tomnik Zgłoś #61 Napisano 3 Czerwca 2014 (edytowane) Najpierw pomyśl skąd bierze się tam takie nadciśnienie że wywala płyn, przy sprawnym i szczelnym układzie nadciśnienie spowodowane tylko rozszerzalnością płynu pod wpływem temperatury nie powoduje takich objawów. Jeżeli korek Ci upuszcza to świadczy tylko o tym że najprawdopodobniej jest sprawnyŚwięte słowa !Niech przeczytają wszyscy Ci, którzy wypisują o ciśnieniach w układzie chłodzenia. Tak, jak pisze Darek, korek jest sprawny, gdyby nie był, to przy tej usterce(uszkodzona uszczelka pod głow.),to np. któryś z gumowych węży układu, zamieniłby się w rybę rozdymkę(oczywiście żartuję), pękłby z nadmiaru ciśnienia, nastąpiłoby rozszczelnienie chłodnicy itp. Aaa.. i słusznie prawi Zygmunt- to nie miejsce na dyskusje, o tej nieszczęsnej uszczelce. Edytowane 3 Czerwca 2014 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baros1922 Zgłoś #62 Napisano 12 Lipca 2015 (edytowane) Witam. Potrzebuje porady. Otóż szykuje mi się wymiana oleju a dowiedziałem się że PD leje się 5W40 lub 5W30. Mechanik lał 10W40 i ostatnią wymianę sam zrobiłem na ten sam 10W40. Czyli odkąd go mam 3 wymiany oleju 10W40 zrobione 30 tys.km. Passat po zakupie z Austrii 156 tys. teraz jest 186 tys Ostatnio wymieniałem sprzęgło u sąsiada który ma nowy warsztat (młody mechanik) jeździ na kursy i mówił żeby zmienić na 505.01 bo będzie problem z pompkami. I pytanie takie mam czy mogę zmienić i nic nie będzie ? I czy go mogę przed zlanie wypłukać czy lepiej nie ?. Wycieków brak oprócz tego że przy wymianie sprzęgła dowiedziałem się że przy dużych obrotach na trasie sączy z egr. Od wymiany do wymiany 05-1 l oleju dolewam jednak nie musiałbym gdyż do min nigdy nie dochodzi. Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedzi. Edytowane 12 Lipca 2015 przez Baros1922 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #63 Napisano 12 Lipca 2015 Żadnych płukanek nie rób. Normalnie zmień olej na ten z normą. Olej ma wpływ na wałek rozrządu a nie bezpośrednio na pompki. Oleje z normą 505.01 ma większą wytrzymałość na zrywanie filmu olejewego. Tyle teoria Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #64 Napisano 12 Lipca 2015 Do TDI wlać olej niespełniający normy to niezłe ryzyko. Masz szczęście, że ten silnik dalej chodzi. Jak najszybciej zmieniłbym olej na coś, co spełnia normę. Gość zajmujący się wymianą olejów opowiadał mi kiedyś historię o świeżo upieczonym posiadaczu TDI, który uparł się żeby zalać go olejem Lotos Diesel, "bo w poprzednim aucie mu się sprawdzał". Facet nie zrobił nawet 20 kilometrów, a na kolejną wymianę oleju - tym razem prawidłowego - wrócił na lawecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #65 Napisano 12 Lipca 2015 Gość zajmujący się wymianą olejów opowiadał mi kiedyś historię o świeżo upieczonym posiadaczu TDI, który uparł się żeby zalać go olejem Lotos Diesel, "bo w poprzednim aucie mu się sprawdzał". Facet nie zrobił nawet 20 kilometrów, a na kolejną wymianę oleju - tym razem prawidłowego - wrócił na lawecie. Taką bajkę można sobie między książki włożyć. Gościu przyjechał niesprawnym samochodem, wymienił olej i cudownym sposobem samochód spowrotem zaczął jeździć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #66 Napisano 12 Lipca 2015 Taką bajkę można sobie między książki włożyć. Gościu przyjechał niesprawnym samochodem, wymienił olej i cudownym sposobem samochód spowrotem zaczął jeździć? Silnik po zrobieniu kilkunastu km na oleju 15W40 zaczął bardzo głośno pracować - dlatego wrócił na lawecie. Po wymianie na właściwy olej jeszcze jakiś czas trwało zanim zaczął pracować normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #67 Napisano 12 Lipca 2015 Kolego Obywatel. W takie bajki nie wierz Nie ważne jaki olej nalejesz, to i tak pojedziesz. Wierz mi, znam temat na wylot. Te wszystkie normy 505.01 to fikcja. Chwyt marketingowy. Wiec to, że mu po 20km zdechło auto, nie jest powodem wlanie "niewłaściwego" oleju. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #68 Napisano 12 Lipca 2015 Nie tyle zdechło, co zaczęło głośno pracować. Facet miał na tyle rozsądku, że nie pałował silnika wracając o własnych siłach, tylko wrócił na lawecie. Zresztą OK, ja nie jestem mechanikiem, a facet od olejów mógł zmyślać. Tylko jakoś sobie nie wyobrażam zalać swojego auta czymś pokroju Selektol Specjal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #69 Napisano 12 Lipca 2015 jak kiedys do tdika wlalem orlenowski olej zawsze jezdzilem na 5w40 ale jak to guano wlalem to silnik pracowal glosniej pozniej wrocilem do castrola,Shela itp i bylo oki dla pewnosci znowu zalalem orlenowski i w silniku zrobilo sie glosniej teraz unikam orlenowskich olei Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baros1922 Zgłoś #70 Napisano 12 Lipca 2015 Do TDI wlać olej niespełniający normy to niezłe ryzyko. Masz szczęście, że ten silnik dalej chodzi. Jak najszybciej zmieniłbym olej na coś, co spełnia normę. Gość zajmujący się wymianą olejów opowiadał mi kiedyś historię o świeżo upieczonym posiadaczu TDI, który uparł się żeby zalać go olejem Lotos Diesel, "bo w poprzednim aucie mu się sprawdzał". Facet nie zrobił nawet 20 kilometrów, a na kolejną wymianę oleju - tym razem prawidłowego - wrócił na lawecie. Wiem że to był błąd ale wiadomo jaka w polsce jest moda, świeżo po sprowadzeniu samochodu poszedł do mechanika na zmianę oleju i rozrządu i tak wlał mi mobil 1 10W40 i tak dwie wymiany trzecią sam zrobiłem wymiana co 9,5-10 tys. Filtr knecht/mann oleju nie szukałem gdzie taniej tylko porządny sklep gdzie niektórzy mi mówili że głupi jestem że za mobila 10W40 5L daje 90-100 zł bo oni kupują za 60 zł a dla mnie to dziwne żeby tyle kosztował co lotos czy turdus do traktorów. Czyli panowie nie płukać nic tylko dobrze zlać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #71 Napisano 12 Lipca 2015 TAK:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #72 Napisano 12 Lipca 2015 Czyli panowie nie płukać nic tylko dobrze zlać ? O matko boska :poddajesie uchowaj boze sodomia i gomoria :bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baros1922 Zgłoś #73 Napisano 12 Lipca 2015 (edytowane) Przyznaje może zielony nie jestem z mechaniki ale profesorem też nie dlatego wolę dopytać bo ten temat mnie ciekawił i dwa dni studiowania internetu w tej dziedzinie i dlatego pytam gdyż nie skłoniłem się do żadnej teorii. Edytowane 12 Lipca 2015 przez Baros1922 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #74 Napisano 12 Lipca 2015 Płukanka jest bardzo agresywna i potrafi wypłukać uszczelnienia. Szczególnie w starszym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #75 Napisano 12 Lipca 2015 Zamiast robić płukankę można zawsze odkręcić miskę olejową i wybrać z niej "mazut". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baros1922 Zgłoś #76 Napisano 12 Lipca 2015 Oki dzięki po zmianie dam znać czy wszystko ok. Zobaczymy pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #77 Napisano 12 Lipca 2015 Zamiast robić płukankę można zawsze odkręcić miskę olejową i wybrać z niej "mazut". toś doradził koledze, narobi się chłop a jedyne co możne znaleźć przy dobrych wiatrach w misce to zabezpieczenie pd lub zawieruszoną śrubkę, płukanki to odradzasz bo pewnie stosowałeś??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #78 Napisano 12 Lipca 2015 Płukanek nie stosowałem. Miskę olejową raz odkręcałem i czyściłem. Dziękuję, dobranoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #79 Napisano 12 Lipca 2015 więc po co siać zamęt? potem czyta to ktoś zielony w temacie, i co robi? ściąga miskę przeciera szmatą dla lepszego samopoczucia i składa,mazutu nie znajduje co za pech. Płukanki stosowałem wielokrotnie w 1.9pd oraz vp nigdy żadna korba nie wyskoczyła panewek nie wypłukało uszczelek również nie, czasami zmniejszył się pobór oleju po zmianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #80 Napisano 13 Lipca 2015 Płukanka jest bardzo agresywna i potrafi wypłukać uszczelnienia. Szczególnie w starszym silniku Mądrego warto posłuchać. Stosowałem płukanki w wielu swoich samochodach a przebiegi miały bardzo duże. Nigdy płukanka nie zaszkodziła na szczelność silnika lub samą uszczelkę pod głowicą. Przechodziłem też po zastosowaniu płukanki z oleju mineralnego na syntetyczny i też nic się nie stało. Także nie piszcie, że płukanka jest agresywna itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach