szewos Zgłoś #21 Napisano 2 Maja 2013 Zmienię olej na mineralny i zobaczę czy też będzie go tak wcinał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #22 Napisano 2 Maja 2013 Zmienię olej na mineralny i zobaczę czy też będzie go tak wcinał. tylko co się potem nie zdziwisz kosztami remontu silnika , pomiar sprężania zrobiony na sucho i próba olejowa , wycieki zbadane , cudów nie ma są tylko 4 możliwości, turbo, odma, pierścionki, wyciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #23 Napisano 2 Maja 2013 Wydałem już na ten silnik 5 tysi a on dalej swoje może za dobrze go traktuje Wycieków nie ma turbo tez ok zostaje odma lub pierścionki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidofff Zgłoś #24 Napisano 2 Maja 2013 Witam panowie. A propo tego dymienia na niebiesko. To moze pomozecie:( Bo znowu u mnie jest tak ze jak odpale i odjezdzam (na zimnym silniku) to za mną pojawia sie niebieska chmura a po przejechaniu kilku set metrów znika. No i w sumie niewiem za co sie wziąć bo serwis został zrobiony dwa tyg. temu rozrzad tez i..... Ręce mi opadają jak wiele moze być przyczyn tego:( jeśli możecie to proszę pomóżcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #25 Napisano 2 Maja 2013 czasem tak jest ze jak jest wilgotno w powietrzu w rurze wydechowej zbierze sie troche wody i gdy rura sie nagrzewa wypuszcza pare z tej rury i u ciebie to chyba tylko to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidofff Zgłoś #26 Napisano 2 Maja 2013 No ale żeby aż tak? Wcześniej tez miałem paska tylko 100konnego i nic nigdy takiego sie nie działo:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #27 Napisano 2 Maja 2013 Sprawdzanie regularne zużycia oleju w silniku powinno dać pewien obraz na to czy zużycie oleju jest na tyle wielkie by można było podejrzewać turbo czy nie. Dla przykładu : zanim silnik w moim dupowozie nie osiągnął 185 kkm to nie musiałem robić żadnych dolewek (nawet przy przebiegach 15 tyś. km - zupełnie żadnych - poziom starego oleju = poziom optymalny). Po jakimś czasie (4000 km, po czyszczeniu turbo raptem 500 km - kiedy zauważyłem ubytek oleju) i wywaleniu odmy do butelki czyli poza układ smarowania dolotu w olej : dobrze (bo dolot nie jest przywyknięty do smarowania dodatkowym, zbędnym olejem) zauważyłem, że wałek turbosprężarki ma znaczny luz wzdłużny (wałek latał od strony wydechowej do sprężającej o kilka milimetrów a na boki prawie wcale). Mimo to zdecydowałem się to turbo ponownie zamontować do silnika. Wystarczyło parę tyś. km i zaczęło się : - widoczne dymienie na siwo-biało przy "prawie" każdym odpaleniu silnika (bez różnicy czy zimnego czy ciepłego", połączone z wyraźnym ubytkiem oleju z silnika (jakieś 1,5 do 2,0 litra na jakieś 3 tyś. km). Taki stopień zużycia oleju + jego widoczne ślady w dolocie mimo wcześniejszego odłączenia odmy z dolotu dały od razu info, że źródłem oleju w dolocie jest turbo (co innego gdyby uszczelnienie turbo waliło olejem od razu w wydech - wtedy nie byłoby śladów oleju w dolocie a mimo to wyraźne braki oleju w silniku i silne kopcenie z wydechu na kolor taki sam czyli siwo-biały). Turbo oryginalne czyli praktycznie to plujące olejem wymieniłem w ostatnią porę bo już tylko ciut km brakowało by się rozpadło całkiem i puściło cały olej silnikowy do dolotu. Reasumując : chcecie się upewnić co do szczelności wałka własnego turbo - wypnijcie odmę z dolotu i dolot wyczyśćcie z resztek oleju a następnie krótka eksploatacja (czyli około 1,5 do 2,0 tyś. km i kontrola stanu oleju da Wam obraz sprawności aktualnego turbo). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #28 Napisano 12 Lipca 2013 Witam koledzy chce przedstawić wam moją diagnozę co zauważyłem w moim AFN-nie zamontowałem tak jak kolega Sztomel poradził butelkę na odmę po przejechaniu ponad 3 - 4 tyś km. W butelce nie ma za dużo oleju może z 10 - 15 ml oleju (to wydaje się być bardzo niewiele) Zdjęcia butelki poniżej: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea7f3fc9ef6f531d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3a3f773798a4894.html Co zauważyłem: 1. Oleju ubywa jak ubywało ok 0,5 L na 1000 - 2000 km 2. Luz na wirniku osiowy co najmniej 1mm (może ciut więcej trudno to określić przy turbinie na samochodzie) 3. Luz wzdłużny myślę że 1 mm (tzn. ciągnąć i pchając wirnik czuć, że się porusza) 4. Zaolejony cały wąż gumowy idący od strony zimnej turbiny do intercoolera (czyli puszcza olej w dolot, kto wie czy w wydech też) Po za tym zauważyłem, że rano po odpaleniu po dłuższym postoju dymi na siwo-biało (tylko przez chwile) jak chwile pochodzi to przestaje. Czy to może być winna uszczelniaczy ?? Tak gdzieś wyczytałem Silnik chyba ma dobra kompresje w cylindrach (lecz jeszcze tego nie sprawdzam) sądzę tak ponieważ zimą przy -20 stopniach palił za pierwszym i nie było z odpalaniem problemu na zimny czy też ciepłym nigdy a jak widać kąt wtrysku wynosi 006 - 007 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_122339.html Co sądzicie koledzy za co najpierw się zabrać i co zrobić ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #29 Napisano 12 Lipca 2013 no jak to co? turbo masz złom i za chwilę staniesz na drodze zdziwiony skąd ta chmura dymu za tobą. puszcza na wydechu i pewnie na ssaniu też. nie czekaj, wymień suszarkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #30 Napisano 13 Lipca 2013 Ten silnik palił w mrozy idealnie przy tak bardzo opóźnionym kącie wtrysku ? Coś tu nie gra. Najpierw sprawdziłbym poprawność ustawienia rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #31 Napisano 14 Lipca 2013 (edytowane) Sztomel poważnie auto pali bardzo dobrze. Też się zastanawiałem co jest powodem, że mimo tak opóźnionego wtrysku auto pali znakomicie. Musze wymienić turbo i sprawdzę wtedy rozrząd. Możliwe że ktoś wcześniej grzebał przy aucie (może to mieć jakiś negatywny wpływ ??) Edytowane 14 Lipca 2013 przez PersoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #32 Napisano 14 Lipca 2013 Ja tydzień temu wymieniłem suszarkę. Wracałem do domu i nagle samochód zaczął słabnąć, za chwilę chmura białego dymu za mną i silnik jakby pracował na jednym garze. Tydzień przed awarią puścił dymka ale na tyle delikatnego, że w życiu nie powiązałbym tego z padającym turbo. Tym bardziej, że zużycie oleju było w normie. PersoN, to że dymi rano po dłuższym postoju, może być winą uszczelniaczy, ale widziałem już przypadki, że puszczał dymka nawet jak był rozgrzany i była to konkretna zasłona dymna. Więc z tym może być różnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #33 Napisano 15 Lipca 2013 wymieniłeś na używkę czy na regenerowaną ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilson Zgłoś #34 Napisano 15 Lipca 2013 to i ja wtrącę swoje 3 grosze. Nie dalej niż 3m-ce temu sprzedałem gościowi turbo AWX na którym śmigałem wcześniej. Turbaffka nie brała oleju, a ja od wymiany do wymiany nie dolewałem oleju. Wiadoma sprawa że po przejechaniu 10tys km, jakiś ubytek na bagnecie było widać (po wymianie był max, a przed wymianą w połowie miarki). Turbo wróciło do mnie po tygodniu (bo tak się z człowiekiem umówiłem), niejako że "bierze olej", ponieważ w dolocie u Pana wylał się olej. Rzekomo silnik był po remoncie. Tak więc odłożyłem turbinę na półkę bo wiem że gdyby padła mi moja zawsze mam w zapasie sprawną. Piszę to dlatego, że powodów może być sporo a diagnoza typu "olej w dolocie - turbina do wymiany" nie koniecznie musi być poprawna i obróćcie 10x pieniądze w ręku zanim ktoś kolegów naciągnie na spore wydatki. Podstawa to dobra diagnoza (mechanik). Najłatwiej powiedzieć wymień to lub tamto bo mi czeka 10 samochodów do roboty i nie mam czasu na analizę. :ok Parówkowym skrytożercom mówimy stanowcze nie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #35 Napisano 15 Lipca 2013 wymieniłeś na używkę czy na regenerowaną ?? Wymieniłem na regenerowaną, rok gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #36 Napisano 15 Lipca 2013 Dziękuje za pożądaną dawkę informacji poszukam turbawki do mojego AFN bo pewnie do tej od AWX jakieś przeróbki trzeba robić a nie chce się grzebać z tym. Jak pogoda się poprawi wrzucę tu zdjęcia turbo jak wyglądało po rozebraniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #37 Napisano 15 Lipca 2013 U mnie było tak samo, odpalam auto zimne dymiło jak cholera po rozgrzaniu przestawało i było ok asz w końcu przeprowadziłem remont silnika tłoki itd.... przy czym się okazało że turbo wywalało olej w tłumnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #38 Napisano 24 Lipca 2013 (edytowane) Witam wyciągnąłem turbo w celu diagnozy czy luzy są dopuszczalne na wirniku (zmienna geometria była zapieczona na amen) 1. Luz osiowy widoczny na filmiku 2. Niewielki luz wzdłużny 3. W egr pełno oleju 4. Kolektor dolotowy bez większego nagaru lecz w oleju calutki Co panowie radzicie może taki luz powodować ubytki oleju 0,5 L na 1000 Km ?? Film pokazujący luzy: Zdjęcia: Wydaje mi się iż w zaznaczonych miejscach widać ślady wytarcia (wirnik porusza się podobnie jak część gorąca ) Edytowane 24 Lipca 2013 przez PersoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #39 Napisano 24 Lipca 2013 zaloz turbo bez zakladania rury z ic od strony zimnej i nie przykrecaj tlumnika do strony cieplej i odpal auto i sie przekonasz czy puszcza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #40 Napisano 25 Lipca 2013 i od razu po odpaleniu będzie można to zaobserwować ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach