Skocz do zawartości
uosiu

[1.8 ABS]Pierscienie + uszczelka pod glowica czy cos innego?

Rekomendowane odpowiedzi

do czyszczenia odmy trzeba miske olejowa i pokrywe zaworow odkrecac, tak?

Miski nie.

Ponoć sama odma bywa zintegrowana z pokrywą zaworów...ale jest ona raczej wciśnieta na gumie w pokrywę, a sam wylot ze skrzynki korbowej jest u dołu silnika...taki szeroki plastik.

ale najwazniejsze to jest stan weza łączącego skrzynke z odma a inaczej jego drożność.....zapchanie właśnie tym "masłem"...samo zdjęcie węża i przedmuchanie go daje efekt.

Najgorzej może być gdy to masło zamarznie w wężu...rano po odpaleniu albo wypluje bagnet a jak nie to zacznie wyrzucać olej do odmy(a dalej do dolotu i cylindrów) przez otwór w pokrywie zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heja, mam podobny problem co kolega. 3,5 tyś zrobiony kapitalny remont silnika planowanie, pierścienie itd. Czy możliwe jest że po tak krótkim czasie znowu coś nawaliło? Mechanik mi mówi że silnik trzyma ciśnienie ale nie takie jak powinno .. Uszczelka pod głowicą czy może co innego mnie czeka?

 

Byłbym wdzięczny za w miarę szybką odpowiedź.

Edytowane przez Mate0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos cos poradzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze ktos cos poradzic?

poddaj jakieś konkrety.. jaki mechanik.. ;) jakie ciśnienie.. jakie objawy konkretnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczegółów nie znam jak na razie. Wstępna diagnoza, ledwie trzyma ciśnienie + zaczyna kopcić na biało..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczegółów nie znam jak na razie. Wstępna diagnoza, ledwie trzyma ciśnienie + zaczyna kopcić na biało..
wygląda na uszczelkę pod głowicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wygląda na uszczelkę pod głowicą

Ja też mam taką nadzieje, bo chyba jest niemożliwością żeby po 3,5 tysiącach silnik nie trzymał ciśnienia po kapitalnym remoncie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zużycie oleju jak?? w normie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde nawet nie wiem. Auto stało u mechanika i od niego się dowiedziałem. Wieczorem będę wiedział coś więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heja, mam podobny problem co kolega. 3,5 tyś zrobiony kapitalny remont silnika planowanie, pierścienie itd. Czy możliwe jest że po tak krótkim czasie znowu coś nawaliło?

Czasami sama zmiana pierścieni pomaga, ale na krótko. Podaj jakie ma ciśnienia. Jeśli są równe ale za niskie to niestety kolejny remont lub wymiana silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm na razie nic konkretnego nie wiem. Za to mechanik dzwonił. wymienił świece i nagle auto jak wiadomo odżyło i nie kopci na biało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś doświadczenie z TAKIMI pierścieniami, teraz firma nazywa się NPR i ma ciekawe rekomendacje.

Planuję zajrzeć w bebechy mojego 2E, Primy odpadają... Goetze też jak widzę różne opakowania z tą samą nazwą..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lebow poszukaj pierscienii kolbenschmidt-a.

Uwazam ze sa najlepsze na rynku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lebow poszukaj pierscienii kolbenschmidt-a.

Uwazam ze sa najlepsze na rynku

Z pewnością tak...są droższe od Goetze'a..

Ponad cztery stówy za komplet na cztery tłoki to prawie jedna czwarta wartości samochodu...wg. cen intercarsu...nie ma gdzieś taniej....?

Żaden sklep internetowy nie ma cen online tylko na telefon lub inny kontakt....ciulowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety ceny kolbenschmidt -a sa troszke odpychajace...

Jesli chodzi o dostawcow, to na ich stronie znalazlem sklepy ktore maja graty kolbena

 

http://www.ms-motor-service.pl/content2.asp?area=hauptmenue&site=mibhaendlersuche&cls=16&changelang=16&kontinent=

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z pewnością tak...są droższe od Goetze'a..

Ponad cztery stówy za komplet na cztery tłoki to prawie jedna czwarta wartości samochodu...wg. cen intercarsu...nie ma gdzieś taniej....?

Żaden sklep internetowy nie ma cen online tylko na telefon lub inny kontakt....ciulowo.

Zawsze mozesz kupić tańsze i robić to znowu jeszcze raz...Ja załozyłem goetza, też nie były tanie ale przynajmniej spokój z oliwą jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro temat wrócił, to i ja zapytam o wasze zdanie. swojego czasu urwało mi się kolanko przy parowniku, ubytek wody zobaczyłem dość późno, bo dopiero jak mi się w środku zrobiło zimno zauważyłem, że temperatura poszła znacznie do góry = koniec jazdy. poszła uszczelka pod głowicą, którą wymieniłem, przy okazji do wymiany poszły uszczelniacze. Pierścieni nie ruszalem ,mierzyłem ciśnienie na tłokach, mieści się w normie.

 

I kwintesencja. przed przegrzaniem silnika wlewałem 4 litry oleju, spuszczałem 3,5. Teraz bierze około 1 litr na 3 tys/2,5 tys. Olej to 10W 40.

 

Co radzicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice zaworów robiłeś?

A tak przy okazji, już to gdzieś raz pisałem: powiedzieli mi dobrzy ludzie "jak robisz górę i będzie szczelna, wymień od razu pierścienie bo prędzej czy później puści dołem". Ja się dostosowałem do tego i od kilkudziesięciu kkm jest, odpukać, spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

owszem tak się mówi ale bardziej dotyczy to gniazd zaworowych że jak tam zniwelujesz ubytki a pierścienie już są słabe to wtedy idzie dołem te powiedzenia nie mają nic wspólnego z uszczelniaczami i prowadnicami itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prowadnice zaworów robiłeś?

nie robiłem, same uszczelniacze zostały zmienione.. może któryś źle siadł..

głowica była planowana, dół nie ruszany bo nie było wtedy funduszy.

auto na mocy nie straciło, jedzie jak głupie jak na te 90 PS, ciśnienie na tłokach mieści się w granicach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności