Mr. X Zgłoś #41 Napisano 14 Kwietnia 2012 w b5 przed liftem też idzie założyć takie cudeńko? oczywiście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milosik Zgłoś #42 Napisano 14 Kwietnia 2012 coś trzeba inaczej wykonać niż w tym manualu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #43 Napisano 14 Kwietnia 2012 coś trzeba inaczej wykonać niż w tym manualu? przede wszystkim musisz wymienić pierścień ślizgowy (zwijacz/taśma) na wersję z B5 FL mającego ESP (taśma ma więcej ścieżek, które m.in. zasilają kierownicę multifunkcyjną) ja taśmy nie zmieniałem gdyż posiadam ESP reszta raczej bez zmian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milosik Zgłoś #44 Napisano 15 Kwietnia 2012 esp posiadam także chyba ten myk wydaje się zbędny pasek w podpisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krasy31 Zgłoś #45 Napisano 23 Maja 2012 Hej, czytam ten fontek i stwierdzam, że bajer ta kiera ale czy będę mógł podłączyc ją do mojego Paska z 98 roku? Mam juz założony zegar z pełnym Fisem oraz NAVI MFD wer. D teraz lada chwila zakładam tempomat, no i teraz zastanawiam się nad montażem takiej kiery. Co wy na to, warto sie bawić w tym moim aucie? Pozdro krasy31 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #46 Napisano 23 Maja 2012 Zdecyduj sam, możliwości techniczne są Kup sobie manetkę tempomatu pod multif. tylko z on/off bo i tak nie będziesz korzystał z przycisków manetki przy komforcie sterowania z kiery Super sprawa ogólnie, polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krasy31 Zgłoś #47 Napisano 24 Maja 2012 Jak da radę to chyba sobie założe taka kierę, tylko co musze kupiś, na pewno kierę i tak jak piszesz manetkę tempomatu on/off i co jeszcze aby to wszystko razem śmigasło, jak to założyć, chociaż pewnie podjade do kogoś bo ja mamw tych sprawach dwie lewe ręce i jeszcze cos spsuję a nie podłącze Zdecyduj sam, możliwości techniczne są Kup sobie manetkę tempomatu pod multif. tylko z on/off bo i tak nie będziesz korzystał z przycisków manetki przy komforcie sterowania z kiery Super sprawa ogólnie, polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brath100 Zgłoś #48 Napisano 24 Maja 2012 Jak da radę to chyba sobie założe taka kierę, tylko co musze kupiś, na pewno kierę i tak jak piszesz manetkę tempomatu on/off i co jeszcze aby to wszystko razem śmigasło, jak to założyć, chociaż pewnie podjade do kogoś bo ja mamw tych sprawach dwie lewe ręcei jeszcze cos spsuję a nie podłącze Kolego musisz jeszcze zakupic przekażnik o numerze 452 + kostka do niego (zeby podlaczyc jak nalezy). Powodzenia z szukaniem jaśka do kiery. Troszke sianka bedziesz musial wurzucic za komplet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #49 Napisano 24 Maja 2012 Czasem poduszkę można wyrwać za stówkę na znanym serwisie aukcyjnym Tylko dlatego mam mf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #50 Napisano 23 Czerwca 2012 (edytowane) Jako ciekawostka - znalazłem info że w Sharanie była opcja grzanej multifunkcji... Tutaj opis: http://vwmk4.blogspot.com/2011/01/montaz-podgrzewanej-kierownicy.html tylko znaleźć gdzieś taką kiere graniczy z cudem... ____________________________ update: Trochę temat zgłębiłem i wygląda że nie taki straszny. Jeżeli będzie zainteresowanie to przy okazji montażu mogę zrobić kompletny opis jak założyć ten wynalazek w pasku bez multi lub wariant upgrade z multi do multi grzanej ____________________________ update: Kierownica na stole już przetestowana i faktycznie grzeje Jak by ktoś był zainteresowany to niech da znać bo wypatrzyłem na allegro jeszcze jedną sztukę za 200zl. Edytowane 17 Lipca 2012 przez GRZECHHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #51 Napisano 25 Sierpnia 2012 Witam Mam paska z pełnym FIS i MCD i orginalnie był zestaw telefoniczny , czy to znaczy że nie moge użyć przekaźnika 452. Kupiłem wszystko przekażnik 452 kierownice, podłączyłem kable i nie mogę za za nic połączyć się ze sterownikiem. Jeżeli okaże się że muszę mieć przekażnik 451 to żeby zakodować kierownice muszę mieć kabel do szyny CAN czy wystarczy zwykły K-line. Pomóżcie bo straciłem nadzieje na montaż tej kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #52 Napisano 26 Sierpnia 2012 Możesz mi pomóc Mr.X mam paska avb z 2004 i orginalnie telefon był zamontowany to znaczy że muszę użyć przekaźnika 451? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #53 Napisano 28 Sierpnia 2012 a kierownice masz z przyciskiem telefonu ? jeśli nie masz zamiaru lub możliwosci odbierania rozmowy z kierownicy to po co przekaźnik pod telefon ? do kodowania wystarczy zwykły kabel kkl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #54 Napisano 8 Września 2012 Witam Skoro nie dostałem wiele odpowiedzi na moje pytania poszukałem troche na forach zagranicznych i w końcu mnie się udało. Zamontowałem kierownice multifunkcyjną z przekaźnikiem 451. Montaż tego jest troche inny od tego opisanego na pierwszej stronie i każdy kto ma samochód po 2002 roku musi uzyc przekaźnika 451. Montaż różni się głównie pinami 1 i 3 które nalezy podpiąć do przewodód CAN Low i CAN High najlepiej do tych umiejscowionych pod osłoną koło rączki otwierania klapy bagażnika , znajduje się tam kostka która idzie od drzwi pasażera a jej pin 2 i 3 to właśnie CAN High i CAN Low.(cienkie przewody pomarańczowe z paskiem brązowym i fioletowym). Po tej operacji dopiero można zalogować się do sterownika kierownicy. Mam nadzieje że to komuś pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #55 Napisano 8 Września 2012 koło rączki otwierania klapy bagażnika a nie rączką otwierania maski silnika??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #56 Napisano 8 Września 2012 Montaż tego jest troche inny od tego opisanego na pierwszej stronie i każdy kto ma samochód po 2002 roku musi uzyc przekaźnika 451. Jaki jest tego powód? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #57 Napisano 8 Września 2012 (edytowane) Ja bym napisał inaczej... Wybór 451 czy 452 zależy bardziej od tego jakie Radio/Nawigacje mamy na pokładzie, a konkretnie czy do sterowania wykorzystuje dwu-przewodową magistrale Can[451] czy tylko starszą jednoprzewodową[452]. przykład: mając paska z radiem gamma V nawet 2004r nie dogada się ze sterownikiem 451... Edytowane 8 Września 2012 przez GRZECHHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #58 Napisano 8 Września 2012 (edytowane) Wybór 451 czy 452 zależy bardziej od tego jakie Radio/Nawigacje mamy na pokładzie Właśnie nie, w internecie brakuje jednoznacznej informacji na ten temat ale 451 potrafi również sterować starym radiem/navi po jednym przewodzie w analogowy sposób. Sprawdziłem to na sobie, najpierw miałem jakiś czas starą MCD bez DX a teraz śmiga z deltą 6. Do działania 451 najwyraźniej potrzebny jest CAN komfortu (a w zasadzie licznik immo3 bo ja wciąż mam komfort 1J0), zanim wstawiłem do auta to uruchamiałem wszystko na stole i nie chciało śmigać, dołożyłem licznik immo3 i od razu ruszyło. Edytowane 8 Września 2012 przez owies Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #59 Napisano 9 Września 2012 przykład:mając paska z radiem gamma V nawet 2004r nie dogada się ze sterownikiem 451... Właśnie nie, w internecie brakuje jednoznacznej informacji na ten temat ale 451 potrafi również sterować starym radiem/navi po jednym przewodzie w analogowy sposób. Powiem szczerze że zdurniałem. Jaki przekaźnik wystarczy do mojego auta, 2003r. radio Gamma V z opcją późniejszego dorzucenia MFD. ver. D Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #60 Napisano 9 Września 2012 Jeżeli faktycznie jest tak jak pisze kolega Bartosz i 451 może też sterować po jednym przewodzie to jak najbardziej do każdego paska poliftowego może go zastosować i w przyszłości obsłuży nowsze jednostki po CAN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach