Skocz do zawartości
uosiu

[1.8 ABS]Pierscienie + uszczelka pod glowica czy cos innego?

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze mozesz kupić tańsze i robić to znowu jeszcze raz...Ja załozyłem goetza

Głowicę mam drugą i zrobię ją na konkret a pierścienie chciałem kupić po wyjęciu tłoków...

Wszystko pięknie ale jak powinno wyglądać oryginalne opakowanie Goetze'a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie ale jak powinno wyglądać oryginalne opakowanie Goetze'a ?

Żółte małe i płaskie kwadratowe pudełko z napisami marki, w środku komplet trzech pierścieni na jeden cylinder.

Dałem za komplet coś koło 360 zł ale wiem że można kupić taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu jako że wcześniej w temacie było trochę o oleju (post 39 i wyżej) a bardziej o przejściu z jeden na drugi na zimę planuje przejść na półsyntetyczny i tak chciałem przy okazji o radę czy to dobry pomysł bo czytałem już dużo o tym i jedni piszą że nic się nie stanie drudzy że olej wypłynie ale w sumie parametrami nie odbiega bardzo od mineralnego a leje castrola 15W40 GTX chciałem tez castrol tylko 10W40GTX dodam że w tamtym tygodniu mieniałem uszczelkę pod głowicą i miski olejowej a silnik w środku czysty żadnego nagaru czy mazi. Doradzacie coś. (mądrego:))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmieniaj śmiało.

 

Zmieniać śmiało, ale nic nie będzie działo się z silnikiem? nie straci ciśnienia oleju czy tam takich?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja rowniez posiadam problem olej ucieka litr na 2 tysie,kopci tylko jak odpale 2 sekunndy po odpaleniu jjak cieply nic sie nie dzieje,zadnej bialej chmury nie ma wskazujacej na uszkodzeni uszczelkii pod glowica,woda nie ubywa nie smierdzi spalinami zadnego masla nie ma,prawie 210 nim jechalem w pelen komplet,przyspiesza ladnie lepiej niz katalogowo,co proponujecie co to moze byc? uszczelniacze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej ucieka litr na 2 tysie

Nie dziwota skoro...

 

prawie 210 nim jechalem w pelen komplet

 

 

co proponujecie co to moze byc? uszczelniacze ?

 

Sprawdź wszelkie inne wycieki..uszczelniacze na wale i miska..potem podjedź gdzieś aby Ci zbadali kompresję...i pomyślimy dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prawie 210 nim jechalem w pelen komplet,

licznik Ci przekłamuje... :P a prawie to tak jak w reklamie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy 207-208 licznik sie zatrzymal,jednorazowo chcialem sprawdzic,poprostu ciekawosc a tak to 2500obr i zmieniam bieg na wyzszy,duzo jezdze po miescie wiec tez biore ceny paliwa pod uwage wiec wszystko na spokojnie,wyciekow zadnych nie mam,niedlugo postaram sie zbadac kompresje,dzieki za podpowiedz,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z olejami to raczej w dół, a nie w górę.

 

Wracając do tematu, ja szczególnie zimą miałem białą galaretę na korku od wlewu oleju. Silnik miał temperaturę 90-110C latem, a przy 115C wywalało mi płyn ze zbiornika. Ostatnio biały dym przy odpalaniu z rana na zimnym, stukanie wyczuwalne pod pedałem sprzęgła i skwierczący dźwięk gdy silnik był zgrzany. No i alarm ciśnienia oleju przy schodzeniu na mniejsze obroty.

A rezultat końcowy - dwa miechy temu zajechałem silnik.

Przyczyną braku ciśnienia oleju były zużyte panewki na wale. To doprowadzało do wysokiej temperatury silnika. Równomierne stukanie, wraz z rosnącymi obrotami powinno być sygnałem że jakaś panewka puszcza lub już jej nie ma. Po zdjęciu miski olejowej warto dokładnie sprawdzić czy w oleju nie ma jakiś opiłek lub fragmentów panewki. W moim przypadku tak było, a wał się przypalił.

Nie wspomnę już ze uszczelka pod głowicą była walnięta. Można było to poznać po dość sporym ubytku płynu, galarecie na wlewie oleju i zeżartym tłumiku w którym cały czas zalegał płyn.

Warto się temu przyjrzeć dokładniej, u mnie skończyło się to wymiana silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra chłopaki jutro zamierzam wymięć olej jak wyżej pisałem patrzyłem w silniku czysto przy wymianę uszczelki pod głowicą i pod miską olejową nie ma żadnej mazi czy zasklepionego starego oleju, a po wymianę uszczelniaczy zużycie oleju spadło do zera przejechałam ponad 2 tyś i nie ubyło ani kapeczki. Ale chciałem jeszcze raz zapytać opinię forum czy zmiana z mineralnego na półsyntetyk jest możliwa? i czy to nie wpłynie negatywnie na silnik wiem że są dwie szkoły zmieniać i nie zmieniać ale prosił bym żeby wypowiedziały się osoby które takie coś robiły a nie tylko słyszały o takich zmianach dodam że tej samej firmy olej Castrol a zmiana jak pisałem z 15w40GTX na 10w40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prosił bym żeby wypowiedziały się osoby które takie coś robiły

W dwóch autach czyli i w Passacie również wnosząc po nagarze na pokrywie zaworów zacząłem lać półsyntetyk...w poprzednim aucie przekręciłem licznik trzy albo i nawet cztery razy i poza tym że silnik był głośny to był w Rewelacyjnej formie...

W Passacie poza tym że stuknie co jakiś czas popychacz to objawów na minus nie ma.

Mineralny ma tylko jeden no góra dwa plusy...jest tani i ...zapomniałem.

Półsyntetik ma same plusy...można zastosować do starszych aut, szybciej dociera w najdalsze miejsca w silniku, można sobie pozwolić na wydłużenie czasu do kolejnej wymiany, nie odkłada nagaru ani nie wypłukuje zbyt mocno już istniejącego w silniku, łatwiejszy rozruch zimą...

W dwóch autach przeszedłem prawdopodobnie z syntetiku na półsyntetik gdyż pod deklem nie było totalnie żadnego nagaru...od czasu zmiany nic się nie zmieniło...silniki tylko mokre od oleju...żadnych czarnych itd.

Widziałem też silniki które ewidentnie nie widziały w życiu nic poza minerałem, każde większe zagłębienie w budowie głowicy było wypełnione czarną galaretowatą mazią, a pokrywa zaworów była totalnie zawalona sadzą i nagarem.

 

Daj fotę wnętrza pod pokrywą to będzie łatwiej ocenić na czym ten silnik śmigał.

 

 

 

P>S

No może jeden minus w pasku miałem...w tym roku wymieniłem uszczelniacze na wale i pośrednim..

...ale że nie były zawalone galaretą ani sadzami to potraktowałem to jako normalne zużycie ...

....w dwudziestoletnim silniku.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie0687.jpgZdjęcie0687.jpgMam zdjęcie ale jakieś stare, ale przy ostatnim rozbieraniu nic się nie zmieniło w głowicy dodam że zdjęcie jest robione na ciepłym silniku gdzie olej nie do końca zciekł z górnych części silnika, jak wymieniałam uszczelkę miski olejowej od spodu wszystko czyste a w misce żadnych nagarów czy osadów nie było zwykły olej po 5 tysiącach przebiegu. Co do uszczelek wymieniana była 2 tyg temu pod miska olejową, pod pokrywą zaworów, uszczelka głowicy no i simeringi na kołach pasowych simering od strony sprzęgła suchy bo nic nie ciekło z tamtej strony przy demontażu miski.

 

Zal mi d.. ściska że nie zrobiłem żadnego zdjęcia jak zdejmowałem głowice i miske i w ogóle z tego małego remąciku uszczelniaczy..:(

Edytowane przez Józefoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmiało lej półsyntetyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Śmiało lej półsyntetyk.

 

Zmieniłem dziś na razie wszystko dobrze ale różnicę którą słychać i czuć od razu to silnik ciszej pracuje zaraz po uruchomieniu i ładniej kręci na zimnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łee tam 10w40 dla dziewczyn. na codzień jeżdżę na 5w40

 

2 bary doładowania trzeba dobrze traktować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łee tam 10w40 dla dziewczyn. na codzień jeżdżę na 5w40

 

2 bary doładowania trzeba dobrze traktować

 

Trzeba czytać wątek od początku a nie pisać co popadnie z 15w40 na 5w40 człowieku przeczytaj zanim napiszesz co kolwiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eh kolejny. co ma piernik do wiatraka? trzeba mieć wiedzę o olejach i mechanice, by stwierdzić, że to żaden problem przejść z 15w na 10w czy 5w. tylko żeby mieć tą wiedzę to trzeba trochę czasu poświęcić i nie siedzieć na forum, ale samemu organoleptycznie sprawdzić jak to działa. i nie dyskutuj ze mną już na ten temat, bo w życiu nie widziałeś takich ilości oleju, które dostarczyłem i do jak potwornie drogich urządzeń to było. wiem też jak działa i jak zbudowany jest silnik w moim aucie - sam go poskładałem zaczynając od najmniejszej śrubki. jest to jeden z droższych silników 1.9td w tym kraju, a może i najdroższy...

 

tam mój silnik ma 21 LAT! jeździ na 5w40! na czym jeździł w niemcowni - nie wiem.

 

skutki uboczne - olej więcej kosztuje niż 10w40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 bary doładowania trzeba dobrze traktować

Co Ty tam masz za turbinę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

k24 na full boost bez ograniczeń, pompa 10mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności