Skocz do zawartości
hubertc

Szarpanie przy ruszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz mi zaczęło już trochę bardziej szarpać, jak mam większy ładunek w aucie, jak przyśpieszam z 2 (przejeżdżanie progów) to przy niskich (1500) obrotach czuć najmocniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tydzień temu wymieniłem sprzęgło docisk łożysko i tarcza sprzęgła cześć 840 zł robocizna 300 zł teraz niebo wiem ze ma te 131 km !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłącze się pod temat.

W moim pasku podczas ruszania czuć bardzo delikatne pojedyncze szarpnięcie (w czasie puszczania sprzęgła), dzieje się to tylko podczas pierwszego ruszenia po uruchomieniu silnika i potem nie już występuje. Zjawisko występuje za każdym razem po zgaszeniu i uruchomieniu silnika niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły. Szarpnięcie jest ledwo wyczuwalne jednak zastanawia mnie z czym może być związane.

Panowie macie jakieś sugestie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam taki mały problem...

jechałem dziś drogą do urzędu i widziałem ze jest duża kałuża i przejechałem raz było ok ale za drugim razem jak przejechałem tą kałużę to miałem dziwne objawy takie szarpanie przy przyspieszaniu to znaczy że coś mogłem zalać?? dodam ze jechałem pomału i na obrotach 2,5tys....

 

jak ktoś miał taki problem jak gro rozwiązać :D pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam , ze ten "zamiennik" , poprostu byl lipny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze trza przeczyścić przepustnica :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mimo że temat dość stary chciałem się podłaczyć.

w moim pasku 1.8 benzyna od jakiegoś czasu (około 2 miesiące) zaczeły się dziwne objawi, a mianowicie na rozgrzanym silniku nie idzie ruszyć z jedynki na skręconych kołach, kiedy silnik jest zimny jest Ok, jednak kiedy jadę i np trafię na większy korek, to po dłuższej jeździe w korku nawet na prostych kołach niemal nie można ruszyć z jedynki, szarpanie jest takie że zostaje do ruszania dwójka. na zimnym silniku jest wszystko OK, mogę ruszać bez problemy na maxymalnie skręconych kołach. Kolejna spraw to wsteczny, im silnik bardziej rozgrzany tym bardziej wsteczny szarpie a kiedy jest lekka górka to na wstecznym bez dużych obrotach nie ma opcji ruszenia... zastanawiam się czy to sprzęgłom, czy ta dwumasa, czy może skrzynia i czy jest sens inwestowania w naprawę.

 

dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! mój problem polega na ruszaniu z pierwszego biegu, auto bardzo szarpało, auto - passat 2003 1.9 TDI 130 km. Co może być nie tak? Dzieje sie to przeważnie z rana, później też występuje ale bardzo rzadko. Miał już ktoś taki problem, Prosze o pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! mój problem polega na ruszaniu z pierwszego biegu, auto bardzo szarpało, auto - passat 2003 1.9 TDI 130 km. Co może być nie tak? Dzieje sie to przeważnie z rana, później też występuje ale bardzo rzadko. Miał już ktoś taki problem, Prosze o pomoc!

 

U mnie się tak działo 10tys km na nowym sprzegle luk'a. Wkurzyłem się wyciągnieta została skrzynia "nowe" sprzegło zostało wysłane do pana Wróbla do Wa-wy na Skoczylasa zostały wymienione okładziny i jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Danielek81
Witam! mój problem polega na ruszaniu z pierwszego biegu, auto bardzo szarpało, auto - passat 2003 1.9 TDI 130 km. Co może być nie tak? Dzieje sie to przeważnie z rana, później też występuje ale bardzo rzadko. Miał już ktoś taki problem, Prosze o pomoc!

 

Witam wszystkich.Miałem też problemy z tym szarpaniem.Autko zimne (temp. do 60 st.) mało bebechy z niego nie wyskoczyły i deska rozdzielcza na kolanach nie wylądowała.Od tygodnia mam święty spokój.

Powodem był luźny kruciec ( to coś na co nakłada się wężyk ) w pompie vacum co powodowało zasysanie powietrza.Wyrobił się przez drgania silnika.Pompa uszczelniona i jest OK.

Tak to u mnie wyglądało.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Ja mam paska z 2001r, 131km. Od jakiegoś czasu przy ruszaniu z jedynki na rozgrzanym silniku auto szarpie, na zimnym jest wszystko okej. Postanowiłem więc wymienić całe sprzęgło, oraz koło masowe, niestety nic to nie pomogło. Najgorsza jest jazda po mieście po dłuższym staniu w korku. Może miał ktoś takie przykre zdarzenie :/ i wie co może być przyczyną. Z góry wielkie dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź błędy,zrób logi i będziem analizować. Tak to wróżenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic tu nie dadzą logi czy błędy - to typowa przypadłość AVF i problem dotyczy płynnego przeniesienia napędu przez sprzęgło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy ruszaniu z jedynki na rozgrzanym silniku auto szarpie, na zimnym jest wszystko okej. Postanowiłem więc wymienić całe sprzęgło, oraz koło masowe, niestety nic to nie pomogło. Najgorsza jest jazda po mieście po dłuższym staniu w korku. Może miał ktoś takie przykre zdarzenie :/ i wie co może być przyczyną.
Nic tu nie dadzą logi czy błędy - to typowa przypadłość AVF i problem dotyczy płynnego przeniesienia napędu przez sprzęgło
Potwierdzę tylko to, co napisał Darek.

Dodam, że nie tylko AVF. W moim AVB miałem identyczne objawy.

Przeglądając ostatnio materiały forumowe (nie tylko na naszym Forum) spotkałem się z wypowiedzią, że każde auto wyposażone w dwumas ma tendencję do tzw. kangurka przy bardzo ostrej próbie ruszenia z jedynki. W moim AVB ten problem też występował przy takich testach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie. Wersja 1,9 TDI AVF 131 KM, skrzynia 6-ka. Szarpanie występuje głównie przy porannym wyjeździe na jedynce czy na wstecznym, aż telepie wydechem. Gdy autko rozgrzane problem naprawdę sporadyczny. Dwumas? choć autko przyspiesza bez wibracji, cisza przy gaszeniu czy zapalaniu silnika, troszkę telepało na biegu jałowym więc stawiałem na dwumasę ale wymieniłem wieszaki wydechu i jest zdecydowanie lepiej. Chcę być na 100% pewny bo wypłacić za dwumasę 2000 zł i zero poprawy nie uśmiecha mi się. Wręcz będę załamany!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie zapłaciłem za zestaw 1600 zł na szczęście za wymianę niewiele zamieniłem. Myślałem że będzie poprawa no ale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem komplet sprzęgła razem z dwumasą ,i dalej jest szarpniecie i puknięcie ,poduszki pod silnikiem nowe,jak i pod skrzynią,jak robie przód,tył to wtedy są te puknięcia i szarpnięcie.Obstawiam przeguby ,tylko muszę jeszcze sprawdzić czy wew czy zew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też coś szarpało i stukało przy dynamicznym ruszaniu, lub nagłym wciskaniu gazu do podłogi. Przy spokojniej jeździe było ok.

Okazało się, że do wymiany mam 2 poduszki pod sinikiem i 1 pod skrzynią biegów. Po wymianie problem ustąpił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie też coś szarpało i stukało przy dynamicznym ruszaniu, lub nagłym wciskaniu gazu do podłogi. Przy spokojniej jeździe było ok.

Okazało się, że do wymiany mam 2 poduszki pod sinikiem i 1 pod skrzynią biegów. Po wymianie problem ustąpił.

 

Ja wymieniłem 2 poduszki pod silnikiem i skrzynią a problem nadal jest więc myślę że to moze też być wina tej przedniej poduszki pod chłodnicą ,ale ewidentnie widać że coś jest nie tak na półosiach,z tych okolic jak by wydobywa się ten dzwięk i szarpnięcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie szarpał przy ruszaniu z jedynki a przy ostrym ruszaniu aż tłukło silnikiem ale nie było przy tym objawów uszkodzenia sprzęgla (poślizgu ani stukania dwumasy).Wymieniłem poduszki silnika,przednią podyszkę,czujnik temp. paliwa ,wysprzęglik i odpowietrzałem układ a efekt nadal był marny.Ponieważ wierzę że to nie sprzęglo ani 2masa sprawdziłem synchronizacje kata wtrysku było +1.7 ustawiłem na 0.0 wzrosło spalanie na postoju ale szarpanie praktycznie zniknęło a przy ostrym ruszaniu jest zupełnie bez porównania.Myślę że tu raczej chodzi o pompowtryski (u mnie jeden ma czasem korekcje +1,23) może wytarty wałek rozrządu albo coś z elektroniki oczywiście zakładając że sprzęglo i 2mas jest sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności