Skocz do zawartości
kownas19

Dziwne drgania przy mocnym przyspieszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W końcu udało mi się uporać z problematycznym szarpaniem.

Byłem na hamowni i stwierdzono spadek około 50 KM i duł na wykresie w przedziale 1700-3000 obr., a potem poszarpany wykres. Znowu zaczęło się sprawdzanie i nic. Stwierdzili, że winne mogą być pompowtryski, ponieważ samochód nie dymił przy maksymalnym obciążeniu i podejżewają, że idzie za mała dawka paliwa. Przekazałem te informacje swojemu i mechanikowi zaproponował mi, że wymieni mi wtryski, ponieważ ma do mojego modelu. Po wymianie sytuacja była taka sama czyli szarpał.

Mechanik zaproponował, że zacznie wymieniać po kolei i zaczął od pompy. Był to strzał w 10. Pomimo, że podczas sprawdzania ciśnienie była w stanie idealnym jednakże najprawdopodobniej nie przekazywała takiej dawki paliwa jaka była potrzebna, co jest bardzo trudne do sprawdzenia.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam co moze byc przyczyna przy okolo 1500 obr czuc drgania w srodku a do tego jeszcze plastiki trzeszcza w srodku gdzies w desce w srodku , ponizej i powyzej tych obrotow jest cisza, na wolnych jak makiem zasial, wymienilem poduchy pod silnikiem i skrzynia , jedynie zniknal problem z pierwszego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoze ktos ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sklaniałbym się do przegubu wew. jak i zewnętrznego by sprawdzić dokładnie ( z naciskiem na wewnętrzny). Oraz pytanie na jakie poduchy wymieniłeś jak na zamiennki to czasami jest gorzej niż na starych orginalnych , albo brak poprawy. poduchy jedynie orginał zakładać inne t o szmelc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poduchy ori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaka pompe wymieniles? od podcisnienia ?ona ponoc jest rowniez pompą paliwa.

ja mam mianowicie 3 wtryski z oznacazeniem 038130073AL a cztery miesiace temu mechanik wymienil mi 4 wtrysk o na 038130073ak

i nie wime czy winny tym szarpaniom jest wlasnie ten wtrysk mianowicie problem mam ten sam miedzy1700 a 2200 obrotow szarpie jak by palil na 3 gary dziwne i pompa pomogła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam notsme,

Z tego co wiem to wtryski powinny być wszystkie takie same tzn. jak AL to AL a nie ak.

Nie wiem jak się ta pompa nazywa, ale znajduje się za silnikiem, (za komorą akumulatora przy silniku). Jest to chyba tzw pompa wstępna jeżeli dobrze pamiętam.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy.

 

Prosiłbym was abyście rzucili okiem na logi mojego passka. Problem który najbardziej przeszkadza mi w jeździe to wyżej opisywane drgania silnika wyczuwalne praktycznie na 5 biegu w przedziale obr. 1800- 2500 i lekkie przydaławienie podczas energicznego wciśnięcia gazu.

 

Po przebojach z połączeniem kabla udało zrobić mi się "czytelne" logi

 

Statyczne:

 

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128936.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128937.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128938.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128939.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128940.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128941.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128942.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128943.html

 

 

Dynamiczne:

 

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128968.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128944.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128945.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128946.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128970.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128947.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128948.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/piotrniemczyk83_128969.html

 

Żałuję, że bateria w lapku nie pozwoliła mi (jak narazie) dokończyć ostatniego logu dynamicznego 23 a wiem, że jest istotny w moim problemie

 

Jedyne co po tych logach udało mi się zaobserwować to:

 

1. W gr. 11 dynam. spora rozbieżność podczas przyśpieszania między grp 2-3( ok 1600 obr.). Czyżby zatkany katalizator?

2. Mimo regulacji kąta synchronizacji spory rozjazd w wartościach (chyba nie ominie mnie naciąg paska)

 

 

Proszę was o analizę ww. logów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opisujecie problem pokrewny do występującego w moim AWX. Mogłbym was prosić o analizę logów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
opisujecie problem pokrewny do występującego w moim AWX. Mogłbym was prosić o analizę logów?
rozrzad raczej ok...Powiedz jaka masz pompe podcisnienia..z kruccem ruchomym?I jak z hamulacami?Wyglada mi to raczej na pompe vacum...luz na kruccu,albo jakis wezyk i chyba cos masz z polaczeniami wtryskow,w logu 18 powinno byc wszedzie 0...ale dopiero ucze sie PD... Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedz jaka masz pompe podcisnienia..z kruccem ruchomym?

 

Nie mam pojęcia szczerze mówiąc :\

 

 

I jak z hamulacami?

 

Raczej nie zauważyłem problemów z hamulcem. Może ostatnio lekko samochód pulsuje podczas chamowania ale to raczej wina tarcz które pasuję już wymienić

 

Wyglada mi to raczej na pompe vacum...luz na kruccu

 

Nic mi to nie mówi mógłbyś jaśniej :). Mogę to w prosty sposób sprawdzić?

 

 

i chyba cos masz z polaczeniami wtryskow,w logu 18 powinno byc wszedzie 0

 

dzisiaj docisnąłem i przeczyściłem wtyki listwy zasilającej pompowtryski lecz bez poprawy

 

---------- Dodano o 18:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:54 ----------

 

Wręcz identyczne objawy występują u mnie opisane w tym poście

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/134555-Passat-B5FL-1-9-TDI-AWX-turbo-przeplywomierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompe vacum masz z tylu glowicy,daje podcisnienie do sterowania turbiny i wspomagania hamulcow oraz daje cisnienie paliwa do pompowtryskow...Podmien mu przeplywomierz na sprawny i zrob loga,...chyba ze masz dziure na dolocie;)Bo przeplyw za duzy a cisnienie sie nie wyrabia

Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka niedawno wymieniona na nówkę.

Wszystko wskazuje na to, że gdzieś jest francowataaaaaa dziura choć czy w logach to widać? W który logu to mogę zaobserwować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

porownaj przeplyw powietrza i cisnienie do 1800...a co do pompek ja u siebie dzisiaj logowalem grupe 18 i caly czas mialem 0 wszedziePorownaj log 3 i 11 dynamiczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumie, że aby logi na pompkach były na "0" konieczna jest ponowna regulacja pompowtrysków? Jutro sprawdzam węże .............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

propos drgań na niskich obrotach

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/68349-Passat-1-9-TDi-glosno-pracuje?p=1823931#post1823931

 

tak nawiasem ma ktoś odsprzedać pompowtrysk końcówka serii AJ?

Edytowane przez mautki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam ten sam problem z dziwnymi drganiami na 3,4,5 biegu przy gwałtownym przyśpieszaniu. Mam świeżo wymienione sprzęgło i sprawdzałem oba przeguby wewnętrzne i niema na nich ani grama luzu. Mechanik sugeruje jeszcze podmienić przeguby na inne, tak żeby je całkowicie wyelminować.

Od razu zapytam ile kosztuje wymiana takiej pompy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech mi ktoś wytłumaczy jak to jest w ogóle możliwe, że taki przegub może powodować takie drgania. Czy jak by był uszkodzony lub cokolwiek by się z nim działo nie było by słychać dzwieki charakterystyczne dla przegubów? Nie mogę pojąć jak "przegub" może generować drgania ........ :) i dlaczego tylko na biegu 3-4-5 przy mocnym deptaniu?

Edytowane przez Grott

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeguby raczej nie dają takich regularnych i powtarzalnych drgań. Najczęściej słychać klekotanie przy skręcie kół. Raz spotkałem się z przypadkiem zacierającego się przegubu, który powodował straszne drgania ale generowane losowo ( guma nowa a w środku piach i zatarcie gotowe). Przy naszych autach to raczej konektory na pompkach lub padające pompki. U mnie drgania silnika występują głównie przy obciążeniu na 5. Na innych biegach są wyczuwalne ale nie komplikują jazdy. Oczywiście przedział obrotów około 2000 (najczęściej). Po zmianie pompki - wszystko ok. Powinno być widać zmiany wartości BIP nawet przy próbach statycznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moj Passat (1.9 TDI AWX 2003)od jakiegos czasu podczas przyspieszania pracuje jak traktor. Całe auto wpada w wibracje tym wieksze im wiecej jest obrotow. Slychac przy tym taki traktorowy klekot. Auto w ogole nie ma przy tym mocy. Trudno jest sie rozpedzic do 80 km/h.

 

Odkrecilem dzisiaj pokrywe glowicy i poruszalem wtykami od zasilania pompowtryskow, nie pomoglo. Mam nadzieje, ze nie jest to cos powaznego :/.

 

Jesli ktos moglby pomoc i wskazac prawdopodobna przyczyne usterki, bylbym wdzieczny :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności