Skocz do zawartości
dariuszb

Brak ogrzewania w B6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie , w B6 2.0 TDI Przy temp. -4 stopnie muszę siedzieć w kurtce, po stronie kierowcy trochę dmucha takim w miarę ciepłym powietrzem, a po str pasażera nawet nie letnie po prostu zimne. temperatura silnika nie ma znaczenia, czy jest 50 czy 90 stopni grzanie praktycznie żadne

Może miał ktoś podobny problem, proszę o pomoc

pozdr.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostanio tez miałem mały problem z grzaniem. Wyleciał mi filtr przeciwpyłkowy (oczywiscie nie cały tylko tak do 1/3), źle zaczasnołem pokrwyke od niego. Zimne powietrze nie leciało na nagrzewnice tylko pod nogi pasażera. Hmm natomiast u Ciebie przewiduje raczej awarje silnika regulacji temperatury strona prawa chyba v159. Spróbuj jeszcze zresetować klime- jest gdzieś na forum kombinacja klawiszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam pytanie , w B6 2.0 TDI Przy temp. -4 stopnie muszę siedzieć w kurtce, po stronie kierowcy trochę dmucha takim w miarę ciepłym powietrzem, a po str pasażera nawet nie letnie po prostu zimne. temperatura silnika nie ma znaczenia, czy jest 50 czy 90 stopni grzanie praktycznie żadne

Może miał ktoś podobny problem, proszę o pomoc

pozdr.

Kolego silniki od klap powietrza stoją , nie regulują ciepłe/zimne . Serwis je wymienia około 700 zł plus robota . Jak podłączysz pod kompa to pewnie pokaże błąd .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A NIE MOŻNA TYCH SILNICZKÓW NAPRAWIĆ W JAKIŚ TAŃSZY SPOSÓB NIŻ SERWIS

gdzie ONE SIĘ ZNAJDUJĄ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A NIE MOŻNA TYCH SILNICZKÓW NAPRAWIĆ W JAKIŚ TAŃSZY SPOSÓB NIŻ SERWIS

gdzie ONE SIĘ ZNAJDUJĄ ?

 

Zależy jaka to usterka. U mnie dało się je naprawić.

Problem miałem w lecie jak chciałem klimę włączyć - wiało ale ciepłe powietrze (takie jakie docierało z zewnątrz). Być może u Ciebie jest ten sam problem - też wieje z zewnątrz, ale w tym wypadku zimne.

Błąd który mi wywalało to:

 

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)

 

Jeśli nie masz możliwości podpiąć się pod VAG, to w tym wątku masz informację jak zrobić test climatronica:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13839

 

Wracając do awarii samego silniczka. Znajduję się on tu.

 

Aby sprawdzić czy działa wymontuj go i podłącz go pod jakiekolwiek źródło napięcia stałego 12V (biegunowość jest nieważna). Jeśli się kręci, to znaczy że działa i jest z nim wszystko ok. i problem leży po stronie sterownika. Jeśli działa, ale coś tam w środku przeskakuje, to musisz go rozebrać (odginając zatrzaski) i sprawdzić co się w środku dzieje - być może masz wyłamane zęby na zębatce - ja właśnie tak miałem . Jeśli wszystko jest ok z silniczkiem (kręci się, nie stuka), to być może klapa się zapiekła i trzeba ją popsikać np WD40 i rozruszać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm według mnie od regulacji temperatury są silniczki V158 ( od strony kierowcy) i V159 ( od strony pasażera) a V113 to jest od obiegu wewnętrzego i nie powinien wpływac na ciepłote powietrza..

Ale fakt za VAG'ować trzeba , wszystko sie ujawni samo.

Mnie też udało się naprawić , silniczki nie padaja raczej , tylko potencjometr okreslający jego pozycję ( znajduje sie on w obudowie z przekładnią i sikniczkiem) - u mnie po przeczyszczeniu działa OK.

 

Ale dostęp jest prze...any :(

 

Daj znać co wyszło na VAG'u

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włącz zapłon i przytrzymaj na panelu climatronica ECON + obieg zamknięty. Pokarze błędy w polu temp. Jeśli wszystko ok to pokaże OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm według mnie od regulacji temperatury są silniczki V158 ( od strony kierowcy) i V159 ( od strony pasażera) a V113 to jest od obiegu wewnętrzego i nie powinien wpływac na ciepłote powietrza..

Tak sobie myślę... i pewnie masz rację. Jeśli dobrze pamiętam, to u mnie nie działało sterowanie, bo z uwagi na uszkodzenie przekładni w V113 całkowicie zamykało obieg i żadne powietrze nie docierało do kabiny - ani zimne ani ciepłe. To było tak dawno i chociaż mam dobrą pamięć, to muszę się przyznać, że krótką :). Sorki za wprowadzenie zamieszania :).

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40238 - tutaj na forum oktavii masz podobny problem. Masz tam ładnie opisane jak dobrać się do silniczka oraz fotkę rozebranego silniczka. Jeśli dobrze pamiętam, to wszystkie silniczki sterujące klapami nawiewu B6 wyglądają jeśli nie identycznie, to przynajmniej podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A NIE MOŻNA TYCH SILNICZKÓW NAPRAWIĆ W JAKIŚ TAŃSZY SPOSÓB NIŻ SERWIS

gdzie ONE SIĘ ZNAJDUJĄ ?

koledo ja wymieniłem silniczek w aso.koszt 500 z robocizną,ale wziąłem silniczek zdemontowany do znajomego elektryka i wystarczyło tylko przesmarować elementy teflonowe w silniczku silniczek v159jest rozbieralny i naprawialny pod warunkiem ze potęcjometr w nimjest dobry. teraz leży umnie w szufladzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam odkopuje temat bo mam problem z moim Passatem B6 w ktorym mam juz calkiem brak ogrzewania,wczesniej nie bylo tylko z lewej strony a z prawej lekko grzalo natomiast teraz nic nie grzeje. uklad Odpowietrzony,przewody do nagrzewnicy gorace a w samochodzie zimno. temp. na liczniku 90.Plyn tez Jest.Po podlaczeniu samochodu pod vcds wyskoczyl ze silniczek nastawczy jest spalony wiec zaczelem rozbierac samochod zeby dostac sie do sliniczkow i sprawdzilem 3 slinczki V158,V159,V071 jak dobrze pamietam.Po podlaczeniu kazdego z silniczkow pod 12V ruszaja wiec jak moze byc spalony jakis? polowa samochodu rozebrana a ogrzewania nie ma:/ktos ma Jakies dalsze Pomysly?czekam na sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

a ja też chciałbym zapytać, jeżeli na VAGu nie ma błędów, jak naciskam te przyciski od nawiewu góra,dół,szyba to słyszę jak coś tam jeździ a nadal nie mam za ciepło, leci jakieś takie powietrze letnie

a jak wezme na AUTO to powiedzmy dmuchawa jest na 4 biegu a nie czuć z żadnej kratki żeby wiało - gdzie spierlala to powietrze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Też mam problem z ogrzewaniem.

Cały czas leci mi zimne powietrze z kratek, dopiero jak wkręcę silnik na wyższe obroty to leci cieple.

Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak oceniacie grzanie nog w B6?

W trybie auto nogi non-stop mi marzna, troche dmucha, ale malo. Po recznym przelaczniu nadmuchu na nogi i podwyzszeniu obrotow dmuchawy jest lepiej, ale o porzadnym ogrzaniu ciezko mowic.

Taka jego cecha czy zglaszac w serwisie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w auto własnie strasznie mocno grzeje na nogi, a jak dam na same nogi to nie da rady wytrzymac,

no ale to subbiektywne odczucie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

Nie zazdroszczę Wam przy tych mrozach słabego ogrzewania. Mój pasek B6 ma dogrzewanie postojowe tzw. WEBASTO. Bez możliwości sterowania pilotem. Ale po kilku minutach przy mrozie -17 C jest jak w piekarniku. Polecam. Ponoć można to założyć dodatkowo.

Mój jedyny problem to ciężkie palenia przy mrozach powyżej - 10 C.

Może coś poradzicie.

Akumulator nowy.

Pozdrawiam Jazon57

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat... to mój pierwszy passat (B6, 2.0 Fsi 2005), więc nie tak dobrze możliwości aut spod znaku VW, ale chętnie poznaję... :) W moim poprzednim aucie przy temp -20, w aucie po rozgrzaniu do temp pracy było po prostu piekło, w VW wczoraj przy -15 było średnio ciepło. Z nawiewów leci w miarę ciepłe powietrze, ale mam wrażenie, że nie jest tak gorące jak być powinno.

Co może być przyczyną takiego stanu? Na początku pomyślałem o nieodpowietrzonym układzie, ale jeżdżę tym autem już o 7 miesięcy więc powinno się już odpowietrzyć (oczywiście jeśli na początku nie był odpowietrzony prawidłowo).

 

Dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akumulator moze byc nowy ale zbyt maly amperaz do silnika kup taki co by na rozruszniku samym dojechac do cpn,ale nie za duzy bo wtedy bendziesz mial problem z nie doladowaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pytam, bo pojawił się problem nie do końca pasujący do opisanych.

B6 2007r. z climatronic dwustrefowy:

-lewa strona przy ustawieniu temp. 23 grzeje pięknie,

-prawa strona przy ustawieniu temp. 23 wieje zimnym powietrzem, dopiero po podkręceniu na ok 27-28 zaczyna być wyczuwalne ciepło.

Dzieje się tak niezależnie od trybu nawiewu czy to auto, na szybę, twarz...

Dodam tylko, że sprawdzenie błędów klimatyzacji pokazało iO iO, czyli wszystko ok.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w praktycznie każdy aucie z 2 strefową klimą masz oddzielne silniczki/przepustnice z ciepłym/zimnym powietrzem. Najprawdopodobniej jedna z nich Ci się zacięła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że gdyby się zacięła, to cały czas byłaby taka sama temperatura, a tu jednak jest reakcja, tylko że przy nastawach 28-29 stopni.

Myślałem, że może jakiś czujnik temperatury wewnątrz się uszkodził i złe informacje przekazuje do sterownika, albo "rozjechały" się nastawy początkowe. Chyba, że się jednak mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności