Skocz do zawartości
cooler

[B5] Jakie tarcze hamulcowe i jakie klocki?

Rekomendowane odpowiedzi

A panie dzieju, a gdzie to można kupić takie klocki TRW żeby przejechały ponad 100tys km? Jesteś pewny, że hamulce na tej osi w ogóle działają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony polecę tarcze Zimmermann'a.

A z klockami faktycznie przebieg do pozazdroszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin, a jakie klocki do tych zimmermanow? Bo właśnie muszę wybrać jakiś zestaw i zastanawiam się co kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do zimmermanna ferodo textar śmiało.

TRW klocki 100 tyś to wszystko zalezy w jaki sposób autko eksploatowane. Jak dużo tras to spokojnie idzie.

Pozdrówki

marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klocki mam TRW, na początku trochę pyliły ale teraz jest git, wg mnie świetne połączenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do zimmermanna ferodo textar śmiało.

TRW klocki 100 tyś to wszystko zalezy w jaki sposób autko eksploatowane. Jak dużo tras to spokojnie idzie.

Pozdrówki

marcin

 

Może jeszcze mało w życiu widziałem ale żeby klocki przeleciały 100tysi i miały dużo mięsa to mi się w głowie nie mieści po prostu :) Dlatego zapytałem, bo wyjdzie pewnie ze 150tysiecy kilometrów przebiegu na jednych klockach. Taki żywot to ja bym dawał prędzej tarczom :) Mam też klocki trw (być może inny typ) i daję im maks 50kkm (są po 30kkm w połowie zjedzone a do zera nie będę na pewno dojeżdżał). U mnie auto lata pół na pół trasa/miasto, może trochę z przewagą miasta.

 

Apropo tematu, ja mam zestaw zimmermanna i klocki TRW, od Marcina. Tarcze świetne, co do klocków to drażni mnie ich popiskiwanie jak są zimne. Pomaga wyczyszczenie/odtłuszczenie powierzchni ciernych ale na krótko. Następne klocki to raczej będzie jakiś textar, jurid, pagid. Się zobaczy co będzie miało dobry stosunek cena/jakość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zestaw zimmermanna i klocki TRW
co do klocków to drażni mnie ich popiskiwanie jak są zimne

u mnie taki zestaw i zero pisków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może jeszcze mało w życiu widziałem ale żeby klocki przeleciały 100tysi i miały dużo mięsa to mi się w głowie nie mieści po prostu :) Dlatego zapytałem, bo wyjdzie pewnie ze 150tysiecy kilometrów przebiegu na jednych klockach. Taki żywot to ja bym dawał prędzej tarczom :) Mam też klocki trw (być może inny typ) i daję im maks 50kkm (są po 30kkm w połowie zjedzone a do zera nie będę na pewno dojeżdżał). U mnie auto lata pół na pół trasa/miasto, może trochę z przewagą miasta.

 

Apropo tematu, ja mam zestaw zimmermanna i klocki TRW, od Marcina. Tarcze świetne, co do klocków to drażni mnie ich popiskiwanie jak są zimne. Pomaga wyczyszczenie/odtłuszczenie powierzchni ciernych ale na krótko. Następne klocki to raczej będzie jakiś textar, jurid, pagid. Się zobaczy co będzie miało dobry stosunek cena/jakość.

 

Powiem na moim przykładzie, 103 tys temu założyłem nowe tarcze i klocki z allegro do A4 B5 i gdyby nie zardzewiałe tłoczki w zaciskach to jeszcze z 10 tysi by polatały spokojnie. Latam głownie po trasie. Teraz bez zastanowienia biore taki sam zestaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może jeszcze mało w życiu widziałem ale żeby klocki przeleciały 100tysi i miały dużo mięsa to mi się w głowie nie mieści po prostu Dlatego zapytałem, bo wyjdzie pewnie ze 150tysiecy kilometrów przebiegu na jednych klockach. Taki żywot to ja bym dawał prędzej tarczom Mam też klocki trw (być może inny typ) i daję im maks 50kkm (są po 30kkm w połowie zjedzone a do zera nie będę na pewno dojeżdżał). U mnie auto lata pół na pół trasa/miasto, może trochę z przewagą miasta.

Auto kupiłem z przebiegiem około 260-270 tys km. Poprzedni właściciel ( osoba z rodziny) kilka miesięcy przed sprzedażą wymienił klocki. Ja mam obecnie 370 tys, nigdy nie wymieniałem klocków ani tarcz na przedniej osi. Jedynie wymieniłem klocki z tyłu. Klocki nie wymagają jeszcze wymiany ale już tarcze są trochę zjechane. Hamulce działają jak najbardziej poprawnie, klocki nigdy nie piszczały a tarcze nie mają najmniejszego bicia. Sam jestem zaskoczony tym przebiegiem ale auto jeździ głównie w trasy a ja umiem płynnie jeździć i nie muszę dużo i mocno hamować bo z daleka zwalniam jednak nie jestem zawalidrogą. Nie jest moim celem wprowadzanie ludzi w błąd czy też wychwalanie tego lub innego producenta bo np z wahaczy TRW nie jestem zadowolony co pisałem w innym temacie bo wytrzymał 50 tys i stuka już.

 

Powiem na moim przykładzie, 103 tys temu założyłem nowe tarcze i klocki z allegro do A4 B5 i gdyby nie zardzewiałe tłoczki w zaciskach to jeszcze z 10 tysi by polatały spokojnie. Latam głownie po trasie. Teraz bez zastanowienia biore taki sam zestaw.

Jakiej marki tarcze i klocki założyłeś?

Widzicie, nie tylko ja potrafię zrobić 100 tys km na jednych klockach. Dużo zależy od stylu jazdy - ale trzeba wziąć też pod uwagę ładunek pojazdu i ukształtowanie terenu, jeżdżąc załadowanym autem szybciej zużyjemy klocki.

 

Wracając do tematu pytałem czy ktoś ma jakieś opinie na temat klocków Lumag i tarcz Breck?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja rok temu założyłem kompletny zestaw tarcz i klocków na przód i tył firmy zimmerman od kolegi z forum i nie narzekam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja rok temu założyłem kompletny zestaw tarcz i klocków na przód i tył firmy zimmerman

 

Nie piszczą? Jak z pyleniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak ja od dłuższego czasu hamuje tylko biegami ze względu na to że mam fele w polerce bo nie chce mi się ich myć z pyłu, a zimą też hamuje biegami ale to z przyzwyczajenia, ale zimą używam też hamulca normalnego i nie słyszałem jak do tej pory jakiegoś pisku ale co nie które osoby mówią że zimmerman jest stosowany przez vw na pierwszy montaż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto kupiłem z przebiegiem około 260-270 tys km. Poprzedni właściciel ( osoba z rodziny) kilka miesięcy przed sprzedażą wymienił klocki. Ja mam obecnie 370 tys, nigdy nie wymieniałem klocków ani tarcz na przedniej osi. Jedynie wymieniłem klocki z tyłu. Klocki nie wymagają jeszcze wymiany ale już tarcze są trochę zjechane. Hamulce działają jak najbardziej poprawnie, klocki nigdy nie piszczały a tarcze nie mają najmniejszego bicia. Sam jestem zaskoczony tym przebiegiem ale auto jeździ głównie w trasy a ja umiem płynnie jeździć i nie muszę dużo i mocno hamować bo z daleka zwalniam jednak nie jestem zawalidrogą. Nie jest moim celem wprowadzanie ludzi w błąd czy też wychwalanie tego lub innego producenta bo np z wahaczy TRW nie jestem zadowolony co pisałem w innym temacie bo wytrzymał 50 tys i stuka już.

 

 

Jakiej marki tarcze i klocki założyłeś?

Widzicie, nie tylko ja potrafię zrobić 100 tys km na jednych klockach. Dużo zależy od stylu jazdy - ale trzeba wziąć też pod uwagę ładunek pojazdu i ukształtowanie terenu, jeżdżąc załadowanym autem szybciej zużyjemy klocki.

 

Wracając do tematu pytałem czy ktoś ma jakieś opinie na temat klocków Lumag i tarcz Breck?

Hehe zapomniałem napisać, BOSCH. Teraz widać że kontrolny nawiert na tarczy znikł co oznacza że tarcze już do wymiany, ale poza tym równo zużyte. Klocków został jeszcze ze 3-4 mm tylko jeden się skończył z winy tłoczka. Klocki trochę pyliły ale nie aż tak bym codziennie fele mył.

Edytowane przez machina123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiem tak ja od dłuższego czasu hamuje tylko biegami ze względu na to że mam fele w polerce bo nie chce mi się ich myć z pyłu, a zimą też hamuje biegami ale to z przyzwyczajenia, ale zimą używam też hamulca normalnego i nie słyszałem jak do tej pory jakiegoś pisku ale co nie które osoby mówią że zimmerman jest stosowany przez vw na pierwszy montaż

 

 

 

w żadnym VW zimmermann nigdy nie był na 1 montażu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100 tysięcy na jednym komplecie jest możliwe do uzyskania, wiem bo brat w Golfie V ma takie cuda i jeszcze na wymianę się nie zapowiada ;) Na pewno dużo zależy od stylu jazdy i jakie trasy się przeważnie robi, bo oczywiste jest iż jeżdżąc głównie po mieście będzie ciężko o taki wynik. Ja u siebie w pasku założyłem komplet z ATE na przód i przejechane około 70kkm i jak zaglądałem do nich to wiem że jeszcze długo nie muszę się martwić. Hamując pomagam zawsze silnikiem (to już nawyk u mnie) nie robię toru wyścigowego z ulicy ale zazwyczaj jeżdżę stosunkowo żwawo. Z tyłu posiadam BOSCH i też sprawują się co najmniej dobrze, zero pisków itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie zabieram się za wymianę tarcz wpadły mi w oko takie oto:

1. http://allegro.pl/tarcze-sport-gt-klocki-vw-passat-b5-b5fl-288-25m-i6023331307.html

2. http://allegro.pl/tarcze-sport-gt-klocki-vw-passat-b5-b5fl-288-25m-i6020266778.html

 

ewentualnie tańsza opcja ale z firma master sport miałem tylko styczność przy wahaczach i to raczej dobre wrażenia nie wiem jak jest z tarczami tej firmy?

1. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=5639393227

 

Który zestaw byście polecali, ewentualnie może jakieś inne propozycje?

Edytowane przez Paragon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Który zestaw byście polecali, ewentualnie może jakieś inne propozycje?

 

A nie lepiej zaufać producentom którzy mają większe doświadczenie w układach hamulcowych ? Masz szybkie auto i lepiej żeby to sprawnie hamowało ;)

 

Może Textar, ATE, Zimmerman, TRW, Ferodo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację, ale poczytałem o rotingerach i mają dobre opinie, ciekawi mnie czy ktoś kupował do paska takie cudeńka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rotinger - chińczyki, do lekkiego auta jak Cię mogę ale do cięższych aut byłbym bardzo ostrożny.

Bierz jak piszą chłopaki, textar, trw zimmermann ate to na pewno polata, chyba że szukasz po prostu oszczędności i akceptujesz niższą jakość i szybsze zużycie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rotinger - chińczyki, do lekkiego auta jak Cię mogę ale do cięższych aut byłbym bardzo ostrożny.

Bierz jak piszą chłopaki, textar, trw zimmermann ate to na pewno polata, chyba że szukasz po prostu oszczędności i akceptujesz niższą jakość i szybsze zużycie.

 

 

nie szukam oszczędności, jak bym szukał kupił bym zestaw za 200zł, zestaw rotingera kosztuje 500zł więc nie uważam że są tanie, szukam opini bezstronnej najlepiej tych co używali i nie powielają bezzasadnych opini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności