rosiek Zgłoś #21 Napisano 6 Grudnia 2011 wstaw logi z grupy 001, 013, (015) najlepiej z tak nagrzanym autem jak obserwujesz te wahania, jak nie zależy to od temp. to przy 90 stopniach. Na biegu jałowym z włączonymi światłami i zależy jakich jeszcze odbiorników używasz (ogrzewanie szyby, lusterek, dmuchawa, radio) policzymy ile Ci powinno pokazywać spalania. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #22 Napisano 7 Grudnia 2011 (edytowane) wstaw logi z grupy 001, 013, (015) najlepiej z tak nagrzanym autem jak obserwujesz te wahania, jak nie zależy to od temp. to przy 90 stopniach. Na biegu jałowym z włączonymi światłami i zależy jakich jeszcze odbiorników używasz (ogrzewanie szyby, lusterek, dmuchawa, radio) policzymy ile Ci powinno pokazywać spalania. Pozdrawiam no więc postaram się wieczorem zrobić wszystkie logi, o ile czas mi pozwoli, a puki co pochwalę się wam jakie dziś spalanie średnie na zimnym silniku po wyjechaniu z parkingu uczelni wyliczył sobie mój paszczacik proszę http://imageshack.us/clip/my-videos/684/juca.mp4/ 20 litrów na średnim spalaniu, jazda na zimnym silniku, na jedynce w korku. i zauważcie że gdy spalanie w danym momencie spadło poniżej 20 litrów, to spalanie średnie od razu też zaczeło spadać. także ja chcę zrobić tak żeby to auto pokazywało na luzie na nagrzanym silniku za każdym razem albo 0.0 albo 0.1 / 100km coś koło tej wartości, bo tak pokazywało wcześniej, za nim się to badziewie popsuło. Edytowane 7 Grudnia 2011 przez bolsfanwk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #23 Napisano 7 Grudnia 2011 2 sprawy. po pierwsze nie wiem jak w B5 ale u mnie jak mam pokazywane spalanie w danym momencie i pokazuje np.20-33 l/100km przy zimnym silniku w momencie jak zmieniam na luz odrazu spalanie spada do 3-6 l/100km zalezy od tego z jaką prędkością się tocze. Wiec podejscie typu że hamując silnikiem przed zatrzymaniem nie ma zadnego znaczenia ponieważ silnik dostaje dawke paliwa taką jak ma mieć na luzie a samochód sie toczy wiec wylicza niskie spalanie. Poprostu założenie że pokazuje ostatnie zapamiętane spalanie nie ma sensu. Przynajmniej u mnie. W momencie jak się zatrzymam przeskakuje na spalanie na godzinę, ale tak jak pisze samo wciśnięcie sprzęgła powoduje spadek spalanie w danym momencie do bardzo niskich wartości. po drugie na filmie pokazujesz ze przy zimnym siniku w czasie jazdy pokazuje Ci spalanie 20l/100km toż to normalne. NIe wiem tylko czy chodzi Ci o to że jak się już zatrzymasz to nadal jest tak wielkie spalanie. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolsfanwk Zgłoś #24 Napisano 7 Grudnia 2011 (edytowane) 2 sprawy.po pierwsze nie wiem jak w B5 ale u mnie jak mam pokazywane spalanie w danym momencie i pokazuje np.20-33 l/100km przy zimnym silniku w momencie jak zmieniam na luz odrazu spalanie spada do 3-6 l/100km zalezy od tego z jaką prędkością się tocze. Wiec podejscie typu że hamując silnikiem przed zatrzymaniem nie ma zadnego znaczenia ponieważ silnik dostaje dawke paliwa taką jak ma mieć na luzie a samochód sie toczy wiec wylicza niskie spalanie. Poprostu założenie że pokazuje ostatnie zapamiętane spalanie nie ma sensu. Przynajmniej u mnie. W momencie jak się zatrzymam przeskakuje na spalanie na godzinę, ale tak jak pisze samo wciśnięcie sprzęgła powoduje spadek spalanie w danym momencie do bardzo niskich wartości. po drugie na filmie pokazujesz ze przy zimnym siniku w czasie jazdy pokazuje Ci spalanie 20l/100km toż to normalne. NIe wiem tylko czy chodzi Ci o to że jak się już zatrzymasz to nadal jest tak wielkie spalanie. pozdrawiam u mnie problem jest taki, że na luzie mi pokazuje dziwnie wartości, które zależą od tego czy hamuje silnikiem. Wtedy jest 0.0 lub od tego czy hamuję samym hamulcem, to wtedy zostaje albo 5 albo 15 albo jakaś inna wartość, a wcześniej miałem tak ze za każdym razem jak wrzuciłem na luz to spalanie w danym momencie wskakiwało na 0.0 albo 0.1. jutro bądź po jutrze postarambsię zrobić logi na zimnym i na ciepłym silniku, może na zimnym coś wyjdzie konkretniejszego. Edytowane 8 Grudnia 2011 przez bolsfanwk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cobros Zgłoś #25 Napisano 4 Lutego 2012 u mnie problem jest taki, że na luzie mi pokazuje dziwnie wartości, które zależą od tego czy hamuje silnikiem. Wtedy jest 0.0 lub od tego czy hamuję samym hamulcem, to wtedy zostaje albo 5 albo 15 albo jakaś inna wartość, a wcześniej miałem tak ze za każdym razem jak wrzuciłem na luz to spalanie w danym momencie wskakiwało na 0.0 albo 0.1.jutro bądź po jutrze postarambsię zrobić logi na zimnym i na ciepłym silniku, może na zimnym coś wyjdzie konkretniejszego. Znalazłeś odpowiedz na Twój problem?? Mam identycznie jak Ty. Spalanie na "luzie" było 0,1 0,2 roznie ale max 0,5. TEraz mam nawet po 3 litry dzis miałem 14. Jaka była przyczyna ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mortek Zgłoś #26 Napisano 29 Czerwca 2012 Witam!!! Odświeżę trochę temat Mam następujący problem z MFA. Mianowicie kiedy jadę po mieście i zatrzymuję się na światłach, skrzyżowaniu itd. to wskazanie średniego spalania na 100km rośnie mi. Czasami zanim światła zmienią się ponownie na zielone to spalanie wzrasta mi nawet o 1l/100km. Wcześniej nie zauważyłem takiego zjawiska a jeżdżę paszczurem już 3 lata. Ma ktoś jakieś pomysł na przyczynę takiego stanu rzeczy? Szczerze, to czytając poprzednie posty to było tam wiele przykładów o wskazaniach MFA ale mało rozwiązań problemów? Czy ktoś zauważył podobne zjawisko u siebie? A może ktoś miał taki problem i uporał się z nim? Proszę Was koledzy o pomoc Pozdrawiam Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiek21 Zgłoś #27 Napisano 30 Czerwca 2012 Nie ma przypadkiem błędne wskazanie związku z ustawioną dawką na pompie? Ja w golfie mk3 AFNie miałem tak, że palił dużo, tj. 6,3 na baku, a spalanie na MFA pokazywał 2,8 na trasie. nie chcę tu pomylić jakichś faktów bo robiłem to 4 lata temu, ale chodziło o to, że przy idealnej dawce na pompie bodajże 5,0 mg/s pokazywałby idealnie, ale też byłby słabszy. U mnie było chyba 2,9-3,0 mg/s, więc dawka większa, więcej palił, był troche mocniejszy. Zmieniłem dawkę VAGiem na tylko na ile się dało bez ruszania fizycznie nastawnika, tj. ustawiłem 4,0mg/s, różnica w mocy niezauważalna, spalanie przyjemne 5,4 litra na 80kkm, MFA okłamuje dokładnie o 10% w dół, zakładam, że bierze się to z 1mg różnicy względem referencyjnego 5,0mg/s. Wiem, też że inne - późniejsze sterowniki ECU nie miały tego problemu z błędnymi wskazaniami spalania. Może warto iść tym tropem. Pamiętajcie że dawkę sprawdza się na ciepłym silniku bez żadnych niepotrzebnych włączonych odbiorników prądu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radarrr Zgłoś #28 Napisano 11 Lipca 2013 (edytowane) Witam. Ja natomiast mam taki problem że przy przyśpieszaniu FIS pokazuje wysokie spalanie chwilowe, w zależności od siły z jaką naciskam pedał gazu może to być nawet 40-45l/100km. Dodam że dzieje się tak dopiero od jakiś 3 tygodni, wcześniej nie było takiego problemu, komp max co pokazywał to 18-20l/100km. Spalanie średnie pozostało na tym samym poziomie, może lekko wzrosło ale to zapewne prze klime bo ostatnio dosyć gorąco. I jeszcze jedno, problem pojawił się w momencie gdy zatankowałem paliwo z mniej wiadomego źródła (podejrzewam że był to biodiesel) i przejechałem autem około 600km, czy to może być wina tego paliwa? Auto normalnie pali(1100km średnie ok 6-6,5l/100km), żadnych problemów z przyśpieszaniem, nie dymi. Niby nic się nie dzieje ale jednak chciałbym znać przyczynę takiego stanu rzeczy. Jutro jadę na Wrocław to przegonie go po autostradzie i zobaczę może się poprawi coś. Pozdrawiam Edytowane 11 Lipca 2013 przez radarrr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #29 Napisano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam Od pewnego czasu moje autko zaczeło dość dużo palić tzn ciężko zejść poniżej 7 litrów na trasie przy normalnej jeżdzie, wczoraj wróciłem z Gdańska i średnie spalanie wyszło mi 7,2 masakra gdzie wcześniej 5,5 -6,0 max:blink Auto jeżdzi normalnie wydaje się być ok nie mam pojęcia o co kaman? Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez rainman777 Przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #30 Napisano 11 Sierpnia 2013 Jeśli nie odczułeś żadnych zmian w dynamice samochodu to sprawdź szczelność przewodów zasilających silnik w paliwo i tych przelewowych czyli wracających nadmiar paliwa do baku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #31 Napisano 15 Sierpnia 2013 Mam jeszcze pytanko czy rozrząd może mieć wpływ na spalanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gonzo !!! Zgłoś #32 Napisano 16 Sierpnia 2013 U mnie zawyża 1-1,5 w średnim spalaniu. Też mnie to od razu po kupnie przerażało. Na klimie po miescie potrafiło mi pokazać 12-13L/100KM w bardzo ciepłe dni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuqu Zgłoś #33 Napisano 21 Sierpnia 2013 Przede wszystkim do sprawdzenia kąt synchronizacji (rozrząd) i szczelność dolotu, potem można dopiero szukać dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #34 Napisano 21 Sierpnia 2013 A coś więcej o szczelności dolotu co i jak sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #35 Napisano 22 Sierpnia 2013 Mam jeszcze pytanko czy rozrząd może mieć wpływ na spalanie Napewno zły ustawiony rozrząd powoduje wyzsze spalanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #36 Napisano 22 Sierpnia 2013 Napewno zły ustawiony rozrząd powoduje wyzsze spalanie... Tzn mam już przejechane jakieś 80tyś na tym rozrządzie synchronizacje wałka miałem ustawioną w okolicach 0 a teraz jak sprawdzałem jest 1 więc już pora chyba na wymiae Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #37 Napisano 25 Października 2013 Siema, odswieze temat u mnie w awx spalanie średnie kasowane przy tankowaniu pod korek nie zejdzie niżej niż 8 l, natomiast na zbiorniku do zapalenia żółtego przyjaciela przejade około 900km więc spalanie nie może być wyższe niż 6,5 l. a np średnie spalanie jakie można zobaczyć na fisie z przejazdu ok 5 km na zimnym silniku to 12-13 l oczywiscie jadąc tak jak się powinno jechać na zimnym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hahorek Zgłoś #38 Napisano 25 Października 2013 Powie ktoś co jest powodem tego że komp nie zapamiętuje średniego spalania ? Zatankowane auto do pełna, liczniki wyzerowane, wskazania kompa, wszystko na 0. Jade do domh dajmy na to wynik koncowy 8.8 na srednim. Chwilowe nieistotne też zaklamuje jak u poprzedników a może tak ma być Rano wsiadam do auta odpalam i na srednim sa kreski ---- po 10m jazdy wskakuje wskazanie 16l i maleje. Za każdym razem po wyłączeniu dłuższym silnika resetuje zapamietane średnie spalanie. Więc owszem średnie spalanie mi pokazuje ale z trasy danej a nie od tankowania do tankowania. Zna ktoś przyczynę tego ewenementu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #39 Napisano 25 Października 2013 Powie ktoś co jest powodem tego że komp nie zapamiętuje średniego spalania ? Zatankowane auto do pełna, liczniki wyzerowane, wskazania kompa, wszystko na 0. Jade do domh dajmy na to wynik koncowy 8.8 na srednim. Chwilowe nieistotne też zaklamuje jak u poprzedników a może tak ma być Rano wsiadam do auta odpalam i na srednim sa kreski ---- po 10m jazdy wskakuje wskazanie 16l i maleje. Za każdym razem po wyłączeniu dłuższym silnika resetuje zapamietane średnie spalanie. Więc owszem średnie spalanie mi pokazuje ale z trasy danej a nie od tankowania do tankowania. Zna ktoś przyczynę tego ewenementu ? A masz przycisk na manetce od wycieraczek pod spodem??To sobie nacisnij jak masz tak zeby wyswietlal 2 i wtedy bedziesz mial srednia pamietana przez komputer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hahorek Zgłoś #40 Napisano 26 Października 2013 hmmm czyli 1 i 2 pokazuje 2 różne informacje... zatem żeby nie być leniwym dzięki za naprowadzenie mnie sprawdze ten fakt i przy okazji zajrzę do instrukcji B5, książki, żeby wiedzieć dlaczego tak jest i co konkretna liczba oznacza. thx Grgoryyy będę musiał przy okazji wyregulować pedał gazu i przepustnicę bo też mi pokazuje to średnie spalanie jak mu się widzi, ostatnio nawet jadąc z górki na 4 czy też 5 bez gazu pokazywał 8, 12-13, 5, cuda i dziwy z tym wyświetlaczem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach