screech Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2011 Cześć, Jakiś czas temu założyłem sobie osobną instalację do świateł dziennych. Sygnał z pozycyjnych, przekaźnik, plus po zapłonie z pustego gniazda bezpiecznika pod maską (SB28 wg mojego schematu). Nic nie widać, wszystko jak oryginał. I hulało. Niestety moje chińskie lampki diodowe, mimo uszczelnienia silikonem do szyb, dały za wygraną i jedna się sfajczyła, że aż smród poszedł. Jedna z przetworniczek jest zeżarta. Wpadłem więc na pomysł zakupu najnowszego modelu dziennych z Wesemu, mają fajne z przezroczystym szkłem od tego roku. Wstawiłem to ładnie w stare plastiki od przeciwmgielnych (szybki wybite) i podłączyłem pod moją instalację. I tu niespodzianka, bo przy prądach, jakie pobierały ledy nie było żadnego problemu, instalacja przezroczysta dla komputera. A z nowymi lampkami (42W w sumie, czyli ze 3.5A) komputer wywalił błąd EPC (usunięty po zdjęciu klem), a jednocześnie żółty silniczek na zegarach, który nie chciał zejść sam z siebie. Podjechałem do serwisu, gdzie mi skasowali błędy, mówiąc, że to coś z ciśnieniem paliwa, czujnik czy co i że w ekstremalnych wypadkach wałek rozrządu do wymiany. Zastanawiam się, czy to zbieg okoliczności, czy faktycznie większe obciążenie pustego (!) gniazda pod maską może wywołać takie objawy? Pasek to model 2010, 1.8 tsi, 6 biegów. 25 tys. km przejechane, wciąż na gwarancji. Wiem, że można niby vagiem przestawić dzienne na przeciwmgielne, ale znajomy serwisant mówi, że od 2010 roku pomieszali w komputerze tak, że trudno się połapać. Na razie jeżdżę i kłopotów nie ma, ale szukam innego miejsca na plus po zapłonie pod maską. Jakieś sugestie? K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2011 Swiatła do jazdy dziennej powinny być zainstalowane w pewien szczególny sposób: włączają się po przekreceniu kluczyka i gdy przełacznik swiateł jest w pozycji "wyłaczone", po przełaczeniu w kazdą inną pozycję, dzienne wyłączają się bo włączają się inne swiatła. Teraz musisz sprawdzić, czy Twój przełacznik swiateł jest wyposażony w tą możliwość. Jeżeli nie, to + nie powinieneś brać z postojowych, bo kontroler zacznie sygnalizować awarię. Weź + z zapalniczki albo radia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
screech Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2011 Swiatła do jazdy dziennej powinny być zainstalowane w pewien szczególny sposóbOwszem, dlatego powiedziałem, że mam osobną instalację z przekaźnikiem itp. Wszystko działało jak trzeba, jeździłem tak ostatni rok, nie w tym kłopot. Jeżeli nie, to + nie powinieneś brać z postojowych, bo kontroler zacznie sygnalizować awarię.I oczywiście nie biorę plusa z postojowych, bo tam go nie ma prawa być gdy świecą dzienne... Właśnie tego plusa szukam, tylko takiego niesterowanego komputerem i niekoniecznie z wnętrza, jak sugerujesz. K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2011 No tak: Sygnał z pozycyjnych ale nie napisałeś czy z przełącznika, czy z wiązki w komorze silnika? Masz rozpiskę bezpieczników? Gdzieś mam ale w pracy, a nie w domu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #5 Napisano 14 Lutego 2011 bierzesz 2 przekaźniki. pierwszy podłączasz pod stacyjkę jak daje plusa, jedziesz dalej plusem i masz plus po "przekręceniu" stacyjki. drugi przekaźnik pod światła pozycyjne - przekaźnik 2-pozycjny, tzn jak jest napięcie to puszcza jedną nóżką, jak nie ma to puszcza 2 nóżką - nie znam się nie jestem elektronikiem i nie wiem jak on się nazywa fachowo. podłączasz sterowanie: masa z samochodu, plus z pozycyjnych, a sterujesz masą na światła dzienne. czyli pojawia się napięcie na pozycyjnych przekaźnik przeskakuje i przerywa obwód - masa przez przekaźnik nie idzie i światła nie świecą. jak wyłączysz światła pozycyjne przekaźnik wraca do poprzedniego stanu czyli puszcza masę na dzienne. jak jest plus - stacyjka włączona - mamy światełka. stosowane od ponad 10 lat w moich samochodach. z tym że miałem dodatkowy i przydatny bajer - zapalały się same po uruchomieniu silnika żeby rozruch był lepszy. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
snajper0001 Zgłoś #6 Napisano 14 Lutego 2011 (edytowane) Witam od jakiegos czasu sledze i analizuje tematy swiatel dziennych i rowniez doszedlem do wniosku iz nalezy zastosowac dwa przekazniki lub jeden wielozadaniowy tak jak pisze kolega wyzej, by wlanczanie i wylanczanie tych swiatel bylo niezalezne na zdjeciu widoczne sa reflektory z paskiem LED i RINGIEM wkolo soczewki, dzielac to sposobem wmontowania takiego przekaznika uzyskamy super rozwiazanie: Pasek LED - jako dzienne, RING - jako postojowe. Montowalem kiedys gosciowi Ledy do jazdy dziennej Helli i tam byl w komplecie tego typu przekaznik, musze zdobyc info co to za przekaznik i czy mozna go dostac jako czesc zamienna. Jesli tak to zobaczycie efekt tego rozwiazania. Pozdrawiam Edytowane 14 Lutego 2011 przez snajper0001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #7 Napisano 14 Lutego 2011 ja taki przekaźnik stosowałem do malucha ponad 10 lat temu, koszt ok.10 zł w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
screech Zgłoś #8 Napisano 14 Lutego 2011 ale nie napisałeś czy z przełącznika, czy z wiązki w komorze silnika? Z wiązki wziąłem. Wlutowałem się w przewód od pozycji zaraz przy reflektorze. Stamtąd idzie sygnał do przekaźnika, a zasilanie na dołączanym obwodzie było ze skrzynki bezpieczników przy akumulatorze. Mam schemat, który jest z 2008 roku i tam SB28 jest oznaczony jako bezpiecznik 100A do grzanej szyby. Czyli duże obciążenie może być. I działało na ledach, a na żarówkach nie działa, tylko wywala błąd EPC i silniczek na zegarach. Hmm... Możliwe, że coś pozmieniali w 2010 r. I ponownie zaznaczę, że instalacja jest wykonana poprawnie, włączała i wyłączała co trzeba, wtedy gdy trzeba i było super. Tyle tylko, że szukam innego zasilania po plusie od stacyjki, a nie chcę nurkować i rozbebeszać nic w kabinie. Woys, jakbyś miał bardziej aktualne schematy, chętnie obejrzę. K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lammel Zgłoś #9 Napisano 19 Lutego 2011 Koledzy czy spotkaliście się może ze światłami dziennymi dedykowanymi do passata które wchodzą bez żadnych przeróbek. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #10 Napisano 19 Lutego 2011 Koledzy czy spotkaliście się może ze światłami dziennymi dedykowanymi do passata które wchodzą bez żadnych przeróbek Jeden kolega z forum już takie znalazł ... były na allegro, też chciałem się im bliżej przyjrzeć, ale strona przeniesiona do archiwum, niestety nie udało mi się ich znaleźć... Sam poluję na światła do jazdy dziennej do Paska... Badamy sprawę w poniższym temacie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=927406#post927406 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lammel Zgłoś #11 Napisano 19 Lutego 2011 Kolego przekukałem cale allegro i nic takiego nie znalazłem!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #12 Napisano 20 Lutego 2011 Przecież napisałem, że też szukałem ponownie tego linka, ale aukcja przeniesioina do archiwum... poczytaj temat, który podałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
screech Zgłoś #13 Napisano 7 Marca 2011 Problem rozwiązany. Prąd wziąłem z gniazda nr 11 z lewej wewnętrznej puszki. Opisane w schematach jako zasilanie oprzyrządowania taksówek i pojazdów specjalnych - licznik, kogut itp. Ładnie się włącza po zapłonie. Kabel przepuściłem wzdłuż grubej wiązki nad pedałem sprzęgła do przedziału silnika i tam do mojego przekaźnika. Wszystko działa cacy, efekt osiągnięty. Dzienne żarówkowe w miejscu przeciwmgłowych, których nigdy nie użyłem podczas jazdy, więc niewielka strata. Wygląda fabrycznie, jeszcze tylko polakieruję ten czarny tunel od oryginalnych przeciwmgłowych na srebrno, to będzie z boku lepiej widać. Jedyny feler to błąd braku świateł przeciwmgłowych, ale je przy najbliższym przeglądzie wyłączę i po krzyku. Dzięki za wszystkie uwagi. K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #14 Napisano 7 Marca 2011 Jesli masz taki feler z tymi halogenami to czemu nie podłaczysz LED-ów pod wtyczki halogenów i potem przekodujesz bordnetz na Halogen jako swiatła dzienne ? Po co ta cała zabwa z kablami itp, kiedy wszystko gotowe jest i czeka ? Mozna zakodowac tez ich wartośc swiecenia, ciemniej, jasniej itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silver0044 Zgłoś #15 Napisano 7 Marca 2011 siwiatla do jazdy dziennej dla VW http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-led-dymione-audi-wv-bmw-i1467913678.html ---------- Post added at 18:12 ---------- Previous post was at 18:11 ---------- i jeszcze jedne http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-led-skosne-chrom-a4-q7-i1469582849.html ---------- Post added at 18:13 ---------- Previous post was at 18:12 ---------- i kilejne http://allegro.pl/swiatla-dzienne-led-do-dziennej-jazdy-jak-hella-m-i1469030906.html ---------- Post added at 18:15 ---------- Previous post was at 18:13 ---------- lub te http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-led-rl-skosne-audi-ce4-i1441331230.html ---------- Post added at 18:26 ---------- Previous post was at 18:15 ---------- a ten link moze wam pomoc w podlaczeniu swiatelek dziennych .chodzi o drogi modul lub jego tani odpowiednik przekaznik samochodowy .zasada dzialania jest taka sama http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-tani-modul-do-swiatel-dziennych-w-samochodzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
screech Zgłoś #16 Napisano 14 Marca 2011 Po co ta cała zabwa z kablami itp, kiedy wszystko gotowe jest i czeka ? Mozna zakodowac tez ich wartośc swiecenia, ciemniej, jasniej itp. Tak byłoby prościej, fakt. Tyle że instalację zrobiłem i tak pod ledy osobną, żeby nie tracić halogenów. Teraz jak jest podmianka halogen-dzienne, to mógłbym w sumie przekodować, ale serwis twierdzi, że w tym roku modelowym przemieszali elektronikę i się nie mogą połapać. Wiem - do bani. A skoro już jest instalacja, to sie nie będę bawił we wtyczki itp. Już działa w każdym razie, więc jestem happy, a cała operacja jest odwracalna bez użycia komputera, co tez jest plusem, choć rzeźba trochę była, ale w granicach hobbystycznych umiejętności :-) Z tą jasnością to się zastanawiam, czy tak samo by działało, bo wesemy używają żarówki p21w, czyli w sumie 42 w na oba, a halogeny to 110 w na oba, więc z jasnością pewnie komputer by miał kłopot. Bez ekperymentu nie stwierdzę, a nie mam w okolicy kompetentnego operatora vag.com. Jeżeli by się jakiś znalazł, to chętnie podjadę i można stwierdzić naocznie. Wrzucę jutro fotkę, jak to wygląda, żeby dla potomnych zostało. K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stary222 Zgłoś #17 Napisano 28 Października 2011 Swiatła do jazdy dziennej powinny być zainstalowane w pewien szczególny sposób: włączają się po przekreceniu kluczyka i gdy przełacznik swiateł jest w pozycji "wyłaczone", po przełaczeniu w kazdą inną pozycję, dzienne wyłączają się bo włączają się inne swiatła. Teraz musisz sprawdzić, czy Twój przełacznik swiateł jest wyposażony w tą możliwość. Jeżeli nie, to + nie powinieneś brać z postojowych, bo kontroler zacznie sygnalizować awarię. Weź + z zapalniczki albo radia. Witam, skoro o tym już mowa, to właśnie jestem po instalacji takich świateł Pasek 2010r i cóż wszystko byłoby ok,po włączeniu zapłonu i odpaleniu ładnie się zapalają dzienne, ale po włączeniu pozycji i mijania tylko przygasają o 50%, a z tego co wyczytałem to jest określone, że powinny wtedy zgasnąć????? Podłączony mam + z zapalniczki, - do karoserii i kolejny przewód do + mijania.Co o tym sądzisz??? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #18 Napisano 28 Października 2011 Witam, skoro o tym już mowa, to właśnie jestem po instalacji takich świateł Pasek 2010r i cóż wszystko byłoby ok,po włączeniu zapłonu i odpaleniu ładnie się zapalają dzienne, ale po włączeniu pozycji i mijania tylko przygasają o 50%, a z tego co wyczytałem to jest określone, że powinny wtedy zgasnąć????? Podłączony mam + z zapalniczki, - do karoserii i kolejny przewód do + mijania.Co o tym sądzisz??? Pozdrawiam. Sa rozne rodzaje centralek/przekaznikow do dziennych - takie ktore przygasaja i takie ktore wylaczaja sie zupelnie po wlaczeniu postojowych/mijania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stary222 Zgłoś #19 Napisano 28 Października 2011 Sa rozne rodzaje centralek/przekaznikow do dziennych - takie ktore przygasaja i takie ktore wylaczaja sie zupelnie po wlaczeniu postojowych/mijania. Tak też myślałem, bo jest tu wiele wypowiedzi na forum ( i bardzo dobrze), ale rzecz w tym, że właśnie byłem specjalnie na stacji diagnostycznej ( Łódź) i pokazałem jak jest u mnie, Pan sprawdził przepisy-co prawda też na początku nie był pewny, bo widział że wszycho ładnie działa, ale wg tego co jest w rozporządzeniu to nie ma słowa o przygasaniu tylko,że w momencie zapalenia mijania te mają GASNĄĆ, czyli że mam to jednak nie do końca dobrze i tak na upartego przyczepią się.....A podłączenie mam tradycyjne : do zapalniczki, masa z karoserii i biały do prądowego pozycji lub mijania, bo nie wiem do końca pod które podłączyłem )), ale działa oki. Tak jeszcze myślę, że jak mają się czepiać to trzeba znaleźć wyjście, a może na ten przewód co idzie właśnie do prądowego od mijania założyć jakiś przekaźnik co będzie zamykał dopływ prądu w momencie załączania mijania i wtedy dzienne zgasną. Ale znowu jaki przekaźnik...??? Może któryś z szacownych Kolegów podrzuci dwa słowa do pieca, zapewne wielu nam to rozjaśni problem. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #20 Napisano 28 Października 2011 Wszystko zależy od tego jaką masz homologację na te światła. Jeśli masz tylko na dzienne, to faktycznie muszą gasnąć. Jeśli natomiast masz homologację na dzienne i na pozycyjne (jak w Audi, Mercedersie, BMW, VW itp.), to nie mogą się przyczepić. Wtedy właśnie po włączeniu świateł mijania, dzienne pełnią funkcję pozycyjnych, ale muszą przygasnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach