Buniek Zgłoś #1 Napisano 15 Grudnia 2011 Witam. Dziś rano śpieszyło mi się i musiałem gnać 140-150. W pewnym momencie pojawił się intensywny smród zgniłych jaj. Pomyślałem: "pewnie zapachy z okolicznej wsi". Ale z godzinkę temu wracałem do domu, też trochę szybciej i zapach również się pojawił. 1.8 RP + LPG, katalizatora nie ma. Jest wolny wydech + końcowy od VR6. Czy ktoś ma pomysł od czego to może być? Ludzie piszą, że to zapach od LPG (nie wiem co miało by się dziać, żeby tak śmierdziało), że dzieje się coś tam w katalizatorze. Ale kata nie mam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 15 Grudnia 2011 Zgodze sie że nieraz czuć zgniłymi jajami jak sie jedzie za autem które ma LPG, jest to dla mnie nawet znak rozpoznawczy że auto ma właśnie LPG. Tak samo idzie odróżnić auto które pracuje na benzynie na sprawnym kacie a które teego kata juz nie ma. Zatem skoro czuć w srodku ten zapach to radziłbym sprawdzic szczelność wydechu,czasem ostatni tłumik może zgnić od górnej strony i zapach dostaje sie do bagażnika, lub przez samą uszkodzona uszczelkę bagażnika też może zapach się dostać do kabiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek Zgłoś #3 Napisano 15 Grudnia 2011 Wydech był modzony całkiem niedawno, w listopadzie go złożyłem. Tłumik końcowy jest z nierdzewki, jest w porządku, miałem go niedawno w rękach. Hm. No nie mam pomysłu gdzie może być nieszczelność. Co do miejsca dostawania się tego zapachu do kabiny to stawiam na nawiew, tak silny smród nie dostałby się szczeliną klapy czy drzwi. Odłączyłem na noc akumulator, bo obroty zaczęły się zawieszać na ~1500 rpm, jutro zobaczę czy to coś dało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #4 Napisano 15 Grudnia 2011 czasem jak aku pada np jak nie ma w nim wody to daje zgniłymi jajami po płytki ołowiane się przepalają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #5 Napisano 15 Grudnia 2011 Sprawdź akumulator czy się nie wygotował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #6 Napisano 15 Grudnia 2011 a u mnie kiedyś też śmierdziało zgniłymi jajami... sprzęgło się ślizgało bo było zużyte... po wymianie już nigdy nie zaśmierdziało.... więc może to sprzęgło ślizgało skoro szybko jechałeś to było mocno obciążone... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slut Zgłoś #7 Napisano 15 Grudnia 2011 polecam zdecydowanie sprawdzić aku tyle tylko że w znanym mi przypadku walił strasznie nawet po zaparkowaniu pole rażenia o promieniu co najmniej 100m prędkość jazdy nie miała wpływu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek Zgłoś #8 Napisano 16 Grudnia 2011 Akumulator jest roczny, ale skoro radzicie to oczywiście - jutro sprawdzę. Sprzęgło - nie zauważyłem nic niepokojącego. Ostatnio chciałem ruszyć bardzo, bardzo dynamicznie i trochę dałem ciała z puszczeniem sprzęgła i troszkę, minimalnie się uślizgnęło. Ale nic złego się nie dzieje, sprzęgło raczej jest ok. Po resecie sterownika nie wyczułem dziś smrodu, ale też nie grzałem tak jak wczoraj. Spokojnie 90-100 km/h. Jednak aku sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #9 Napisano 16 Grudnia 2011 Akumulator jest roczny, ale skoro radzicie to oczywiście - jutro sprawdzę. ... Wiek aku nie ma nic do rzeczy. Wystarczy, że altek ma walnięty regulator i aku się wygotuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek Zgłoś #10 Napisano 17 Grudnia 2011 Regulator też nowy, ma około roku. Ale sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #11 Napisano 17 Grudnia 2011 Też stawiam na regulator napięcia. Jak koledzy wyżej pisali taki zapach daje gotujący się kwas w aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #12 Napisano 17 Grudnia 2011 Kiedyś gdy miałem Golfa też pojawił się taki smród który z czasem się nasilał , okazało się po zdjęciu wykładziny że powodem były białe grzybki które urosły z powodu wilgoci , woda dostawała się przez szyberdach a póżniej ściekała słupkami i nic nie było widac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IzzyHool Zgłoś #13 Napisano 17 Grudnia 2011 ja tak miałem jak w parowniku siadła membrana;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #14 Napisano 17 Grudnia 2011 Jak masz miernik to zmierz ile Ci ładuje ten regulator, bo ja też miałem niby prawie nowy (u ojca w samochodzie znalazłem), a po założeniu i zmierzeniu napięcia ładowania (bo zaciekawił mnie dymek unoszący się z aku...-bez zapachu...) i pokazało mi 19,5V, a powinno 14-14,5...więc niby nowy, a może być zd*pczny.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomarz Zgłoś #15 Napisano 17 Grudnia 2011 Sprawdź szczelność układu LPG - najlepiej spryskaj roztworem z detergentem reduktor oraz wszystkie połączenia. Nawiew zasysa powietrze z komory silnika i w przypadku nieszczelności pojawia się smród zgniłych jaj. Kiedyś miałem podobny przypadek w służbowej Kijance. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #16 Napisano 17 Grudnia 2011 Tomek, zapach zgniłych jaj to siarkowodór, a gaz śmierdzi inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #17 Napisano 17 Grudnia 2011 (edytowane) Jak lpg idzie w wydech,to wali jajcem.Jakby na bogato szła mieszanka i nie przepalało do końca. Edytowane 17 Grudnia 2011 przez karol27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #18 Napisano 18 Grudnia 2011 Jak lpg idzie w wydech,to wali jajcem Dokładnie, zły skład mieszanki gaz-powietrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #19 Napisano 18 Grudnia 2011 Dokładnie, zły skład mieszanki gaz-powietrze Poczekajmy aż autor tematy zdiagnozuje. Sam jeżdżę na gazie i wyłapuję subtelną różnicę pomiędzy gazem a siarkowodorem z aku. Ważne by pomóc rozwiązać problem . Do sprawdzania szczelności są fajne preparaty w spreju, tanie i łatwe w użyciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łoluś Zgłoś #20 Napisano 27 Maja 2015 Odświeżam temat Smród zgniłych jaj pomieszany z tęchlizną objawia się przy dużych prędkościach i manewrowaniu np: na parkingu gdzie robimy zwroty na pół sprzęgle z dodatkiem gazu . Przyczyna przypalona tarcza docisk koło , i nie jest to smród z aku, klimy ,wydechu czy z instalacji gazowej Tylko SPRZĘGŁO !!! Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach