BociekCC Zgłoś #41 Napisano 10 Listopada 2015 ponoc nie ma glupich pytan ale... ostatnio zauwazylem, ze jak wrzuce wsteczny to wentylator dmuchawy wieje mocniej. I pytanie z mojej strony czy to normalne? moze i bylo to wczesniej ale jakos uwagi nie zwracalem na to Jak wbijasz wsteczny bieg to załącza się obieg wewnętrzny i słyszysz mocniej wentylator bo wciąga powietrze za schowkiem. Inaczej jadąc do tyłu wciągał by spaliny. Jak wybijesz wsteczny to obieg wraca do poprzedniego stanu. To normalne rozwiązanie. - - - - - aktualizacja - - - - - [ATTACH=CONFIG]138311[/ATTACH] Ludzie pomocy wymieniał ktoś cala nagrzewnice ?? jak to wymontować ?? Prosił bym o szybko odpowiedz bo jutro mnie to czeka Oj nie wiesz za co się zabierasz, w nie jednym B5 już rozbierałem i nie jest to coś za czym tęsknię. Nie da się tego szybko opisać. Musisz wymontować cała deskę, licznik, schowek, obudowę kierownicy, manetki, kierownicę, konsolę środkową, tunel środkowy, spuścić płyn i freon z klimy, węże od klimy pod maską. Po ściągnięciu deski popuścić rurę i pomału rozkręcać to co będzie blokowało. Napisałem w dużym skrócie. Nie polecam robić to samemu pierwszy raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goly89 Zgłoś #42 Napisano 11 Listopada 2015 Deska poszła w godzinkę. Własnie kręcę te śrubki i kręcę ale to dziadostwo nie chce wyjść Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #43 Napisano 18 Listopada 2015 (edytowane) Witam Mam problem z ogrzewaniem w moim samochodzie (Passat b6 1,9 tdi bxe z 12.2005r. ). Co wymieniłem: 1)kompletny rozrząd z pompą wody 2)Kilka sztuk termostatów 3)Płyn chłodniczy 4)Kilka korków z innych passatów b5 Co sprawdziłem wodą z instalacji domowej tj. kran + wąż ogrodowy: 1)Przepływ wody w nagrzewnicy - przepływ raczej normalny 2)Przepływ wody w chłodnicy - przepływ raczej normalny 3)Przepływ wody w chłodnicy spalin (to co jest z tyłu za silnikiem i są tam podłączone przewody od wody) - przepływ wody słabszy niż w pkt 1 i 2 Co według mnie jest nie ta jak powinno być: 1)wentylator załącza się jak jest 90 stopni na tablicy, a chłodnica jest letnia (bardziej do zimnego) 2)Rurki od nagrzewnicy na początku są ciepłe nawet gorące ale jak włączę ogrzewanie to szybko jedna rurka robi się zimna a druga letnia (ogrzewania nie ma takiego jak powinno być). 3)Najbardziej gorące są górne przewody (gruby i cienki ) do chłodnicy, a dolny zimny. Natomiast pozostałe są letnie lub bardzo rzadko gorące. 4)Jak odkręcę korek od wody to bardzo wysoko dźwiga wodę, a potem stopniowo opada (w innych passat tak nie robiło) 5)Obieg wody idzie w stronę chłodnicy, a nie do nagrzewnicy (woda idzie gdzie łatwiej) Moje pytania: 1)Jak krąży woda w tym silniku, bo według mnie jest dużo połączeń równoległych? 2)Czy jest to normalne, że górne przewody do chłodnicy są gorące? 3)Jak działa ta chłodnica spalin, bo jest tam taki czarny zaworek na podciśnienie? 4)Czy można uruchomić VAG/VCDS ten zaworek? 5)Kiedy komputer uruchamia ten zaworek? 6)Który czujnik decyduje o załączeniu wentylatora na chłodnicy, ale nie od klimy 7)czy może to być uszczelka pod głowicą lub sama głowica (kupiłem taki tester i niby jest ok) 8)Ma może ktoś schemat instalacji wodnej w silniku bxe Edytowane 18 Listopada 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trinyty2 Zgłoś #44 Napisano 18 Lipca 2016 Moae ni ktos pomóc?błąd 71 2 po lewej stronie i 00h ciepłe powietrze wieje jak przelacze nawiew na przód na auto niechce wiać .Jaki koszt naprawy co to może być??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszatorek Zgłoś #45 Napisano 9 Listopada 2016 (edytowane) Panowie mam problem, mój Passat przestał grzać kabinę. Jak byłem u mechanika na wymianę olejów itp. Mechanik powiedział że może być zimą problem z ogrzewanie bo pokazuje mu błąd silniczka klapy ogrzewania od strony kierowcy. Ostatnio zaprałem się za to i wyczytałem gdzieś że w 90% jest to wina potencjometru w silniczku, kupiłem płyn do regeneracji wyjąłem (ledwo) silniczek, rozmontowałem popryskałem potencjometr płynem i złożyłem wszystko. Przed złożeniem sprawdziłem czy silniczek pracuje i wzrokowo chodzi i otwiera klapę niestety dalej dawało chłodne powietrze, postanowiłem jeszcze to samo zrobić od strony pasażera. Ale niestety nic to nie dało i dalej wieje zimnym (chociaż czasami od strony kierowy idzie letnie powietrze, a od pasażera zimne). Oczywiście chodzi o wersje z Climatroniciem I teraz mam pytanie co jeszcze może być nagrzewnica?? Czy coś innego?? I jak sprawdzić czy nagrzewnica dobrze działa bez komputera?! Edytowane 13 Listopada 2016 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #46 Napisano 9 Listopada 2016 Takie czyszczenie potencjometrów raz coś daje a raz nie. Może być ścieżka już całkiem wytarta w jakimś miejscu i wtedy nic z tego. Teraz trzeba skasować błąd i sprawdzić za jakiś czas czy powraca. Dobrze jest zaadaptować ustawienia klapki - sterownik sprawdza wartości krańcowe na potencjometrze i zapamiętuje je. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #47 Napisano 9 Listopada 2016 (edytowane) Witam. Miałem też "przyjemność" wyciągania tego silniczka u szwagra w Touranie. Potencjometr rozebrałem na czynniki pierwsze ( trzeba to zrobić w delikatny sposób aby nie rozp....ć całego potencjometru) i przeczyściłem oraz poodginałem szczotki. Samym psikaniem Izopropanolem wiele nie zdziałasz jeśli szczotki się zawiesiły). U niego ta operacja pomogła. Edytowane 9 Listopada 2016 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszatorek Zgłoś #48 Napisano 9 Listopada 2016 Ok ale jak obserwowąłem je przed założeniem reszty to chodziły obydwa po sutawieniu na LOW i na HIGH przestawiały się. Adaptacje klap zrobiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #49 Napisano 9 Listopada 2016 No ok. Silniczek kręci dźwignią tylko czy potencjometr zmienia wartość. Może tu jest problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszatorek Zgłoś #50 Napisano 9 Listopada 2016 Czyli co sugerujesz zrobić?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #51 Napisano 9 Listopada 2016 Czyli co sugerujesz zrobić?! rozebrać raz jeszcze silniczek, wyjąć potencjometr, rozebrać, umyć ścieżkę i poodginać suwaki, złożyć do kupy. Tutaj: http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3636 masz opisane co i jak. Jest to strona, z której ja korzystałem i szczegółowo opisane jak postąpić z potencjometrem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #52 Napisano 9 Listopada 2016 Jeżeli pokazuje błąd tego silniczka, to doradzam wymianę na niestarą używkę. Jak już się męczyć z dostaniem do niego, to lepiej wymienić niż za chwilę wracać do tematu i od nowa robota... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #53 Napisano 10 Listopada 2016 Podłącze się pod temat. Panowie po jakim czasie leci u was ciepłe powietrze (przy obecnych temperaturach zewnętrznych) z nawiewów przy włączonej klimie na AUTO i np przy 22 stopniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maariusz535 Zgłoś #54 Napisano 12 Listopada 2016 witam,nie moge napisac nowego watku to podlacze sie tu.mam passata b5 1,8 adr w styczniu wywalilo mi oring na chlodniczce oleju,wymienilem go sam ale mialem problemy z odpowietrzeniem ukladu chlodzenia,odpowietrzalem go ale cos ciezko to szlo bo przewody do parownika byly zimne a przewod kolo glowicy ten metalowy az parzyl ale sie wkoncu udalo i po jakims czasie zaczely sie problemy,czasami przelaczal sie na paliwo z gazu w mrozy uspakajal sie dopiero jak temp plynu byla70stopni ale w lato i do tej pory jest ok,pozniej zaczelem slyszec w podszybiu to bulgotanie wody ale w lato jak nie uzywalem ogrzewania minelo,oprocz tego zaczelo ubywac plynu ok 0,25l na ok2tys km,nie ma mazi ani w olynie ani w oleju przewody nie sa twarde,mechanik podpinal pod przyzad mowi ze nie ma spalin w zbiorniczku a jak sie doda duzo gazu na cieplym silniku widac bable powietzra co ida do zbiornika,oprocz tego plyn w zbiorniku jest zawsze zimny i tym malym wezykiem nie przelewa sie nigdy plyn,a teraz nie ma ogrzewania wcale,sprawdzalem bledy na climatroniku i jest po lewej444 a po prawej 02 co one oznaczaja?szukac przyczyny braku ogrzewania w nagrzewnicy czy podpiac pod komputer moze jakies bledne sa odczyty temp?czy odrazu wymieniac uszczelke pod glowica,przewody co ida do nagrzewnicy sa goroce to powinno byc ogrzewanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PawelMusic1989 Zgłoś #55 Napisano 29 Stycznia 2021 Witajcie. Mam problem tej zimy z ogrzewaniem w moim passacie. Z prawej strony pasażera nie leci ciepłe powietrze. Podpiołem VCDS nie ma żadnych błędów. Robiłem test wszystkich silniczków i wszystko jest ok. Dodatkowo zrobiłem adaptacje przez wciśnięcie na panelu dwóch guzików (AC+nawiew na wprost) Nic to nie dało....dalej leci zimne powietrze. Czy ktoś miał podobny problem ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #56 Napisano 29 Stycznia 2021 Nagrzewnica do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkrider138 Zgłoś #57 Napisano 10 Maja 2021 Witam w moim passacie również brak ciepłego nawiewu tylko lekko letni po stronie kierowcy. Pod nogami kierowcy przewód dolny nagrzewnicy jest caly czas gorący (gdy auto sie rozgrzeje) górny natomiast przy wyłączonym wentylatorze nagrzeje sie do temperatury dolnego jednak jak włączę wentylator to w kilka sekund sie ochładza do lekko letniej temperatury. Nagrzewnica wg nalepki wymieniona 2 lata temu ( sa tez ślady wymiany na rurkach). Czy mogla sie zapchac w 2 lata ? Zadnych błędów silniczków nie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #58 Napisano 11 Maja 2021 Płyn chłodniczy jest ładny, klarowny? Jeśli w zbiorniczku masz szambo to pierwsze co się zatyka to nagrzewnica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkrider138 Zgłoś #59 Napisano 11 Maja 2021 Jest rdzawy raczej mało klarowny To wymienię tą nagrzewnice koszt nie jest jakies wielki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #60 Napisano 11 Maja 2021 przepłucz układ dobrze przed wymianą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach