rafi-r Zgłoś #1 Napisano 7 Marca 2011 Przy jakich przebiegach robicie/zamierzacie zrobić rozrządy w swoich Passkach? Ja mam prawie 100tys, a producent podaje, że wymiana dopiero przy 180tys. Jakoś boję się, że pasek rozrządu nie da rady. Co sądzicie? I drugi temat co ile i czy wymieniacie olej w skrzyniach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 7 Marca 2011 co do rozrządu powinno się je wymieniać co 70-80 tys a olej w automacie co 60-70 tys w manualu można rzadziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek Zgłoś #3 Napisano 7 Marca 2011 co do rozrządu powinno się je wymieniać co 70-80 tys To jest B6 a nie B5 i tutaj producent podaje o wiele dłuższy okres wymiany rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 7 Marca 2011 To jest B6 a nie B5 i tutaj producent podaje o wiele dłuższy okres wymiany rozrządu. ale w manualu producent nie podaje żeby wymieniać olej(ma być dożywotnio) a jednak to robimy a co do rozrządu to jak kto uważa ja wole jeździć spokojnie anie z duszą na ramieniu i się zastanawiać czy strzeli czy jeszcze wytrzyma pasek 10 czy 15 tys dlatego wolę wymienić raz więcej niż o raz za późno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi-r Zgłoś #5 Napisano 7 Marca 2011 ale w manualu producent nie podaje żeby wymieniać olej(ma być dożywotnio) a jednak to robimy ? w jakim manualu nie masz wymiany oleju? Mam Passata B5FL i B6 w obudwu jest wymiana oliwy przewidziana co 15tys. lub long life. Ja zawsze wymieniam co 10tys ale to inny temat. Pytanie dotyczy rozrządu. Tak jak napisałem w serwisówce jest po 120tys sprawdzić, a po 180tys wymienić. Dzisiaj pytałem o to gościa w serwisie i stwierdził jeździć, wymieniać jak producent przewiduje. Ale to nie z jego kieszeni będzie kasa na naprawę jakby co. BTW Koszt części w serwisie tzn. paski, napinacze plus pompa wody około 800zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1bandzior1 Zgłoś #6 Napisano 7 Marca 2011 Dla mnie w serwisie też powiedzieli że rozrząd przy 180 tys. km i nie mam się czego obawiać, bo nawet w serwisie nikt nie słyszał żeby w passacie z takim silnikiem walnął wcześniej rozrząd. Odnośnie oleju w skrzyni automat w serwisie stwierdzili że przy 60 tysiącach kontrola poziomu oraz jakości oleju, następne kotrola z ewentualną wymianą w granicach 100 tysięcy. Mówię o skrzyni tiptronic. U mnie w zeszłym roku przy przebiegu 60 tys. km. jakość oleju i stan w stanie fabrycznym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #7 Napisano 7 Marca 2011 (edytowane) Tak jak napisałem w serwisówce jest po 120tys sprawdzić A ty po 120tyś wymień i będziesz miał święty spokój.Jak będziemy jeździć tyle co niemiaszki po autostradach-to będziemy wymieniać tak jak oni :dobrze A gostka nie słuchaj-jak walnie pasek to jego zysk a twoja strata ---------- Post added at 19:30 ---------- Previous post was at 19:28 ---------- nikt nie słyszał żeby w passacie z takim silnikiem walnął wcześniej rozrząd Ja słyszałem i to w niemcowni,przy 145tyś-choć nie wiem co było przyczyną bo motor został wymieniony. Edytowane 7 Marca 2011 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 7 Marca 2011 ? w jakim manualu nie masz wymiany oleju? Mam Passata B5FL i B6 w obudwu jest wymiana oliwy przewidziana co 15tys. lub long life.Ja zawsze wymieniam co 10tys ale to inny temat. Pytanie dotyczy rozrządu. Tak jak napisałem w serwisówce jest po 120tys sprawdzić, a po 180tys wymienić. Dzisiaj pytałem o to gościa w serwisie i stwierdził jeździć, wymieniać jak producent przewiduje. Ale to nie z jego kieszeni będzie kasa na naprawę jakby co. BTW Koszt części w serwisie tzn. paski, napinacze plus pompa wody około 800zł pisząc manual miałem na myśli skrzynię manualną a wiem ze pytanie dot rozrządu to już powiedziałem jak chcesz to wymień po 120 tys czy jak Pan w serwisie powiedział po 180 tys tylko nie mniej pretensji że nie byłeś ostrzeżony to tyle ja wolałbym wydać te 800zł co 70-80 tys niż musieć kupować drugą głowicę lub słupek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi-r Zgłoś #9 Napisano 7 Marca 2011 Tak zrobię tylko zastanawiałem się czy teraz przy 100 czy za 20tys. Kiedyś miałem Fiata Brava (w książce zalecana wymiana rozrządu po 90tys) i trafiłem się do serwisu z przebiegiem koło 75tys bo urwałem mocowanie silnika. Serwisant zapytał czy robiłem rozrząd bo jeszcze nie widzieli Bravy która by do 90tys wytrzymała bez zerwania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 7 Marca 2011 Tak zrobię tylko zastanawiałem się czy teraz przy 100 czy za 20tys. Kiedyś miałem Fiata Brava (w książce zalecana wymiana rozrządu po 90tys) i trafiłem się do serwisu z przebiegiem koło 75tys bo urwałem mocowanie silnika. Serwisant zapytał czy robiłem rozrząd bo jeszcze nie widzieli Bravy która by do 90tys wytrzymała bez zerwania. rób co 90-100 i śpisz spokojnie i też jeździsz spokojnie ale to tylko moja sugestia i bynajmniej nie chciałem Cię obrazić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #11 Napisano 7 Marca 2011 Jeżeli części są orginalne to rozrząd wytrzyma bez problemu 100 tyś , jeśli części ze sklepu dobrej jakości to 70 tyś. Takie moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #12 Napisano 7 Marca 2011 (edytowane) Producent podaje jasno co ile wymiana rozrządu i tego się trzymajmy jeśli części oryginalne, po co poprawiać fabrykę i zmieniać częściej ? <myśli> w moim przypadku jeden passat co 120 tys a b6 co 150, wymieniłem w salonie, mam fakturę i gwarancję, części oryginalne i myślę że będzie dobrze ---------- Post added at 20:08 ---------- Previous post was at 20:02 ---------- po co wymieniać olej w skrzyni manualnej? Edytowane 7 Marca 2011 przez kamilb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #13 Napisano 7 Marca 2011 (edytowane) U mnie w norwegii pasek serwisowany i jeszcze na gwarancji. Przy 120tys wymienili rozrzad a jak zapytalem dlaczego nie przy 180 tys to gosc popukal sie w glowe... Aha, nastepna kontrola po 210tys i przewidywana wymiana po 240tys....i spie spokojnie Edytowane 7 Marca 2011 przez popiolek4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #14 Napisano 7 Marca 2011 Przy jakich przebiegach robicie/zamierzacie zrobić rozrządy w swoich Passkach?Ja mam prawie 100tys, a producent podaje, że wymiana dopiero przy 180tys. Jakoś boję się, że pasek rozrządu nie da rady. Co sądzicie? Też mam wymianę przewidziana po 180K i na ostatnim przeglądzie machanik powiedział, że spokojnie do 170 K można jeździć chyba, ze pasek ma 10 lat :dupablada to trzeba go wymienić wcześnij. Tak dla spokojności planuję zrobić wymianę pomiędzy 160-170 K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 7 Marca 2011 Też mam wymianę przewidziana po 180K i na ostatnim przeglądzie machanik powiedział, że spokojnie do 170 K można jeździć chyba, ze pasek ma 10 lat :dupablada to trzeba go wymienić wcześnij. Tak dla spokojności planuję zrobić wymianę pomiędzy 160-170 K. żebyś tylko dojechał do tego :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #16 Napisano 7 Marca 2011 Ja rozrząd wymieniałem po 70 tyś i pasek był w perfect stanie rolki też pompa wody miała minimalny luz..........wszystko miało bite numery i symbole Audi i WV.Tak więc smiało można te 100-120 robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #17 Napisano 7 Marca 2011 żebyś tylko dojechał do tego kurna ale co ma nie dojechać ? <wow> widzę że większość ludzi zatrzymuje się na etapie vw golf II i duży fiat..... może i olej zaczniecie zmieniać co 7500 km ? ---------- Post added at 21:45 ---------- Previous post was at 21:45 ---------- dodatkowo zadałem pytanie 'po co wymieniać olej w skrzyni manualnej ?' ---------- Post added at 21:46 ---------- Previous post was at 21:45 ---------- mielke wcześniej skasowałem swoją wypowiedz ale myślę że piszesz bzdury... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 7 Marca 2011 (edytowane) kurna ale co ma nie dojechać ? <wow> widzę że większość ludzi zatrzymuje się na etapie vw golf II i duży fiat..... może i olej zaczniecie zmieniać co 7500 km ? ---------- Post added at 21:45 ---------- Previous post was at 21:45 ---------- dodatkowo zadałem pytanie 'po co wymieniać olej w skrzyni manualnej ?' ---------- Post added at 21:46 ---------- Previous post was at 21:45 ---------- mielke wcześniej skasowałem swoją wypowiedz ale myślę że piszesz bzdury... ja koledze życzę jak najlepiej ale żeby potem wątku nie było ze pasek strzelił co do manualu to można wymienić profilaktycznie olej tak co 180 - 200 tys chyba że wcześniej będziesz miał jakieś problemy ze skrzynią Edytowane 7 Marca 2011 przez mielke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
servee79 Zgłoś #19 Napisano 9 Marca 2011 Bardzo ciekawy przypadek . A tak swoją drogą to wg mnie jeśli producent zaleca wymianę co 50k, 90k, 120k, czy nawet 180k to jest to poparte badaniami i testami, które NA PEWNO mają jeszcze zakres bezpieczeństwa przynajmniej 50%, a pewnie nawet większy. Tak jest np. z mostami (bo z drogami to już chyba nie, niestety...) i innymi odpowiedzialnymi konstrukcjami. Jeśli przed mostem jest ograniczenie do 10t, to nie znaczy, że po przejechaniu ciężarówki 15t most się zawali, ponieważ konstrukcja została wyliczona z zapasem i to dużym... Zaraz pewnie odezwą się orędownicy teorii spiskowych, że producent specjalnie zawyża, albo dobiera pasek "na styk" żeby zarobić na remontach lub wymianach silników. Czy na pewno? Na pięciu, czy dziesięciu sztukach może by i zarobili, ale jeśli zaczęły by zrywać się paski w co drugiej sztuce, w której wymiana była by dokonywana zgodnie z zaleceniami producentów, to afera zrobiła by się niesamowita i klienci na wiele lat od takiej marki odwróciliby się. Zgodzę się, że zdarzają się przypadki, że pasek może urwać się przed wyznaczonym terminem, ale raczej jest to spowodowane niewłaściwym (niechlujnym) montażem lub uszkodzeniami w strukturze paska, których w 100% nie da się wyeliminować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #20 Napisano 9 Marca 2011 (edytowane) A tak swoją drogą to wg mnie jeśli producent zaleca wymianę co 50k, 90k, 120k, czy nawet 180k to jest to poparte badaniami i testami, które NA PEWNO mają jeszcze zakres bezpieczeństwa przynajmniej 50%, a pewnie nawet większy. No może jest w tym trochę racji Tylko ja jako ,,niewierny Tomasz'' zastanawiam się,jak taka firma jak VW testuje te auta,skoro takie cuda się dzieją zawsze w samochodach z początków produkcji Wszelkie choroby wieku dziecięcego,wynikają chyba z braku solidności tychże badań lub to bardziej prawdopodobne względów ekonomicznych. Jak to jest testowane,że w latach 2005/06 w tdi głowice są poprostu wadliwie wykonane,pomysł z napędem pompy olejowej kawałkiem imbusa-to jakaś paranoja,kolumna kierownicza i jej awarie to śmiech na sali,ręczny na prąd? katastrofa jakaś i wstyd na środku skrzyżowania jak akurat się spartoli-nie znam nikogo,kogo nie dapodła conajmniej jedna z tych awarii. I chyba chodzi o to,że przynajmniej ja,wymienię pasek rozrządu przy 120000 bo za 800zł to nie będę się zastanawiał czy jak pocisnę pare razy do podłogi przy wyprzedzaniu,to pasek da radę czy nie No i chyba drogi oraz wymuszający je styl jazdy w naszym kraju-to się raczej niemieckim badaczom nie śniły Ostatnim razem,w nocy na trasie po30min jazdy,za czterema TIRami na Ukraińskich tablicach,przy wyprzedzaniu wszystkich na raz (.uje normalnie tak jechać) byłem pewien że się motor skończy klienci na wiele lat od takiej marki odwróciliby się. Lubię swoją b6,fajnie się jeździ,ale coś musi być na rzeczy,skoro po 5latach jazdy b5FL chciałem tylko i kupiłem b6,ale następne auto to chyba już nie b7 -choć pewnie Audi Edytowane 9 Marca 2011 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach