Skocz do zawartości

Hal_9000

  • Liczba zawartości

    47
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Hal_9000

  • Urodziny 14.11.1971

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Radom

Samochód

  • Silnik
    B3 1.8 90KM (ABS)
  • Rok produkcji
    1992
  1. Sprawdze jeszcze błędy na panelu. Podczas uruchamiania samochodu panel mryga. A jak to nic nie da to pozostaje Darek.
  2. Witam, ponownie. Dziś sprawdziłem robiąc małą rundkę po mieście czy wszystko działa poprawnie i wydaje mi się że nie. Chyba mam jednak walnięty kompresor. Objawy są taki że kompresor podczas pracy bardzo się grzeje że aż parzy łącznie z jednym przewodem (chyba dolotowym bo wylotowy jest chłodny) . W momencie załączenie kompresora przez sprzęgło wydaje dziwny skwierczący dźwięk i delikatnie siadają obroty silnika. I jeszcze jedno sprzęgło nie rozłącza kompresora pomimo ustawienia temperatury na HI. Co o tym sądzicie ?
  3. Hej, dzięki za namiar przyda się - a czy ten Darek nabija też klime?. Dziś dostałem części od kolegi z forum i robota juz zrobiona, klima ładnie się kręci jutro sprawdzę na mieście jak chłodzi. A tak na marginesie, to bardzo chciałbym podziękować koledze Lebow za wsparcie i pomoc. Przywrócił mi wiarę w człowieka - myślałem że tacy ludzie już wyginęli, a tu proszę bezinteresowna pomoc. Mam nadzieję że będę mógł Ci się jakoś odwdzięczyć Włodku. Pozdrawiam
  4. Zgadza się cewka do wymiany, nie przypuszczałem że cewka z aluminium zrobiona Myślałem że to chłodzenie , a cewka troche głębiej siedzi. Widać niemce wiedzą gdzie oszczędzić
  5. Kompresor złożony ale nie mogę znaleźć nakrętki mocującej sprzęgło i koła pasowe. Może mi ktoś napisać jaka jest to nakrętka? Wiem że M12 ale nie mam pojęcie jaki skok gwintu. Jeśli chodzi o te zwoje drutu pod kołami pasowymi, to wydaje mi się ze służą do chłodzenia. Pozdrawiam
  6. Witam ponownie. Dobrałem się do kompresora i poszło łożysko. co widać na zdjęciach. Nie śmiejcie się z mojego ściągacza Mam jeszcze pytanie po co pod kołami pasowymi sa te aluminiowe druty ? Części kupione łożysko "NSK" 55 zł, paski 20 zł http://smg.photobucket.com/user/Poste01/library/Passat
  7. Dziękuje bardzo za pomoc. Mam taki sam kompresor SD 709 Pozdrawiam
  8. Dzięki za odpowiedz. Zatarł się podczas rozłączonego. Ale nie używałem jakiś czas ponieważ wcześniej miałem taka sytuację że zerwał mi się pasek i pokazałem pasek w sklepie na wzór. Facet obejrzał i powiedział że ten pasek jest przypalony i mówi że zerwał się bo coś musiało stanąć podczas pracy. Kupiłem nowy pasek i założyłem, a następnie rozłączyłem zasilenie od sprzęgła aby się kompresor nie załączał. Po zimie postanowiłem trochę pojeździć z klimą na nowym pasku. Pojechałem w dłuższą trasę to czułem że się coś jara (pasek się slizgał). Znów rozłączyłem sprzęgło aby się pasek nie ślizgał, dwa dni temu jak to zrobiłem słyszałem że huczy łożysko, a dziś mam to co mam, przepalone paski i wszystko stoi. Dobrze że do domu nie miałem daleko i dojechałem na tym co w akumulatorze.
  9. Witam. Zatarłem kompresor klimatyzacji, wysoka temperatura przepaliła mi paski klinowe. Nie wiem co mam teraz zrobić. Czy kupić używany czy naprawiać stary ? Czy da radę to naprawić w domowych warunkach ? Prosze o pomoc. Pozdrawiam
  10. Silnik juz na swoim miejscu, pracuje bardzo ładnie i co najważniejsze odzyskałem moc. Jedynie co mam problem z temperaturą - jest za niska, wskazówka leży na kołku. Wskaznik działa, dziś wywaliło mi wąż od parownika gazu i zgubiłem płyn chłodniczy co spowodowało wzrost temperatury do 100 C. Może to termostat?
  11. Z olejami to raczej w dół, a nie w górę. Wracając do tematu, ja szczególnie zimą miałem białą galaretę na korku od wlewu oleju. Silnik miał temperaturę 90-110C latem, a przy 115C wywalało mi płyn ze zbiornika. Ostatnio biały dym przy odpalaniu z rana na zimnym, stukanie wyczuwalne pod pedałem sprzęgła i skwierczący dźwięk gdy silnik był zgrzany. No i alarm ciśnienia oleju przy schodzeniu na mniejsze obroty. A rezultat końcowy - dwa miechy temu zajechałem silnik. Przyczyną braku ciśnienia oleju były zużyte panewki na wale. To doprowadzało do wysokiej temperatury silnika. Równomierne stukanie, wraz z rosnącymi obrotami powinno być sygnałem że jakaś panewka puszcza lub już jej nie ma. Po zdjęciu miski olejowej warto dokładnie sprawdzić czy w oleju nie ma jakiś opiłek lub fragmentów panewki. W moim przypadku tak było, a wał się przypalił. Nie wspomnę już ze uszczelka pod głowicą była walnięta. Można było to poznać po dość sporym ubytku płynu, galarecie na wlewie oleju i zeżartym tłumiku w którym cały czas zalegał płyn. Warto się temu przyjrzeć dokładniej, u mnie skończyło się to wymiana silnika.
  12. Sprawa ma się ku końcowi. Niestety nie obeszło się bez straszenia policją i sądami. Gość się tłumaczy że nie wiedział że ma silnik 1.6. Z drugiej strony skoro robił kapitalkę, to dziwi mnie to trochę. Kupiłem następny silnik taki jak miałem wcześniej czyli ABS. Przekładkę robi mi inny mechanik, który został wynajęty przez wspólniczkę tego cwaniaka. Kobitka poczuła się odpowiedzialna za to co się stało w jej warsztacie i robi to na swój koszt. Oszust ma zwrócić kasę za silnik i go sobie zabrać. W nowym silniku walnięta była głowica. Zamieniliśmy je biorąc z mojego starego ABS’a. Za planowanie i sprawdzenie szczelności zaworów zapłaciła wspólniczka oszusta. Podsumowując czynności, które zostały wykonane to: - planowanie starej głowicy i sprawdzenie szczelności zaworów, - wymiana uszczelek pod kolektorami, deklem głowicy, miską olejową i głowicą, - wymiana paska rozrządu, - wymiana filtra oleju i nowy olej, - silnik został dokładnie umyty i jego osprzęt, - wymiana kolektora ssącego – ( w starym została ukręcona śruba) Jutro wieczorem jadę zobaczyć czy przeszczep się udał i czy kupiłem dobry silnik. Jak będzie padaka to kupuje B5. Szczerze mówiąc, to została mi odebrana przyjemność z jazdy moim Passacikeim B3. Dam znać czy pacjent dycha
  13. Witam kolegę z miasta Byłem dziś w serwisie VW i powiedzieli mi to samo, ze jest to silnik 1.6 który pracował na gaźniku, a nie na wtrysku. Zmierzyłem odległości tłoków od podstawy świecy i jest tak: pierwszy 110,4 mm, a drugi 32,9 mm, w sumie 143,3. Jak w silniku 1.8 wartość będzie większa około 18 mm to znaczy ze mam silnik 1.6. Jeśli ktoś z Was mógłby sprawdzić w silniku 1.8 jakie są odległości w dwóch pierwszych cylindrach, to byłbym bardzo wdzięczny. I taki pomiar już całkowicie mnie upewni.
  14. ja próbowałem lusterkiem Nie mam pojęcia gdzie ten nr może być.
  15. W sumie racja, od razu będe miał wymiar To prawda. Skok tłoka w 1.8 to: 86,4mm, a w 1.6 wynosi 77,4mm - różnica 9 mm. Średnica tłoka w obu silnikach to: 81mm. nawet jak kupujesz uszczelkę pod głowice to nie robi różnicy czy to jest 1.6 czy 1.8 Czyli twoim zdaniem można by to sprawdzić mierząc promień od osi wału do osi mocowania korbowodu na wale ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności