Skocz do zawartości
alek

sygnalizacja cisnienia oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

passat 1 9 tdi 130ps 2001 pd

po wlaczeniu zaplonu nie zapala sie kontrolka cisnienia oleu na centralnym wyswietlaczu czy tak byc powinno wymienilem czujnik na nowy bez zmian, mechanik mowi ze w tym modelu lampka zapali sie jak bedzie za malo oleju na zolto a jak brak cisnienia na czerwono

co otym sadzicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody300

Kontrolka cisnienia oleju zapala śię na chwilę po przekeceniu kluczyka następnie gaśnie ze wszystkimi ,nawet jak nie uruchomisz silnika te typy tak mają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka ciśnienia oleju powinna się zapalić przy włączniu stacyjki (kolor czerwony) ciśnienie oleju jest wtedy 0. Ale wykonywany jest TEST czujnika. Kontrolka następnie gaśnie po wykonaniu testu.

 

Po odłączeniu przewodu z czujnika ciśnienia oleju przy włączonym silniku (nie zwierać go do masy!!!) powinna zaświecić się i wtedy powinieneś usłyszeć 3-krotny sygnał dźwiękowy.

 

Kontrolka Ciśnienia Oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem wtym ze sie nie zapala po przekreceniu kluczyka

 

Dzieki za odpowiedz przeczytalem twoje posty ale one nic nie wyjasniaja po wlaczeniu zaplonu kontrolka oleju sie nie zapala wymienilem czujnik bez zmian silnik avf

 

Sprawdzalem przez dotkniecie przewodu z czujnika z masa przy wylaczonym silniku kontrolka zapalila sie na czerwono teraz sprawdze twoja opcje przy zapalonym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiemy że Instalacja elektryczna (przewody zegary) są OK . Teraz zobaczymy czy czujnik jest sprawny??

 

jeśli czujnik jest bardzo zanieczyszczony nagarem (resztkami spalonego oleju) może nigdy nie zamknąć obwodu (czyli zewrzeć do masy). Sprawdź czujnik (na wyłączonym silniku czujnik zwiera do masy) odłącz przewód i możesz go sprawdzić multimetrem powinien zamknąć obwód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik nowy zserwisu vw jutro sprawdze wg twoich zalecen

serdeczne dzieki

pozdrawiam o wynikach poinformuje 28 11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wiemy że Instalacja elektryczna (przewody zegary) są OK .

 

Marku, mam w związku z powyższym pytanie.

U nigdy siebie nie widziałem kontrolki oleju. Mam wyświetlacz MFA - pełny. Nie mogę go dopasować nawet do instrukcji którą mam po niemiecku. Np. w instrukcji stoi, że "bitte tanken" pojawi się wraz z "ikonką" po prawej stronie, w górnym rogu (czyli jedna z ikonek w najwyższych dwóch rzędach wyświetlacza - ale jakby niezależna od wyświetlacza). U mnie się pojawia po środku, znacznie większa niż na zdjęciach w instrukcji. W tym samym miejscu pojawia się np. brak płynu spryskiwaczy. Czyli te ikonki to nie kontrolki podświetlane żarówką/diodą, tylko rysunki "malowane" przez MFA.

Wnioskuję z tego, że kontrolka oleju, nie istnieje jako oddzielna kontrolka w postaci żarówki/diody - tylko jest podobnie jak brak paliwa wyświetlana na MFA tylko jak coś się dzieje. Czy mam rację? - czy też mam jakiś problem z instalacją/itp....

 

Edit:

Chyba znalazłem odpowiedź na pytanie:

brak kontrolki oleju

 

Czyli mam OK ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba jesteśmy w domu faktycznie nie napisałeś że masz duży wyświetlacz to wtedy się nie zaświeci. Te zegary różnią się trochę softem i dlatego tak to zrobili, że w niektórych nie testuje tej opcji tylko wyświetla przy awarii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ralf-r

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem, niedawno zakupiłem Passata Variant 3B5 1,6 AHL 98r.

Samochód wyposażony jest w nawigację firmową vw z wyświetlaczem pomiędzy zegarami.Wyświetlacz MFA.U mnie również nie zapala się kontrolka oleju.Np.Brak paliwa sygnalizowany jest wyświetleniem w górnej częsci wyświetlacza symbolu dystrybutora paliwa i napisem poniżej BITTE TANKEN.Po uruchomieniu silnika odzywa się również przez chwilę dzwiękowy sygnał ostrzegawczy.Wydaje się że faktycznie wgrany jest taki soft który powoduje zaświecenie kontrolki oleju tylko w czasie awarii,uszkodzenia lub niskiego poziomu oleju.

P.S. W instrukcji w języku niemieckim wyczytałem,że uszkodzenie czujnika sygnalizowane jest miganiem kontrolki i napisem OLSENSOR WERKSTATT.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Marku

miales racje po wizycie w serwisie fachowcy orzekli ze nie powinna sie zapalac po wlaczeniu zaplonu tylko w razie awari tz brak oleju brak cisnienia

 

serdeczne dzieki za pomoc

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Suchy666

mam ten sam problem co ralf-r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie;) .Ja własnie mam tak samo jak wy. Mam liczniki MFA i również nie wyświetla mi sie kontrolka od ciśnienia oleju. Byłem u mechanika i powiedział,że w tych wersjach tak jest,ale do mnie jakoś to nie docierało i szukałem przyczyny. Kupiłem nowy czujnik i nadal nic. Wiec chyba tak powinno byc jak wy mowicie. A jakie wam się jeszcze kontrolki zapalają na zegarach?? Bo u mnie tu gdzie navi to tak jak mówicie brak płynu do spryskiwaczy, Bitte tanken itp A tu gdzie prędkościomierz to zapalaja mi sie świece zarowe, ładowanie,i Abs po czym gasna. A na zegarach gdzie obotomierz zapalaja mi się poduszki i coś jeszcze ale nie wiem dokładnie co to taki samochodzik z kluczykime. Więcej mi sie nic n8ie zapala. Czy to dobrze?? u was tak samo jest w tej wersji MFA??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z kontrolką oleju w passacie b6 silnik 2.0tdi 140KM BMP, wyświetlacz 1/2 MFA, po włączeniu zapłonu kontrolka ciśnienia oleju zaświeci na chwilę i gaśnie, po odpaleniu samochodu i zduszeniu go powinna zaświecić kontrolka ciśnienia a u mnie nie świeci, nawet jak odłącze czujnik ciśnienia to też nie zapala się kontrolka, czujnik sprawny bo mierzyłem miernikiem, na zgaszonym nie ma obwodu a na zapalonym obwód jest zamknięty. Proszę o pomoc, gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, też nie mam kontrolki oleju gdy odpalam auto ,mam pełny FIS więc w tych modelach tak już poprostu jest.Ale zastanawia mnie jedno ,ostatnio wymieniałem olej i po pierwszym odpaleniu auta powinno coś zakomunikować o ciśnieniu a na wyświetlaczu cisza ,jak myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzy ostatnie wpisy mnie niepokoją i trochę dezorientują. Ostatnio wpadłem na pomysł, żeby sprawdzić kontrolki na szafie (bez FIS). Kontrolki się zapalają i kolejno gasną, zostaje tylko od ładowania. Po odpaleniu nie pali się żadna alarmowa, czyli czerwona. Zdejmuję kabel z czujnika ciśnienia oleju i jest bez reakcji, zero alarmu o zaniku ciśnienia. Czujnik działa zwierająco, więc w takim przypadku powinien być komunikat. Sprawdzałem sam czujnik ciśnienia oleju i po odpaleniu silnika zwiera pin do masy, czyli jest sprawny. Wiązka jest OK, bo sprawdziłem ją aż do wtyku w skrzynce na podszybiu, dalej nie patrzałem. Nic nie było przerabiane, ani grzebane w celu gaszenia kontrolki. Dodam, że problem identyczny jest również w dwóch golfach IV na pompach rozdzielaczowych. We wszystkich autach brak czujnika poziomu oleju (nie był montowany). Zastanawia mnie sposób działania tej kontrolki.

edit: Znalazłem już schemacik instalacji więc postudiuję.

 

Edit: Po analizie schematu elektrycznego doszedłem do wniosku, że VW wynalazł patent inny niż się mi wydawało. Uruchomienie silnika z odłączonym czujnikiem nie jest wyświetlane za pomocą czerwonej oliwiarki. Silnik może długo tak chodzić, nawet bez oleju i się zatrzeć. Komputerek konsoli zegarów decyduje kiedy włączyć kontrolkę. Włącza ją dopiero kiedy pojazd się porusza. Miga 5 razy i piszczy, po czym gaśnie. Sprawdziłem na passacie, golfach, a jeszcze sprawdzę w A4.

Edytowane przez ziaaiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanie bo nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi w którym miejscu w głowicy znajduje się drugi czujnik ciśnienia oleju w silniku AJM?jeden jest przy filtrze a drugi?chyba powinien być gdzieś z tylu głowicy nad skrzynią,ale nigdzie go nie widać...

Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalny objaw .Zmieniałem dzisiaj olej i odpaliłem na momencik silnik bez oleju i co dziwne kontrolka ciśnienia oleju się nie zaświeciła .Mam zwykły licznik bez Fis .Po przekręceniu kluczyka na moment się zapala i gaśnie .Czyli to jest OK ,jak działa ten czujnik .Po odpięciu przewodu od czujnika i dotknięciu do masy kontrolka się zapala .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Passat B5 FL 2001r 1.6 ALZ

 

Panowie proszę o poradę i pomoc. Założyłem niedawno gaz do swojego passata i zaczęły się problemy. Jak go kupiłem była walnięta odma i śmierdziało mi w kabinie, z początku nie wiedziałem czy to spaliny czy benzyna ale problem rozwiązałem. Po wymianie odmy zapala mi się check engine, wywala

 

błędy 16556 P0172 Wyważenie paliwa – system wzmocniony bank 1 (czasem wywalał osłabiony tym razem wzmocniony)

Ostatnio zaczął się pojawiać też błąd

16686 P0302 Cylinder #2 – wykryto przerwę zapłonu

i 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold.

 

W związku z tym, że instalacja jest nowa, poczytałem trochę w internecie pojechałem na regulacje i wymieniłem też świece na NGK tylko gazownik zamiast trzyelektrodowych zalecał jednoelektrodowe i takie założyłem. Wszystko było ok.

 

Pojechałem w góry, na trasie po ok 200-300 km wywaliło znowu "check" a po czasie wystraszyła mnie migająca i piszcząca kontrolka oleju. Zjechałem na stacje - poziom oleju ok. Dojechałem do celu i wróciłem - 700km olej już się nie pojawił. Znowu "regulacja" check zniknął myśle w końcu ok. Tydzień na krótkich trasach wszystko ok. Jadę dziś do warszawy ok. Wracam a na trasie po przejechaniu ok 15km od wyjazdu piszczenie i mruganie kontrolki oleju! Zjazd, poziom ok jadę dalej. Kolejne 20km znowu olej, stoję, sprawdzam poziom ok. Po chwili zapalił się CHECK i wywaliło błędy które podałem wyżej. Po każdorazowym zgaszeniu auta i odpaleniu nic się nie świeciło poza check, nic nie piszczało, dopiero jak przejechałem jakieś 2-5 km. Jadę znowu kontrolka miga po chwili gaśnie. Problem w tym, że w trakcie 100km zaczęła się coraz częściej zapalać a po dojechaniu do Piotrkowa Trybunalskiego - po 100km już nie zgasła. Stoję, gaszę auto, odpalam, cisza. Dojechałem do domu i spokój. Zrobiłem 20 km z tym, że nie na trasie i na razie cisza ale jutro jadę do zaufanego mechanika bo mnie to wystraszyło a niedawno kupiłem to auto. Byłem u kolegi ,pracuje w serwisie VW sprawdzał check powiedział że to od gazu ale sondy, jakieś tam napięcia są ok.

Przebieg 193000km sprawdzony po VIN w serwisie.

 

Moje pytania i prośba o pomoc:

1. Jaki olej powinienem zalać (syntetyk czy półsyntetyk) i ile bo wymieniłem na syntetyk Castrol EDGE 0W-30 i weszło trochę ponad 4l a różne wartości znalazłem???

2. Czy ktoś mi powie lub może polecić jakąś stronę lub speca od gazu bo u obecnego regulacje nic nie dają, nie może poradzić sobie z checkiem i boję się, że to może być od tego instalacja KME Diego sekwencja listwa Valtek czerwona?

3. Co może być przyczyną błędu wykryto przerwę zapłonu na 2 cylindrze i błędu z poziomem mieszanki?

4. Co oznacza i czego szukać po tym jak mi zaczęła mrugać i piszczeć kontrolka oleju?

5. Co może spowodować za wysoki poziom oleju?

 

Może to przypadek ale wszystkie problemy zaczęły się po montażu instalacji, na benzynie wcześniej było ok. Dodam, że wcześniejsze "check engine" było spowodowane ponoć, że podczas montaży ingeruje się w instalacje i jakieś kostki tam nie stykały, poprawili było trochę spokoju ale check pojawia się regularnie ale zawsze na dłuższej trasie, na krótkich odcinkach nawet jak mu pocisne było ok. Na trasie wywala check i dodatkowo zaczął się problem z kontrolką oleju.

 

---------- Dodano o 22:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:54 ----------

 

Sprawa się wyjaśniła. Po tym jak rano po odpaleniu od razu zaczęła mrugać czerwona kontrolka od oleju (wcześniej kilka razy po czym gasła i był spokoj) auto trafił na warsztat. Po zdjęciu miski masakra, smok zapchany nagarem, osadami z nagaru, kawałki jakby granulatu z oleju ale dość twarde wielkości pestek wiśni. Jakaś totalna masakra. Zdecydowałem się odkręcić pokrywę zaworow i tam też masa glutoww, zlepionego nagaru, oleju, totalna papa. Pokrywa do wymiany bo można by to skrobać ale do wszystkiego nie ma dojścia i za dużo tego jest. Rozbiorę wszystkie przewody dolotowe bo w nich też może być sajgon. Mam to auto pol roku i zaufany mechanik powiedział, że są 4 możliwości:

1 - auto miało zapodany jakiś pseudo doktor (zagęszczacz) do oleju bo zajechany i lewy przebieg,

2 - nie wymieniano bardzo długo oleju albo wlano jakiś mineralny syf

3 - nagromadzone nagary rozpuścił syntetyk 5W30 ktory zalałem po kupnie auta z Niemiec za radą innego mechanika pracującego w serwisie VW (dodam, że auto ma 195 000km przebiegu potwierdzonego papierami jeśli są ok)

4 - robotę zrobił gaz zamontowany poł roku temu, podobno gaz ma tendencje do "czyszczenia" silnika wewnątrz ze wszystkich syfow.

 

Dziwne tylko bo dopoki nie zaczął zapalać się olej (smarowanie) to auto chodziło bez zarzutu poza check związanym z montażem gazu bo na benzynie wszystko było ok.

 

Po zlozeniu i zalaniu nowym olejem Castrol Magnatec 10W40 napisze czy problem minal.

 

---------- Dodano o 22:55 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:54 ----------

 

Silnik padł. Po wyczyszczeniu miski i wszystkiego pod pokrywą zaworów, wymieniony filtr i olej na Castrol Magnatec 10W40 2 dni było dobrze po czym znowu w czasie jazdy zaczęła zapalać się kontrolka oleju. Zapalała się i gasła czasem wogóle nie zapalała. Jak zgasiłem i odpaliłem to spokój po czym znowu potrafiła się zapalić. Czasem sama gasła czasem mrugała do zgaszenia i ponownego odpalenia już się nie paliła. Padło na czujnik. Masakra żeby go wymienić. Odkręcony podpięty manometr na zimnym silniku 4 bary na czujniku napisane 1,2 - 1,6 bar. Kupiłem zamiennik nie było oryginału. 2 dni spokoju po czym znowu to samo. Wyjazd do Warszawy, spokój ale na koniec trasy znowu piszczy i mruga kontrolka smarowania. Myślę pewnie znowu czujnik się zapchał z resztek syfów które wypłukał wcześniej zalany syntetyk. Dojechałem. Auto stało cały dzień na mrozie. Odpalam. Jadę 5 km parkuje. Za 30min odpalam zgasło i już nie pali. Kręci ale nie odpala. Kopnie raz ale nie odpala tak jak by wogóle nie zaskakiwał, nie podoba mi się dźwięk spod pokrywy zaworów.

 

Czy znajdzie się ktoś kto podpowie co to może być? Czy syntetyk mógł narobić takich szkód? Pół roku jeździłem na Castrolu 5w30 i było wszystko ok dopóki nie zaczęło się zapalać smarowanie i nie okazał się zapchany smok wypłukanym syfem. Ręce mi już opadają, brak sił. Jakieś pomysły, rady, cokolwiek???

 

Marcin

[email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maniek200

witam.posiadam b5 1.8t z97r.pytam od czego zaczac???po raz trzeci mialem przygode w drodze powrotnej z pracy po przejechaniu okolo20km uslyszalem dzwiek i zobaczylem migajace smarowanie???.po paru sekundach smarowanie zgaslo i wszystko jest ok.stan oleju w normie.co moze byc przyczyna??? od czego zaczac sprawdzanie.dodam tylko ze podczas tych akcji obroty silnika sie nie zmieniaja...prosze o pomoc!! i dziekuje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.posiadam b5 1.8t z97r.pytam od czego zaczac???po raz trzeci mialem przygode w drodze powrotnej z pracy po przejechaniu okolo20km uslyszalem dzwiek i zobaczylem migajace smarowanie???.po paru sekundach smarowanie zgaslo i wszystko jest ok.stan oleju w normie.co moze byc przyczyna??? od czego zaczac sprawdzanie.dodam tylko ze podczas tych akcji obroty silnika sie nie zmieniaja...prosze o pomoc!! i dziekuje..

 

 

Poczytaj i wyciągnij wnioski http://forum.vw-passat.pl/threads/254-MIGAJACA-KONTROLKATROLKA-CISNIENIA-OLEJU-B5-1-8T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności