MarkII Zgłoś #21 Napisano 28 Lutego 2013 Lubi olej silnikowy w nadmiarze. Ale przy odrobinie uporu ASO powinno zrobić to na gwarancji. Nie zauważyłem. Wczoraj miałem okazję przejechać się mazdą 2.2 TDI o mocy 170 KM. Mój 1.8TSI z pod względem oddawania mocy bije ta Mazdę na głowę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #22 Napisano 28 Lutego 2013 Może w B7 poprawili konstrukcję silnika. Ale w B6, Skodzie Superb, Octavii II itp. zdarzało się bardzo wiele przypadków nadmiernego spożycia oleju silnikowego. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #23 Napisano 28 Lutego 2013 Lubi olej silnikowy w nadmiarze. Ale przy odrobinie uporu ASO powinno zrobić to na gwarancji. A możesz coś bliżej na ten temat? Bo w tym, którym jeżdżę dolewek wyszło ~4 litry na 43kkm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #24 Napisano 28 Lutego 2013 A możesz coś bliżej na ten temat? Bo w tym, którym jeżdżę dolewek wyszło ~4 litry na 43kkm To jeszcze bez tragedii. Jak na silnik TSI/TFSI to przyzwoita norma. Ale w razie czego odezwij się do forumowicza dziki_pl. On ma 1.8 TSI i już stoczył niejeden bój z ASO, aż w końcu wymienili mu uszczelniacze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas_at Zgłoś #25 Napisano 1 Marca 2013 Nie zauważyłem. Wczoraj miałem okazję przejechać się mazdą 2.2 TDI o mocy 170 KM. Mój 1.8TSI z pod względem oddawania mocy bije ta Mazdę na głowę. A jeździłeś mazdą skyactiwe 2.2 mz-cd bo mazda nie ma tdi i ten silnik zjada nawet 2.0 tfsi nie posiada nawet dpf czy fap !!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #26 Napisano 2 Marca 2013 Nie wiem jakie oznaczenie kodowe tego silnika, ale 2.2 pojemności i 170 KM Blado wyglądał na tle 1.8 TSI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #27 Napisano 2 Marca 2013 Nie wiem jakie oznaczenie kodowe tego silnika, ale 2.2 pojemności i 170 KMBlado wyglądał na tle 1.8 TSI Miałem okazje pojeździć przez kilka dni passatem 1.8TSI i muszę Ci powiedzieć że nie zrobiło to auto na mnie dobrego wrażenia. Ciągłe redukcje i brak mocy przy niskich obrotach ,strzasznie mnie irytowało. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #28 Napisano 2 Marca 2013 Ciągłe redukcje i brak mocy przy niskich obrotach ,strzasznie mnie irytowało. No bo to nie diesel kolego. Ale też nie mów że nie ma mocy przy niskich obrotach, bo od 1800 samochód bardzo sprawnie przyspiesza. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #29 Napisano 2 Marca 2013 Miałem okazje pojeździć przez kilka dni passatem 1.8TSI i muszę Ci powiedzieć że nie zrobiło to auto na mnie dobrego wrażenia. Ciągłe redukcje i brak mocy przy niskich obrotach ,strzasznie mnie irytowało. Trzeba było założyć fajki na 3 pozostałych cylindrach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAJKI4MOZA Zgłoś #30 Napisano 2 Marca 2013 (edytowane) Przesiadłem się z 2.0 TDI 140KM (po gwarancji postarałem się by miał 180KM ) na 1.8 TSI 160KM. Bardzo wyraźnie widać różnicę pomiędzy sposobem rozwijania mocy. W dieslu jest "strzał" na niskich obrotach, który był jeszcze większy po chip-tuningu. Wgniata w fotel, a od 3000 obr. wyraźnie to mija i diesel normalnieje. Natomiast w 1.8 TSI ciągnie równomiernie - od 1800 obr. do 6000 cały czas tak samo równo. Z mojego punktu widzenia trzeba mieć tego świadomość, lekko zmodyfikować technikę jazdy i nie ma żadnych negatywnych odczuć. Szczerze mówiąc to bym już nie wrócił do TDI. Nie to, żeby diesel był z gruntu zły - nie. Po prostu ma jedną wielką zaletę - niskie spalanie. A inne rzeczy to już różnie można oceniać. Właśnie od sposobu rozwijania mocy, przez historie z turbiną, kołem dwumasowym i filtrem cząstek stałych po głośność. TSI jest wyraźnie bardziej cichy. Kiedyś pół dnia jeździłem tym moim dawnym 2.0 TDI i porównywałem z 1.8 TSI, który miałem od dealera do testów. Zaczipowany mój TDI jeździł właściwie tak samo jak fabryczny TSI. Właśnie po tym teście stwierdziłem, że następny Passat będzie TSI. A dziś spróbuję Octavii III z 1.8 TSI (tu ma 180KM) Edit: jakoś nie powala na kolana niby 180KM w lżejszej od Passata Octavii. Krótko mówiąc 1.8 TSI w Passacie sprawuje się doskonale, a jest wyraźnie widoczna różnica w komforcie i wyciszeniu na korzyść Passata oczywiście (to dla tych, którzy by przypadkiem błądząc po forum Passata zaczęli zastanawiać się nad Octavią III i tęsknym okiem spoglądali na nie oferowany już w Passatach 1.8 TSI - chyba w Alltracku pozostał...) Edytowane 2 Marca 2013 przez MAJKI4MOZA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzelmo Zgłoś #31 Napisano 7 Marca 2013 dzisiaj miałem okazję zrobić kilka kółek wokół serwisu B7 1.8TSI - i muszę przyznać, że auto naprawdę daje radę zasiadając za kółkiem wiedziałem tyle - B7 kombi, benzyna. zrobiłem kilka kółek przekonując się, że to 2.0TSI 211KM, jakież było moje zdziwienie jak spojrzałem w dokumenty serwisowe, a tam... 1.8TSI 160KM... mój BMN w Altei Freetrack tak nie przyspiesza i zrywa przyczepności (akurat po serwisie auto wymagało ostrego traktowania, wiem, że przy 4x4 u mnie ciężko zerwać przyczepność, ale wrażenia z przyspieszeń są ogromne na +++++), kilka spokojnych kilometrów, aż osiągnie temp. roboczą po czym w palnik... wrażenia - SUPER !! elastyczność na 5 przyspieszenie na 5 trakcja na 3 ktoś kto ma wątpliwości mi jako "ropniaka" rozwiało. szybkie spojrzenie na komputer - średnie spalanie z ostatnich 7000km ok. 8,8l - moim zdaniem rewelka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość radski Zgłoś #32 Napisano 8 Marca 2013 Miałem okazje pojeździć przez kilka dni passatem 1.8TSI i muszę Ci powiedzieć że nie zrobiło to auto na mnie dobrego wrażenia. Ciągłe redukcje i brak mocy przy niskich obrotach ,strzasznie mnie irytowało. Przesiadłem się z 177 konnego diesla na 1.4 tsi 160 km - następce 1.8 Faktycznie duużo trzeba redukować. Jeżdże autem od poniedziałku mam przejechane około 200 km po mieście - średnie spalanie 14.3 l/100km :blady Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas_at Zgłoś #33 Napisano 9 Marca 2013 (edytowane) Nie wiem jakie oznaczenie kodowe tego silnika, ale 2.2 pojemności i 170 KMBlado wyglądał na tle 1.8 TSI Co do tsi 1.8 miałem styczność. w cc i powiem ci jak 400 nm w mazdzie nie daje rady 1.8 tsi to matematyka to.zbędny dział nauki. 1.8 było słabe ,powyżej 4500 szkoda kręcić bo odczucia z przyspieszenia żadne co.do spalania to około 9,5 litra mieszana jazda normalna bez eco i szaleństw .Do 190 szło jakoś powyżej to już nie przyspieszenie lecz nabieranie prędkości co do oleju to.dolewki były uzytkowalem go przez 35 tysi. Edytowane 9 Marca 2013 przez tomas_at Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebeq Zgłoś #34 Napisano 11 Marca 2013 Do 190 szło jakoś powyżej to już nie przyspieszenie lecz nabieranie prędkości gdzie Ty jeździsz powyżej 190? po lotnisku? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #35 Napisano 12 Marca 2013 są takie drogi z oznaczeniem S lub A Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebeq Zgłoś #36 Napisano 12 Marca 2013 są takie drogi z oznaczeniem S lub A pewnie że są. bajkopisarze też są Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #37 Napisano 12 Marca 2013 że niby nie da rady w Polsce po drodze polecieć 190+? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas_at Zgłoś #38 Napisano 12 Marca 2013 gdzie Ty jeździsz powyżej 190? po lotnisku? Teraz cię jeszcze bardziej zaskocze , jadąc moja yamaha r1 po prostej drodze w idealnech warunkach 260 kmh a tu viper srt10 mnie wyprzeda jakbym stał :-) . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #39 Napisano 17 Czerwca 2013 No to w kwestii spalania 1.8 TSI CDAA Dystans wg licznika 3848 km, w tym 1240 km w PL (S6/A1/DK1/S1 - Gdańsk - Cieszyn), 180 km ruchu pozaautostradowego, 1886 km autostrad i 542 km kręcenia się "po mieście" Spalanie średnie wg komputera 7,6 l/100 km Sami oceńcie czy to dużo czy mało. ZTCP to w AWX miałem wynik zbliżony - chyba ~7,2-7,3 l/100 km Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #40 Napisano 17 Czerwca 2013 Tylko ze 2/3 trasy masz zrobione za granicą a tam inaczej się jeździ niz w Polsce :fajny W samej PL wyjdzie ci zapewne cos koło 9 litrów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach