Memciu Zgłoś #1081 Napisano 16 Maja 2014 Prawidłowy montaż. Oprócz wyczyszczenia piasty z rdzy, co powinno się zrobić jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #1082 Napisano 16 Maja 2014 ja delikatnie smaruję czoło piasty olejem, minimalnie, byle tylko się błyszczała. Absolutnie nie należy stosować pasty miedzianej, miedzi w sprayu, cynku w sprayu itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #1083 Napisano 16 Maja 2014 Absolutnie nie należy stosować pasty miedzianej cenne info tym bardziej że jestem przed wymianą której chcę dokonać sam, pasta miedziana faktycznie jest tak jakby "trochę gruboziarnista" a nie na darmo tak się wspomina o dokładnym czyszczeniu, rownież użyję oleju czyszczenie dokładne piasty i czyszczenie prowadnic coś jeszcze z tego czyszczenia? które elementy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1084 Napisano 16 Maja 2014 Absolutnie nie należy stosować pasty miedzianej, miedzi w sprayu, cynku w sprayu itp. Uzasadnij proszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #1085 Napisano 16 Maja 2014 stosowanie pasty jest kategorycznie zakazane przez producentów tarcz hamulcowych, m.in bosch i ate. Po co wprowadzać dodatkowe ryzyko bicia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memciu Zgłoś #1086 Napisano 16 Maja 2014 Racja, wiele razy słyszałem że stosowanie smarów między piaste a tarcze może jedynie sprawić bicie, bo Napewno nie chroni przed zapieczeniem. A ochrona przed zapieczeniem to głównie dobrze wyczyszczona piasta przed montażem. Dobrze rozumuje wymianę tarcz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #1087 Napisano 16 Maja 2014 A czy przypadkiem ATE nie daje do tarcz w komplecie pasty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #1088 Napisano 16 Maja 2014 A czy przypadkiem ATE nie daje do tarcz w komplecie pasty ? Ale to raczej smar ATE Plastilube do prowadnic klocka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #1089 Napisano 16 Maja 2014 Ale to raczej smar ATE Plastilube do prowadnic klocka. Odpowiednikiem tej pasty jest http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%C5%BArth-pasta-montazowa-zapobiegajaca-piskom-korozji-zapiekaniu-sie-klockow-hamulcowych-tuba-3g,img869.html?image=0 Tania i łatwo dostępna. Spotkałem ją też w zestawach klocków steinhof Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reo Zgłoś #1090 Napisano 17 Maja 2014 Dokładnie smar grafitowy albo miedziany można dać jedynie na prowadnice klocków, a piastę można jak ktoś się uprze psiknąć sprayem silikonowym i przetrzeć szmatką ( po roku ściągnąłem tarcze i zero rdzy i zero bicia) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damingo69 Zgłoś #1091 Napisano 18 Maja 2014 Witam. Chcę zakupić tarcze i klocki na przód do mojego Paszczaka b5 1,9tdi 110km 99r. Szukałem na allegroszu jakiegoś zestawu ale w końcu się pogubiłem. Czytając to forum to samo. Chce by moje auto hamowało a nie zwalniało. Przedział cenowy to około 400 zł. Co polecacie? Znalazłem na internecie zestaw tarcz bozarto (nawiercane i nacinane) + klocki TRW. Co o tym sądzicie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamulcesklep Zgłoś #1092 Napisano 18 Maja 2014 czyszczenie dokładne piasty i czyszczenie prowadnic coś jeszcze z tego czyszczenia? Piasta ma być wyczyszczona na lusterko, miejsce osadzenia klocków w jarzmie ma być wyczyszczone tak by klocek tam luźno pracował. No i czyścimy również sworznie od zacisku by całość pracowała lekko i płynnie. Uzasadnij proszę Dąży się do tego by tarcz idealnie prosto przylegała do piasty żeby wszystko osiowo współgrało. Dodatkowo smar miedziany przyśpiesza korodowanie elementów i zapiekanie ich. Dobrze rozumuje wymianę tarcz ? Bardzo dobrze Dokładnie smar grafitowy albo miedziany można dać jedynie na prowadnice klocków, a piastę można jak ktoś się uprze psiknąć sprayem silikonowym i przetrzeć szmatką ( po roku ściągnąłem tarcze i zero rdzy i zero bicia) Również nie powinno się tam stosować ani miedzianego ani grafitowego, jak napisałem przyśpiesza on korodowanie elementów i powoduje zapiekanie się klocka w jarzmie. Do tego celu jest specjalny smar jak koledzy wcześniej wspomnieli np ATE Plastilube. Pomiędzy tarcze a piasty lepiej nic nie stosować, wyczyścić porządnie, odtłuścić zmywaczem i wszystko w temacie. Witam. Chcę zakupić tarcze i klocki na przód do mojego Paszczaka b5 1,9tdi 110km 99r. Szukałem na allegroszu jakiegoś zestawu ale w końcu się pogubiłem. Czytając to forum to samo. Chce by moje auto hamowało a nie zwalniało. Przedział cenowy to około 400 zł. Co polecacie? Znalazłem na internecie zestaw tarcz bozarto (nawiercane i nacinane) + klocki TRW. Co o tym sądzicie?? Jeśli chcesz żeby auto hamowało a nie spowalniało to odpuść ten zestaw ze względu na tarcze. Podeślij numer nadwozia, sprawdzimy najpierw jakie masz tarcze a potem rozejrzymy się za ofertą Pozdrawiam Adam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damingo69 Zgłoś #1093 Napisano 18 Maja 2014 Już wysłałem PW. Dobrze, że od razu nie zamówiłem tamtych. czekam na ofertę pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #1094 Napisano 18 Maja 2014 Piasta ma być wyczyszczona na lusterko Żeby się w niej przejrzeć? Nie przesadzasz kolego czasem, ma być oczyszczona z rdzy tak by tarcza do niej ściśle przylegała ale bez przesady z tym lustrem. Dodatkowo smar miedziany przyśpiesza korodowanie elementów i zapiekanie ich. A ta teoria to skąd? Jest wręcz odwrotnie, smar miedziowy wręcz zapobiega korodowaniu i jest odporny na wysokie temperatury - może nie aż tak wysokie jak dedykowany do hamulców ATE Plastilube ale jednak. Używam smaru miedziowego od lat smarując miejsce styku klocka z jarzmem oraz prowadnice zacisku i nic mi się nigdy nie zapiekło ani nie skorodowało. Najważniejsze przy hamulcach to nie śpieszyć się tylko zrobić dokładnie i porządnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #1095 Napisano 18 Maja 2014 smar miedziany przyspiesza korozję elektrochemiczną - rzecz potwierdzona naukowo, niepodlegająca dyskusji. Nierówność 0,02mm na piaście to trzykrotnie większe bicie na tarczy. Piasta musi być wyczyszczona idealnie. Są to tego specjalne tarcze szlifierskie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamulcesklep Zgłoś #1096 Napisano 18 Maja 2014 Żeby się w niej przejrzeć? Nie przesadzasz kolego czasem, ma być oczyszczona z rdzy tak by tarcza do niej ściśle przylegała ale bez przesady z tym lustrem. Liczyłem, że każdy zrozumie przekaz. Jak zapewne wiesz piasta służy do czegoś innego niż przeglądania się w niej A ta teoria to skąd? Jest wręcz odwrotnie, smar miedziowy wręcz zapobiega korodowaniu i jest odporny na wysokie temperatury - może nie aż tak wysokie jak dedykowany do hamulców ATE Plastilube ale jednak. Używam smaru miedziowego od lat smarując miejsce styku klocka z jarzmem oraz prowadnice zacisku i nic mi się nigdy nie zapiekło ani nie skorodowało. Najważniejsze przy hamulcach to nie śpieszyć się tylko zrobić dokładnie i porządnie. Dużo osób tego używa ale jednak jest tak jak napisałem, nie piszę tego nie mając doświadczenia, u siebie w serwisie kiedyś też używaliśmy smaru miedzianego ale jednak specjalny smar typu ATE Plastilube spisuje się znacznie lepiej w tej roli i do końca klocków zawsze jest ok, nie jak w przypadku miedzi, która przyśpiesza korodowanie i zapiekanie się klocków w jarzmie. smar miedziany przyspiesza korozję elektrochemiczną - rzecz potwierdzona naukowo, niepodlegająca dyskusji. Nierówność 0,02mm na piaście to trzykrotnie większe bicie na tarczy. Piasta musi być wyczyszczona idealnie. Są to tego specjalne tarcze szlifierskie. Sam bym tego lepiej nie ujął Do czyszczenia piast są specjalne szczotki, używamy tego u siebie w serwisie, inne są do piast z otworami a inne do piast ze szpilkami, dzięki temu czyszczenie nie trwa kilku minut a kilka sekund w porywach do minuty. Jednak do użytku własnego to trochę droga zabawa, spokojnie można to wykonać poprawnie szczotką stalową czołową montowaną na wiertarce Pozdrawiam Adam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1097 Napisano 20 Maja 2014 Założyłem nowy kpl hamulców przód i tył. Przód ładnie zbiera, natomiast tylne tarcze dziwnie wyglądają. Na razie przejechałem ok 100km w mieście. Czy to normalny objaw? http://prntscr.com/3kw781 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamulcesklep Zgłoś #1098 Napisano 20 Maja 2014 Założyłem nowy kpl hamulców przód i tył. Przód ładnie zbiera, natomiast tylne tarcze dziwnie wyglądają. Na razie przejechałem ok 100km w mieście. Czy to normalny objaw? http://prntscr.com/3kw781 Nie do końca wyraźnie wszystko widać na foto ale mam wrażenie, że zacisk nie pracuje. Sprawdzane tłoczki ? Zacisk na sworzniach chodzi gładko ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1099 Napisano 20 Maja 2014 Założyłem nowy kpl hamulców przód i tył. Chcesz mi powiedzieć ze z tylu masz nowy klocek ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamulcesklep Zgłoś #1100 Napisano 20 Maja 2014 Chcesz mi powiedzieć ze z tylu masz nowy klocek ? Faktycznie na zdjęciu ciężko się tego dopatrzeć ale jak się przyjrzysz to widać, że jest nowy, źle światło pada Przynajmniej tak mi się wydaje. Pozdrawiam Adam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach