zima18 Zgłoś #41 Napisano 5 Lutego 2012 U mnie też dużo pali. Najgorzej, że autko zatankowane pod korek, a po przejechaniu tylko 150 km wskazówka już jest na 3/4 wskaźnika. Strach patrzeć na tą wskazówkę, ale cóż.... ...TEN TYP TAK MA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość filipza1 Zgłoś #42 Napisano 6 Lutego 2012 moj niestety ok 7,5-8l/100 KM w trasie przy jezdzie ok 130km/h wydaje mi sie ze przesada co moze byc przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scorpio Zgłoś #43 Napisano 6 Lutego 2012 Panowie 10 w miescie to naprawde za duz moj latem 7 zima 8-8,5 klima non stop zapieta , trasa maks 6 nawet przy predkosciach rzedu 180 ponize 150 to koło 5 , a przyczyn sporego palenia moze byc sporo od filtra powietrza zaczynajac po blokujace hamulce itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KondzioR Zgłoś #44 Napisano 6 Lutego 2012 ee tam narzekasz.. mój pali podobnie. Teraz jak u mnie jest -20*C to w mieście 8,5 spoko spala. W trasie schodzę tak do 6.2-6.5 (120-140, 4 osoby). Średnio wychodzi mi ponad 7.0, a weź też pod uwagę że ten komputer to różnie pokazuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #45 Napisano 7 Lutego 2012 jesli chcesz jeszcze szukać dziury w całym to ustaw zbieżność ja miałem rozjechany przód po -1,5 stopnia (w sumie 3 stopnie na zewnątrz!) nawet nie czułem że coś jest nie tak po ustawieniu zbieżności - litr mniej w spalaniu pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #46 Napisano 7 Lutego 2012 mój atj pali w obecnych temperaturach ok 11l po mieście czytałem z miliom postów i co wywnioskowałem ... Ten typ tak ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kwasny Zgłoś #47 Napisano 8 Lutego 2012 Mój AVF 180km teraz po mieście pali 8.5-10l przebieg 360tyś, latem pali 7l 80% trasa dużo wyprzedzania, a znajomy ma paska 2.0tdi 140km dsg i mu pali średnio niby 5,5l kur*a jak on to robi to ja nie wiem, ja najmniej zeszłem na 5,3l 450km po autostradzie przy 130km/h 4osoby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #48 Napisano 8 Lutego 2012 Spalanie w AJM nieco spadnie w dół w momencie kiedy silnik osiągnie temp. roboczą... przy - 20 st.C będzie to po jakichś 15 km jazdy po mieście, więc robiąc krótkie trasy, tak jak ja, ciężko jest cokolwiek oszczędzić bo auto nawet się nie nagrzeje (cały ten cykl ładnie widać na vagu, na początku auto ma wyższe wolne obroty, większą dawkę paliwa, chyba EGR też inaczej pracuje), po osiągnięciu jakichś 70 st.C obroty spadają i auto równiej pracuje, paliwa też mniej bierze. Ale fakt jest jeden, że na pompowtryskach niczego wielkiego nie zdziałamy, chyba że pilnując non stop obrotów i stosując się do przedziału między PSD a 2500 -2700 obr. tak żeby turbina nieco pożyła unikając deptania w pedał powyżej 3/4 zakresu i gwałtownej dynamiki jazdy. Udało mi się tak zejść do 8 litrów po mieście ( na rozgrzanym silniku, bez większych korków, dzień jak codzień, w 1 osobę, przewidując ciągle dynamikę ruchu na drodze - niestery przy takiej jeździe się napocimy po mieście) a poza tym jak człowiek gdzieś się śpieszy i ma w d... patrzenie na obroty i dociska to 10 - 12 litrów ten silnik musi spalić jak nic A tak poza tym, to jest smutne, że w naszym zasranym kraju musimy robić takie wywody na temat wyciskania kropli ON z baku tylko po to żeby było taniej... u Obamy by mieli z nas niezłą polewkę, nawet w Anglii choć paliwo im podrożało przez ostatnie kilka lat to i tak by z nas pompowali ze śmiechu... smutne... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlanoo Zgłoś #49 Napisano 8 Lutego 2012 Moim zdaniem Wasze auta coś dużo palą. Ja odkąd jeżdżę moją B5 (AJM) prowadzę sobie motostata. Proponuję zapoznać się z moim dziennikiem:) : http://www.motostat.pl/vehicle-stats/28223 . Jeżdżę spokojnie, ale nigdy nie jestem zawalidrogą, raczej wolę być na początku stawki między światłami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #50 Napisano 8 Lutego 2012 tutaj przykładowe dane z czasopisma Auto Świat - Auta używane 2009 znalezione gdzieś w sieci... dane dotyczące spalania faktycznego jak na auto używane są dosyć zabawne Być może to dotyczy auta wzorcowego prosto z fabryki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #51 Napisano 8 Lutego 2012 wczesniej mialem golfa mk3 `93 ze zwylkym 1,9D pompa mechaniczna i po miescie nie zalujac 6,5 zmienilem na paska z AJM i w lecie powiem z reka na sercu ze zadowolony jestem bo max 7 co do zimy to juz widze ze 7,5 na bank ( tryb mieszany) moze tez mam przyzwyczajenie i do 2200- 2500 krece no a na trasie tak do 120km/h i powiem ze problem z dogrzewaniem jest dosc frustrujacy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zukasz Zgłoś #52 Napisano 8 Lutego 2012 (edytowane) Passat kombi 2001 1.9 tdi 130km - ciężko zejść poniżej 9l/100 w Warszawie. trasa - średnio 6l ekstremalnie oszczędna jazda (za tirem) - 5,5l cala polska autostrada A2 - 240km, prędkość non stop 140km/h = 6,2/100km ( w lecie oczywiście ) auto 400 tkm przebiegu generalnie TDI to nie sprzęt do miasta. teraz jeżdże audi a3 2000r 1.9 tdi 110km 367 tkm zrobiłem nim ostatnio 750km na zbiorniku ( 55l ) z czego 180trasa reszta miasto czyli wychodzi coś koło 7l na 100km, w Warszawie. Z tym, że a3 waży pewnie z 200kg mniej i ma krótszy rozstaw osi, co może powodować mniejsze spalanie. I w ogóle tylko co po wymianie oleju i filtru paliwa. pozdrawiam Edytowane 8 Lutego 2012 przez zukasz dodanie treści Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golyl Zgłoś #53 Napisano 9 Lutego 2012 dzisiaj rozmawialem z kolesiem jezdzi superbem i ma zalozona nakladke na atrape pytam sie go czy pomaga mowi ze tak jak nie dogrzany to mu nawet kolo 10 spali a jak zalozyl to szybciej sie nagrzeje i mnie mu bierze powiedzial ze jak mial paska to zaslanial chlodnice tak max 80% powierzchni jakims plastikiem i tez mniej mu palil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #54 Napisano 9 Lutego 2012 chwalił się że miał spalanie w mieście rzędu 7,5 l na 100km. z tym, że stosował technikę zmiany biegów między 1500 a 2100 obr. i go nie wkręcał... Zgada się gdy tak jeździłem spalanie zimą max 7,5 8l, natomiast gdy zacząłem mu dawać do 2,5 - 3tys to dziś dowiedziałem się że spalił 10L. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol1973 Zgłoś #55 Napisano 10 Lutego 2012 Mój tip tronic jest jakiś dziwny bo przy delikatnej jeździe pali ok 15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sasz82 Zgłoś #56 Napisano 11 Lutego 2012 Panowie ja tu się zgadzam z większością postów mój pancervagen też teraz w zimę tak pali i nawet tego nie ruszam bo wiem z to normalne , Małe dane techniczne VW passat 1.9 Kombi ( sam w sobie spora waga i spore auto ) u mnie koła cało roczne 17 cali 215 / 45 , teraz w mrozy grzanie foteli i nawiewy plus światła ( bo mus ) i radio i mam zawsze w mieście 10 l. Ale jak jadę przez UE np, Polska Francja i wychodzi mi zawsze coś 6,5 - 6,8 na kompie średnie spalanie z trasy , przez Rajch jak nie cisnę spada do 6 u nich mają dobrze dobrane zjazdy i nie ma bramek przez co nie zwalniam i nie hamuję za często Czyli autor tematu nie ma co sie obawiać wszytko gra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #57 Napisano 11 Lutego 2012 pala pala jak smoki duza ciezka buda i musi palic, moj kombi w 4 butach i miasto, teraz udaje mi sie utrzymywac 9l/100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #58 Napisano 11 Lutego 2012 jak ktoś chce spalania na poziomie 5l to niech sobie kupi golfa lub fabię SDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #59 Napisano 12 Lutego 2012 Im większe koła tym większe opory toczenia, a co za tym idzie większe spalanie. Wiele czynników kieruje się ku większemu spalaniu można wymieniać, a wymieniać. Jak to mój kolega kiedyś do mnie powiedział ,,po co Ci kombi, żeby powietrze wozić?" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Saxiw Zgłoś #60 Napisano 12 Lutego 2012 Nie wiem w czym rzecz? Po prostu tyle to auto pali, jak na mój gust to i tak nie jest dużo. Pewien kolega wcześniej pisał o dobrym virusie, to nie ma kompletnie wpływu na spalanie, to są mity o tym, że virus zmniejsza spalanie - nadal pozostaje takie samo, wiem bo sam mam virusa. A co do spalania, od 2 tygodni mało jeżdżę, cały czas na zimnym silniku i przy obecnych mrozach w mieście pali mi hektolitry paliwa Trzeba się po prostu z tym pogodzić i czekać do wiosny, aż temperatury wzrosną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach