Skocz do zawartości
screech

Dzienne osobna instalacja

Rekomendowane odpowiedzi

No tak,gdzieś o tym czytałem,tu mają bitą na szkle homolog...ale nie wiem jaka dokładnie, bo tego nie brałem pod uwagę,tyle że diagnosta specjalnie się homologacją nie interesował tylko po sprawdzeniu rozporządzenia stwierdził, że powinny zgasnąć, no i z drugiej strony to o czym piszesz, że mają na dzienne i na pozycje to pewnie w tych nowych furach, bo widziałem na mieście właśnie Mietka i Audiole z taką właśnie opcją, ale tu gdzie kupujemy taki komplet w sklepie i zakładamy sami czy przez fachowca to takiej opcji raczej nie dają, zresztą gościu w sklepie jak kupowałem powiedział, że automat do wyłączania jest w nich zamontowany i że będą gasły, więc teraz muszę szukać innego rozwiązania, a z tego co pamiętam tu Koledzy też tak mieli , chyba jakiś przekaźnik rozwiąże temacik, ale jaki....Ktoś też pisał, że im nowsze roczniki to ciągle coś zmieniają w tej elektronice, bo np. jak pokazywane tu były zdjątka ze skrzynką bezpieczników i gdzie koledzy podpinali + po stacyjce, to u mnie jest zupełnie co innego i tak z miernikiem obskoczyłem wszystkie gniazda pod machą i lipa, dlatego ciągnąłem z kabiny od zapalniczki, bo tego jeszcze nie zmienili, pewnie też nie na długo :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie powinno mieć znaczenia, czy fabryczne światła, czy dokładane. Homologacja obowiązuje tak czy inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie powinno mieć znaczenia, czy fabryczne światła, czy dokładane. Homologacja obowiązuje tak czy inaczej.

No wszystko ładnie, ale w końcu już nie chodzi teraz o tą homologację, ale żeby uporać się z problemem tego przygasania dziennych, a nie całkowitego ich gaśnięcia w momencie włączania mijania. Może ktoś ma pomysł, bo mnie się wydaje( pewności nie mam), że trzeba wrzucić przekaźnik na ten przewód idący od dziennych do lampy mijania, ale czy dobrze to obmyśliłem ...?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wszystko ładnie, ale w końcu już nie chodzi teraz o tą homologację, ale żeby uporać się z problemem tego przygasania dziennych, a nie całkowitego ich gaśnięcia w momencie włączania mijania. Może ktoś ma pomysł, bo mnie się wydaje( pewności nie mam), że trzeba wrzucić przekaźnik na ten przewód idący od dziennych do lampy mijania, ale czy dobrze to obmyśliłem ...?????

 

załóż przekaźnik na masie do dziennych, i steruj tym przekaźnikiem z pozycyjnych.

wtedy nie będziesz miał "zdublowanych" pozycyjnych na dziennych.

pozdrawiam

Edytowane przez bartekpion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
załóż przekaźnik na plusie do dziennych, i steruj tym przekaźnikiem z pozycyjnych.

wtedy nie będziesz miał "zdublowanych" pozycyjnych na dziennych.

pozdrawiam

No tak, ale może pokażę na zdjęciu jaki kupiłem przekaźnik-taki uniwersalny do VW jak powiedział sprzedawca i wtedy ktoś rzeczowy w tej materii :)) , bo niestety ja za bardzo nie biegam w tych tematach, objaśni jaki przewód do czego. Dziękuję.[ATTACH=CONFIG]68657[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]68658[/ATTACH]

Edytowane przez stary222

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, ale może pokażę na zdjęciu jaki kupiłem przekaźnik-taki uniwersalny do VW jak powiedział sprzedawca i wtedy ktoś rzeczowy w tej materii :)) , bo niestety ja za bardzo nie biegam w tych tematach, objaśni jaki przewód do czego. Dziękuję.[ATTACH=CONFIG]68657[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]68658[/ATTACH]

 

na moją skromną wiedzę na tym raczej nie dasz rady. to jest przekaźnik zwierny np. http://www.cyfronika.com.pl/art38/hfv7_sch.jpg, tobie przyda się przełączny (5 nóżek) np. http://www.cyfronika.com.pl/art73/hfv7012p_sch.jpg. wtedy dajesz tak:

- kabel masy do świateł dziennych tniesz, od strony samochodu (minus z samochodu) dajesz na 30, drugą końcówkę od strony świateł dziennych dajesz na 87.

- z 30 robisz mostek na 86 (łączysz je przewodem)

- 85 dajesz plus z pozycyjnego.

 

po takim zabiegu masz światła dzienne odłączane podczas zapalenia pozycyjnych i mijania. jeśli nie świecą pozycyjne, świeca dzienne.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na moją skromną wiedzę na tym raczej nie dasz rady. to jest przekaźnik zwierny np. http://www.cyfronika.com.pl/art38/hfv7_sch.jpg, tobie przyda się przełączny (5 nóżek) np. http://www.cyfronika.com.pl/art73/hfv7012p_sch.jpg. wtedy dajesz tak:

- kabel masy do świateł dziennych tniesz, od strony samochodu (minus z samochodu) dajesz na 30, drugą końcówkę od strony świateł dziennych dajesz na 87.

- z 30 robisz mostek na 86 (łączysz je przewodem)

- 85 dajesz plus z pozycyjnego.

 

po takim zabiegu masz światła dzienne odłączane podczas zapalenia pozycyjnych i mijania. jeśli nie świecą pozycyjne, świeca dzienne.

pozdrawiam

Aha, czyli musi być jeszcze z taką nóżką bodajże 87A, miałem gdzieś taki....Widzę skromność przez kolegę przemawia, a wytłumaczyłaś tak, że jaśniej się nie da, chyba że ja coś schrzanię przy montażu. WIELKIE DZIĘKI :))

 

---------- Post added at 20:43 ---------- Previous post was at 20:40 ----------

 

na moją skromną wiedzę na tym raczej nie dasz rady. to jest przekaźnik zwierny np. http://www.cyfronika.com.pl/art38/hfv7_sch.jpg, tobie przyda się przełączny (5 nóżek) np. http://www.cyfronika.com.pl/art73/hfv7012p_sch.jpg. wtedy dajesz tak:

- kabel masy do świateł dziennych tniesz, od strony samochodu (minus z samochodu) dajesz na 30, drugą końcówkę od strony świateł dziennych dajesz na 87.

- z 30 robisz mostek na 86 (łączysz je przewodem)

- 85 dajesz plus z pozycyjnego.

 

po takim zabiegu masz światła dzienne odłączane podczas zapalenia pozycyjnych i mijania. jeśli nie świecą pozycyjne, świeca dzienne.

pozdrawiam

A jeszcze jedno, a ten przewód co teraz idzie od dziennych do lampy +pozycji ( u mnie akurat kolor biały) to tego w ogóle nie ruszam ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aha, czyli musi być jeszcze z taką nóżką bodajże 87A, miałem gdzieś taki....Widzę skromność przez kolegę przemawia, a wytłumaczyłaś tak, że jaśniej się nie da, chyba że ja coś schrzanię przy montażu. WIELKIE DZIĘKI :))

 

---------- Post added at 20:43 ---------- Previous post was at 20:40 ----------

 

A jeszcze jedno, a ten przewód co teraz idzie od dziennych do lampy +pozycji ( u mnie akurat kolor biały) to tego w ogóle nie ruszam ???

 

wg mnie ten przewód daje właśnie 50% mocy jako pozycyjne na dziennych.

 

najprościej jest odłączyć minus, wtedy nie działają dzienne. nie jestem tylko pewien czy nóżka 87, czy 87a, ale dojdziesz do tego jak zobaczysz efekt swojej pracy. gdyby dzienne-pozycyjne świeciły razem z pozycjami w reflektorach to zamień z 87 na 87a - wtedy będzie na odwrót.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na moją skromną wiedzę na tym raczej nie dasz rady. to jest przekaźnik zwierny np. http://www.cyfronika.com.pl/art38/hfv7_sch.jpg, tobie przyda się przełączny (5 nóżek) np. http://www.cyfronika.com.pl/art73/hfv7012p_sch.jpg. wtedy dajesz tak:

- kabel masy do świateł dziennych tniesz, od strony samochodu (minus z samochodu) dajesz na 30, drugą końcówkę od strony świateł dziennych dajesz na 87.

- z 30 robisz mostek na 86 (łączysz je przewodem)

- 85 dajesz plus z pozycyjnego.

 

po takim zabiegu masz światła dzienne odłączane podczas zapalenia pozycyjnych i mijania. jeśli nie świecą pozycyjne, świeca dzienne.

pozdrawiam

A jeszcze jedno, ten schemat podłączenia jest przejrzysty, ale skoro w tym drugim przekaźniku jest 5 nóżek, bo jest 87A to co się pod nią podłącza, bo tu jak wyżej opisałeś są wykorzystane 4 , no chyba że jest tu coś oczywiste tylko ja nie podążam :)) Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeszcze jedno, ten schemat podłączenia jest przejrzysty, ale skoro w tym drugim przekaźniku jest 5 nóżek, bo jest 87A to co się pod nią podłącza, bo tu jak wyżej opisałeś są wykorzystane 4 , no chyba że jest tu coś oczywiste tylko ja nie podążam :)) Dziękuję.

 

albo zwiera do 87, albo do 87a, więc działa na zasadzie przeciwieństwa. podłączamy pod jedną, to na zapalonych pozycyjnych będziesz miał dzienne, a na wyłączonych pozycyjnych nie będziesz miał dziennych, a jak podłączysz pod drugą nóżkę to na zapalonych pozycyjnych nie będziesz miał dziennych, a na wyłączonych pozycyjnych będziesz miał dzienne. tak więc jedna nóżka zostaje wolna.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
albo zwiera do 87, albo do 87a, więc działa na zasadzie przeciwieństwa. podłączamy pod jedną, to na zapalonych pozycyjnych będziesz miał dzienne, a na wyłączonych pozycyjnych nie będziesz miał dziennych, a jak podłączysz pod drugą nóżkę to na zapalonych pozycyjnych nie będziesz miał dziennych, a na wyłączonych pozycyjnych będziesz miał dzienne. tak więc jedna nóżka zostaje wolna.

 

pozdrawiam

Witam, no w końcu zrobione Bartku, dokładnie jak opisałeś i ten przewód masy poszedł pod 87A. Ten impulsowy od dziennych odłączony i jest dobrze, te4raz nikt się nie doczepi. Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, no w końcu zrobione Bartku, dokładnie jak opisałeś i ten przewód masy poszedł pod 87A. Ten impulsowy od dziennych odłączony i jest dobrze, te4raz nikt się nie doczepi. Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI :dobrze

 

między innymi po to jest to forum, aby nawet laik przy odrobinie chęci i pomocy innych coś zmajstrował pożytecznego we własnym samochodzie. dzięki za punkty pomógł.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
między innymi po to jest to forum, aby nawet laik przy odrobinie chęci i pomocy innych coś zmajstrował pożytecznego we własnym samochodzie. dzięki za punkty pomógł.

 

pozdrawiam

Nooo, punkciki słusznie Ci się należały. Pozdro :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To może i mnie ktoś poradzi.

Chce podpiąc dzienne tak, aby zapalały się na przemian ze światłami mijania dopiero po ustawieniu wyłacznika świateł w pozycie świateł automatycznych - poz 1.

Potrzebny jest zatem (+) pojawiający się po włączeniu automatu a nie zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moge ci powiedziec gdzie jest plus po odpaleniu silnika, ale plus po wlaczeniu wlacznika swiatel na auto to nie wiem, bo nie mam tej funkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zachciej zatem podzielić się tą cenną informacją.

Podłączenie tak jak ja bym chciał jest wykonalne, ale bez dokładnej dokumentacji sterownika, niebezpieczne. Przełącznik świateł operuje sygnałami sterującymi. Można by je przechwycić i nimi wysterowac sterownik świateł dziennych. Dokonanie jednak takiej ingerencji w sterownik samochodu, bez dokumentacji, jest jednak obarczone zbyt duzym ryzykiem. Zatem pozostaje zykłe +12 po właczeniu silnika i gaszenie dziennych po włączeniu pozycyjnych.

 

Dobrze rozumiem, że masz punkt w którym +12 pojawia się po włączeniu silnika a nie po załączeniu stacyjki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Kupiłem całe zaślepki z zamontowanymi dziennymi i w przyszłym tygodniu wezmę się za podłączanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiles to samo co ja, czy cos innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności