poniewaz podklejenie silikonem i nowe uszczelki sprawdzily sie na rok ergo LUK & patent to ruletka moze sie udac a nie musi. Wnioski z demontazu: za pierwszym razem mialem 2x imbus a na dole 2x 10mm(wymienilem na imbusy) wydawalo mi sie ze bedzie lepiej jak kto woli. Dwa razy wyciagalem bez demontazu podgrzewacza swiec i poszlo bez problemu bosha proponuje odrazu zalozyc z uszczelka latwiej wsadzic niz wyciagnac pasuje na pewno. Moj nowy paten na dolne sruby to powrot do srub na klucz 10mm mialem stara gieta oczkowa 10 ucialem ja gdzies tak w polowie tak zeby sie dalo bez problemu dociagnac sruby i po sprawie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #13 Napisano 4 Stycznia 2013 zdemontowałem dziś pompę ale nie obyło sie bez problemów a najgorszym problemem była śruba na samym dole wykreciłem 2xampul(imbus) a potem 1x10 śruba i najniżej miałem 1x13 śruba ten kto wkręcił tą śrube tam to jakiś nie normalny był Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barman Zgłoś #14 Napisano 19 Stycznia 2013 może ktoś mi podać numer tej uszczelki, numer 2 z postu 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #15 Napisano 19 Stycznia 2013 Numer uszczelki: 038145215 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barman Zgłoś #16 Napisano 19 Stycznia 2013 Dzięki Mariusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #17 Napisano 1 Marca 2013 Panowie a co to za element nr 8 na zdjęciu z 1 posta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapek28 Zgłoś #18 Napisano 2 Marca 2013 Panowie a orientuje sie ktoś czy czy pompa z AVF/AWX bedzie pasowała do AVB? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #19 Napisano 2 Marca 2013 Panowie a co to za element nr 8 na zdjęciu z 1 posta? czujnik temp. paliwa .... Panowie a orientuje sie ktoś czy czy pompa z AVF/AWX bedzie pasowała do AVB? jak każda jedna, ale celuj tylko w boscha z nowszych modeli z końcówką M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #20 Napisano 2 Marca 2013 bedzie pasowała tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach