Skocz do zawartości
uosiu

[1.8 ABS]Pierscienie + uszczelka pod glowica czy cos innego?

Rekomendowane odpowiedzi

"no to jak teraz masz 100 to co będzie w lecie jak bedzię 35 stopni upału"-passacik87 (cytuj nie chce działać, albo źle coś robię, bo jestem zmęczony;p) xD

 

W lecie to już inny termostat i licznik będę miał ;p ;)

 

heh xD ja wymienię jakieś 2 razy przy 7,5 tys. a później będę normalnie;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to w tamtym roku bym musiał 6 razy zmieniać

ja też. a tak to 3 razy rocznie mi wychodzi... ;)

(cytuj nie chce działać, albo źle coś robię, bo jestem zmęczony;p) xD

ja Cię nauczę cytować ale stawiasz piwo:P chcesz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli na poczatek mam sie zglosic do mechaniura na czyszczenie odmy i ogarniecie szlamu z pokrywy zaworow?

 

Na tym oleum zrobilem juz 10kkm, po drodze dolewalem olej, ktorym ojciec zalewa subaru (po kazdej wymianie zostaje mu sporo, wiec korzystam) i teraz jest 70% Havoline 5w30 30% mobil 10w40.

 

Wg mechanika (pracuje u Tomka Kuchara [rajdy samochodowe] od kilku lat) moglo to wyjsc silnikowe na dobre, gdyz 5w30 lepiej sobie w zimie radzi.

 

Tempo zagrzewania sie silnika: Odpalony. 3-4min pracy na biegu jalowym celem rozgrzania (byl rozruch z LPG) i 200m przejechane a z nawiewu (pelne cieplo, drugi bieg) juz bylo super cieple i przyjemne powietrze. po kolejnych 100m wskaznik temperatury wskoczyl na 50st. Nie byl uruchomiony dogrzewacz wody

 

Co do temperatury: 100st na wskazniku latem i wiatrak caly czas chodzi.

Na poprzedniej chlodnicy mial 90 caly czas latem, ale w koncu stracila szczelnosc. Wymienilem na uzywke, lecz widac okazala sie zasyfiona, gdyz od tego czasu "normalna" temperatura tego silnika jest 100st latem.

Edytowane przez uosiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz jest 70% Havoline 5w30 30% mobil 10w40.

Być może można mieszać oleje------ale ja tego nigdy nie praktykowałem.....

Z doświadczenia wiem że gdy w zagłębieniach głowicy stary olej przybrał konsystencję smaru to nie zalecałbym bym przejścia na półsyntetik.

To mieszanie oleju też może być przyczyną masła na bagnecie...

Sam nagar (twardza sadza) na pokrywie zawórów jeszcze nie świadczy z e silnik kiepski, jest to naturalny objaw spalania osadzania sie oparów oleju...przy mineralnym może byc go sporo.

Z tego co zaobserwowałem to nagar bardziej "klei" sie do blaszanych pokryw zaworów...aluminiowe naprawdę zachowują czystość....

Wiele aut to nawet miski miały aluminiowe.....

Odmę to spokojnie sam sprawdzisz...odkręć plastik w dole bloku silnika i zobacz jak tam sytuacja wygląda....a przeponę na pokrywie przemyj benzyna lub wymocz przez noc....tylko nie próbuj niczym z odmy wybierać szlamu bo jeśli membrana jeszcze sprawna to ją na bank pokruszysz..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i teraz jest 70% Havoline 5w30 30% mobil 10w40.

 

Nie wolno mieszac dwóch olei o różnych lepkościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://stuff.uosiu.info/silnik/

nagralem filmiki przedstawiajace

1) Jak wyglada olej i bagnet przed odpaleniem

2) Jak odpala i pracuje zimny silnik

3) Jak wygladaja spaliny zimnego silnika

4) Jak wyglada wszystko powyzsze na rozgrzanym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja z 15w zlazłem na 10w jestem już po 4albo 5 wymianach i tak ja mi palił olej tak samo pali może o 2 setki na 8 tyś więcej prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe, teraz też mi trochę lici z uszczelki zaworów te do wymiany wszystko twarde jak kamień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silniczek chodzi jak diesel...;/ ja tam nie wiem co mu dolega;/ swojego dzisiaj podleczyłem trochę...

 

---------- Post added at 15:09 ---------- Previous post was at 15:07 ----------

 

wydaje mi się jakby pompa wodna tak rzęcholiła....ale może tylko tak nissany mają, a passaty nie;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tym stukaniem na goracym (przyklady dzwieku w 0:25 do 0:34 oraz 1:15-1:17) nie przejmujcie sie, to rezonans od niedokreconego pasa przedniego (nie moglem jednej sruby znalezc). Jak naciskam reka nad lewym reflektorem, to tych odglosow nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qdlik
Ja średni rocznie robię 30-35tys,km i nie narzekam , a że mnie stać to wymieniam, a w BMW jak bardziej ją gniotłem to nawet co 5000km się zdarzało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz cisienie na tłokach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakich wy mechaników słuchacie?! Po pierwsze primo jeżeli z 15w wlejesz rzadszy 10w lub 5w (o zgrozo) to wypłukasz nagar jaki Ci powstał więc jest to normalne że zużycie oleju może się zwiększyć więc DOBRZY mechanicy nie zalecają zmianę oleju z gęstszego na rzadszy chyba że po remoncie. Po drugie primo z tą temp. sprawdź czy niemasz wycieku płynu chłodniczego bo takie skoki mogą być spowodowane nieszczelnością układu chłodzenia (możesz mieć lekko wydmuchaną uszczelkę pod głowicą) albo co bardziej prawdopodobne walnięty czujnik wskazujący temp. (do silnika 1,8 RP gość w sklepie mówił mi że są dwa różnią się wskazaniem ok. 10stopni różnicy i miał rację mi wskazywał o te 10 za dużo ale wentylator działał prawidłowo) lub zegary (zimne luty).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakich wy mechaników słuchacie?! Po pierwsze primo jeżeli z 15w wlejesz rzadszy 10w lub 5w (o zgrozo) to wypłukasz nagar jaki Ci powstał więc jest to normalne że zużycie oleju może się zwiększyć

Owszem, moze sie zwiekszyc, bo wyplukiwany jest silnik. Lecz nie dlatego, ze olej jest rzadszy. Olej (pol)syntetyczny ma agresywniejsze dodatki czyszczace oraz z definicji wydziela m.in. mniej sadzy.

 

Moj mechanik pracowal okolo 5 rajd jako mechanik w zespole Tomka Kuchara i tylko tam serwisowalem auto od kiedy nim jezdze. Jak sie go pytalem, czy do polsyntetyka 10w40 moge dolac 5w30 syntetyczny, to stwierdzil, ze nie bedzie wiekszej tragedii a silnik podziekuje za cos, co lepiej znosi mrozy.

sae21.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z 10w na 5w może nie jest aż tak tragiczne ale pisałeś że miałeś na początku 15w więc z 15w na 5w to troszkę dużo i weź pod uwagę że silniki wyścigowe mają wytrzymać kilka startów a nie jeździć kilka lat!!!. Ja serwisuję swojego konia w ASO toyoty i tam mechanicy wogóle nie przewidują takiej zmiany z minerala na syntetyk czy półsyntetyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja serwisuję swojego konia w ASO

Ta jasne, jak im na ręce nie będziesz patrzył to tylko filtr i korek oleju wytrą z brudu a olej na boku przehandlują..........

i tam mechanicy wogóle nie przewidują takiej zmiany z minerala na syntetyk czy półsyntetyk.

Jak zatrudniają jasnowidzów po gastronomi lub ogólniaku to nie dziwota........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj lebow xD widzę, że nie lubisz panów serwisantów xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech, wrazenia z dzisiaj sa takie:

W filmiku z goracym silnikiem widac bylo, ze rozpedzanie silnika z okolic obrotow jalowych powodowalo olbrzymie wibracje.

 

Dzieje sie tak, gdy wskazowka temperatury dojdzie do 80st - w czasie tego szarpania silnik ewidentnie traci na mocy i ma delikatny problem z ruszeniem - trzeba wolniej uzywac sprzegla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresja była mierzona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włodek napisał rozwiązanie problemu, odme wyczyścić przegonić autko zmienić olej i powinno być git.

Obecne oleje mineralnie niewiele odbiegają parametrami od półsyntetyka ja zmieniłem kiedyś na zimę z mineralnego na syntetyk tylko u mnie autka nie mają lekko obrotomierz lubi się kończyć i nic sie nie działo. Na wiosnę wracałem do mineralnego bo tańszy jest.

 

W zimie autko musi miec temperaturę i konkretne obroty jak czytam o tym maśle grudkach itp to sie zastanawiam co to takiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do czyszczenia odmy trzeba miske olejowa i pokrywe zaworow odkrecac, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności