dariuszb Zgłoś #1 Napisano 14 Grudnia 2010 Witam Mam pytanie , w B6 2.0 TDI Przy temp. -4 stopnie muszę siedzieć w kurtce, po stronie kierowcy trochę dmucha takim w miarę ciepłym powietrzem, a po str pasażera nawet nie letnie po prostu zimne. temperatura silnika nie ma znaczenia, czy jest 50 czy 90 stopni grzanie praktycznie żadne Może miał ktoś podobny problem, proszę o pomoc pozdr. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gdidur Zgłoś #2 Napisano 14 Grudnia 2010 Ostanio tez miałem mały problem z grzaniem. Wyleciał mi filtr przeciwpyłkowy (oczywiscie nie cały tylko tak do 1/3), źle zaczasnołem pokrwyke od niego. Zimne powietrze nie leciało na nagrzewnice tylko pod nogi pasażera. Hmm natomiast u Ciebie przewiduje raczej awarje silnika regulacji temperatury strona prawa chyba v159. Spróbuj jeszcze zresetować klime- jest gdzieś na forum kombinacja klawiszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #3 Napisano 15 Grudnia 2010 Witam Mam pytanie , w B6 2.0 TDI Przy temp. -4 stopnie muszę siedzieć w kurtce, po stronie kierowcy trochę dmucha takim w miarę ciepłym powietrzem, a po str pasażera nawet nie letnie po prostu zimne. temperatura silnika nie ma znaczenia, czy jest 50 czy 90 stopni grzanie praktycznie żadne Może miał ktoś podobny problem, proszę o pomoc pozdr. Kolego silniki od klap powietrza stoją , nie regulują ciepłe/zimne . Serwis je wymienia około 700 zł plus robota . Jak podłączysz pod kompa to pewnie pokaże błąd . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariuszb Zgłoś #4 Napisano 16 Grudnia 2010 A NIE MOŻNA TYCH SILNICZKÓW NAPRAWIĆ W JAKIŚ TAŃSZY SPOSÓB NIŻ SERWIS gdzie ONE SIĘ ZNAJDUJĄ ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
servee79 Zgłoś #5 Napisano 16 Grudnia 2010 A NIE MOŻNA TYCH SILNICZKÓW NAPRAWIĆ W JAKIŚ TAŃSZY SPOSÓB NIŻ SERWISgdzie ONE SIĘ ZNAJDUJĄ ? Zależy jaka to usterka. U mnie dało się je naprawić. Problem miałem w lecie jak chciałem klimę włączyć - wiało ale ciepłe powietrze (takie jakie docierało z zewnątrz). Być może u Ciebie jest ten sam problem - też wieje z zewnątrz, ale w tym wypadku zimne. Błąd który mi wywalało to: 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) Jeśli nie masz możliwości podpiąć się pod VAG, to w tym wątku masz informację jak zrobić test climatronica: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13839 Wracając do awarii samego silniczka. Znajduję się on tu. Aby sprawdzić czy działa wymontuj go i podłącz go pod jakiekolwiek źródło napięcia stałego 12V (biegunowość jest nieważna). Jeśli się kręci, to znaczy że działa i jest z nim wszystko ok. i problem leży po stronie sterownika. Jeśli działa, ale coś tam w środku przeskakuje, to musisz go rozebrać (odginając zatrzaski) i sprawdzić co się w środku dzieje - być może masz wyłamane zęby na zębatce - ja właśnie tak miałem . Jeśli wszystko jest ok z silniczkiem (kręci się, nie stuka), to być może klapa się zapiekła i trzeba ją popsikać np WD40 i rozruszać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gdidur Zgłoś #6 Napisano 17 Grudnia 2010 hmm według mnie od regulacji temperatury są silniczki V158 ( od strony kierowcy) i V159 ( od strony pasażera) a V113 to jest od obiegu wewnętrzego i nie powinien wpływac na ciepłote powietrza.. Ale fakt za VAG'ować trzeba , wszystko sie ujawni samo. Mnie też udało się naprawić , silniczki nie padaja raczej , tylko potencjometr okreslający jego pozycję ( znajduje sie on w obudowie z przekładnią i sikniczkiem) - u mnie po przeczyszczeniu działa OK. Ale dostęp jest prze...any Daj znać co wyszło na VAG'u Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #7 Napisano 17 Grudnia 2010 Włącz zapłon i przytrzymaj na panelu climatronica ECON + obieg zamknięty. Pokarze błędy w polu temp. Jeśli wszystko ok to pokaże OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
servee79 Zgłoś #8 Napisano 17 Grudnia 2010 hmm według mnie od regulacji temperatury są silniczki V158 ( od strony kierowcy) i V159 ( od strony pasażera) a V113 to jest od obiegu wewnętrzego i nie powinien wpływac na ciepłote powietrza.. Tak sobie myślę... i pewnie masz rację. Jeśli dobrze pamiętam, to u mnie nie działało sterowanie, bo z uwagi na uszkodzenie przekładni w V113 całkowicie zamykało obieg i żadne powietrze nie docierało do kabiny - ani zimne ani ciepłe. To było tak dawno i chociaż mam dobrą pamięć, to muszę się przyznać, że krótką . Sorki za wprowadzenie zamieszania . http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40238 - tutaj na forum oktavii masz podobny problem. Masz tam ładnie opisane jak dobrać się do silniczka oraz fotkę rozebranego silniczka. Jeśli dobrze pamiętam, to wszystkie silniczki sterujące klapami nawiewu B6 wyglądają jeśli nie identycznie, to przynajmniej podobnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
w1011 Zgłoś #9 Napisano 24 Grudnia 2010 A NIE MOŻNA TYCH SILNICZKÓW NAPRAWIĆ W JAKIŚ TAŃSZY SPOSÓB NIŻ SERWISgdzie ONE SIĘ ZNAJDUJĄ ? koledo ja wymieniłem silniczek w aso.koszt 500 z robocizną,ale wziąłem silniczek zdemontowany do znajomego elektryka i wystarczyło tylko przesmarować elementy teflonowe w silniczku silniczek v159jest rozbieralny i naprawialny pod warunkiem ze potęcjometr w nimjest dobry. teraz leży umnie w szufladzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pporebs Zgłoś #10 Napisano 4 Stycznia 2012 Witam odkopuje temat bo mam problem z moim Passatem B6 w ktorym mam juz calkiem brak ogrzewania,wczesniej nie bylo tylko z lewej strony a z prawej lekko grzalo natomiast teraz nic nie grzeje. uklad Odpowietrzony,przewody do nagrzewnicy gorace a w samochodzie zimno. temp. na liczniku 90.Plyn tez Jest.Po podlaczeniu samochodu pod vcds wyskoczyl ze silniczek nastawczy jest spalony wiec zaczelem rozbierac samochod zeby dostac sie do sliniczkow i sprawdzilem 3 slinczki V158,V159,V071 jak dobrze pamietam.Po podlaczeniu kazdego z silniczkow pod 12V ruszaja wiec jak moze byc spalony jakis? polowa samochodu rozebrana a ogrzewania nie ma:/ktos ma Jakies dalsze Pomysly?czekam na sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miikew Zgłoś #11 Napisano 4 Stycznia 2012 witam a ja też chciałbym zapytać, jeżeli na VAGu nie ma błędów, jak naciskam te przyciski od nawiewu góra,dół,szyba to słyszę jak coś tam jeździ a nadal nie mam za ciepło, leci jakieś takie powietrze letnie a jak wezme na AUTO to powiedzmy dmuchawa jest na 4 biegu a nie czuć z żadnej kratki żeby wiało - gdzie spierlala to powietrze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #12 Napisano 30 Stycznia 2012 Witam, Też mam problem z ogrzewaniem. Cały czas leci mi zimne powietrze z kratek, dopiero jak wkręcę silnik na wyższe obroty to leci cieple. Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #13 Napisano 5 Lutego 2012 Jak oceniacie grzanie nog w B6? W trybie auto nogi non-stop mi marzna, troche dmucha, ale malo. Po recznym przelaczniu nadmuchu na nogi i podwyzszeniu obrotow dmuchawy jest lepiej, ale o porzadnym ogrzaniu ciezko mowic. Taka jego cecha czy zglaszac w serwisie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #14 Napisano 5 Lutego 2012 u mnie w auto własnie strasznie mocno grzeje na nogi, a jak dam na same nogi to nie da rady wytrzymac, no ale to subbiektywne odczucie, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jazon57 Zgłoś #15 Napisano 5 Lutego 2012 Witam !!! Nie zazdroszczę Wam przy tych mrozach słabego ogrzewania. Mój pasek B6 ma dogrzewanie postojowe tzw. WEBASTO. Bez możliwości sterowania pilotem. Ale po kilku minutach przy mrozie -17 C jest jak w piekarniku. Polecam. Ponoć można to założyć dodatkowo. Mój jedyny problem to ciężkie palenia przy mrozach powyżej - 10 C. Może coś poradzicie. Akumulator nowy. Pozdrawiam Jazon57 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Borat Zgłoś #16 Napisano 6 Lutego 2012 Podłącze się pod temat... to mój pierwszy passat (B6, 2.0 Fsi 2005), więc nie tak dobrze możliwości aut spod znaku VW, ale chętnie poznaję... W moim poprzednim aucie przy temp -20, w aucie po rozgrzaniu do temp pracy było po prostu piekło, w VW wczoraj przy -15 było średnio ciepło. Z nawiewów leci w miarę ciepłe powietrze, ale mam wrażenie, że nie jest tak gorące jak być powinno. Co może być przyczyną takiego stanu? Na początku pomyślałem o nieodpowietrzonym układzie, ale jeżdżę tym autem już o 7 miesięcy więc powinno się już odpowietrzyć (oczywiście jeśli na początku nie był odpowietrzony prawidłowo). Dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
obl Zgłoś #17 Napisano 6 Lutego 2012 akumulator moze byc nowy ale zbyt maly amperaz do silnika kup taki co by na rozruszniku samym dojechac do cpn,ale nie za duzy bo wtedy bendziesz mial problem z nie doladowaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melon7607 Zgłoś #18 Napisano 15 Listopada 2013 Witam, Pytam, bo pojawił się problem nie do końca pasujący do opisanych. B6 2007r. z climatronic dwustrefowy: -lewa strona przy ustawieniu temp. 23 grzeje pięknie, -prawa strona przy ustawieniu temp. 23 wieje zimnym powietrzem, dopiero po podkręceniu na ok 27-28 zaczyna być wyczuwalne ciepło. Dzieje się tak niezależnie od trybu nawiewu czy to auto, na szybę, twarz... Dodam tylko, że sprawdzenie błędów klimatyzacji pokazało iO iO, czyli wszystko ok. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mucha_177 Zgłoś #19 Napisano 15 Listopada 2013 w praktycznie każdy aucie z 2 strefową klimą masz oddzielne silniczki/przepustnice z ciepłym/zimnym powietrzem. Najprawdopodobniej jedna z nich Ci się zacięła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melon7607 Zgłoś #20 Napisano 15 Listopada 2013 Myślę, że gdyby się zacięła, to cały czas byłaby taka sama temperatura, a tu jednak jest reakcja, tylko że przy nastawach 28-29 stopni. Myślałem, że może jakiś czujnik temperatury wewnątrz się uszkodził i złe informacje przekazuje do sterownika, albo "rozjechały" się nastawy początkowe. Chyba, że się jednak mylę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach