kownas19 Zgłoś #41 Napisano 17 Grudnia 2012 pomoze ktos ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #42 Napisano 21 Grudnia 2012 ??????????????????????// Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamus Zgłoś #43 Napisano 27 Grudnia 2012 Witam, czy ktoś znalazł jakąś przyczynę tych drgań??? U mnie dziś też wyczułem drgania przy mocnym przyśpieszaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bASo Zgłoś #44 Napisano 28 Stycznia 2013 witam ja zauważyłem jadąc dziś do pracy że przy około 120 km/h i więcej też cała buda zaczyna strasznie drgac, trzesc, sie nie uderzyłem, nie wpadlem w dziure autem tak sie stalo z dnia na dzień wtf? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korek Zgłoś #45 Napisano 2 Lutego 2013 (edytowane) Witam.Ja rozwiązałem problem z drganiem przy przyspieszaniu trwało to dość długo odwiedziłem kilka warsztatów nikt nie potrafił mi pomóc wymyślali różne przyczyny.Wymieniłem pół samochodu począwszy od dwu masy,półosi,czyszczony nastawnik pompy,sprawdzenie wtrysków no i nic jak drgał tak drga od 3 biegu do 5 od 1600 obrotów 2400.A przyczyną były WTRYSKI rozjechane ciśnienia górne i dolne.Zakupiłem używane tak na próbę po przeczytaniu na forum Audi kolega opisywał identyczne objawy w Audi A6 1.9 tdi no i pomogło.Co najlepsze ''MECHANIK'' twierdził że wtryski sprawdził że są Ok,takich mamy ''fachowców''. http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=28065 Jeśli chodzi o drgania na wolnych obrotach to może być dwu masa u mnie nie było żadnych drgań na wolnych obrotach po wymianie kompletu sprzęgła nie było różnicy.Ostatnio kolega wymieniał w Sharanie to opowiadał że mu coś tak jakby ocierało i lekko drgało silnikiem,ale zauważył że skakał mu pasek od alternatora na wolnych obrotach co się okazało puzniej że mu rozwaliło łożysko w klimie,alternatorze,napinacz alternatora,napinacz paska rozrządu pompę wody uszczelniacz na wałku rozrządu koszt naprawy przekroczył 3000tys. [h=1][/h] Edytowane 2 Lutego 2013 przez korek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasyno Zgłoś #46 Napisano 2 Lutego 2013 witam ja zauważyłem jadąc dziś do pracy że przy około 120 km/h i więcej też cała buda zaczyna strasznie drgac, trzesc, sie nie uderzyłem, nie wpadlem w dziure autem tak sie stalo z dnia na dzień wtf? Szarpie przy mocnym przyspieszaniu czy normalnie jak jedziesz powyżej 120? Ja miałem podobnie i okazało się że po zimie nazbierało się piachu wewnątrz felgi i zobaczyłem to dopiero jak dałem koła do wyważenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deebo Zgłoś #47 Napisano 18 Lutego 2013 Witam Forumowiczów Panowie mam taki objaw w samochdozi Vw Passat 2002 kombi 101 km TDI. Otóż po przekroczeniu 100 / h pojawiają się drgania im więcej jadę tym są mocniejsze. Drgania nie dają efektu nie wyważonych kół ( pomimo tego i tak je ponownie wyważałem ) ponieważ kierownica nie lata na lewo i prawo tylko wszystko skacze. EFEKT jest taki jak by kołatanie półośki ( jakby była nie wyważona ) Kiedy daję gazu to sie nasila kiedy odpuszczam znika częściowo . To SAMO JAK ma obciażenie i powyżej załóżmy 120 km/h jadąc pod górkę i dając gazu czuć jak kierownica podskakuje i odczuwalne jest to również na kabinie samochodu. Może to być objaw przegubów wewnętrznych ? ktoś miał taki objaw ? do czego się przyczepiać nadmienie tylko ,że to powstało po wymianie koło dwumasowego i sprzęgła . Niby dobry mechanik poskładał mi wszystko i jest OK ale to drganie mnie mocno zastanawia być może jest to przypadek i po skręceniu wszystkiego coś uległo zniszczeniu . niemal pewien jestem ,że to nie jest wina kół było dobrze przed robociozną. słyszałem opinie o tych przegubach wewnętrznych. ( lub krzywa półośka ?? ) nie wiem sam proszę o waszą opinię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #48 Napisano 18 Lutego 2013 tylko ,że to powstało po wymianie koło dwumasowego i sprzęgła . zatem do mechanika i reklamować usługę skoro powstało to po odbiorze auta od niego ... czego tu szukać samemu na siłę i wymieniać pokolei wszystko jak problem tam może leżeć. Przeguby wewnętrzne to drżało by auto przy przyśpieszaniu na wyższych biegach przy mniejszych obrotach, poza tym z takich rzeczy to tylko opony, felgi, tarcze i wywalone łożysko takie rzeczy mogą przenosić. Pytanie czy powyżej na. 130 to mija czy jest to odczuwalne jak się pojawi w całym zakresie powyżej 100km/h. Siak czy owak nie grzebać samemu tylko to reklamować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deebo Zgłoś #49 Napisano 18 Lutego 2013 zatem do mechanika i reklamować usługę skoro powstało to po odbiorze auta od niego ... czego tu szukać samemu na siłę i wymieniać pokolei wszystko jak problem tam może leżeć. Przeguby wewnętrzne to drżało by auto przy przyśpieszaniu na wyższych biegach przy mniejszych obrotach, poza tym z takich rzeczy to tylko opony, felgi, tarcze i wywalone łożysko takie rzeczy mogą przenosić. Pytanie czy powyżej na. 130 to mija czy jest to odczuwalne jak się pojawi w całym zakresie powyżej 100km/h. Siak czy owak nie grzebać samemu tylko to reklamować. Otóż są momenty w grubszych skalak prędkości gdzie to troszkęustępuje.. zauważyłem naprzykład żae na łuku czy w prawo czy lewo troszkę ustepuję , ale im większa proędkość to wszystko podskakuje Dlatego pytałem czy ktoś już miał tego typu problem i czy miał ktoś przypadek z wewnętrzmymi przegubami .. bo głównie odczuwalne jest to przy przyśpieszeniu ale zaczyna się od 100 km/h. Kierownica również skacze góra dół 130 -140 -160 km/h. hmm Zanim będę robiłzadyme u mechanika to wole podpytać może ktoś już cos takiego przerabiał.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #50 Napisano 18 Lutego 2013 od wew. przegubu nie skakała by tak kiera, a usterka się pojawiła zaraz po odbiorze auta od mechanika czy za jakiś czas, bo jak zaraz to wiesz że i tak tam zawitasz , a jak po czasie to już nie koniecznie jego wina ( no chyba że się zagadał i nie dokręcił czegoś ...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafalkob79 Zgłoś #51 Napisano 25 Lutego 2013 Witam wszystkich, Jestem posiadaczem Passata kombi z silnikiem 1,9 AWX (130km)z 2002. Około 8 miesięcy temu podniosłem nieznaczeni moc silnika w celu zmniejszenia spalania, ponieważ samochód codziennie przejeżdża około 120 km + dodatkowe podróże w weekendy. W chwili obecnej ma przejechane 290 tys km. Problem zaczął się jak wracałem z wakacji z Chorwacji i po wjechaniu do Polski przy nagłym przyspieszaniu zaczął drżeć i szarpać silnik. Pomyślałem, że to może paliwo. Zatankował V-power (nic nie pomogło). Jednak po jakimś miesiąc przestało szarpać. Wiec temat umarł. Niestety od stycznia tego roku temat się pojawił. Mechanik sprawdził wszystko co możliwe łącznie ze zmianą oprogramowania na oryginalne, wymianą dwóch wtrysków (bo zalewały), zmierzeniem wałka rozrządu, podobno czasami się wycierają, turbiny, połączeń ciśnieniowych itp, jeździłem na podłączonym komputerze i nic nie wykazało, żadnych uchybień w parametrach. Nie wiem już co mam robić, nadmienię, że szarpie przy rozgrzanym silniki i przeważnie na 3,4 i 5 biegu. Na jedynce nie odczuwa się jakichkolwiek szarpnięć. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tetr1s Zgłoś #52 Napisano 25 Lutego 2013 Witam wszystkich,Jestem posiadaczem Passata kombi z silnikiem 1,9 AWX (130km)z 2002. Około 8 miesięcy temu podniosłem nieznaczeni moc silnika w celu zmniejszenia spalania, ponieważ samochód codziennie przejeżdża około 120 km + dodatkowe podróże w weekendy. W chwili obecnej ma przejechane 290 tys km. Problem zaczął się jak wracałem z wakacji z Chorwacji i po wjechaniu do Polski przy nagłym przyspieszaniu zaczął drżeć i szarpać silnik. Pomyślałem, że to może paliwo. Zatankował V-power (nic nie pomogło). Jednak po jakimś miesiąc przestało szarpać. Wiec temat umarł. Niestety od stycznia tego roku temat się pojawił. Mechanik sprawdził wszystko co możliwe łącznie ze zmianą oprogramowania na oryginalne, wymianą dwóch wtrysków (bo zalewały), zmierzeniem wałka rozrządu, podobno czasami się wycierają, turbiny, połączeń ciśnieniowych itp, jeździłem na podłączonym komputerze i nic nie wykazało, żadnych uchybień w parametrach. Nie wiem już co mam robić, nadmienię, że szarpie przy rozgrzanym silniki i przeważnie na 3,4 i 5 biegu. Na jedynce nie odczuwa się jakichkolwiek szarpnięć. Proszę o pomoc. Mam podobnie u mnie. Na początku delikatnie poszarpywało autem przy 1800rpm, później coraz więcej, a teraz na zimnym silniku drga strasznie podczas przyspieszania. Nie jest tak źle jak się rozgrzeje. Czytałem trochę o tym i sporo osób pisze o stykach na listwie od pompowtrywkiwaczy może tam tkwi problem. Jutro rano jadę do mechanika. Jak coś zaradzi to napisze tutaj. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafalkob79 Zgłoś #53 Napisano 26 Lutego 2013 Listwa od pompo wtryskiwacza była sprawdzana na początku i nie pomogło. jak coś będziesz wiedział to napisz. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tetr1s Zgłoś #54 Napisano 26 Lutego 2013 Listwa od pompo wtryskiwacza była sprawdzana na początku i nie pomogło. jak coś będziesz wiedział to napisz.Pozdrawiam Witam, u mnie pomogło w 100%. Mechanik zdjął pokrywę przeczyścił i delikatnie powyginał wtyczki i jak ręką odjął. Mam nadzieję że uporasz się z dolegliwością swojego paska kolego. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafalkob79 Zgłoś #55 Napisano 26 Lutego 2013 To super, że się udało. U mnie mechanik zaczął od tego i niestety nic to nie dało. Pozdrawiam i milej jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafalkob79 Zgłoś #56 Napisano 12 Marca 2013 Witam Ponownie. W czwartek jadę jeszcze do swojego mechanika, aby wymienił czujnik położenia wału korbowego. Być może coś da. Jak będę po to napiszę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafalkob79 Zgłoś #57 Napisano 20 Marca 2013 Witam, Niestety wymiana czujnika położenia wału nic nie dała. Zaobserwowałem natomiast, że podczas szarpania jak delikatnie dotknę sprzęgła to drgania znacznie się zmniejszają i bardziej przyspiesza. Czy może być to zużyte sprzęgło (dwumas)?. Żadne oznaki na to nie wskazują tzn. nie słychać metalicznych dźwięków nie szarpie przy odpalaniu lub gaszeniu, pracuje równo na wolnych i wysokich obrotach. Proszę o podpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #58 Napisano 23 Marca 2013 kiedys w Cordobie tak mialem okazalo sie ze wina byla poduszki silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #59 Napisano 23 Marca 2013 Świeży przypadek niewyjaśnionych, losowych drgań silnika i całego samochodu ( nie wiąże się z mocnym przyspieszaniem) to zapieczony przegub zewnętrzny - aż trudno uwierzyć -wzrokowo nic mu nie dolegało a osłona cała tylko z lekkimi wyciekami smaru. Już w temacie. Miałem w swoim pasku podobną sytuację do wielu tu opisywanych. Pod górkę, w granicach 2000 obr. około 100 km/h szarpanie silnika. Podobnie, tylko lżej, przy mocnym przyspieszaniu. Ginęło powyżej pewnych obrotów. Pomogła wymiana jednej z pompek - przegazowując samochód dojrzałem w parametrach przez chwilę BIP o wartości 127 na 3 pompce. Po kilku tygodniach sytuacja się ponowiła - pomogło prowizoryczne czyszczenie pompek ( nie proście o opis tego druciarstwa). Teraz odczuwam to drganie ale bardzo delikatnie. Czytając wiele postów dotyczących niedomagań silnika wszyscy szukają przyczyn wszędzie ale nie w pompkach - ja wiem, że to droga sprawa, ale w przypadku naszych autek to często wina leży po ich stronie. Po wyciągnięciu swoich zdziwiłem się, że mogą być tak zarośnięte nagarem ( u mnie to była też rdza - samochód stał nie używany długo) Czy ma ktoś logi z 13 i 23 podczas gwałtownego przyspieszania i szarpania silnikiem? Ciekaw jestem, co tam widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #60 Napisano 23 Marca 2013 (edytowane) Czy ma ktoś logi z 13 i 23 podczas gwałtownego przyspieszania i szarpania silnikiem? Ciekaw jestem, co tam widać. mój log z jazdy dodam że "szarpań" u mnie brak, może jak jest auto zimne całkiem aż osiągnie ~20* to przy przytrzymaniu na 1,3-,14k obr. czuć szarpnięcia i to na 100% pompki bo na vag widać jak wartości idą w górę , po przegazowaniu spadają, na jałowym jak i w czasie jazdy nic nie szarpnie nawet jak -10* ma motor temp. http://vaglog.rtnet.pl/dev1407_116066.html Edytowane 23 Marca 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach