Skocz do zawartości
bobasspr

B3 2E Czy po odpięciu krokowca powinien zgasnąć

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mogę stwierdzić, że problem rozwiązany a raczej muszę powiedzieć, że go nie było samochodzik trzyma obroty koło tego tysiączka minimalnie poniżej i uważam, że tak musi być. Zapłon sprawdze jeszcze z lampą, w książce WKŁ napisane "Prędkość obrotowa biegu jałowego:950+-50 obr/min, Zawartość CO: 1.0+-0.5%" oczywiście dla silnika 2E strona 33. Poniżej tej wartości wolnych obrotów nie wiem jak u was ale u mnie strasznie telepocze silnikiem czyli może po prostu ten typ tak ma i tak musi być. Oprócz tych obrotów nie zauważyłem nic niepokojącego, więc dam sobie spokój z tym bo szkoda mojego czasu.

Edytowane przez kobuzzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twoja wola..ale co do tych 950 obrotów w WKiŁ to jakoś nie widzę...

...Może sam obrotomierz fiksuje..jak masz MFA to łatwo to sprawdzić...a na VAG-u jakie były?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój obrotomierz kłamie o 100 obrotów, i jak mam na obrotku równy 1000 to jest w sam raz, dużo poniżej zaczyna stukać korbami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a na VAG-u jakie były?

Cuda pokazywał tak jak ileś tam postów wyżej pisałem... obroty pokazywał "7" temp "200"... musiałbym chyba starszą wersją VAGa spróbować bo może 4.9 słabo gada z digim... Ktoś wie jaka wersja najlepiej ze sterownikiem gadała?? Nastawiałbym się raczej w kierunku Polskiego VAGa... Nie chce mi się tłumaczyć błędów:P Włodek oprócz zapłonu wszystko mam sprawdzone już mi pomysłów braknie... Bo to wygląda tak jakby sterownik sfiksował z krokowym... Odłączę krokowca chodzi po mojemu podłącze chodzi tak jak sterownik chce... Jak ma się zapłon do nastawów sterownika?? Czemu po opóźnieniu zapłonu sterownik obniży wolne obroty?? Sterownik te swoje kroczki bierze od punktu zapłonu?? w naszym przypadku 6 stopni i swoją mapę zapłonowo-wtryskową odnosi od tych 6 stopni?? i np jak jest przestawiony na 7 stopni to mysli ze nadal jest 6 i dalej stosuje swoja mape?? Jeżeli tak to co z "nauką sterownika"?? Przecież sterownik widzi że coś jest nie tak i powinien dążyć by błędy zniwelować i jeżeli ma zaprogramowane 850 biegu jałowego to czemu bez obciążenia podnosi mi te obroty do prawie tysiąca krokowym?? W moim przypadku pomógł na chwilę zabieg taki: wkrecenie przepustnicy o dwa obroty TPS pokazywał 1.07 V póżniej wykrecenie sruby na przepustnicy prawie na maxa i wkrecanie jej wtedy silnik opadał z obrotów i schodził mięczy tysiac a kreske przed nim i wtedy silnik srednio chodzil po mojemu... podporka maski takich wibracji dostawala ze myslalem ze mi na leb maska spadnie... Może serio obrotomierz mi źle pokazuje... i kłamie prosto w nos...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam silnik 1.8 pf 107 km.

Mam takie pytanie czytałem w książce Sam naprawiam ze śruba na przepustnicy powinna być wykręcona ok 1,5 obrotu ma ona regulować skład mieszanki na wolnych obrotach. Ja tą śrubę mam zakręconą na maxa ale efekt jest taki że silniczek krokowy działa nawet na gorącym silniku w momencie kiedy go odpinam to silnik gaśnie kiedy śrubę miałem odkręcona to silnik nie gasł. Wygląda to tak że auto chodzi jak na włączonym ssaniu w układach gaznikowych. Mam problem żeby tą śrubę wykręcić bo gwint jest lekko zjechany, jak to odkręcić i czy jest sens to robić czy zostawić to tak jak jest?

Rozwiercić ja? gdzie ewentualnie taką dostać?

Czy może przez to więcej palić jak steruje tym silniczek krokowy czy lepiej by było tą śrubę odkręcić jakoś. Efekt jest jeszcze taki ze silniczek krokowy się czasem zawiesza.

 

---------- Dodano o 12:55 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:45 ----------

 

miałem tez problem z ogrzewaniem okazało sie ze nieszczelna chłodnica zapowietrzała nagrzewnice po za tym miałem na rurkach do nagrzewnicy jakieś dziwne zwężki nie wiem po co chyba poprzedni właściciel założył to żeby parownik od lpg szybciej sie dogrzewał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tą śrubkę to powiem Ci tak-ja mam trochę inny problem-otóż sama mi się skręca...gdy się bardzo skręci lub na max to obroty spadają bardzo nisko (brak krokowca) i auto robi się mułowate. Sam rozmyślam co by tutaj zrobić, aby zaradzić samoczynnemu skręcaniu (zna ktoś jakiś magiczny sposób?). Jeśli idzie ciężko rozkręcanie to radzę psiknąć jakim odrdzewiaczem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłóż sprężynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o tą śrubkę to powiem Ci tak-ja mam trochę inny problem-otóż sama mi się skręca...gdy się bardzo skręci lub na max to obroty spadają bardzo nisko (brak krokowca) i auto robi się mułowate. Sam rozmyślam co by tutaj zrobić, aby zaradzić samoczynnemu skręcaniu (zna ktoś jakiś magiczny sposób?). Jeśli idzie ciężko rozkręcanie to radzę psiknąć jakim odrdzewiaczem.

 

Tez tak miałem ta sruba lużno sie kreciła i miałem np obroty 2000 /min sa takie specjalne smary do śrub na gwint żeby sie nie odkrecały same. w małej tubce to dostaniesz nazwy nie znam kiedys to miałem .

 

spróbuje ropą posmarować i odkręcić z 1 obrót. Sęk w tym jaki to ma wpływ na prace krokowca na rozgrzanym silniku bo jeśli wyklucza jego dzialanie to mysle ze lepiej bo mozna mechanicznie za pomoca tej sruby wyregulowac obroty a nie zeby to robil krokowiec z opóźnieniami. tylko czy moze mi to ktos potwierdzić te moje teorie?

 

ps moze mi ktos przypomniec jak sie resetuje kompa w tym b3

 

z tego co pamietam to trzeba na ciepłym zdjąć kabel od niebieskiego czujnika zgasić auto odpiac kleme na ok 10h potem podpiac wszystko z powriotem i na benzynie zeby chodził sam do zagrzania sie. tak to leciało?

 

Dzieki za pomoc

 

---------- Dodano o 22:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:35 ----------

 

spadają bardzo nisko (brak krokowca) i auto robi się mułowate..

 

Zastanowił mnie twój wpis co znaczy brak krokowca? u mnie bez niego nie zapalisz na zimnym a jak juz wspomnialem zgasnie na cieplym pewnie przez ta srube bo powietrze nie przechodzi przez przepustnice "za szczelna" i nie puszcza nic, ta sruba to pewnie pewien bay pass dla dolotu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na śrubie powinien być oring, jak go nie ma to sie będzie lekko kręcił i dolot dostaje lewego powietrza.

Jak są problemy z jego wyregulowaniem to warto sprawdzić jak wyregulowana jest przepustnica (jeśli jest regulacja) czyli jak na gorącym po odpięciu krokowca silnik gaśnie to przepustnica jest zbyt mocno domknięta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Lebow

 

Widze ze można na Ciebie liczyć, udało mi się wykręcić śrubę polałem to wd 40 odczekałem i elegancko wyszła. Śruba po wyjęciu ma oring oczyściłem ją i wkreciłem do konca i 1 obrót z powrotem obroty dobre w granicach 1000 na zimnym potem spadły na ok 850.

Teraz zdjąłem mu klemy i chce na nowo zeby sie ustawił silniczek tylko nie znam dokładnie procedury ale spróbuje tak jak wyzej pisałem.

 

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz zdjąłem mu klemy i chce na nowo zeby sie ustawił silniczek tylko nie znam dokładnie procedury ale spróbuje tak jak wyzej pisałem.

 

Czynności wykonujemy na nagrzanym silniku.

1. Zdejmujemy przewód z czujnika temperatury płynu chłodzącego na plastikowym króćcu przykręconym do głowicy, z którego idzie wąż do górnego króćca chłodnicy.

2. "gazujemy" kilka razy powyżej 3500rpm (niektóre źródła podają 3000rpm, ale lepiej ciut więcej niż za mało) - komputer przejdzie w tryb awaryjny kasując aktualne swoje nastawy z pamięci i będzie działał tylko w oparciu o mapę wtrysku i nastawy zaprogramowane fabrycznie jako domyślne.

3. Wyłączamy silnik, zakładamy przewód na czujnik i czekamy, aż silnik ostygnie.

 

Jeśli auto ma gaz, poniższe czynności wykonujemy koniecznie na benzynie, instalację przełączając w tryb pracy na benzynie, żeby nam się czasem automatycznie nie przestawiła na gaz, bo cała adaptacja pójdzie się $%&*#%.

 

4. Zimny silnik odpalamy i pozwalamy mu się zagrzać. Mogą występować "zachwiania" w pracy silnika w miarę rozgrzewania się.

5. Po nagrzaniu się silnika (osiągnął 90°C lub zadziałał wentylator wyruszamy trochę pojeździć. Dynamicznie, jak najwięcej przyspieszeń i hamowań silnikiem, jazda z różnymi prędkościami. Niech się komputer adaptuje. Na początku mogą występować "dziury" w mocy, zamulenie, itp, ale po kilku kilometrach powinno wszystko już działać jak należy. Otrzymałem sygnał od jednego z forumowiczów, że u niego zaczęło działać jak należy dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika po takiej jeździe. Może jest to różnica w oprogramowaniu komputera...

 

Cytat z człowieka który się zna na tym forum ;)

Procedura dla 2E ale PF też na digifancie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na śrubie powinien być oring, jak go nie ma to sie będzie lekko kręcił i dolot dostaje lewego powietrza.

jest oring, ale widocznie się wyrobił, że pozwala jej to na co pozwala...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki The_Saint

 

Procedurę powtórzę bo trochę się różni od mojej.

 

Co do tego oringu to nie wiem czy można taki gdzieś dokupić?

Ja miałem taki efekt ze jak odkreciłem trochę tą śrubę to jak przytkałem palcem ten otwór do regulacji to czułem jak robi sie podcisnienie czyli tez mam oring dojechany ale zeby lewego powietrza nie lapal to otwor zatkalem po regulacji śruby silikonem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności