Gość gorny7 Zgłoś #21 Napisano 30 Grudnia 2006 witam mam pytanie techniczne zacząłem wymieniac termostat i mam pytanie rycina z str 2 śruba nr 18 ktora mocuje obudowe termostatu jest pod kątem utrudniony jest do niej dobry dostęp poniewaz zasłania ją korpus pompy wspomagania (nie widac go na zdjęciu) pytanie jest takie czy tą śrubę można wykręcic bez ściągania pompy wspomagania ? napewno trochą można wykrecic ale nie jestem pewien czy dalej łeb przejdzie i cała srubę da się wyciągną prosze o dpowiedż praktyka a nie z książki ewentualnie Marek możesz mi dorzucic rys tego korpusu wspomagania nad pompa wody 1,6 ADP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #22 Napisano 30 Grudnia 2006 Kupilem termostat w IC i wlasciwie chcialem kupic Wahlera ale sprzedawca zasugerowal jakis inny (okolo 50pln) mowiac, ze nie oplaca sie 2 razy wiecej placic za Wahlera. Jutro chce go zamontowac w aucie, ale przyjrzalem sie i widnieje na nim 86-87 stopni, a MAREK pisal, ze Wahler dziala w temp 87-102 (chyba) . Wiec mam pytanie, co te 87stopni na moim termostacie znaczy? Ze temperatura silnika nie wzrosnie mi do 90??? edit: i jeszcze pytanie: Trzeba cos rozbierac zeby dostac sie do tego termostatu? Bo wydaje mi sie, ze trudno go dostac tak z lotu. I do jakiego naczynia najlepiej spuscic plyn chlodzacy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #23 Napisano 24 Stycznia 2007 mi tez chyba padl termostat dzisiaj. i dlatego mam pytanie. Czy wyjdzie to na VAGu? dzisiaj sie podepne i chccialbym zobaczyc co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #24 Napisano 24 Stycznia 2007 Na VAGu pokaże temperaturę w dokładnej wartości cyfrowej [001] Jak sobie pojeździsz z podpiętym lapem to szybko zobaczysz jak się obniża temp. - temperatura na postoju silnik rozgrzany temp 68-75oC - podczas jazdy temperatura bedzie spadać do 60oC i niżej... Dokładnie wszystko objaśniłem na temat termostatu: Termostat płynu chłodzącego (silniki 1,6 1,8, 1,8T, 1,9 TDI) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #25 Napisano 24 Stycznia 2007 Pierwsza liczba określa początek otwarcia termostatu ok. 87 C, druga pełne otwarcie pow. 100 C. Termostat pracuje tak aby utrzymać temperaturę w tym zakresie. Kupując termostat firmy "KRZAK" ryzykujesz, że : -nie będzie trzymał zadanej temperatury, -szybko padnie. Ja kupiłem wahlera i nie mam żadnych kłopotów. Zapłaciłem 74 zł. Napisy na Twoim chyba oznaczają tylko tolerancją początku otwarcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #26 Napisano 24 Stycznia 2007 ja kupilem Stahlter polskiej firmy Termot i też nie ma problemów za 23,85zl czytajac ich strone mocno ida do przodu , niestety problemem są uszczelki których w komplecie jest mało np 2 (inne firmy dają w komplecie kilka różnych) i często nie pasuja pomimo ze sam termostat jest dobry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dudek Zgłoś #27 Napisano 29 Stycznia 2007 Ja opisze swoj problem: droga do pracy zajmuje mi ok 30 min. Odpale auto - temp na dworze ok 8 - 9 stopni, ja de ok 7 min i rosnie do ok 65 - 70 stopni i nagle cyk do 50. Jade jade znow rosnie i sie czai dochodzi do 80 i cyk na 50. Pozniej po jakims czasie jest 90 stopni i nagle ni z tego ni z owego 50 i tak juz do konca dojade zaparkuje, czekam ok 5 min i nic ciagle 50. i tak to mniej wiecej wyglada. W sobote jechalem dluzsza trase ok 250 km, i bylo ok 90 stopni i nagle 50, przy jezdzie ok 120 km/h i potem albo 90 albo 50, zadnych pomiedzy. Czujnik czy termostat? I jak sie to ma do zagorzenia uszkodzenia auta, bo zamierzam zrobic to za ok 2 tyg jak bede mial wolne. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kaz001 Zgłoś #28 Napisano 29 Września 2008 Ja opisze swoj problem: droga do pracy zajmuje mi ok 30 min. Odpale auto - temp na dworze ok 8 - 9 stopni, ja de ok 7 min i rosnie do ok 65 - 70 stopni i nagle cyk do 50. Jade jade znow rosnie i sie czai dochodzi do 80 i cyk na 50. Pozniej po jakims czasie jest 90 stopni i nagle ni z tego ni z owego 50 i tak juz do konca dojade zaparkuje, czekam ok 5 min i nic ciagle 50. i tak to mniej wiecej wyglada. W sobote jechalem dluzsza trase ok 250 km, i bylo ok 90 stopni i nagle 50, przy jezdzie ok 120 km/h i potem albo 90 albo 50, zadnych pomiedzy. Czujnik czy termostat? I jak sie to ma do zagorzenia uszkodzenia auta, bo zamierzam zrobic to za ok 2 tyg jak bede mial wolne. pozdrawiam Witam,Ciekaw jestem do jakich wniosków doszedłes, bo u mnie jest podobnie.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz Zgłoś #29 Napisano 21 Listopada 2008 Ja chciałbym jakiś schemat albo zdjęcie dotyczące termostatu w silniku 1z w moim b4. Gdzie jest i jak wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #30 Napisano 27 Listopada 2008 od paru dni juz tak mam że jak jade to jest 90st. a jak się zatrzymam to spada o połowe a nawet więcej ,aha zauwazyłem że zbiornik wyrownawczy jest zimny wczesniej był ciepły a raczej gorący jak była plusowa temperatura,dziś byłem u mechanika wymieniać termostat i dalej to samo czyli termostat odpada,chłodnica jak sprawdzałem jest zimna ,wczesniej było wszystko ok nawet przy załączonej dmuchawie nie spadała temperatura, zasłoniłem z przodu chłodnice tam gdzie się ten wentylator obraca przy włączonym silniku ale nie wiem czy to cos da czy ktos jeszcze ma jakis pomysł co to może byc a jak u was ten zbiornik wyrownawczy też jest zimny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emki Zgłoś #31 Napisano 12 Marca 2009 ja wstawiłem Vernet'a za 45zł i ładnie trzyma teraz 90st, nie miałem czasu aby szukać Wahler'a a tam gdzie byłem nie mieli, więc kupiłem to francuskie cudo i jak na razie w pełni zadowolony. Wcześniej systematycznie spadała mi temperatura z każdym dniem utrzymywał coraz niższą, ale stabilnie bez skoków i wahań. Co do rozbiórki to ograniczyła się do zdjęcia osłony silnika z dołu (ADR) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #32 Napisano 13 Marca 2009 Do silnika 1Z termostat WAHLER 4253.87D to będzie taki ???? Jeśli się myle to napiszcie jaki do mojego furaka będzie potrzebyny termostat ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #33 Napisano 13 Marca 2009 Do silnika 1Z termostat WAHLER 4253.87D Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekurek Zgłoś #34 Napisano 13 Marca 2009 kupiłem Wahler 35zł i jest ok polecam i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wieczor15 Zgłoś #35 Napisano 15 Marca 2009 podpowiedzcie mi co to moze byc?silnik AWX-rano odpale i jade do pracy jakies 7 km klimaronik niby dobrze grzeje i szybko ale wskazowka temperatury silnika po tych 7 km jest ledwo powyzej 50. jak juz troche wiecej pojezdze i wkoncu dojdzie do 90 to jak jade z górki chwile albo na postoju to wskazowka lekko opada ponizej 90- poprstu nie trzyma temperatury- czy to jest normalne?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #36 Napisano 15 Marca 2009 podpowiedzcie mi co to moze byc?silnik AWX-rano odpale i jade do pracy jakies 7 km klimaronik niby dobrze grzeje i szybko ale wskazowka temperatury silnika po tych 7 km jest ledwo powyzej 50. jak juz troche wiecej pojezdze i wkoncu dojdzie do 90 to jak jade z górki chwile albo na postoju to wskazowka lekko opada ponizej 90- poprstu nie trzyma temperatury- czy to jest normalne?? To wszystko wygląda że termostat Ci puszcza. Łatwo to sprawdzić, Jak przejedziesz pare km to porównaj temperatury przewodów z małego obiegu i dużego. Górny powinien być ciepły a dolny zimny. Jeśli masz dolny ciepławy to puszcza termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #37 Napisano 15 Marca 2009 Miałem identyczne objawy i był to czujnik temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GreeGWhite Zgłoś #38 Napisano 17 Marca 2009 Witam. ja mam z tego co widzę podobny problem jak reszta ekipy.Mianowicie...Temperatura płynu chłodniczego po przejechaniu kilku kilometrów wynosi 90st i tak trzyma się cały czas.Wydaje mi się ze termostat nie puszcza mi płynu w obieg bo powinna spaść po niżej 90st jak pójdzie w duży obieg,prawda??sprawdzałem przy 90st wąż który idzie do termostatu w dole silnika, jest zimny, a ten u góry główny jest gorący.Wymieniłem dziś termostat i dalej to samo.Gotowałem wodę w czajniku i wkładałem termostat to normalnie otwiera wiec sam już nie wiem...Pomocy Panowie.Co może jeszcze być przyczyna??Czy może termostat za mało się otwiera??Proszę o pomoc.Pozdrawiam Grzegorz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateuszhg Zgłoś #39 Napisano 17 Marca 2009 jaki założyłeś termostat ? Jeśli trzyma 90 na zegarach i zminy wąż dolny jest to moim zdaniem zegar cię troszke oszukuje. termostat przy 87 puszcza a jesli jest nowy i nie puszcza to znaczy ze nie masz jeszcze takiej temperatury (nie sądze ze dawa termostaty są zwalone). Zobacz czy napewno masz taką temp jakimś termometrem dużym. Jeśli by oszukiwal to brak masy bądz walniety czujnik temp, zimne luty na zegarach lub zwalony stabilizator napięcia w zegarach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #40 Napisano 17 Marca 2009 Termostat się otwiera przy 102 stopnie a w 87 stopni zamyka wynosi 90st i tak trzyma się cały czas.Wydaje mi się ze termostat nie puszcza mi płynu w obieg bo powinna spaść po niżej 90st jak pójdzie w duży obieg,prawda?? kolego wszystko u Ciebie jest OK, ma być na wskaźniku 90 stopni i jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach