Marcin_M86 Zgłoś #21 Napisano 10 Marca 2012 Witam Nie czekaj tylko od razu mechanik. Ja zwlekałem i jestem po wymianie głowicy i 1800zł z kieszeni. Jedź do mechanika i niech na ciepłym silniku zmierzy manometrem na rozgrzanym silniku ciśnienie oleju (wkręca sę manometr w miejsce czujnika oleju). Nie wiem jakie powinny być wartości dla Twojego silnika ale jest na nim napisane (u mnie na nakrętce było 1,2-1,6 bar) i czujnik jest koloru czarnego. Są jeszcze szare i brązowe bodajże, w książce od Passata Sam Naprawiam jest wszystko opisane.Jeśli ciśnienie będzie ok to w najlepszym razie to tylko walnięty czujnik, koszt od 25 do 60 zł za orginał. Módl się żeby to był czujnik. Jeśli nie to ja na Twoim miejscu od razu zdjął bym miske, na 90% masz zasyfiony smok olejowy, na tej siatce osiadają się wszystkie syfy. U mnie była masakra w misce. Podstawowe pytanie to jaki przebieg ma auto (oryginalny???), na jakim oleju chodziło auto w chwili kupna i czy wymieniałeś olej, jak to to na jaki? Ja bym wyczyścił smok i wymienił pompe. koszt z robocizną ok 300zł. Zdjął bym też pokrywę zaworów bo tam z pokrywy wypadają takie granulki zbrylonego oleju, nagaru i to potrafi zapchać kanały olejowe w głowicy. Ja miałem identyczne obiawy, wyczyściłęm najpierw sam smok, przez krótki czas było ok po czym z powrotem to samo aż w końcu zatarł się wałek w głowicy a kusiło mnie żeby od razu wymienić pompę bo roboty przy tym dużo bo pod miska idzie belka i żeby zdjąć miskę to albo opuszczasz zawieszenie albo podnosisz silnik do góry. Więc jak już czyścisz michę to bym pompę oleju wymienić bo albo pompa "gubi ciśnienie" gorącego (co za tym idzie rzadszego oleju) albo zawór upustowy w pompie czwankuje, może się zacinać i wtedy jest taki obiaw jak piszesz. W każdym razie nie jeźdź autem tylko sprawdź to co napisałem bo ja zleckceważyłem objawy, myślałem że czujnik noi jestem biedniejszy o 1800zł noi to już spora ingerencja w silnik. Fabrycznie to fabrycznie. Narazie mechanik okazał się solidny, po wymianie pompy oleju i głowicy (używka) zrobiłem ok 5tys km i narazie jest ok. Pozdrawiam Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paluch36 Zgłoś #22 Napisano 11 Marca 2012 prawdopodobnie pompa oleju (zabrudzony ssak lub zużyta) ja miałem podobnie tylko kontrolka zaświecała się jak jakiś czas jechałem na obrotach ok 2100 obr/min jak miał niższe było ok i wyższe ok okazało się że pompa oleju do wymiany Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach